Päätimme yrittää perustaa uuden ryhmän, koska edellinen kuihtui kokoon.
Eli kaikki jotka tuskailevat painonsa kanssa ja haluavat tukea laihdutuksessa, nyt mukaan!
Puolen vuoden sessio muuttui siis laihdutussessioksi. Puolen vuoden sessio ryhmä alkoi huimalla menestyksellä tammikuun alussa, mutta jo muutaman viikon jälkeen ryhmä pieneni, ja nyt meitä on jäljellä enää n. 4.
Itse olen laihduttanut jo kauemman kuin tammikuun alusta asti, mutta puolen vuoden sessio-ryhmä kuulosti kivalta ja halusin liittyä siihen.
Eli olen n. syyskuussa aloittanut urakkani. Pituutta on 168cm ja aloituspaino oli 91kg, tällä hetkellä painoa on 76,5 kg (huom. pudotusta viime viikosta! :)) ja tavoitepaino on 68kg.
Aluksi halusin, että painan heinäkuun alussa ton 68kg, mutta päiväkodeissa kun sijaisuuksia teen, olen ollut flunssassa melkein koko viime kuukauden ja paino jämähti. Eli en heinäkuun alkuun tavoitteeseeni kerkeä. Ja olenkin päättänyt, että kunhan edes joskus tämän vuoden aikana.
Nyt siis kaipaamme porukkaamme "uutta verta", koska toisten tuki on todella tärkeää!
Iloisella mielellä mukaan pienen tai suuremman painon kanssa!
Aurinkoista viikkoa kaikille!!
Laihdutussessio
18
828
Vastaukset
Heii...Innemon, Claudia, Jiikoo. Nytkö olen jäänyt ihan yksin?
Ei kukaan ryhmätön kaipaisi seuraa, nyt olisi juttukaverista/kavereista pulaa?!- Claudia
Kyllä vielä olen mukana... Et ole jäänyt yksin :)
On vaan viime päivinä heittänyt laihdutus vähän häränpyllyä, niin en ole oikein tänne keskustelusivuille vilkaissutkaan...
Viime punnituksessa (siis painonvartijoissa) tuli kilo plussaa! Mut mä laitan sen aika paljolti menkkojen syyksi ja olin myös syönyt juuri vähän ennen sinne paikkareihin menoa. Joten en nyt kuitenkaan ihan älyttömän huolestunut tosta kilosta oo ollut.
Nyt vaan on ruvennut mietityttämään, että mitä jos se vaan onkin ollut ihan oikeaa lihomista...? Mitäpä jos puntari näyttää tänäänkin paikkareissa sitä samaa ylimääräistä kiloa? Muutenkin mun laihdutustahti on pienentynyt entisestään, en enää ole omassa aikataulussani. Tänään pitäisi nimittäin olla kuuden kilon päivä, eli kuusi kiloa olisi pitänyt lähteä. Ei kyllä millään onnistu.
Noh, ehkäpä olen sitten viisaampi kun illalla käyn painonvartijoissa. Voin vaikka ilmoitella tännekin päin tuloksia... :)
- pippuri
Oletpas saanut pudotettua hienosti painoa! Oletko käyttänyt jotain tiettyä metodia (esim. pointsien laskemista tms)?
Aloitin eilen itse laskemaan näitä pisteitä, ja motivaatio on ollut pitkään kadoksissa, mutta jostainhan se on aloitettava tai pikemminkin nyt se on aloitettava, koska hyvää motivaatiota on turha etsiä : )
Tavoitteena minulla olisi pudottaa näin alustavasti 10 kiloa, mutta jatkaa tästä mahdollisesti vielä pikkuisen, mutta ilman, että lihaksistoni tästä kärsii... Tosin ehkä hyvä olisi ottaa näin kevyeksi aluksi esim. 5 kg : )
Ryhmä kuulostaa hyvältä ja toimii varmasti tsempparina! Olen mukana, jos vain minut siihen huolitaan! : )Totta kai mukaan huolitaan, koska kuten huomaat aika hiljaista on...ikävä kyllä :/
Ja vastaus kysymykseen, eli en ole käyttänyt mitään metodia, muuta kuin omaa pääkoppaa :) Eli siis aloitin ihan vaan kattomalla mitä syön, lenkkeilemällä ja veden juonnilla. Sit jossain vaihees aloin enemmän katsomaan mitä syön.. :) Nyt olen n. kaksi kuukautta käyttänyt kalorien laskemisessa apuna kalorilaskuri.fi:tä. Ja olen tykänny!
