Kasvissyönti ja hiukset

Odium

Tervehdys.

Siirryin kasvisruokavalioon muutama kuukausi sitten ja nyt olen alkanut epäilemään olisi tällä jotain vaikutusta hiuksieni kasvamiseen. Jäädäänkö kasvisruokavaliossa jossain määrin paitsi hiuksille tarpeellisille aineille, muistaakseni listassa joka sisälsi hiuksia vahventavia ruoka-aineita oli pääasiassa lihatuotteita (maksaa yms.)

Eli mitä kannattaa kasvismaailmasta syödä hiusten hyvinvoinniksi?

Täytyy myös myöntää että minun kohdallani kyse on vielä enemmänkin lihan syömättömyydestä kuin kasvissyönnistä.

Kiittäen.

-Odium

10

3798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

      jättänyt lihan pois ruokavaliosta, etkä ole halukas panostamaan nykyiseen kasvisruokavalioosi, niin kyllä takulla lähtee tukka päästä ja muutenkin menee kroppa huonoon kuntoon.

      jos syöt täysipanoista kasvisruokaa, kasvaa hiuksesi ihan samalla tavalla kuin lihan syöjilläkin.

    • vegetaristi

      Totta on, että hiukset tarvitsevat proteiineja. Kuitenkin täysipainoinen kasvisruoka sisältää niitä hyvinkin. Suosittelen käyttämään ainakin erilaisia pähkinöitä ja siemeniä runsaasti. Niitä voi laittaa ruokiin sekaan tai syödä semmoisenaan. Saa proteiinia ja hyviä rasvoja. Myös palkokasvit, kuten pavut, herneet ja soija eri muodoissaan kannattaa ottaa ruokavalion osaksi, tärkeitä proteiininlähteitä nekin.
      Kannattaisi ehkä käyttää myös vaikka pellavansiemenöljyä tai muita kasvisöljyjä ruuanlaitossa, auttaa ainakin hiusten kuntoon.

      Oletko varma ettei sinulla ole anemia? Tuskin muutama kuukausi kasvissyöntiä vielä vaikuttaa hiusten kasvuun suuntaan tai toiseen.

      Itse olen ollut jo useamman vuoden kasvissyöjänä, enkä ole huomannut mitään vaikutusta hiusten kasvuun, tai ehkä vähän etuhiuksien kunto parantunut. Näin miehenä alkoi jo ennen kasvissyöjäksi siirtymistäni huomaamaan alkavaa kaljuuntumista, joka on nyt pysähtynyt.

      • Odium

        Kiitoksia.

        Ajatuksena oli jos olen unohtanut jonkun tärkeän vitamiini/hivenaine homman siitä välistä. Proteiineja kyllä tulee syötyä kokolailla tarvittava määrä lähinnä juuri soijarouheen ja tofun kautta. Pähkinät kuuluvat myös suurena osana ruokavalioon.

        Anemiasta kärsin kyllä jo aikaisemmin mutta en tiennyt sen pahasti vaikuttavan hiusten lähtöön. Raudan puutteestahan taisi olla kyse.

        Eivät nuo hiukset nyt niin pahasti ole edes lähtemässä mutta olen jotenkin hieman paranoidi niiden suhteen. Jotenkin sitä vain haluaa pitää kiinni näistä mitkä ovat nykyisessä muodossaan jo usemamman vuoden kulkeneet mukana.

        Kiitos kuitenkin.

        -Odium


      • Lihaton
        Odium kirjoitti:

        Kiitoksia.

        Ajatuksena oli jos olen unohtanut jonkun tärkeän vitamiini/hivenaine homman siitä välistä. Proteiineja kyllä tulee syötyä kokolailla tarvittava määrä lähinnä juuri soijarouheen ja tofun kautta. Pähkinät kuuluvat myös suurena osana ruokavalioon.

        Anemiasta kärsin kyllä jo aikaisemmin mutta en tiennyt sen pahasti vaikuttavan hiusten lähtöön. Raudan puutteestahan taisi olla kyse.

        Eivät nuo hiukset nyt niin pahasti ole edes lähtemässä mutta olen jotenkin hieman paranoidi niiden suhteen. Jotenkin sitä vain haluaa pitää kiinni näistä mitkä ovat nykyisessä muodossaan jo usemamman vuoden kulkeneet mukana.

        Kiitos kuitenkin.

        -Odium

        Lopetin 1993 lihansyönnin ja jonkin ajan kuluttua alkoi nahka paistaa harvenneiden hiusten läpi. Ennen oli tukkani tuuhea. Lääkärille kun valitin kehotti syömään papuja ja pähkinöitä ja B-vitamiinia purkista. Nyt on tukka suht hyväsä kunnossa.


      • voin sanoa, että..
        Lihaton kirjoitti:

        Lopetin 1993 lihansyönnin ja jonkin ajan kuluttua alkoi nahka paistaa harvenneiden hiusten läpi. Ennen oli tukkani tuuhea. Lääkärille kun valitin kehotti syömään papuja ja pähkinöitä ja B-vitamiinia purkista. Nyt on tukka suht hyväsä kunnossa.

        täysipanoinen kasvisruokavalio ja tuuheat hiukset on täysin mahdollinen yhtälö. Itse olen hiusalan ammattilainen ja kasvissyöjä. Täytyy muistaa vain syödä järkevästi ja perehtyä hiukan siihen mitä laittaa suuhunsa. Syö ravintolisiä, jos tuntuu ettet saa kaikkia tarpeellisia hivenaineita ja vitamiineja ruoasta. Mikäli hiuksesi ovat jo harventuneet, niin kannattaa pitää mielessä, että matka takaisin tuuheahiuksiseksi ei tapahdu päivässä.


    • nnnnnnnnnnnnnnn

      yhdeltä kampaajalta ja yhdessä ylen dokkarissa oli myös, että kasvissyönti heikentää hiuksia, jos

    • Shai

      Meillä tytär 16v ollut nyt reilun vuoden kasvissyöjä ja puolet hiuksista on tippunut päästä. Puolen vuoden jälkeen hiuksia irtosi tuppoina. Ennen oli kaunis ja paksu tukka, nyt kuiva ja ohut. Olen yrittänyt laittaa ruokaa pavuista, Quornista ym. turvatakseni proteiinin saannin ja monivitamiini sitten vielä lisänä. Täytyy sanoa, että haastavaa on löytää tasapaino ruokavalion kanssa. Muistan, että siskollani kävi samoin kun hän jätti lihan pois ruokavaliosta 15v:na. Hiukset palautuivat vasta sen jälkeen kun aloitti uudelleen lihan syönnin. Tarkistin tyttären hb:n ja se oli 130 pintaan.

      • iurir

        Olisiko B12-vitamiinin puutosta, suosituksia löytyy jokaisen kasvissyöntiä laajemmin käsittelevän artikkelin yhteydessä.


    • lihaonhyvää

      Moni unohtaa, että lihasta proteiinit ja vitamiinit imeytyvät ihmisen elimistöön paremmin..
      Esim, kun tuon raudan mainitsit, niin kasvisperäisestä ruokavaliosta se ei imeydy yhtä hyvin, kuin lihasta..joten tarvitsee luultavasti suurempia määriä.
      Ja lisäisin ehdottomasti jonkin vitamiinilisän ruokavalioon, niilläkin on sitten paljon eroja..esim. poretablettimuodossa olevat tulevat lähes suoraan virtsan mukana pihalle.
      Omega-3:sta ja paljon! Ja katsot, että omega 6:sta ei taas tule paljoa.
      Foolihappo myös hyvä, eli b-9.
      B-12
      Pantoneenihappo( b-5)
      Käy kysymässä jossain luontaistuoteliikkeessä tarkemmin, varmasti osaavat neuvoa.

    • UnohdaSoija

      Kasvissyöjänä en kylllä suosittelisi soijaa kenellekään. Hiusten kuntoon vaikutttaa myös monet lisäaineet eli pyri syömään prosessoimatonta kasvisruokaa. Unohda kaikki kaupan valmiit kasvispihvit, kasvisrisotot, kasvispizzat ja mitä shittiä sieltä valmiina löydätkään.

      Alä myöskaan syö makeisia, sipsejä ja vältä vehnää ja lisättyä sokeria. Hedelmät ovat hyviä välipaloja ja panosta siihen, että syöt kolme täysipainoista ateriaa päivässä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe