Pop & Jazz konservatorio pääsykoe

Nuori Rumpali

Minä olen rumpujen soittaja ja olen soittanut rumpuja 4 v. ja pyrin nyt ensimmäistä kertaa Helsingin pop & jazz konservatoriolle. Haluaisinkin kysyä että saanko asentaa tuplapedaalit rumpusettiin tuolla nyt kun pääsykokeet ovat ?

5

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpupedagogi

      Satuinkin juuri olemaan täällä samaan aikaan ja en voinut olla kiinnittämättä huomiota kirjoitukseesi. Olen saman talon opettaja ja satun myös toimimaan tuossa peruspuolen opetusasteen pääsykokeessa lautakunnassa.

      Tuplapedaali kannattaa jättää kotiin sillä pääsykoetta varten teille on varattu 15 min. aikaa koesoittoon josta tuplapedaalin asentaminen vie jo 5 min.

      • Nuori Rumpali

        En mä sitten osaa mitään soittaa... Mun soittoni kun on perustunut pelkkiin hevilikkeihin ja tuplapedaalin epäsymmetriseen polkemiseen.


    • kapulakontrolli

      Mielestäni ennen kuin pyrkii mihinkään opistoon pitää hallita perusasiat. Ei pääsykokeissa saisi käyttää muita kuin vain virveliä, täydestä rumpusetistä puhumattakaan. Jos halutaan oppia soittamaan eikä vain takomaan rumpuja on siihen vain yksi tie, oikeiden asioiden harjoittelu. Se yleinen tapa käyttää rumpuja näkyy olevan hi-hatin reunaan takertuminen ja takapotkun hakkaaminen samalla tavalla kaikkeen pop- ja ns. jazzmusiikkiin.
      Ensimmäisenä aapisena pitäisi käyttää ikivanhaa Stick Controll oppikirjaa. Lukea ensiksi tarkasti ja YMMÄRTÄÄ ohjeet sekä harjoitella niiden mukaan. Kaikessa rumpujen soittamisessa on ehdottomasti osattava sekä single että double rollit ja hallittava kaikki flam lyönnit niin hitaissa kuin nopeissa tempoissa. Ja tietenkin volyymit pirun pienestä pihinästä forte fortissimoon. Kun nämä ovat hallinnassa alkaa homma sujua myös täydellä setillä.

    • muusikonalku.

      joopajoo..