Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Missä kuljetatte tavarat ?

lenkillä...

Nyt kun kelit lämpenevät ja juoksuasuna ovat shortsit ja T-paita niin mihin te oikein laitatte esimerkiksi avainpuntin ja kännykän ? Shortsien taskuissa pomppivat ikävästi ja vyölaukku tuntuu liioittelulta noin pienen kuorman vuoksi (ja se tuntuu minusta epämukavalta juostessa).

62

7038

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • example

      katsot sopivan vyölaukun ja pidät sitä niin, että laukku on selkäpuolella..
      Näin se ei haittaa juoksussa. Hyvin varustetusta urheiluliikkeestä saa jeesiä..

    • kotiin

      Mulla on kännykkä kotona lenkin ajan ja ainoastaan kotiavain mukana. Joko kaulassa roikkumassa tai jos se tuntuu juoksua häiritsevän, pidän sitä kädessä.

      • Thomas_Mann

        Mulla lenkit on niin, että kierrän enemmän tai vähemmän pitkää kierrosta ja jätän osan tavaroista, kuten juomapullon ja/tai ylimääräisiä vaatteita tiettyyn ei-ihan-näkyvissä olevaan paikkaan reitin varrella. Kännykkä kulkee paidan alla roikkumassa tai sitten hätätilassa kädessä. Vyölaukkua selän puolella käytän hätätilassa, myös mm. lisäravinteiden säilytykseen.


    • jää

      Kännykkä jää kotiin tai auton hanskalokeroon yms. ja juoksutrikoiksi kannattaa valita sellainen jossa on avaimille vetoketjullinen tasku selkäpuolella (löytyy ainakin Nikeltä, Adidakselta huonommin).
      Monessa asussa on sellainen pieni pussi vyötäränauhan alla, mutta sitä varten pitää olla esim. vain yksi avain pienellä avaimen perällä, jotta onnistuu, ei hjuva.

    • olis

      ehdotus: Jätä puhelin kotiin ja irrota avain renksusta kotiavain, ei tarvii raahata ylimäärästä roinaa.

    • päivystävä puhelin

      En ymmärrä, että mitä varten sitä puhelinta pitää kuljettaa joka paikkaan. Eikö sitä ilman pärjää edes yhtä lenkkiä?

      Olen teettänyt kotiavaimesta vara-avaimen, jota kannan mukana lenkeillä. Ei ole turhaa nippua heilumassa.

      • fre

        Kännykkää en lenkillä tarvitse, sehän vain häiritsisi juoksemista.

        Avaimen olen solminut lenkkareihin, jos ei ole mitään taskuja vaatteissa. Sidon avaimen lenkkarin nauhoihin, tuplasolmu päälle ja sitten asettelen avaimen siihen keskelle niitten muitten nauhojen alle. Hyvin on pysynyt.


      • ada
        fre kirjoitti:

        Kännykkää en lenkillä tarvitse, sehän vain häiritsisi juoksemista.

        Avaimen olen solminut lenkkareihin, jos ei ole mitään taskuja vaatteissa. Sidon avaimen lenkkarin nauhoihin, tuplasolmu päälle ja sitten asettelen avaimen siihen keskelle niitten muitten nauhojen alle. Hyvin on pysynyt.

        Toi avaimen solmiminen kengännauhoihin on ihan loistava idea! Inhottaa kantaa avainta hikisessä kourassa, kun kesäkamoissa ei tosiaan ole minkäänlaista taskua.

        Mäkään en ihan ymmärrä niitä, jotka juoksulenkille ottavat kännykän mukaan. Sitten matkan varrella pysähdytään vastaamaan puheluihin ja tekstataan myös vastausviestejä. Kohta jo varmaan näkyy töölönlahdella juoksijoita, joilla on kannettava dvd-laite mukana. Siitähän olis niin kiva katsella jännittäviä elokuvia samalla kun juoksee!

        Anteeksi nyt vain alkuperäinen kysyjä, mutta tuo sinun kysymyksesi kertoo jo asenteestasi juoksemista ja liikuntaa kohtaan hyvin paljon. Ehkä huomasit sen jo itsekin ;-)


      • milla
        ada kirjoitti:

        Toi avaimen solmiminen kengännauhoihin on ihan loistava idea! Inhottaa kantaa avainta hikisessä kourassa, kun kesäkamoissa ei tosiaan ole minkäänlaista taskua.

        Mäkään en ihan ymmärrä niitä, jotka juoksulenkille ottavat kännykän mukaan. Sitten matkan varrella pysähdytään vastaamaan puheluihin ja tekstataan myös vastausviestejä. Kohta jo varmaan näkyy töölönlahdella juoksijoita, joilla on kannettava dvd-laite mukana. Siitähän olis niin kiva katsella jännittäviä elokuvia samalla kun juoksee!

        Anteeksi nyt vain alkuperäinen kysyjä, mutta tuo sinun kysymyksesi kertoo jo asenteestasi juoksemista ja liikuntaa kohtaan hyvin paljon. Ehkä huomasit sen jo itsekin ;-)

        Joskus se kännykkä on oltava mukana. Esim. minulla on oltava kännykkä lenkillä sen vuoksi että kotona on kolme pientä lasta joiden on voitava minut tavoittaa jos on tarve. Joskus on myös sellainen tilanne että pitää päivystää jotain työasiaa ja siis olla tavoitettavissa.

        Vyölaukku on minusta hyvä. Viileällä säällä takki jossa on hyvät taskut tai pieni reppu jonka saa tiukasti selkään.


      • jhslgsd
        milla kirjoitti:

        Joskus se kännykkä on oltava mukana. Esim. minulla on oltava kännykkä lenkillä sen vuoksi että kotona on kolme pientä lasta joiden on voitava minut tavoittaa jos on tarve. Joskus on myös sellainen tilanne että pitää päivystää jotain työasiaa ja siis olla tavoitettavissa.

        Vyölaukku on minusta hyvä. Viileällä säällä takki jossa on hyvät taskut tai pieni reppu jonka saa tiukasti selkään.

        Jopas täällä on vapaita ihmisiä.
        Ei nähtävästi pienten lasten vanhemmat saa harrastaa juoksua, koska kännykkää ei saa kantaa matkassaan.
        Kaikkien pitää olla nuoria ja kauniita, muuten ei ole asiaa lenkkipolulle.

        Itse pidän kännykkää matkassa juuri lasten takia. Sitä varten on olemassa erilaisia juomavöitä, missä on kännykkätasku.

        Huvittaa tämä asenne, että kännykkä on matkassa vain sen takia, että voisi tekstailla ja jutella välissä. Näille kauniille ja vapaille ei tule mieleen, että joskus on vain pakko olla tavattavissa, vaikka olisi lenkkipolulla.


      • päivystävä puhelin
        milla kirjoitti:

        Joskus se kännykkä on oltava mukana. Esim. minulla on oltava kännykkä lenkillä sen vuoksi että kotona on kolme pientä lasta joiden on voitava minut tavoittaa jos on tarve. Joskus on myös sellainen tilanne että pitää päivystää jotain työasiaa ja siis olla tavoitettavissa.

        Vyölaukku on minusta hyvä. Viileällä säällä takki jossa on hyvät taskut tai pieni reppu jonka saa tiukasti selkään.

        Mikäs on isän rooli? Oletteko niin täydellisiä äitejä, että isä ei osaa teidän mielestänne hoitaa lapsia ollessanne lenkillä?


      • ssssss
        jhslgsd kirjoitti:

        Jopas täällä on vapaita ihmisiä.
        Ei nähtävästi pienten lasten vanhemmat saa harrastaa juoksua, koska kännykkää ei saa kantaa matkassaan.
        Kaikkien pitää olla nuoria ja kauniita, muuten ei ole asiaa lenkkipolulle.

        Itse pidän kännykkää matkassa juuri lasten takia. Sitä varten on olemassa erilaisia juomavöitä, missä on kännykkätasku.

        Huvittaa tämä asenne, että kännykkä on matkassa vain sen takia, että voisi tekstailla ja jutella välissä. Näille kauniille ja vapaille ei tule mieleen, että joskus on vain pakko olla tavattavissa, vaikka olisi lenkkipolulla.

        Ihemettelen vain, että mitenhän ne ihmiset pärjäsivät lenkillä ennen kännyköiden aikakautta.
        Ennen oli naisetkin rautaa :)


      • Rautanainen.
        ssssss kirjoitti:

        Ihemettelen vain, että mitenhän ne ihmiset pärjäsivät lenkillä ennen kännyköiden aikakautta.
        Ennen oli naisetkin rautaa :)

        Ennen kuolikin paljon enemmän lapsia tapaturmaisesti.
        Ennen oli kaikki paremmin. Ennen ei naiset edes lenkkeileet vaan pisti pottua maahan ja teki heinää.
        Ennen naisella ei ollut edes äänioikeutta.

        Eli ennen kaikki oli paremmin ja naiset vain kotiin hoitamaan lapsia nyrkin ja hellan väliin.


      • rautanainen.
        päivystävä puhelin kirjoitti:

        Mikäs on isän rooli? Oletteko niin täydellisiä äitejä, että isä ei osaa teidän mielestänne hoitaa lapsia ollessanne lenkillä?

        Oletkos kuullu yksinhuoltajista?
        Kun kaikista miehistä ei ole isiksi. On olemassa sellaisia vellihousuja, jotka siittää lapsia, mutta ei halua vastuuta.
        Pitääkö sitten äidin vain istua kotona päivystämässä jos lasten isä haluaa vain hypellä kukasta kukkaan?


      • päivystävä puhelin
        rautanainen. kirjoitti:

        Oletkos kuullu yksinhuoltajista?
        Kun kaikista miehistä ei ole isiksi. On olemassa sellaisia vellihousuja, jotka siittää lapsia, mutta ei halua vastuuta.
        Pitääkö sitten äidin vain istua kotona päivystämässä jos lasten isä haluaa vain hypellä kukasta kukkaan?

        Oletko koskaan kuullut juoksurattaista?

        Toisekseen jos lapset todellakin ovat niin pieniä, että pitää päivystää puhelimessa koko ajan, niin mitä ihmettä se mamma edes lenkille lähtee lyllertämään? Itsekeskeisyyden huipentuma! Kannattaisi miettiä, kun niitä penskoja tekee, että mitä siitä seuraa!

        Kolmanneksi ehdotan liikkumista lasten kanssa. Nykylapset ovat rapakuntoisia pullamössöjä, ei muuta kuin kaikki pihalle vaan. Mitä niitä lapsia sisällä säilöö?


      • päivystävä puhelin
        päivystävä puhelin kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut juoksurattaista?

        Toisekseen jos lapset todellakin ovat niin pieniä, että pitää päivystää puhelimessa koko ajan, niin mitä ihmettä se mamma edes lenkille lähtee lyllertämään? Itsekeskeisyyden huipentuma! Kannattaisi miettiä, kun niitä penskoja tekee, että mitä siitä seuraa!

        Kolmanneksi ehdotan liikkumista lasten kanssa. Nykylapset ovat rapakuntoisia pullamössöjä, ei muuta kuin kaikki pihalle vaan. Mitä niitä lapsia sisällä säilöö?

        Neljäs vaihtoehto on sitten lapsille hoitaja lenkin ajaksi. Älkääkä sanoko, että ei onnistu. Kovasti näkyy onnistuvan, kun yh-mamman pitää päästä joka viikonloppu kapakkaan.

        Ja viimeiseksi, tuntemani yh:t perustelevat kännykän kantamisen juuri tuolla tavoitettavuudella, mutta kyllä ne esim. työpäivän aikana tapahtuvat lukuisat puhelut on pelkkiä juorupuheluita! Päivästä toiseen vatkataan hulttioisän menemisiä ja tulemisia, lapset eivät ole koskaan soittanee. Siinäpä sitten saa tehdä päivystävän mamman puolestakin töitä.


      • Jop
        ssssss kirjoitti:

        Ihemettelen vain, että mitenhän ne ihmiset pärjäsivät lenkillä ennen kännyköiden aikakautta.
        Ennen oli naisetkin rautaa :)

        Koskaan ei tiedä miksi jollakin on kännykkä mukana. Vaimo voi olla vaikka viimeisillään raskaana... ja mies lenkillä. Tai muutoin odottaa tärkeätä puhelua, eikä viitsi päivystää kotona. Ja onhan niitä syitä miksi pitää olla tavoitettavissa.

        Jos ei ole erityistä syytä niin ihmettelen kyllä miksi kännykkä pitää olla mukana. Kyllähän ennen kännyköitä oltiin paljon enemmän pois puhelimen luota.


      • ....
        päivystävä puhelin kirjoitti:

        Neljäs vaihtoehto on sitten lapsille hoitaja lenkin ajaksi. Älkääkä sanoko, että ei onnistu. Kovasti näkyy onnistuvan, kun yh-mamman pitää päästä joka viikonloppu kapakkaan.

        Ja viimeiseksi, tuntemani yh:t perustelevat kännykän kantamisen juuri tuolla tavoitettavuudella, mutta kyllä ne esim. työpäivän aikana tapahtuvat lukuisat puhelut on pelkkiä juorupuheluita! Päivästä toiseen vatkataan hulttioisän menemisiä ja tulemisia, lapset eivät ole koskaan soittanee. Siinäpä sitten saa tehdä päivystävän mamman puolestakin töitä.

        Voi hellanlattas kun sun maailmas on pieni ja ahdas.


      • ,,,
        .... kirjoitti:

        Voi hellanlattas kun sun maailmas on pieni ja ahdas.

        Se oli suuri niin pitkään, kunnes lapsia lyömäaseenaan käyttävät yh-ämmät käyttivät minua törkeästi hyväkseen. Lasten etu on heille yhtä kuin oma rakas napa! Ei riitä myötätunto enää tuolle ihmisryhmälle.


      • joselkis
        ,,, kirjoitti:

        Se oli suuri niin pitkään, kunnes lapsia lyömäaseenaan käyttävät yh-ämmät käyttivät minua törkeästi hyväkseen. Lasten etu on heille yhtä kuin oma rakas napa! Ei riitä myötätunto enää tuolle ihmisryhmälle.

        On tainnut tältä päivystäjältä joku yh napata miehen.
        En toisaalta yhtään ihmettele, että mies on lähtenytkin. Kovin vaikuttaa äkäiseltä akalta.


      • päivystävä puhelin
        joselkis kirjoitti:

        On tainnut tältä päivystäjältä joku yh napata miehen.
        En toisaalta yhtään ihmettele, että mies on lähtenytkin. Kovin vaikuttaa äkäiseltä akalta.

        Arvasin, että tämäkin tulee. Eli ihan selvyyden vuoksi: ei ole vienyt yh-ämmä miestä multa ja 10-vuotispäivä tulee kesällä saman miehen kanssa.

        Taidat itse käyttää lastasi lyömäaseena oman egosi pönkittämiseksi. Säälittävää.


      • joselkis
        päivystävä puhelin kirjoitti:

        Arvasin, että tämäkin tulee. Eli ihan selvyyden vuoksi: ei ole vienyt yh-ämmä miestä multa ja 10-vuotispäivä tulee kesällä saman miehen kanssa.

        Taidat itse käyttää lastasi lyömäaseena oman egosi pönkittämiseksi. Säälittävää.

        Ei ole miestä eikä lasta. Vakituista miestä en tarvitse kun teidän miehiltä saa sen, mitä tarvitsee. Varo vain, ettei miehesi joskus tule valittamaan minulle, että hänen synnytyksien rupsauttama akkansa ei ymmärrä häntä. Minä voin häntä lohduttaa pari yötä.
        Kännykkä on lenkillä matkassa siksi jos miehesi haluaa soitella kiihkeitä puheluja minulle sinä aikana kun sinä haukut täällä yksinhuoltajia.


      • jokunen
        milla kirjoitti:

        Joskus se kännykkä on oltava mukana. Esim. minulla on oltava kännykkä lenkillä sen vuoksi että kotona on kolme pientä lasta joiden on voitava minut tavoittaa jos on tarve. Joskus on myös sellainen tilanne että pitää päivystää jotain työasiaa ja siis olla tavoitettavissa.

        Vyölaukku on minusta hyvä. Viileällä säällä takki jossa on hyvät taskut tai pieni reppu jonka saa tiukasti selkään.

        Sitäpaitsi ei voi koskaan tietää jos tulee lenkillä joku hätätilanne. Vaikka hyppää joku raiskuri pusikosta ja pitää juosta karkuun, tai soittaa apua jollekin joka on saanut sairaskohtauksen.
        Itse en ennen pitänyt lenkillä kännykkää mukana mutta nyt pidän, ihan vain hätätapauksia varten. Kyseessä ei todellakaan ole mitään semmosta että en pystyisi elämään ilman kännykkää ja jatkuvasti pitäisi olla tavoitettavissa.


      • jop
        ada kirjoitti:

        Toi avaimen solmiminen kengännauhoihin on ihan loistava idea! Inhottaa kantaa avainta hikisessä kourassa, kun kesäkamoissa ei tosiaan ole minkäänlaista taskua.

        Mäkään en ihan ymmärrä niitä, jotka juoksulenkille ottavat kännykän mukaan. Sitten matkan varrella pysähdytään vastaamaan puheluihin ja tekstataan myös vastausviestejä. Kohta jo varmaan näkyy töölönlahdella juoksijoita, joilla on kannettava dvd-laite mukana. Siitähän olis niin kiva katsella jännittäviä elokuvia samalla kun juoksee!

        Anteeksi nyt vain alkuperäinen kysyjä, mutta tuo sinun kysymyksesi kertoo jo asenteestasi juoksemista ja liikuntaa kohtaan hyvin paljon. Ehkä huomasit sen jo itsekin ;-)

        laita avain hiuslenkkiin kiinni, niin saat sen käden ympärille ja esim sykemittarin alle piiloon.... toiminut keino jo monet vuodet. Kännykkää on joskus ollut nikellä semmonen kotelo jonka saa kiinni hauikseen. En tosin tiedä saako enää, juttua oli vanhassa (noin 2v) sport lehdessä....


    • misu

      kännykän jätän kotiin, koska en ole niin "tärkeä" ihminen että minun pitäisi olla koko ajan tavoitettavissa. ;) avaimen laitan usein kengännauhaan.

      • rautanainen.

        Upeaa, että kukaan ei ole niin tärkeä ihminen.
        Et ole omaishoitaja, joka haluaa hengähdystauon, mutta haluaa turvata sen, että poissaollessaan hänet saadaan kiinni.
        Et ole lääkäri, joka takapäivystäjänä haluaa tehdä muutakin kuin istua lankapuhelimen ääressä.
        Ihanaa kun saa olla niin villi ja vapaa.


      • misu
        rautanainen. kirjoitti:

        Upeaa, että kukaan ei ole niin tärkeä ihminen.
        Et ole omaishoitaja, joka haluaa hengähdystauon, mutta haluaa turvata sen, että poissaollessaan hänet saadaan kiinni.
        Et ole lääkäri, joka takapäivystäjänä haluaa tehdä muutakin kuin istua lankapuhelimen ääressä.
        Ihanaa kun saa olla niin villi ja vapaa.

        en ole yrittäjä, en pomo enkä perheenäiti, joten en tarvitse lenkillä kännykkää. mutta pitäköön kännykkää mukana ken haluaa, ei se minua haittaa.


    • ssssss

      Sen kotiavaimen voi laittaa shortsien sisäpuolelle nauhoihin kiinni.

    • viikonloppupäivystäjä

      Ei juoksutrikoiden perstasku pelkästään avaimia varten ole suuunniteltu, vaan sinne mahtuu hyvin kännykkä. Trikoot on senverran tiukat, ettei känny hölsky, sitä ei edes huomaa.

    • Chi

      En yleensä ikinä ota kännykkää mukaan lenkille. Kai sitä sen aikaa voi ilmankin olla. Ja lenkiltä palattuaan näkee onko joku soittanut. Mutta yhteen aikaa se piti olla mukana, koska mun piti eräästä syystä olla tavoitettavissa koko ajan. Silloin ei ollut niin lämmin joten pidin takin taskussa, ei pomppinut yhtään. Jollakin näin sellaisen käsivarteen tarranauhalla laitettavan laukun (niin kuin kännykän vyölaukku), ajattelin kokeilla sellaista, mutta nyt en enää tarvikaan kännykkää mukana. Toimii varmaan pienellä puhelimella. Voi kai kännykän laittaa vyöllekin (siis kun siihen saa sellasen kännykkälaukun), mutta vyö voi olla epämukava. Ja miten hyvin se kännykkä sitetn juostessa pysyy käsivarressakaan, luulisi valahtavan, jos ei ole tosi kireällä.

      Mulla on mukana aina vain kotiavain (avainnipussani on paljon avaimia muutoin). Se roikkuu joko kaulassa tai on taskussa, jos sellainen on. Tai sitten kiinnitän hakaneulalla housuihin. Vaarana, että putoaa, mutta ei ole vielä pudonnut ja pidän sitä housujen sisällä jolloin sen ehkä huomaa jos valahtaa alas (ja mulla on tiukat pöksyt!).

    • Parrujalka

      Avainta pidän avainlenkissä kaulassa tai jos juoksuhousuissa on tasku niin sitten taskussa. Kännykkää en yleensä pidä lenkillä mukana koska minun ei tarvitse olla aina tavoitettavissa, jos otan sen mukaa niin käytän käsivarteen tarranauhalla kiinnitettävää "taskua" jonka olen suutarilla teettänyt jo vuosia sitten :)

      Yksi vaihtoehto tavaroille voisi olla pyöräilijöiden käyttämät paidat joissa on kolme taskua selässä. Varsinkin triathlonistien käyttämät paidat ovat hyvin kevyitä.

    • Run4fun

      Itselläni on avaimessa iso rengas, jonka pujotan sormeen ja pidän avainta nyrkissä matkan ajan. Ja hei, se kännykkä ei todellakaan ole välttämätön lenkillä!!!

    • Ilman paitaa

      Hyvä sekuntikello riittää lisävarusteeksi.
      Avain shortsien sisätaskuun.

      • hoh ja hoijaa

        ...joo, kyllä me uskotaan ettei juoksemiseen tarvita kännyä, mutta koittakaa te perin erinomaiset ymmärtää, että on tilanteita, jolloin se on kertakaikkiaan otettava mukaan, tahtoi tai ei. On perin onnellista, jos teidän ei koskaan sitä tarvitse mukaan ottaa, mutta älkää vetäkö heti hernettä nenäänne, jos olemassa on ihmisiä jotka sen joutuvat tekemään, syystä tai toisesta.


      • pakata vaikka rinkan jos ta...
        hoh ja hoijaa kirjoitti:

        ...joo, kyllä me uskotaan ettei juoksemiseen tarvita kännyä, mutta koittakaa te perin erinomaiset ymmärtää, että on tilanteita, jolloin se on kertakaikkiaan otettava mukaan, tahtoi tai ei. On perin onnellista, jos teidän ei koskaan sitä tarvitse mukaan ottaa, mutta älkää vetäkö heti hernettä nenäänne, jos olemassa on ihmisiä jotka sen joutuvat tekemään, syystä tai toisesta.

        Avain tosiaan kannattaa irrottaa muista avaimenperistä, jolloin sen on helpompi kuljettaa mukana. Minä kuuntelen aina välillä lenkillä radiota kännykästä, siksi se saattaa olla mukana. Nyt kelien lämmetessä en ole vielä keksinyt, mihin sen laittaisin. Toisekseen, yksi lenkkireittini kulkee lähiön rantapuskien kautta ja etenkin myöhemmin iltasella kännykkä on mukana ihan turvallisuuden vuoksi. Puheluja ja viestejä lenkin aikana harvemmin tuleekaan.


      • hiihotihoo
        hoh ja hoijaa kirjoitti:

        ...joo, kyllä me uskotaan ettei juoksemiseen tarvita kännyä, mutta koittakaa te perin erinomaiset ymmärtää, että on tilanteita, jolloin se on kertakaikkiaan otettava mukaan, tahtoi tai ei. On perin onnellista, jos teidän ei koskaan sitä tarvitse mukaan ottaa, mutta älkää vetäkö heti hernettä nenäänne, jos olemassa on ihmisiä jotka sen joutuvat tekemään, syystä tai toisesta.

        Miten pärjäsitte ennen kännyköiden tuloa? Raahasitte lankapuhelinta ja kaapelikelaa lenkeillänne?

        Kerro mulle vastaus, niin katsotaan kumpi kitisee.


      • vainio
        hoh ja hoijaa kirjoitti:

        ...joo, kyllä me uskotaan ettei juoksemiseen tarvita kännyä, mutta koittakaa te perin erinomaiset ymmärtää, että on tilanteita, jolloin se on kertakaikkiaan otettava mukaan, tahtoi tai ei. On perin onnellista, jos teidän ei koskaan sitä tarvitse mukaan ottaa, mutta älkää vetäkö heti hernettä nenäänne, jos olemassa on ihmisiä jotka sen joutuvat tekemään, syystä tai toisesta.

        Känny on ihan törkeen tarpeellinen kapistus lenkillä. Itellä on seuraava strategia...laitan aina nokian "banaanimallisen" kännykän trikoiden etumukseen ja eikun menoksi. Olen joutunu neuloon trikoiden persepuolelle ylimääräisen taskun minne laitan lenkin aikana naisten tarjoamat puhelinnumerot.
        Sitte ei muuta kun viikonlopun aikana valkataan parhaat päältä ja rumat tökitään harjan varrella kauemmas.
        Että olen ehdottomasti sitä mieltä että kännykkä on tarpeellinen lenkkikaveri!!!!!


      • maratonwomwn
        pakata vaikka rinkan jos ta... kirjoitti:

        Avain tosiaan kannattaa irrottaa muista avaimenperistä, jolloin sen on helpompi kuljettaa mukana. Minä kuuntelen aina välillä lenkillä radiota kännykästä, siksi se saattaa olla mukana. Nyt kelien lämmetessä en ole vielä keksinyt, mihin sen laittaisin. Toisekseen, yksi lenkkireittini kulkee lähiön rantapuskien kautta ja etenkin myöhemmin iltasella kännykkä on mukana ihan turvallisuuden vuoksi. Puheluja ja viestejä lenkin aikana harvemmin tuleekaan.

        Mutta minä olen niin perkeleen ruma ettei minua viitsi kukaan edes raiskata.Siksi en tarvitse kännykkää mukana. Kuka tällaista laihaa kuikeloa nussisi.
        Miksi menette tyrkylle pimeille metsäteille, että joudutte siksi raahaamaan kännykkää matkassa?


      • hoh ja hoijaa
        hiihotihoo kirjoitti:

        Miten pärjäsitte ennen kännyköiden tuloa? Raahasitte lankapuhelinta ja kaapelikelaa lenkeillänne?

