Nishiki bigfoot tai vastaava?

kuski__

Elikkäs isolle miehelle maastopyörä jolla pärjää myös maantiellä?

Olen katellut nishiki nishiki bigfoot k-29?
Hintaa on jotain 800 €. Onkohan hinnassa paljon ilmaa? Onko muilla pyörävalmistajilla vastaavia isompia malleja?

Kiitoksia tiedoista.

5

9907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hukkatappi

gary fisher tekee genesis mitoituksella fillareita, joka ovat hieman tavallista isompia..
      löytyy esim. kauppaveljet-liikkeestä

• nishikiltä

K-mallista en tiedä mutta oma TR-29 malli on ollut oikein mainio joka suhteessa. olen itsekin iso, pituutta 190 ja rapiat ja runko on 23,5". Suosittelen.

• Jepso

Itsellä siis tuollainen pyörä, maksoi sen 800 mitä tilpehöörit tuli maksamaan, eli tarakka, lokarit ym. Aivan järjettömän hyvän tuntuinen menopeli, tukevuutta löytyy vaikka muille jakaa, rullaa kevyesti ja mitoitus tuntuu oikealta. Vaikka itse olen mallia hoikka niin tuntuu että yli satakiloisenkin tuo pyörä kuljettaisi kevyesti. Kapeammilla renkaillahan tuollaisesta saa varsin menevän pyörän myös pidemmille asfalttilenkeille.

• Harmaakarhu.

Jos haet tasokasta menopeliä,niin sillä rahalla saat Feltin.Meikä hommasi Felt 620 disc-mallin.26-tuumainen,21-tuumainen runko,levyjarrut,joustokeula ja paljon muita herkkua.Fantastinen ajettavana!Meikällä oli Helkama 3000 trekking-malli,mutta voin sanoa,etten tiennyt pyöräilystä,enne kuin hankin tuon roturatsun...
      Feltin 620-version saa 625€:n hintaan lokasuojat ja vakuutusyhtiöiden hyväksymä lukko päälle.Hintaa kertyy kaiken kaikkiaan n.675-miinus ale%:t.Suosittelen lämpimästi...Käy ainakin koeajamassa.Meikä oli kerralla myyty,kun kävin koeajamassa.Huntteri tuo maahan ja edustaa Helsingin seudulla.Huntteri.fi on sivu,josta voit katsella paremmin.

• bigfooter

Itselläni on tuollainen K-29 vm.05.
      Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen pyörään. Renkaat rullaavat todella hyvin ja pyörässä käytetyt osat eivät ole niitä kaikkein halvimpia. Ostin samana vuonna tavallisen 26" renkailla varustetun maastopyörän, mutta totesin lähes välittömästi, että sillä on täyttä tuskaa pyöräillä vähänkään pidempää matkaa asfaltilla. Joten myin sen pois ja ostin K-29:n. Jälkeenpäin olen havainnut, että Bigfootilla pääsen kaikkiin niihin paikkoihin kuin aikaisemmalla maastopyörälläni. Kulku on paikassa kuin paikassa mukavampaa suurempien renkaiden ansiosta.

Syksyllä ostettaessa pyörä ja varusteet (lokarit, spiraalilukko ja tavallinen kiinteä lukko) maksoivat reilut 600€. Alennus oli siis tuntuva ja siinä mielessä voi sanoa, että hinnassa oli ilmaa (mutta niinhän on tavarassa kuin tavarassa). Jos sattuu olemaan ostamassa pyörää syksymmällä, niin kannattaa kiertää Intersporit ja Sportiat sun muut läpi alennusten varalta.

Nishikin "letkuudesta" voin sanoa, että sellaista en ole havainnut. Pyörä on mainio maastossa, parhaimmillaan ehkä pienillä hiekka/sorateillä. Asfaltillakin on miellyttävä ajaa matkaa, nyt kun olen vaihtanut takarenkaaksi keskeltä sileän maastorenkaan (samanlaisen, mikä oli eturenkaana jo uutena). Tämän vuoden K-29 malliin verrattuna pyörästäni puuttuu ainakin levyjarrut ja etujousen lukitus. Ominaisuudet ovat siis parantuneet ja rahalle siis on tänä vuonna entistä enemmän vastinetta.

Nishiki on ensimmäinen valmistaja, joka on aloittanut Bigfoottien valmistuksen, joten sillä on ainakin paras kokemus pyörätyypistä. Bikeplanetissa (www.bikeplanet.fi) taisin nähdä joskus myös muiden valmistajien 29" tuuman renkailla varustettuja maastopyöriä. Ainoa järkevä vaihtoehto Bigfootille kuitenkin olisi luultavasti jonkinlainen hybridi, joka ei kuitenkaan omaan tyyliini sovi. Hauskaa pyöräilykesää kuitenkin kaikille pyörämerkistä ja mallista riippumatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      20
      2383
    2. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      238
      1746
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      310
      1305
    4. Miten tämä meidän tarina

Sitten päättyy?
      Ikävä
      65
      969
    5. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      53
      935
    6. En todellakaan halua että

Tämä päättyy näin
      Ikävä
      39
      844
    7. Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?

Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.
      Ikävä
      53
      835
    8. J miehelle viesti menneisyydestä

On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e
      Ikävä
      35
      747
    9. Valitse, kenen kanssa seurustelet

Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan
      Hindulaisuus
      273
      683
    10. Paikat tapeltu

Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh
      Ähtäri
      35
      681
    Aihe