Astangajoogalla kuntoon

Himoliikkuja

Voiko pelkästään joogalla ylläpitää kuntoaan? Eli riittääkö joogaaminen vai pitäisikö sen lisäksi harrastaa muuta liikuntaa?

Olen vastikään aloittanut astangajoogan ja se tuntuu todella hyvältä. Käyn vielä uimassa ja lenkkeilemässä, mutta joogasta tulee niin hyvä olo etten haluaisi enää muuta tehdä :P

6

2728

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tota Callaneticsia.

      Siinon paras perseliike. Tai on mulla itse asiassa jo omakin kehitteillä, mut sitähän mä en teille kerro... VALTIONSALAISUUS!!!

    • Himomurhaaja

      Jooga on niin tehokasta, että kunto pysyy yllä pelkästään lukemalla joogakirjoja ja katselemalla joogavideoita. Uidessa voi hukkua ja lenkkeilijän voi syödä karhu.

    • asylum2

      Kyllähän se astanga on todella tehokasta kun pääsee alkuun. Jotkut eivät tosiaankaan harrasta muuta kuin astangaa ja ovat aivan uskomattomassa tikissä.

      Toisaalta en kyllä näe syytä miksi ei voisi muutakin harrastaa, kuten lenkkeilyä tai juuri uintia. Toisaalta jos niitäkin harrastaa raskaamman kautta niin saattaapi keho rasittua liikaa, että kohtuudella kohtuudella.

      Itse käyn astangan lisäksi myös lenkillä eikä ongelmia ole tullut vastaan, ainoastaan meinaa lonkanseutu jäykistyä jos vähänkin jättää venyttelyjä pois mikä taasen hidastaa etenemistä astangassa. Hyvin todennäköisesti kuitenkin kyse on omasta tekniikkavirheestä tai huonosta venyttelystä. Kuitenkin juoksu on luonnollisin liikunnan muoto, että baanalle vaan iisisti.

    • Yogi

      Kyllä pelkkä joogakin usein harjoitettuna pitää kuntoa yllä, jos vain tekee tarpeeksi dynaamisia ja tehokkaita asanoita, mutta suosittelen lisäksi jonkin muotoista "hengästys-liikuntaa" eli esim. pyöräily tai uinti, jotta yleiskunto kehittyisi myös. Jooga lisää aineenvaihduntaa, lihasten kuntoa ja poistaa kuonaa, joten hyvä lisä on pari kolme kertaa viikossa yli puolen tunnin treeni sellaista liikuntaa joka lisää hapenottokykyä.

      • Mahayogi

        Fakiirit pysyvät hengissä maan alle kaivettuna vuosia tai vuosikymmeniä, joten hengästys-liikuntaa ei tarvita. Hengästyessä sydän lyö tiuhaan ja rasittuu. Hiiret yms. otukset, joiden sydän lyö luonnostaan tiuhaan, elävät noin vuoden.


      • Himoliikkuja

        Kiitos sinulle asiallisesa vastauksesta! Uiminen sopii ainakin minusta hyvin yhteen joogan kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1703
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1330
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1118
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      905
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      891
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe