Vie herkkyyden ja kyvyn nauttia.
Miehen ympärileikkaus
9
5610
Vastaukset
- lo_siento
Vei yliherkkyyden (arkuuden ja nopean laukeamisen) ja toi kyvyn nauttia.
- ggg
Eli olisiko kuitenkin korjautunut muutenkin. Mikset muuten pitänyt sitä pois päältä. Eikö se silloin olisi saanut saman vaikutuksen aikaan. Leikkelyllä on usein myös haittoja (kiristää ja menee vinoon ym).
- lo_siento
ggg kirjoitti:
Eli olisiko kuitenkin korjautunut muutenkin. Mikset muuten pitänyt sitä pois päältä. Eikö se silloin olisi saanut saman vaikutuksen aikaan. Leikkelyllä on usein myös haittoja (kiristää ja menee vinoon ym).
Ei olisi korjaantunut!
Ensin tehtiin frenuloplastia, josta ei ollut apua. Sen jälkeen circumcisio, joka tehtiin ensisijaisesti fimoosin vuoksi.
Eli nahkaa ei niin vain vedelty, "pidetty pois päältä" (vaarana olisi ollut jopa parafimoosi, jolloin toimenpide olisi jouduttu tekemään päivystysleikkauksena).
Kaiken tämän lisäksi terska oli erittäin arka ja nyt tilanne on korjaantunut.
Onko Sinulle kenties tehty turha ympärileikkaus? - ggg
lo_siento kirjoitti:
Ei olisi korjaantunut!
Ensin tehtiin frenuloplastia, josta ei ollut apua. Sen jälkeen circumcisio, joka tehtiin ensisijaisesti fimoosin vuoksi.
Eli nahkaa ei niin vain vedelty, "pidetty pois päältä" (vaarana olisi ollut jopa parafimoosi, jolloin toimenpide olisi jouduttu tekemään päivystysleikkauksena).
Onko Sinulle kenties tehty turha ympärileikkaus?Siis aikanaan liin tiukka, mutta en suostunut leikeltäväksi (tai siis lähinnä vanhemmat päättivät). Kerran parafimoosi venyttelyhoidon seurauksena, joka päivystyksessä laitettiin paikalleen.
Tilanne korjautui ajan kanssa varovaisesti venytellen. Ei ongelmia joskus 16v lähtien. - Nimetön
lo_siento kirjoitti:
Ei olisi korjaantunut!
Onko Sinulle kenties tehty turha ympärileikkaus?Niin tai näin, valitettavasti jokaiselle y-leikatulle on tulossa enemmin tai myöhemmin hankalia ongelmia:
1) tuntoherkkyys vähenee (hermopäätteitä menetetään leikkauksessa, lisäksi terskan tuntoreseptorit sopeutuvat jatkuvaan housujen ärsytykseen --> turtuminen)
2) terskan limakalvon keratinisaatio ja paksuuntuminen sekä kuivuminen - lo_siento
Nimetön kirjoitti:
Niin tai näin, valitettavasti jokaiselle y-leikatulle on tulossa enemmin tai myöhemmin hankalia ongelmia:
1) tuntoherkkyys vähenee (hermopäätteitä menetetään leikkauksessa, lisäksi terskan tuntoreseptorit sopeutuvat jatkuvaan housujen ärsytykseen --> turtuminen)
2) terskan limakalvon keratinisaatio ja paksuuntuminen sekä kuivuminen>>Niin tai näin, valitettavasti jokaiselle y-leikatulle on tulossa enemmin tai myöhemmin hankalia ongelmia>>
Olen eri mieltä.
Väitän, että itselläni oli erittäin paljon enemmän ongelmia ahtaasta esinahasta ja kosketusarasta (kipeästä!) terskasta, jonka syytä ei urologi tiennyt. Dg:ksi hän kirjoitti ensin "Phimosis" ja toiselle riville "Dolores glandis NAS".
1) Hermopäätteitä varmasti menetetään leikkauksessa, so what, ei minulta mielihyvä ole mihinkään kadonnut. Päinvastoin. Minun ei myöskään tarvitse enää pelätä, että yhdyntä sattuisi.
Minulla ei ole tilastotietoa (ehkä Sinulla on?), mutta miten selität ne miljoonat miesten ympärileikkaukset, jotka esim. uskonnollisista syistä suoritetaan.
Eipä nuo toimenpiteet ole tainneet paljon tuntoherkkyyttä viedä, kun katsotaan väestön lisääntymistä esim. Lähi-Idän muslimimaissa tai vaikkapa New Yorkissa, jossa ympärileikkausta suositaan muidenkin ryhmien kuin juutalaisten keskuudessa.
Jos naiminen ei olisi (tässä tapauksessa miehille) mielihyvää tuottavaa toimintaa, kyllä se varmaan näkyisi (olisi jo näkynyt aikoja sitten!) myös syntyvyyden laskuna.
2) Tästäkin (>>terskan limakalvon keratinisaatio ja paksuuntuminen sekä kuivuminen>>) on minulle ollut vain hyötyä. Terska ei ole enää kosketusarka.