Mutta mukaan siis vain! :)
- Jiiikooo
Okei, sait ylipuhuttua. :D Mä olen nyt niin vaiheessa tän laihduttamisen kanssa, ettei mitään rajaa. Kaikki motivaatio on mennyt tämän painon (71,5) ylläpitämiseen ja muuhun elämään. Tosiasia kuitenkin on, että vielä olis 10kg matkaa tavotteeseen.
Eli tavoite on tuollaiset 62kg painaa tämän vuoden joulukuun lopussa.
Keinot on loistavat: terveellinen ruoka ja terveelliset elämäntavat. Protskuja ja kuituja. Lenkkeilyä ja vielä olisi 1kk kuntosalikorttia jäljellä. Sairastelu vaan on vienyt salihimot lähes kokonaan.
Vähemmän (ja hyvää) ruokaa ja enemmän ulkoilua.
It's all about motivation.. :)
Jiko - Maximamma
Täälläpä yksi tuskaileva läski. Alotin painonpudotuksen. Kolmas päivä menossa ja tuskaa on.
Pudotettavaa olis ainakin 20 kiloa, en ole jaksanut ajatella. Kun nyt pääsis tän homman kans vauhtiin. Apuna mulla Reductil. - ELLa
Täällä taas yks joka on alottanut laihduttamisen jo vuoden verran:) ainakin...
No nyt mä todella aion alottaa sen ja olla lopettamatta kesken! eli.oon 20 v ja mun mitat on 62-64/168
en oikein oo pysyny mukana,kun toi paino heittelee tosiaan parilla kilolla.Mulla ois tavotteena 56 kg. Otettasko punnitus päivä käyttöön?:) vois auttaa motivoimaan... vaikka maanantai aamusin käytäs vaa'assa ja raportoitas tänne? Mä todella aion hankkia itelleni sen kropan johon ITSE olen tyytyväinen!Meinas vallan unohtua tässä töihinlähdön tohinassa :) Eli juu, edellisellä ryhmällä oli tapana maanantaisin raportoida paino tänne. Mutta esim. niin kuin minä, käyn vaa'alla joka päivä (en voi sille mitään, mutta joka aamu sinne sipsuttelen) ja jos joskus keskellä viikkoa (esim. tänään) alkaa paino masentamaan niin tulen sitä tänne purkamaan ja kertomaan painoani jne.
Mutta siis painon raportointi päivä olkoon maanantai tästä eteenpäinkin :)
- Innemon
täällä sitä ollaan :-)
No nyt on hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä; kun on kerran ketjukin uusi!
Aamun painoni on 86.3 kiloa ja pituutta 165 cm. Pudotettavaa siis olisi noin 20 kiloa.
Apunani on painonvartijoiden pisteet, mutta kokemusta löytyy muistakin dieeteistä.
Tsemiä kaikille! Kaikki uudet ryhmäläiset otetaan ilomielin vastaan!! :)
Mitenkäs kaikilla on kulunut viikko mennyt?
Mulla keskiviikkona vaaka jo melkein näytti 76kg, mutta sitten eilen jo taas 77,5 ja tänään 77kg. En ymmärrä miksi se vaihtelee niin hirveesti, koska en syö liikaa. Esim. karkkia tms ei ole tullut syötyä.
Alkaa pikku hiljaa masentamaan. Paino on viimeksi huhtikuun alussa laskenut (tohon 77kg), ja ilmeisesti se nyt on pysähtyny siihen. Toki tämä mun koko laihdutus on ollut tyyliä-hiljaa hyvä tulee. Mutta ei se missään vaiheessa ole ollut näin hiljasta!!
En tiedä johtuisko toi painon samassa pysyminen mun uudesta harrastuksesta, eli juoksemisesta. Ennen kävin joka päivä tunnin kävelylenkillä. Nykyään käyn vähintään puolen tunnin juoksulenkillä.
Ja siis huom. viime syksynä jaksoin juosta varmaan 50metriä ja nyt jaksan juosta 50minuuttia! Kunto on ainakin noussut hirveesti, vaikka paino ei oliskaan tippunu niin hirveesti.
Oma tavoite oli että painaisin nyt 75kg...pääsenköhän siihen vielä tämänkään kuukauden aikana?!- pippuri
Moikka!
Alku on ollut lupaavaa, kilo on tippunut neljässä päivässä, kun olen vähän omien sovellusten mukaan laskenut pisteitä... eli ei huono alku, tosin en oikein osaa suhteuttaa liikkumistani noihin pisteisiin. Liikun todella paljon, joten sen takia on nyt saattanut lähteä näin hyvin, mutta täytyy tarkistella.
Juokseminen kuluttaa kaloreita, mutta kiinteyttää lihaksia myös enemmän kuin kävely tms. Tästä johtuen luultavasti sulla Kirsikk.a on paino pysähtynyt siihen 77 kg, koska lihaksia on alkanut kertyä rasvan tilalle (nimimerkillä maratoonarin tytär, hih hih)
Aloitin myös itse monien vuosien kamppailun (siis isäni kanssa kamppailun) jälkeen tehdä juoksulenkkejä muutama vuosi sitten, mutta nuoruusajan ns. penikkatauti vaivaa edelleen, joten juokseminen on välillä kyllä ollut toden teolla sitä 'verenmaku suussa' juoksemista.
Oletko koittanut koskaan spinningiä? Aivan loistava harrastus (mun mielestä). Eka kerta oli kyllä melko tuskaa, mutta nyt olen parin vuoden ajan harrastanut sitäkin säännöllisesti ja kaloreitakin palaa yhdellä tunnilla (riippuen tuntimallista) 300-1000 kcal! Suosittelen!!! pippuri kirjoitti:
Moikka!
Alku on ollut lupaavaa, kilo on tippunut neljässä päivässä, kun olen vähän omien sovellusten mukaan laskenut pisteitä... eli ei huono alku, tosin en oikein osaa suhteuttaa liikkumistani noihin pisteisiin. Liikun todella paljon, joten sen takia on nyt saattanut lähteä näin hyvin, mutta täytyy tarkistella.
Juokseminen kuluttaa kaloreita, mutta kiinteyttää lihaksia myös enemmän kuin kävely tms. Tästä johtuen luultavasti sulla Kirsikk.a on paino pysähtynyt siihen 77 kg, koska lihaksia on alkanut kertyä rasvan tilalle (nimimerkillä maratoonarin tytär, hih hih)
Aloitin myös itse monien vuosien kamppailun (siis isäni kanssa kamppailun) jälkeen tehdä juoksulenkkejä muutama vuosi sitten, mutta nuoruusajan ns. penikkatauti vaivaa edelleen, joten juokseminen on välillä kyllä ollut toden teolla sitä 'verenmaku suussa' juoksemista.
Oletko koittanut koskaan spinningiä? Aivan loistava harrastus (mun mielestä). Eka kerta oli kyllä melko tuskaa, mutta nyt olen parin vuoden ajan harrastanut sitäkin säännöllisesti ja kaloreitakin palaa yhdellä tunnilla (riippuen tuntimallista) 300-1000 kcal! Suosittelen!!!Niin mä vähän itekkin aattelin, että lihasta se varmaankin on. Inhottavaa silti, kun paino ei tipu, mutta kait se taas täs jossain vaihees alkaa tippumaan...Kunhan en nyt vaan anna periksi :)
Spinningiä en ole koittanut, koska olen laihduttanut ihan vaan "ilmaisella tavalla", eli käynyt lenkillä jne. Salille tekisi mieli mennä, mutta ei ole ketään kaveria, joten haaveeksi taitaa jäädä.
Lueskelin tossa noita muitakin viestejä ja Pimpula; tervetuloa mukaan :)
Käytiin tänään tuttujen luona. Taas pahoitin mieleni. Tuttumme (miespuolinen) on ennenkin pahoittanut mieleni sanoillaan...liittyen laihdutukseeni. Taas hän sen teki. Olen niiiin vihainen!
Syksyllä kun painoni oli vasta vähän pudonnut ja kun hän sai tietää, että olen "laihtunut" hän sanoi että: ei kyllä näy missään. Tänään hän sanoi, että on laihtunut 10kg n. kk aikana (huom. hän on ISO rekkamies!), miksi en sillä hetkellä muistanut hänen syksyisiä sanojaan: ei kyllä näy missään. Olisin ihan oikeesti voinut sanoa sen hänelle...Mutta tulipa nyt vasta mieleen.. :/
En ole katkera, mutta kuitenkin...
- Maximamma
Oon koettanu pienentää annoksia. Ja kevyttä tietenkin.
