Valehteleva äippä?

mitä saa aikaan

Missä määrin patologinen valehtelu periytyy? Millainen äiti tai isä luonnehäiriöinen yleensä on? Huijaako huijari myös omia lapsiaan? Luulisi jotain vaikutusta ihmiseen olevan, jos toinen vanhemmista harrastaa valehtelua ja varasteluakin ja on epäluotettava sekä ailahteleva.

9

1124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näyttää mallia

lapsilleen eli useinhan lapset samastuvat vanhempiinsa ja ketkäs muut ovat heidän esikuviaan.
      Huono malli lapselle on vanhempi joka valehtelee. Miten hänelle voi opettaa ettei saa valehdella,
      kun jo kotoa oppii valehtelun mallin ?
      Myös varastelu tartuu jos sitä tekee lapsen nähden huomaa kuinka helppoa se on ja taas jatkuu kierre. Kuinka voisin jäädä kiinni, kun äitikään ei jäänyt ?
      Lasten ymmärrys ei vielä edes ole samalla tasolla aikuisten kanssa,
      joten he samastuvat nopeasti ja heitä on vaikeampi opettaa pois opitusta pahoista tavoista.
      Onneksi se kuitenkin on mahdollista.

• väärin

Milläs selität sen että lapseni on asunu 2-vuotiaasta asti sijaisperheessä(kunnollisessa oikein malliperheessä)ja hän valehtelee, liioittelee älyttömästi asioita!Hän on täällähetkellä 12-vuotias.
        Mistäs hän on tämmösen tavan oppinut? tuskin sijaisvanhemmat opettanu.

• näyttää mallia
        väärin kirjoitti:

Milläs selität sen että lapseni on asunu 2-vuotiaasta asti sijaisperheessä(kunnollisessa oikein malliperheessä)ja hän valehtelee, liioittelee älyttömästi asioita!Hän on täällähetkellä 12-vuotias.
        Mistäs hän on tämmösen tavan oppinut? tuskin sijaisvanhemmat opettanu.

Tuo kuuluu ikään.
        Asioita liioitellaan ja selitetään kavereiden asioita kuin ominaan.
        12v. vielä etsii ja hahmottelee omaa minäänsä,
        kaikkea ei pidä uskoa mitä tuon ikäinen puhuu,
        johan sen sanoo järkikin.

• aikuinenko
        näyttää mallia kirjoitti:

Tuo kuuluu ikään.
        Asioita liioitellaan ja selitetään kavereiden asioita kuin ominaan.
        12v. vielä etsii ja hahmottelee omaa minäänsä,
        kaikkea ei pidä uskoa mitä tuon ikäinen puhuu,
        johan sen sanoo järkikin.

Miksihän sanotaan että 'lapsen suusta kuulee totuuden'? ;)

• näyttää mallia
        aikuinenko kirjoitti:

Miksihän sanotaan että 'lapsen suusta kuulee totuuden'? ;)

mutta rajansa kaikella ja
        siinä voi toki itse kukin käyttää sitä maalaisjärkeään mikä on totta ja mikä ei.

• Kohtalotoveri - kenties?

En usko sen periytyvän.

Riippuu psykopatian tai sosiopatian asteesta. Löytyy hyvin Wikipediasta/engl. On toki hyviä suomalaisiakin sivuja.

Se ei todellakaan tunne rajoja.

• pettynyt_puolisoon

Olen joutunut pohtimaan tätä periytymistä nyt useamman vuoden sillä puolisoni on patologinen valehtelija ja hän ei tunne lainkaan syyllisyyttä siitä mitä teko on aiheuttanut toisella tai pyydä sitä anteeksi. Hän kokee ainoastaan, että häntä epäillään ja syyllistetään ja useimmiten suuttuu tälle joka syyttää häntä valehtelusta ja vaipuu sitten masennukseen kun häntä kohdellaan huonosti. Hän on jäänyt kiinni lukuisista huijauksista ja pettämisestä, mutta mitään ei ole kuulemma tapahtunut ja kaikkeen on aina selitys. Hänen pojallaan on valitettavasti samantyyppiset oireet. Hän valehtelee ja varastaa toisten tavaroita ja pahoittaa oman mielensä kun jää kiinni, mutta ei myöskään kadu tai pyydä anteeksi. Oireet ovat niin samankaltaiset, että jollakin tavalla ne on joko peritty tai opittu.

• sesiitäjakaverista

- kerran mulla oli kaveri .joka valehteli lähes kaiken ,ihmettelin ,että onpa siinä merkillinen tyyppi - sitte kerran luin lehestä vuosia myöhemmin , kaveri oli tuomittu pedofiliasta.

• eugeniikka

Kaikki ominaisuudet periytyy, suomessa oli sosialistien näkemys oppimisesta vallalla 70-luvulta lähtien. Ominaisuus joka tuo etua olosuhteisiin nähden, yleistyy ajan kanssa väestössä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe