Niin voisko joku kertoo mulle missä järjestyksessä ne tequila,suola ja lime/sitruuna pitäs nauttia, kun tuli kavereiden kanssa riitaa asiasta ja en tietoa mistään löytänyt niin ajattelin kysyä viisaalta kansalta??!! Ja tästähän on useita variaatioita mutta mikä on se yleisin/alkuperäinen idea vaikka se juominenhan on pääasia!!!
tequila
15
3459
Vastaukset
- t
eli ekkana nuolaset suolat kädestä,vedät teguilan huiviin ja lopuksi puret sitruunan.vaikka selvähän se on kun kymmenkunta on kerenny juoda niin tuskin tulee enää sitruunoita tai suoloja maistella,.
- Kaveri
No niinhän minäkin niille kavereille sanoin kun ne taas väitti että ensin tequila sitten suola ja perään sitruuna, mutta ajattele kun ne suolat jää suuhun eikä oo enää millä huuhtoo niitä alas!! mutta kiitos sinulle
- Kesähessu
Kaveri kirjoitti:
No niinhän minäkin niille kavereille sanoin kun ne taas väitti että ensin tequila sitten suola ja perään sitruuna, mutta ajattele kun ne suolat jää suuhun eikä oo enää millä huuhtoo niitä alas!! mutta kiitos sinulle
Aivan ensin pyyhi sitruunalla mehua etusormen ja peukalon väliin. Sitten ripottele suola siihen. Ja tästä se alkaa...
Ensin suola (jos unohtuu niin maistuu taatusti pahalta), sitten tequila (nopeasti, jottei maistu pahalta) ja välittömästi ime päälle sitruunan mehua palasesta ja lopuksi syö se. - 69 eyes
Kesähessu kirjoitti:
Aivan ensin pyyhi sitruunalla mehua etusormen ja peukalon väliin. Sitten ripottele suola siihen. Ja tästä se alkaa...
Ensin suola (jos unohtuu niin maistuu taatusti pahalta), sitten tequila (nopeasti, jottei maistu pahalta) ja välittömästi ime päälle sitruunan mehua palasesta ja lopuksi syö se.Tämä on kuulema aito meksikolainen tapa juoda tequilaa... Ensiksi kastellaan lasin reuna pyöräyttämällä sitruunalla reunat. Sitten reunoille sirotellaan suola ja juodaan juoma...
- latin
Kesähessu kirjoitti:
Ensin suola (jos unohtuu niin maistuu taatusti pahalta), sitten tequila (nopeasti, jottei maistu pahalta) ja välittömästi ime päälle sitruunan mehua palasesta ja lopuksi syö se.Etelä-Amerikassa paikalliset naureskelevat Eurooppalaiselle tavalle (suola, tequila ja sitruuna), sillä siellä juodaan ilman mitään lisukkeita, mieluiten pullosta suoraan.
- Kesähessu
69 eyes kirjoitti:
Tämä on kuulema aito meksikolainen tapa juoda tequilaa... Ensiksi kastellaan lasin reuna pyöräyttämällä sitruunalla reunat. Sitten reunoille sirotellaan suola ja juodaan juoma...
muistelisi margaritan ohjeita... Tequilaa sekin..
- elmexica
ensin vedetään suolat nenään ,juodaan tequila ja lopuksi sitruuna puristetaan silmille ja johan olo paranee
- Kesähessu
Kuulostaa vähintäänkin mielenkiintoiselta, täytyy kokeilla. =)
Lisäisin kyllä suolan jälkeen herneitä nenään jottei suola valu ulos ja olo olisi muutenkin priima.
- asddfdsd
itse hakkasin vielä päätä kolme kertaa baaritiskiin kyllä humppa soi viälä ylihuomennakin :)
- TosiMiäs.
Tosimies juo Tequlan näin:
1. Sniffaa suola sieraimeen.
2. Kiskaise juoma kitusiin.
3. Hiero limettiviipaleilla silmiä.
Limakalvot paranee vuorokaudessa mutta silmät kirvelevät 3 päivää. - 15+11
Kannattaa kaataa viemäriin sellainen tequila jonka juominen vaatii suolaa ja sitruunaa, ja ostaa seuraavaksi joko Anejoa tai Extra Anejoa.
- konkari.
Kun saat ne vermeet eteesi; sivele sitruunlla kämmenselkää ja ripota siihen suolaa ja nuolaise se pois. Tequila yhdellä hörpyllä huiviin ja sen päälle pureskele sitruunaa.
Tilaa sitten uusi satsi. - tequilaa huiviin
Tämähän on jenkki tyyli juoda.. Eli sivelet sitruunaa/limeä kämmenselälle, ripottele päälle hieman suolaa. Sel jälkeen nuolaset suolat, hörppäät tquilan heti ja imaset sitrusta ja jos haluaa niin pureskele hedelmälihakin. Tosin tätä ku baarissa tekee useamman putkeen niin voi järjestys mennä vääräks tai unohtaa lisukkeet :D
Oikeaoppinen on juoda ekana margaritaa, sitten tequila ja lopuksi limestä puristettua mehua. Mieluiten niin että joka hörpyn välissä ei olisi enempää kuin sekuntti pari. Margarita valmistaa suu tequilalle ja lime pehmentää lopuksi makua. Ja saman kokoiset shotit kaikkia.
Tosin niinkuin on jo sanottu niin paremman laadun tequila ei moisia tarvi, kuten esim. Patron kultalabel menee ihan semmoisenaan.
Jos ei tiedä mitä margarita on niin se on punaviiniä ja appelsiinituoremehua fifty-fifty suhteella
Ja eikun nautiskelemaan! - Salainen_Agentti
"Jos ei tiedä mitä margarita on niin se on punaviiniä ja appelsiinituoremehua fifty-fifty suhteella"
Just. Millä planeetalla?
http://en.wikipedia.org/wiki/Margarita - fasfagasd
Tais mennä margarita ja sangria sekaisin nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197