        Kerro mulle vastaus, niin katsotaan kumpi kitisee.

        ...ennen kännyä, meidän lapset oli niin pieniä ettei niitä olisi voinut missään tapauksessa jättää kotiin päineen, joten lenkit tehtiin miehen kanssa vuorotellen. Ennen kännyä oli myös piipparit, jolla lenkillä oleva päivystävä lääkäri saatiin hätisteltyä lähimpään puhelimeen, eli piipparikin siis piti raahata mukana ja löytää sille sopiva tasku.
        Siinä sinulle vastaus kerrottuna.Joko alat kitistä? :)


      • annamalin
        hiihotihoo kirjoitti:

        Miten pärjäsitte ennen kännyköiden tuloa? Raahasitte lankapuhelinta ja kaapelikelaa lenkeillänne?

        Kerro mulle vastaus, niin katsotaan kumpi kitisee.

        ..ei olisi päässyt lenkille. Lapset ovat juuri sen verran isoja että heidät voi jättää tunniksi kotiin edellyttäen että minulla on kännykkä lenkillä että voivat soittaa tarvitessaan. Mutta he ovat sen verran pieniä ettei heistä vielä ole juoksuseuraa (ja kolmea esi- ja alakouluikäistä ei kuskata juoksurattaissakaan..). Minä olen parempi äiti kun saan tarpeeksi liikuntaa ja voin purkaa sinne lenkille ne paineet niin ettei tarvitse purkaa niitä lapsiin huutamalla.


      • lapseton.
        annamalin kirjoitti:

        ..ei olisi päässyt lenkille. Lapset ovat juuri sen verran isoja että heidät voi jättää tunniksi kotiin edellyttäen että minulla on kännykkä lenkillä että voivat soittaa tarvitessaan. Mutta he ovat sen verran pieniä ettei heistä vielä ole juoksuseuraa (ja kolmea esi- ja alakouluikäistä ei kuskata juoksurattaissakaan..). Minä olen parempi äiti kun saan tarpeeksi liikuntaa ja voin purkaa sinne lenkille ne paineet niin ettei tarvitse purkaa niitä lapsiin huutamalla.

        Kunnon äiti ei lenkillä kulje. Jos lapset on niin pieniä, että pitää lenkilläkin kännykkä-äiti olla, ei olisi kannattanut lapsia tehdäkään.
        Minä en tarvitse puhelinta lenkillä, koska en kuvittele olevani korvaamaton.


      • fyssari
        lapseton. kirjoitti:

        Kunnon äiti ei lenkillä kulje. Jos lapset on niin pieniä, että pitää lenkilläkin kännykkä-äiti olla, ei olisi kannattanut lapsia tehdäkään.
        Minä en tarvitse puhelinta lenkillä, koska en kuvittele olevani korvaamaton.

        Käsittämättömiä ajatuksia ihmisillä. Pitäisikö niiden muksujen takia muka luopua kaikista omista harrastuksista?! Ei se kenestäkään huonoa äitiä tee.

        Ei kukaan täällä varmaankaan korvaamaton kuvittele olevansa, mutta miksi ei nykyajan tekniikkaa voi käyttää hyväkseen, kun sellainen on mahdollista??

        Kyllä sitä tyhmempiäkin asioita lenkillä mukana voi olla kuin kännykkä. Itse en voi kuin nauraa niitä naisia, jotka laittavat kauhean kerroksen meikkiä lenkille, kun eivät muuten ulos kehtaa mennä! Jos ei kestä luonnollista ulkonäköään, niin jotain on pielessä päässä.


      • Pakkelson
        fyssari kirjoitti:

        Käsittämättömiä ajatuksia ihmisillä. Pitäisikö niiden muksujen takia muka luopua kaikista omista harrastuksista?! Ei se kenestäkään huonoa äitiä tee.

        Ei kukaan täällä varmaankaan korvaamaton kuvittele olevansa, mutta miksi ei nykyajan tekniikkaa voi käyttää hyväkseen, kun sellainen on mahdollista??

        Kyllä sitä tyhmempiäkin asioita lenkillä mukana voi olla kuin kännykkä. Itse en voi kuin nauraa niitä naisia, jotka laittavat kauhean kerroksen meikkiä lenkille, kun eivät muuten ulos kehtaa mennä! Jos ei kestä luonnollista ulkonäköään, niin jotain on pielessä päässä.

        Mulla meikit jää joskus naamaan, kun lähden töistä suoraan lenkille tai kuntosalille enkä jaksa/ehdi niitä pestä pois. Mutta ei sitä kyllä ihan kauhea kerros ole : )

        Joskus kyllä ihmetyttää, kun jotkut on viimeisen päälle pakkkelissa ja hiukset kauniisti laitettuna ja kerran yhdellä oli jopa lurex-sukkahousutkin! Näytti varmaan sääret paremmalta? Ja jotkut siis ihan tarkoituksella meikkaa lenkille.

        Sitten on niitä jotka kuskaa kauheet kasat vesipulloja mukana vaikka juoksee vain 5 km. Mutta itsepähän ne kantavat.


      • Huoh
        lapseton. kirjoitti:

        Kunnon äiti ei lenkillä kulje. Jos lapset on niin pieniä, että pitää lenkilläkin kännykkä-äiti olla, ei olisi kannattanut lapsia tehdäkään.
        Minä en tarvitse puhelinta lenkillä, koska en kuvittele olevani korvaamaton.

        ...äiti/isä pitää huolta sekä lapsistaan että itsestään. On se vaan kumma mikä älämölö tästä känny jutusta taas saatiin aikaan. Ovatko ihmiset todellakin niin täynnä omaa egoaan? Eli "jos minä en kännyä mukana lenkillä tarvitse, niin ei sitä muutkaan tarvitse"-tyyliin?!?


    • fyssari

      Jos siis ei ole mitään taskua varusteissa, niin avain on yleensä kaulassa (vain se yksi kotiavain)... siis jos kotiin ei jää kukaan. Tosin joskus tulee myös piilotettua avain oven lähelle ;)

      Kännykkää en aina pidä mukana, kesäisin siis vielä harvemmin, kun paikaa sille ei ole. Se kännykän kantaminen ei tosiaan aina tarkoita sitä, että siihen pitää matkalla pölistä tai edes vastata. Itse jos otan sen mukaan, on se siksi, että saan soitettua apua, JOS sellainen tilanne itselle tai jollekin muulle sattuu tulemaan! Varsinkin, jos menen maastoon tai esim. pitkälle lenkille.

      • Höh

        Pakkoko sitä on lähteä niin pitkälle lenkille, mihin kunto ei riitä.
        Kukin juoksee kykyjen mukaan niin ei tarvitse ottaa kännykkää mukaan. Esimerkiksi kotitaloa kun juoksee ympäri voi hoitaa lapset samalla, vahtia ukkoaan ja ei tuuperru välille, eikä rantarosvot raiskaa.


    • lenkillä...

      Johan herätti kysymykseni tunteita ! Kiitos vinkeistä.

      En pidä puhelinta mukana siksi, että olisin ns. "tärkeä henkilö" vaan siksi, että lähiomainen on vakavasti sairas ja haluan kyllä olla hänen lähellään, jos mahdollista, kun lähtö tulee.

      • Känny mukana

        Mulla oli sama tilanne. Onneksi läheiseni toipui. Nyt uskallan jo jättää kännykän kotiin hetkeksi. Ei pidä heti tuomita, jos jollain on kännykkä mukana. Ja mitäpä se muutoinkaan muita liikuttaa.


    • Lisää tehoa!

      Kannan painoa mukana. Pitkillä lenkeillä on ainakin pari Dexalin vesipulloa mukana. Ne mahtuu taskuun tai sen omaan vyöhön. Taskujen lisäksi minulla on käytettävissä myös pieni kameralaukku, jonka voi kiinnittää vyötäisille. Siihen mahtuu yksi Dexal pullo (2 dl) ja kannettava kasettimankka. Lisäksi minulla on ohut ja kevyt selkäreppu (ehkä 50 grammaa), jos otan esim. puseron, lippiksen tai omenan varalle mukaan. Puolen kilon lisäpaino lisää mukavasti energiankulutusta ja lenkin tehoa. Vettä on mukava juoda lenkin aikana vähitellen. Kasettien sisältöä en ole onnistunut siirtämään MB3-soittimeen. Vinkkejä otetaan vastaan. Kännykkä ei paljoa paina veden painoon verrattuna. On se kumma, jos olen ainoa juoksija joka kantaa vettä pitkillä lenkeillä?

      • asdf

        Joo tuota vesihommaa oon miettiny itekin, että ruvetako kantamaan kädessä pulloa vai käyttääkö juomavyötä pitkillä lenkeillä. Näillä helteillä kyllä yli tunnin (tai jopa lyhyemmälläkin) lenkillä jo juomaa tarvitsee, vaan kuinka kuljettaa, kun ei ole tuota kyttyrääkään.. Hiihdossahan juomavyö on kätsy, kun meno on suht tasaista, vaan miten juostessa, onko kokemuksia? Tuntuisi, että se vesi hölskyää siellä putelissa häiritsevästi ja kuumakin se vyö on?


      • misu
        asdf kirjoitti:

        Joo tuota vesihommaa oon miettiny itekin, että ruvetako kantamaan kädessä pulloa vai käyttääkö juomavyötä pitkillä lenkeillä. Näillä helteillä kyllä yli tunnin (tai jopa lyhyemmälläkin) lenkillä jo juomaa tarvitsee, vaan kuinka kuljettaa, kun ei ole tuota kyttyrääkään.. Hiihdossahan juomavyö on kätsy, kun meno on suht tasaista, vaan miten juostessa, onko kokemuksia? Tuntuisi, että se vesi hölskyää siellä putelissa häiritsevästi ja kuumakin se vyö on?

        ...vyö, jossa on useita pieniä pulloja yhden ison sijaan. niin veden hölskyminen ei tunnu. minun lenkkeilyäni vyö ei ole haitannut kuumallakaan kelillä. pahempi olisi jos ei olisi juomaa saatavilla.


      • tomuh75
        asdf kirjoitti:

        Joo tuota vesihommaa oon miettiny itekin, että ruvetako kantamaan kädessä pulloa vai käyttääkö juomavyötä pitkillä lenkeillä. Näillä helteillä kyllä yli tunnin (tai jopa lyhyemmälläkin) lenkillä jo juomaa tarvitsee, vaan kuinka kuljettaa, kun ei ole tuota kyttyrääkään.. Hiihdossahan juomavyö on kätsy, kun meno on suht tasaista, vaan miten juostessa, onko kokemuksia? Tuntuisi, että se vesi hölskyää siellä putelissa häiritsevästi ja kuumakin se vyö on?