Koko ajan nälkä ja jos ei nälkä, kuitenkin ruoka mielessä.- pimpula
Pyöriskelin tässä netissä ja ajattelin, et pääseekö tässä vielä mukaan?On niin kurjaa olla yksin ja laihduttaa, enkä jaksa enää poikakaveriakaan tappaa tylsyyteen selittämällä koko ajan mun "ruokavaliosta"!:( Mä oon 24v nuori nainen, 172cm pitkä ja painoa oli aluks 84,8
(on tärkeetä, et ilmoittaa ton 0,8 eikä 85 kg tasan.Se näyttää paljon paremmalta=) Nyt painoa on 81.4 kg. Ennen vappua kävi 80.4,mut vappu teki mulle kepposet!;)Niin tavoite olis päästä alle 70kg vuoden loppuun mennessä!:)
- ELLa
sunnuntai aamuna punnitsin itseni...vaaka näytti 61,4kg (/168cm):) tähän tulokseen olen päässyt ennenkin,mutta paino on noussut takaisin... toivon vaan että viikon lopussa olis paino edes vähän pudonnut.lisäis huomattavasti motivaatioo. Noh viikonloppuna tuli sorruttua roskaruokaan,mutta tuli myös liikuttua tavallista enemmän.nyt taas uusi viikko edessä.Tavotteena ois vielä vähän pienentää noita annoskokoja ja lisätä kasviksia.yllättävän nopeesti muuten maha tottuu pienempään ruokamäärään!ennen oli aina otettava lisää vaikka ei nälkä olisi ollutkaan.nyt ei enää yhden annoksen jälkeen edes tee mieli:)
tosin tää kesä on aika paha aika keventää.on kaikki grilli juhlat,jätskit,terassit sun muut houkuttelemassa...
Mutta pysytään lujana ja muistetaan että välillä saa herkutellakkin:)Tulkaahan kertomaan kuulumisianne!- verso
Niin että pääsisinköhän vielä mukaan tähän porukkaan? :) Olen 166/65. Tiedän että olen melko normaalipainoinen, mutta ennen painoin n. 10 kg vähemmän ja olin paremmassa kunnossa. Sitä tavoittelen nytkin, mutta jotenkin talvella olin stressaantunu ja vähän masensikin nii tuli painoo siinä 5 kg. Ajattelin että näin ryhmässä olis mukavampaa. :)
- SusQ
Heippa. Mulla on laihduttaminen ollut pitkään jo mielessä, mutta en oo sitä varsinaisesti missään vaiheessa alottanu. Tänään päätin ottaa itteeni niskasta kiinni. Huomenna olis sit eka kerta Painonvartijoissa :)
Mun lähtökohta on siis 165cm ja 75kg. Tavoitteena olis ainakin aluks saada 10kg pois, mutta aina parempi jos pääsisin 60 kiloon.
Syyskuussa olis etelän reissu tiedossa... Onkohan yhtään realistista ajatella, että pääsis lähelle tavoitetta? Tai ainakin alle 70 kilon?
Naapurin kanssa sovittiin eilen, että vähintään neljä kertaa viikossa käydään n. 10km reipas lenkki koirien kanssa. Salille pyrin ehtimään kaks kertaa viikossa. Ja sit vaan ruokailutottumukset Painonvartijoiden mukaisiks... Vaikka herkkuja ei oo muutenkaan tullu syötyä aikoihin. En ees tajuu miks en oo yhtään laihtunu vaikka oon liikkunu suht paljon ja syönykin aika kevyesti... :( Mut aina on varmaan kuitenkin parannettavaa!
Maanantaina sitten vaa'alle ja tänne raportoimaan :) Onnea kaikille ja toivottavasti päästään yhdessä tavoitteisiimme!Mukaan pääsee totta kai. Mutta meillä on jo tälle viikolle uus ketju tossa ylempänä, eli jos sinne kirjottelisit kuulumisia tällä viikolla :) Eli oikeestaan joka viikko alotetaan uus ketju..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Apua, Gogi ja Kia tippuivat TTK:sta! Oliko Gogin ja Kian tiputus mielestäsi oikein?
Gogi ja Kia tippuivat monen yllätykseksi sunnuntaina TTK:sta. Oliko tämä mielestäsi oikein näin vai kenen olisi pitänyt862074Taas poistuu ABC, nyt Salossa
Ei ole enää ihmisillä varaa ostaa nakkisämpylää myymälän puolelta. Viimeiset roposet menevät polttoaineeseen. Takana on1391980Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236943171697Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä2791666Millainen luonne sinä olet?
Itse olen innovatiivinen ja kuunteleva, sekä avoin uusille asioille. Mieheltä1881310Oletko koskaan miettinyt miltä lähempi fyysinen
kontakti tuntuisi hänen kanssaan? Sitä menee sekaisin pelkästä olemuksesta, niin kosketus voisi olla aika räjäyttävää.451187- 2131119
- 1041108
Vasemmistoliiton Minja Koskela lyttäsi Halla-ahon...
...arvion Usan presidentin vaalien voiton syistä, ja löi pöytään täsmälleen oikean arvion. Koskelan arviota tukevat myös3061069Aina vaan kalliimmaksi tulee NATO Suomelle
"Kaikkonen ja Kopra: Nato vaatii pian lisää panostusta jäsenmailtaan" https://www.is.fi/politiikka/art-2000010824365.htm2281013