Mielestäni et voi yleistää, että >>jokaiselle y-leikatulle on tulossa enemmin tai myöhemmin hankalia ongelmia>>, koska se ei pidä paikkaansa. Moni on hyötynyt lääketieteellisin perustein suoritetusta circumcisiosta. - Masa
lo_siento kirjoitti:
>>Niin tai näin, valitettavasti jokaiselle y-leikatulle on tulossa enemmin tai myöhemmin hankalia ongelmia>>
Olen eri mieltä.
Väitän, että itselläni oli erittäin paljon enemmän ongelmia ahtaasta esinahasta ja kosketusarasta (kipeästä!) terskasta, jonka syytä ei urologi tiennyt. Dg:ksi hän kirjoitti ensin "Phimosis" ja toiselle riville "Dolores glandis NAS".
1) Hermopäätteitä varmasti menetetään leikkauksessa, so what, ei minulta mielihyvä ole mihinkään kadonnut. Päinvastoin. Minun ei myöskään tarvitse enää pelätä, että yhdyntä sattuisi.
Minulla ei ole tilastotietoa (ehkä Sinulla on?), mutta miten selität ne miljoonat miesten ympärileikkaukset, jotka esim. uskonnollisista syistä suoritetaan.
Eipä nuo toimenpiteet ole tainneet paljon tuntoherkkyyttä viedä, kun katsotaan väestön lisääntymistä esim. Lähi-Idän muslimimaissa tai vaikkapa New Yorkissa, jossa ympärileikkausta suositaan muidenkin ryhmien kuin juutalaisten keskuudessa.
Jos naiminen ei olisi (tässä tapauksessa miehille) mielihyvää tuottavaa toimintaa, kyllä se varmaan näkyisi (olisi jo näkynyt aikoja sitten!) myös syntyvyyden laskuna.
2) Tästäkin (>>terskan limakalvon keratinisaatio ja paksuuntuminen sekä kuivuminen>>) on minulle ollut vain hyötyä. Terska ei ole enää kosketusarka.
Mielestäni et voi yleistää, että >>jokaiselle y-leikatulle on tulossa enemmin tai myöhemmin hankalia ongelmia>>, koska se ei pidä paikkaansa. Moni on hyötynyt lääketieteellisin perustein suoritetusta circumcisiosta.Olen 39v mies ja kävin juuri ympärileikkauksessa. Näin pitkään jaksoin kärsiä kireästä esinahasta. Yhdyntä kesti muutamasta sekunnista korkeitaan 1-2 min. Esinahka oli niin kireä, että laukeaminen tapahtui refleksimäisesti melkein heti. Repikää siitä huumoria sitten - olen kuitenkin elänyt samassa parisuhteessa 15 vuotta joten kestämistä on ollut kauniimallakin puoliskolla.
Lisäksi oli jatkuvia hiiva tulehduksia niin vaimolla kuin itsellä. Tämä voi aiheuttaa esinahan lyhentymistä mitä lääkäri piti mahdollisena. Näin minulla on käynyt koska vaiva pahentui vuosi vuodelta.
Aikaisemmissa artikkeleissa mainittu tuntoherkyyden häviäminen tai huonontuminen on minulle TODELLA hyvä pointti ja allekirjoitan nimimerkki lo_sienton perustelut täysin.
Kyllä tähän leikkaukseen meneminen vaati kuitenkin paljon ja oli todella korkea kynnys mennä tällä iällä "ilkuttavaksi" mitä kuitenkaan ei tapahtunut vaan kaikki meni hyvin ja osittain huumorilla. Leikkaus kesti noin 1/2 tuntia ja tehtiin puuduttamalla. Operaation oli siis päiväkirurginen joten pääsin pois samana päivänä.
- Kuorellinen nakki
Näin naisena minua on askarruttanut eräs mies jonka kanssa tapailtiin muutamaan otteeseen jokin aika sitten.Hänellä oli kokonaan e-nahan peitossa,ei liikkunut mihinkään suuntaan.Mies lähellä 40v.Miten ihmeessä voi yleensä antaa asian olla noin,eikä mene siihen pieneen korjausoperaatioon?Onko se niin peloittava toimenpide?
Tämä asia ainakin meillä pilasi kaiken. - PeruuttamatonOperaatio
Ympärileikkaus on peruuttamaton operaatio, jossa poistetaan esinahan sisälehti sekä ulkolehti kokonaan, myös frenulum poistetaan. Tämän jälkeen terska on tietysti aina esillä, eikä sitä poistettua kudosta voida enää ikinä palauttaa. Ei edes ihonsiirto tule kysymykseen, koska esinahka on ihan omanlaistaan ihoa, jota ei muualla ole. ÄLÄ SIIS IKINÄ SUOSTU YMPÄRILEIKKAUKSEEN, vaan kokeile edes ensin venyttelyä, se auttaa suurimmalle osalle esinahkaongelmista kärsiviä!!!
Tuolla on hyvät ohjeet kuvien kera, ne voi ladata vaikka omalle koneelle. Venyttele, venyttele ja venyttele, näin vältyt tältä peruuttamattomalta operoinnilta! Lääkärit väittää operaatiota harmittomaksi pikku nipsaisuksi, kuitenkin siitä on valtavasti "asiaankuuluvia haittoja", joista ei etukäteen hiiskuta sanallakaan. Itse olen parannellut näitä lääkäreiden mukaan "ympärileikkauksen normaaleja jälkitiloja" jo 15 vuotta, eikä loppua näy.
http://esarinvenytys.webs.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049