        Olen käyttänyt pitkillä lenkeillä juomavyötä, jossa on yksi isohko pullo. Siihen tottui nopeasti. Nykyään ei edes tunne, että juomapullo on mukana. Nesteen hölskymisestä ei ole ollut haittaa.


      • Lisää tehoa!
        asdf kirjoitti:

        Joo tuota vesihommaa oon miettiny itekin, että ruvetako kantamaan kädessä pulloa vai käyttääkö juomavyötä pitkillä lenkeillä. Näillä helteillä kyllä yli tunnin (tai jopa lyhyemmälläkin) lenkillä jo juomaa tarvitsee, vaan kuinka kuljettaa, kun ei ole tuota kyttyrääkään.. Hiihdossahan juomavyö on kätsy, kun meno on suht tasaista, vaan miten juostessa, onko kokemuksia? Tuntuisi, että se vesi hölskyää siellä putelissa häiritsevästi ja kuumakin se vyö on?

        Minullakin on Misun mainostama 5 pullon Dexal-vyö. Yhteen pulloon mahtuu 2 dl. Tuote on paljon näppärämpi kuin ostaessa arvasinkaan. Voin ottaa mukaan eri juomia samalle lenkille. Pulloista on helppo arvioida juotu nestemäärä. Olen juonut alle 2 dl/5 km. Onko se paljon vai vähän? Joskus otan pullon taskuun ilman vyötä. Vyö kyllä hiostaa minua hieman ja tuntuu keväällä hiostavammalta kuin talvella. Kesäkokemuksia ei vielä ole. Kädessä pitämistä en suosittele. Taskuun tai vyölaukkuun mahtuu tarvittaessa pikkupullot. Se voi olla halpa ratkaisu, jolla pääset tarvittaessa alkuun.


      • janoinen
        tomuh75 kirjoitti:

        Olen käyttänyt pitkillä lenkeillä juomavyötä, jossa on yksi isohko pullo. Siihen tottui nopeasti. Nykyään ei edes tunne, että juomapullo on mukana. Nesteen hölskymisestä ei ole ollut haittaa.

        Joo std-kokoinen ½ litran pullo menee hyvin juomavyössä. Minulla se on aina pitkillä yli 20 km lenkeillä mukana sekä myös keskipitkissä n. 10 km suunnistuksissa. Ei haittaa mitenkään eikä ole niin naurettavan näköinen kuin Dexalin "panosvyö". Tosin kesäkeleillä 35-40 km lenkeillä tuo pullo ei riitä. Sitten vaan vitosen seteli pieneen muovipussiin mukaan ja ostamaan matkan varrella olevista kioskeista, kaupoista, huoltoasemista, uimahalleista tms. juotavaa. Eli kuumilla keleillä reitti kannattaa suunnitella niin, että sen varrella on tämmöisiä juottoloita. Sitten jos lähteen metsään juoksemaan tai suunnistamaan pitkiä lenkkejä, niin voi harkita juomareppua, johon saa taatusti tarpeeksi juotavaa. Reppu riittävän kireälle ja letku niin ettei se hakkaa, niin johan toimii!


    • ins. opisk. Tsörsselssön

      Kännykän jätän ihan suosiolla kotiin. Ei kenelläkään varmaan ole niin tärkeää asiaa etteikö sitä lenkin jälkeenkin voisi soittaa takaisin. Avainnipusta irrotan kotona kotiavaimen ja sidon sen samaan rusettiin kengännauhojen kanssa. Vesipullokin menee kädessä mukavasti pururadan alkuun asti. Siellä sen sitten voi piilottaa pusikkoon ja hörppästä juomat lenkin jälkeen. Ajan mittaamista varten mulla on mukana vyöllä kevyt ajanottokello, jota ei edes huomaa.

      • fyssari

        Vieläkö ihmiset jauhaa sitä, että "ei kellään ole niin tärkeää asiaa ettei voi odottaa lenkin jälkeen"??!

        Ei sitä kännyä moni siksi mukana kannakaan! Edellä on moni sanonut saman syyn kuin itsellänikin on, eli saa soitettua apua, jos itselle/jollekin muulle tapahtuu jotain.


      • ins. opisk. Tsörsselssön
        fyssari kirjoitti:

        Vieläkö ihmiset jauhaa sitä, että "ei kellään ole niin tärkeää asiaa ettei voi odottaa lenkin jälkeen"??!

        Ei sitä kännyä moni siksi mukana kannakaan! Edellä on moni sanonut saman syyn kuin itsellänikin on, eli saa soitettua apua, jos itselle/jollekin muulle tapahtuu jotain.

        Tottahan tuo, jos on joku syy (lapset, joku sairaana tms.) pitää kännyä mukana niinkuin noissa edellämainituissa teksteissä, joita en tullut lukeneeksi kun tekstini räväytin. En tullut ajatelleeksi asiaa siltä kantilta.

        Mutta itse en ole tähän päivään mennessä tarvinnut kännykkää lenkillä mihinkään.


    • Anonyymi

      Ulvilassa varasta tavara minulta

    • Anonyymi

      Laitat avaimen punttiin mutta et tiedä missä on avainpuntti?

    • Anonyymi

      Kesällä meni avaimet shortsin taskussa ja puhelin juoksuvyössä. Nyt on taas housu ja takki kelit, niin takin taskussa kulkee.

    • Anonyymi

      onko juamareppu laast siison vai viäläkö salomon laulaa?

      • Anonyymi

        Juomaliivi silloin jos suunnittelen käyttäväni puhelinta lenkillä, peruslenkillä missä en puhelinta tarvitse, niin puhelinvyö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe