Pop & Jazz konservatorio pääsykoe

Nuori Rumpali

Minä olen rumpujen soittaja ja olen soittanut rumpuja 4 v. ja pyrin nyt ensimmäistä kertaa Helsingin pop & jazz konservatoriolle. Haluaisinkin kysyä että saanko asentaa tuplapedaalit rumpusettiin tuolla nyt kun pääsykokeet ovat ?

5

2471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rumpupedagogi

      Satuinkin juuri olemaan täällä samaan aikaan ja en voinut olla kiinnittämättä huomiota kirjoitukseesi. Olen saman talon opettaja ja satun myös toimimaan tuossa peruspuolen opetusasteen pääsykokeessa lautakunnassa.

      Tuplapedaali kannattaa jättää kotiin sillä pääsykoetta varten teille on varattu 15 min. aikaa koesoittoon josta tuplapedaalin asentaminen vie jo 5 min.

      • Nuori Rumpali

        En mä sitten osaa mitään soittaa... Mun soittoni kun on perustunut pelkkiin hevilikkeihin ja tuplapedaalin epäsymmetriseen polkemiseen.


    • kapulakontrolli

      Mielestäni ennen kuin pyrkii mihinkään opistoon pitää hallita perusasiat. Ei pääsykokeissa saisi käyttää muita kuin vain virveliä, täydestä rumpusetistä puhumattakaan. Jos halutaan oppia soittamaan eikä vain takomaan rumpuja on siihen vain yksi tie, oikeiden asioiden harjoittelu. Se yleinen tapa käyttää rumpuja näkyy olevan hi-hatin reunaan takertuminen ja takapotkun hakkaaminen samalla tavalla kaikkeen pop- ja ns. jazzmusiikkiin.
      Ensimmäisenä aapisena pitäisi käyttää ikivanhaa Stick Controll oppikirjaa. Lukea ensiksi tarkasti ja YMMÄRTÄÄ ohjeet sekä harjoitella niiden mukaan. Kaikessa rumpujen soittamisessa on ehdottomasti osattava sekä single että double rollit ja hallittava kaikki flam lyönnit niin hitaissa kuin nopeissa tempoissa. Ja tietenkin volyymit pirun pienestä pihinästä forte fortissimoon. Kun nämä ovat hallinnassa alkaa homma sujua myös täydellä setillä.

    • muusikonalku.

      joopajoo..

      Pop/jazz korkeakouluun otetaan vuodessa muutama rumpali. en tiedä tarkkaa lukua. Pyrkijöitä varmaankin 500. joudut oikeasti opettelemaan soittamaan rumpuja todella hyvin ennen kuin sinulla on mitään mahdollisuutta..

      ja kuten nimikin sanoo.. kyseessä on pop/jazz osasto. EI heavy osasto...vaikka siellä joku heavy kurssi saattaa ollakkin. elikkä opetteleppas soittamaan jazzia ensin. (se että joku heavy rumpali opiskelee siellä ei tarkoita, että voisit päästä sinne osaamalla tuplabasarimättöä)

    • Anonyymi

      Tervehdys

      Jos olet jo hevi virtuoosi, niin älä hae tänne.

      Meitä jo ihan tarpeeksi vituttaa meitä itteemme paremmat rumpalit täällä ahjossa.

      Vaikka koulumme saakin verorahaa oppilaista, jotka on täällä sisällä. Mutta se söisi miestä, jos tänne tulisi pitämään hauskaa meitä parempia oppilaita.

      Jos te haluatte tilumiesten opistoon, niin menkää Berklee College of Musikkiin, jos teillä on siihen varaa. Siellä opiskelee jo sen sarjan tilupellejä, jotka soittavat robottejakin nopeammin ja vielä prima-vistana kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe