Osaisiko joku kertoa herkullisen, maidottoman (siis ilman eläinkunnan tuotteita) kasviskiusauksen reseptin? Kun jotenkin tuntuu, että jos pelkästä kasvisliemestä tekee, tulee vetinen ja mauton. Vai tuleeko? Pikainen apu olisi tarpeen! Kiitos jos joku osaa ja viitsii vastata.
Maidoton kasviskiusaus?
6
2849
Vastaukset
- devilived
kasviskiusausta haluaisit tehdä? Jäi hieman epäselväksi :)
- alkuperäinennn
ja jotain muuta ajattelin siihen laittaa, eli siis kasvissuikaleita, reilusti. Nyt ostin goGreenin kasvispohjaista "kermaa" jota ajattelin laittaa kesvisliemen sekaan antamaan makua. Onko kokemuksia tästä valmisteesta?
- devilived
alkuperäinennn kirjoitti:
ja jotain muuta ajattelin siihen laittaa, eli siis kasvissuikaleita, reilusti. Nyt ostin goGreenin kasvispohjaista "kermaa" jota ajattelin laittaa kesvisliemen sekaan antamaan makua. Onko kokemuksia tästä valmisteesta?
usein noissa kiusaustyyppisissä ruoissa. Itse en tuosta perinteisestä kasviskiusauksesta tiedä, mutta todella hyvän aterian saa aikaan ainakin tuoreista/tölkkiherkkusienistä, perunoista ja soijakermasta. Mukaan valkosipulia ja pippuria, paista ensin herkkusieniä ja perunoita pannulla (mittasuhteet oman maun mukaan, perunat esim. suikaleina) Lisää lopuksi soijakerma ja mausteet ja anna hautua. Itse ainakin tykkään :)
- säilykkeet limaisia
devilived kirjoitti:
usein noissa kiusaustyyppisissä ruoissa. Itse en tuosta perinteisestä kasviskiusauksesta tiedä, mutta todella hyvän aterian saa aikaan ainakin tuoreista/tölkkiherkkusienistä, perunoista ja soijakermasta. Mukaan valkosipulia ja pippuria, paista ensin herkkusieniä ja perunoita pannulla (mittasuhteet oman maun mukaan, perunat esim. suikaleina) Lisää lopuksi soijakerma ja mausteet ja anna hautua. Itse ainakin tykkään :)
ja tuoreet aika hinnakkaita, ainakin talvella. Pelastuksen tähän olen löytänyt pakastealtaasta, jossa herkkusieniä kohtuuhinnalla ja tasalaatuisena saatavilla. Voi pitää pussia aina pakastimessa. Maku vastaa tuoretta. Nestettä irtoaa kuitenkin runsaasti, joten esim. pitsaa tehdessä sulatan ensin ja puristelen liiat nesteet (jotka pihinä kulinaristina käytän vaikka kastikepohjaan).
- Chi
..kaurakermaa? Go Greenin kaurakerma toimii ainakin meillä ja parempaa tulee kuin pelkästä liemestä!
- ilman maitoa
Hyvän liemen kiusaukseen saat kun saostat kasvislientä vähän vehnäjauhoilla tai maissijauhoilla ja maustat vaikka hunajalla. Kiusauksesta tulee herkullinen ja taatusti maidoton.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047