suhteen arkipäiväistyminen

clara

Kirjoitan tänne, kun tuntuu, että nyt ei oo ketään muutakaan juttuseuraa. Ooon lukenu aiemmista viesteistä usein siitä parisuhteen arjesta ja siitä, että ne tunteet hiipuu. No itellenikin on nyt sitten alkanut käydä niin.

Ollaan nyt seurusteltu melkein kaks vuotta ja jonkun aikaa yhessäkin on jo asuttu. Elämä on alkanut käydä tylsäksi. Ennen me tehtiin kaikkea yhdessä ja innostuttiin kaikesta, pääasia että saatiin olla ja touhuta yhessä. Nyt sitten tuntuu, ettei oikein mikään jaksa innostaa.. Ei jaksa enää leipoo, laittaa ruokaa yhessä, käyä lenkillä, ostoksilla... ennen nekin tuntu kivoilta yhessä,mutta ei enää. Seksihalutkin on hiipunut aika paljon. Nykyään rakastellaan vain ehkä kerran viikossa, kun aiemmin se oli melkein joka päiväistä. Eikä edes sitten joka kerta tunnu niin kiihoittavalta...

En tiedä pitäisikö sitten olla huolissaan? Me ei kyllä riidellä kuin harvoin ja muuten suhteen asiat on kunnossa, puhutaan tulevaisuudesta jne. Kuuluuko se arki vaan asiaan? Ja voiko seksihalut palata taas takasin, onko se vaan tilapäistä?

Pitäis varmaan hoitaa tätä suhdetta enemmän taas. Ollaan kyllä melkein joka päivä yhessä ja tehdään jotain, mutta se tuntuu vain aika tylsältä. Pitäisi varmaan keksiä jotain piristystä suhteesemme, että se sais taas voimaa. Kertokaa omista kokemuksistanne!

11

4033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen suhdehan arkipäiväistyy ensihuuman laannuttua ja arjen sietäminen on vaikea taiteen laji. Onko vika todellakin siinä, että elmänne on oikeasti niin tylsää vai voisiko vika sittenkin olla ylimitoitetuissa odotuksissa?

Jatkuvaa intohimoa, romanttiikkaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei ole kuin saippuasarjoissa ja hömppäkirjallisuudessa. Normaalit ihmiset käyvät töissä, ovat väsyneitä, tekevät kotitöitä epätasa-arvoisesti, tuijottavat TV:tä apaattisina ja kyttäävät toistensa tekemisiä luullen tietävänsä, miten elämä pitäisi elää. Seksiäkään harva pariskunta halaa yhtä usein. Aina on jompi kumpi puutteessa.

Ei sitä selviä elämästä hengissä. Minkäs teet...

• *mie*

Kuulostaapa tutulta... Kaikki se "ihana" mitä joskus oli niin siitä ei ole enää tietoakaan.. Sehän on selvää että arki tulee vastaan ja se ensihuuma häviää mutta että kaikki ihana katoaa... Sehän pilaa suhteen jos ei oo enää mitään sellasta mitä silloin alussa oli. Meillä sentään yhteiseloa melkein 5 vuotta... Johonkin se rakkaudenhuuma häviää mikä on tosi ikävää...

Sehän se ongelma onkin että mitä sille vois tehdä vai voiko tosiaan tehdä yhtään mitään? Mä alan olla vakaasti sitä mieltä ettei sille tosiaan voi tehdä yhtään mitään... Kaikkea oon yrittäny mut mikään tolle ukolle ei tunnu olevan hyvä... Ehdotuksia?

• ..vappen

Kuulostaa vähän samantapaiselta ongelmalta kuin mitä meillä on ja johon kirjoitin Parisuhteen alle uusi ketju: "Rakkauden loppu".

Te ootte vain ollut pidempi yhdessä. Onko teidän välillä vielä romanttista rakkautta ja minkä verran, vai onko jäljellä pelkästään platoonista rakkauttta (kaverirakkaus)? Meillä nainen halusi erota koska sitä romantttista rakkautta ei enää pariin kuukauteen ole kovin hirveästi ollut jäljellä, jäljellä lähinnä vaan platoonisempaa rakkaus.

Ensihuuman jälkeen varmaankin ehkä tuntuu että pieni osa romanttisesta rakkaudesta on kadonnut, mutta minkä verran ois normaali? Kai se ei sais kuitenkaan kokonaan kuolla, ei ainakaan niin pian?

• clara

Hei,

luin sun "rakkauden loppu"-viestin.. Jos omasta tilanteestani kerorn sen verran, että meillä oikeastaan se huuma kesti kyllä ainakin vuoden verran ja sitten on siitä pikkuhiljaa laantunut. Teillä se meni ohi aika nopeasti.. oisikohan se sitten ollut vain ihastumista, joka ei päässyt kasvamaan ihan rakastumisasteeseen ja rakkauteen?
        Meidän suhteessa on vielä jonkun verran romanttista rakkautta... joka päivä halitaan ja pussataan ja paijataan toisiamme. Mutta hyvin harvoin mekään vietetään mitään romanttisia iltoja, jotka varmasti oisivat hyviä. Joskus kun ollaan niitä vietetty, niin kyllä niistä saa kovasti puhtia suhteeseen. Onhan se kiva nähdä kumppaniaan joskus muissakin ympyröissä kuin kotona ja jos vielä molemmat laittaa itsensä juhlakuntoon.

Ehkä meidän suhde on ihan hyvällä mallilla kuitenkin, kunhan vain jaksetaan panostaa siihen enemmän.. Täytyisi unohtaa välillä muut kiireet.

• Rouva67

Vasta noin vähän aikaa yhdessä ja jo tuollaisia mietitään. Mitä tulee seksiin, niin on kerran viikossa aika vähän... Jopa mekin harrastetaan sitä useammin, vaikka on jo yli 20 vuotta oltu yhdessä.
      Tietenkin arki astuu kuvioihin jossain vaiheessa, mutta arkihan on sitä oikeaa elämää. Onhan ne alkuhuumat tosi jännittäviä aikoja, mutta suhteen kestävyys määritellään mun mielestä pitkälti sillä kuinka saadaan se arkikin sujumaan niin hyvin, että molemmat viihtyvät eikä ole "tylsää".
      Kai sitä vaan pitää tehdä kaikkia juttuja kimpassa eikä liikaa miettiä, että onpa tylsää. Keksii yhteisiä harrastuksia, käy matkoilla, on kavereitten kanssa, mitä nyt nuoret yleensä tekee.
      Mulle ja mun miehelle riittää "vain" se, että ollaan yhdessä, ei siinä mitään sen kummempaa tekemistä tarvita, jutellaan niitä näitä, kunhan ollaan vaan. Lapsetkin on jo tehty ja kyllähän puuhaa tässä huushollissa riittää, tästä on tylsyys kaukana, vaikka vahvasti arkea eletäänkin.
      Kai ihmisillä on niin erilaiset vaatimukset, mutta eihän kukaan kai halua juhlia koko elämäänsä, arki tulee aina joskus vastaan?

• joatin sulle...

Itse olen ollut suhteessa reilun kolme vuotta, ja tiedän mistä puhut. Tiedän myös, mikä varmasti auttaa ongelmaasi.

Suhteen alussa halutaan aina tehdä vaikutus toiseen. Toinen näkee vain ne hyvät puolet, nekin korostetusti. Kun suhde etenee, asutaan yhdessä ja ollaan hyvinä ja huonoina päivinä yhdessä, rakastumisvaihe laantuu, ja tilalle tulee se rakkaus. Näin minä toimin:

Yritän (en tietenkään koko ajan) edelleen tehdä joskus vaikutuksen mieheeni. Saatan yllättää hänet aamiaisella, tehdä jotain mistä hän pitää. Ja koskettaa häntä kun tiedän että hän sitä kaipaa. Ja samoin hän tekee minulle. Meillä kävi aluksi niin, että kun suhteemme arkipäiväistyi, en esimerkiksi seksin suhteen tehnyt juuri koskaan aloitetta, kun se ei minua niin paljoa huvittanut koko aikaa. Mutta tajusin sen, että miehenni kaipaa sitä. Aloin tehdä itse aloitteita, vaikka en seksiä koko ajan halunnutkaan. Mieheni innostui paljon, jolloin minäkin kiihotun, ja taas seksi tuntuu hyvältä, ja sitä todellakin on tarpeeksi usein!

Älä pidä suhdettanne itsestäänselvyytenä. Muista, että ihmiset kasvaa, muuttuu ja kaikkea tapahtuu. Sen eteen täytyy tehdä jotain, ettei se muutu turhauttavaksi.

Käykää yhdessä jossain, nyt on terassitkin avattu, tee hänen takiaan jotain, ilman että mietit itseäsi ollenkaan. Lupaan, että miehesi alkaa tehdä samoin, kun haluatte taas ilahduttaa toisianne.

Pieni vaivannäkö palkitsee varmasti! Hauskaa vappua!

• entä sie

Parisuhde on huonolla pohjalla jos koko ajan miettii mitä saa parisuhteelta.. tärkää on myös miettiä mitä itse antaa.. eikä vaatia vain toiselta koko ajan, tekemättä itse yhtään mitään...
        Juuri erilaiset pikkuyllätykset piristävät.. käyttäkää mielikuvitusta..

• =))))

itselläkin 2.5v takana ja alkuhuuma hiipunut.aluksi oltiin miehen kanssa toistemme kimpussa koko ajan ja seksiä oli välillä useitakin kertoja päivässä =)vaikka lähenemme jo keski ikää.mutta aikaa myöden suhde arkipäiväistyy eikä jaksa enää töiden jälkeen innostua kuten ennen!
        mun mielestä halailu ja pussailu on sellasia juttuja mitä pitää harrastaa joka päivä!se saa syttymään.
        ja muistaa pitää itsestä huolta ettei näytä miltään homssuiselta kyökki piialta koko ajan!siitä tulee itsellekin parempi olo kun näyttää kivalta.samalla näyttää toiselle että haluaakin näyttää hyvältä,juuri häntä varten.

• clara

Kiitos viestistäsi!

Sulla oli hyviä mielipiteitä ja neuvoja:) Tosiaan silloin suhteen alussa halusi kovasti tehdä vaikutuksen mieheen ja hemmottelikin häntä oikein urakalla. Pitäisi vaan tehdä sitä edelleenkin! Me kyllä kosketellaan paljon, halitaan ja pussataan, joten sitä kyllä suhteessamme riittää, vaikkei sitä seksiä niinkään. Mutta tuollaiset pikkuyllärit tai muut kivat jutut, kuten aamiaisen tekeminen, voisi olla meidän kohdallamme oikein hyvä juttu. Siitä tulisi varmasti kiva mieli molemmille.

Tosin itse olen ostellutkin silloin tällöin jotain pikkuylläreitä miehelle, mutta hän ei oikeastaan koskaan minulle... Mutta täytyypäs kokeilla kuitenkin :)

Usein on vain niin väsynyt koulupäivän jälkeen, ettei juuri jaksa tehdä mitään... mutta ehkä siitä toisen ilahduttamisesta saa sitten itsekin energiaa ja saa myös itsekin sitten joskus jotain kivaa miehen puolelta.

• ohjelmoitu ..

naiseen evoluutiossa

• Nainen(40v)

Aina näillä palstoilla puhutaan aiheesta,joka kiinnostaa..eli parisuhteen seksistä..se kaikilla yksilöllistä,eikä voi sukupuolesta päätellä,haluaako paljon vai vähän,usein tai harvoin.Ja usein pistää silmään,että useissa parisuhteissa ei halut mene yksiin,eli jompikumpi haluaa useammin ja enemmän.. Avioliitossa oltuani n.15v,erosin miehestäni hänen alkoholiongelmansa vuoksi,ja luulin jo olleeni "elävänä kuollut" esim. melkein olemattoman rakkauselämän takia.. No,aikaa kului ja muutaman seurusteluyrityksen jälkeen kohtasin nykyisen rakkaani.Hänen kanssaan keskusteltiin elämänarvoista ym. tärkeästä ennen seksiä,ja tunsin todella löytäneeni sielunpuolikkaani,vaikka luulin sen olleen mahdollista vain lauluissa..Arvostamme ja kunnioitamme toisiamme ihmisinä,miehenä ja naisena. Ja meillä valtavasti hellyyttä,läheisyyttä&seksiä(melkein päivittäin).Tottakai myös riitelemme,sehän kuuluu elämään,mutta pääsääntöisesti meillä erittäin hyvä olla toistemme kanssa. Kyllä parisuhde voi vuosien jälkeenkin toimia kaikilla tavoilla onnellisesti,kunhan sen eteen tehdään töitä,yhdessä. Eikä suhtauduta toisiinsa itsestäänselvyyksinä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1598
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1459
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      63
      1299
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      1290
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1214
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1199
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      1002
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      181
      894
    Aihe