Olen alkanut käymään hieman lenkillä ja nyt mietin millaiset lenkkarit hankkisin. Lääkärintarkastuksessa sanottiin, että jalkaholvini on hieman madaltunut ja minun pitäisi käyttää hyviä kenkiä. Millaiset on hyvät kengät?
Kengät lättäjaloille
8
1863
Vastaukset
- Parrujalka
Uusimmassa viime viikolla ilmestyneessä on 46 lenkkarin mallin testi. Käy ostamassa lehti ja tutustu oikein ajan kanssa. Testattujen lenkkareiden joukosta varmasti löydät sellaisen joka voisi sopia sinulle. Valintasi jälkeen voit mennä asiantuntevaan urheilukauppaan ja keskustella ongelmastasi myyjän kanssa jo pohtia mikä olisi sinulle paras malli. Älä tee valintaa sen mukaan mikä on halvin vaan sen mukaan mikä tuntuu parhaimmalta, lenkillä kiität kyllä valintaasi. Lehdessä olevien lenkareiden hinnat olivat sellaisia joilla niitä ei varmaan myy kukaan vaan kaikilla on joku alennus lenkkareissa kaupassa.
- lättäjalka
JOo, mullakin matala jalkaholvi, mutta askellus muuten neutraali, mutta vasen ylipronatoi lievästi. Sen mukaan on sitten kenkä valittu ja tällä hetkellä on Niken Zoom elite käytössä. Olen tykännyt. Eli täytysi tietää myös, että onko sulla ylipronaatiota vai supinaatiota. Asiantuntevassa liikkeessä osaavat valita kengän sen mukaan. Kannattaa käydä myös liikkeiden askelklinikoilla.
- fyssari
lättäjalka, niin hyvin hyvin harvoin jalkaterä on silloin supinaatiossa. Eli varmasti enemmän ylipronaation puolelle menee.
- lättäjalka
fyssari kirjoitti:
lättäjalka, niin hyvin hyvin harvoin jalkaterä on silloin supinaatiossa. Eli varmasti enemmän ylipronaation puolelle menee.
Kuullut niin ihmeellisiä "jalkayhdistelmiä", etten enää ihmettele, vaikka tulisi vastaan mitä tahansa.
- Channon
lättäjalka kirjoitti:
Kuullut niin ihmeellisiä "jalkayhdistelmiä", etten enää ihmettele, vaikka tulisi vastaan mitä tahansa.
..mulla ainakin toimineet käytössä hyvin. Ovat kevyet ja eivät hierrä olemattoman jalkaholvin kohdalta, kuten monet tossut tekevät. Sen tarkempaa analyysiä kukaan ei ole mun jaloille sopivista tossuista tehnyt, mutta mulla on tosi pahat lättäjalat. DS Trainerilla ei ainakaan kipeydy jalat yhtään. Tuntuivat parhaimmilta jalkaan ja olen ollut tyytyväinen.
- Channon
fyssari kirjoitti:
Olen miettinyt, kun mun käsittääkseni jos on ylipronaatiota, kenkä kuluu sisäreunasta? Ja lättäjaloillahan on usein pronaatiota... Mutta mulla kun on TOSI lättäjalat, niin kenkäpä kuluu enemmän kannasta ulkoreunalta... Esim vanhoissa työkengissä on selvästi tämä havaittavissa ja niillä pätkitään menemään sellainen 9000 askelta päivässä ;o) Ettö onkos tämä nyt loogista ollenkaan??? *pyörittelee silmiään*
- Wolamari
Channon kirjoitti:
Olen miettinyt, kun mun käsittääkseni jos on ylipronaatiota, kenkä kuluu sisäreunasta? Ja lättäjaloillahan on usein pronaatiota... Mutta mulla kun on TOSI lättäjalat, niin kenkäpä kuluu enemmän kannasta ulkoreunalta... Esim vanhoissa työkengissä on selvästi tämä havaittavissa ja niillä pätkitään menemään sellainen 9000 askelta päivässä ;o) Ettö onkos tämä nyt loogista ollenkaan??? *pyörittelee silmiään*
Että kuinka se kenkä kuluu lättäjalassa? Mulla jalat on aina viistänyt maata ihan ylväästi koko jalan mitalla. Jollakin tavalla tuossa askelluksessa lihakset yrittävät korjata sitä puuttuuvaa holvia, ja niin se kuluminen keskittyy tuonne ulkosyrjälle, erityisesti sullakin varmasti juuri kengän kantaosassa viiste on ulkosyrjällä.
Mutta ei haittaa, pidetään lättäjalat vain lippu korkeella, eikä oteta kuuleviin korviin vittuiluja jalkojen siroudesta. - Channon
Wolamari kirjoitti:
Että kuinka se kenkä kuluu lättäjalassa? Mulla jalat on aina viistänyt maata ihan ylväästi koko jalan mitalla. Jollakin tavalla tuossa askelluksessa lihakset yrittävät korjata sitä puuttuuvaa holvia, ja niin se kuluminen keskittyy tuonne ulkosyrjälle, erityisesti sullakin varmasti juuri kengän kantaosassa viiste on ulkosyrjällä.
Mutta ei haittaa, pidetään lättäjalat vain lippu korkeella, eikä oteta kuuleviin korviin vittuiluja jalkojen siroudesta.Räpylävarpaat ja sämpyläjalat kunniaan!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846