Elikkä olisko teillä kerrottavaa seuraavista malleista? Mitkä olis hinta/laatu suhteeltaan järkevimmät ja käytössä kestävät luistimet?
Fila Nighthawk
Fila Helix 56
Salomon 7,2
Salomonit tuntu filoja mukavammilta ainakin pikaisella testauksella jalkaan ja tuntu muutenkin jämäkämmilta kiinnityksiltään ja muutenkin. Mitenkähän mahtaa Filan luistimien kiinnitykset käytössä toimia ja kestää? Etenkin Helix 56 mallin vetämällä kiristettävän narun toimivuus ainakin mietityttää.
K2:sella näyttäis kans olevan kiinnostavia malleja mutta niitä en oo päässy testailemaan. Etenkin niistä olis mukava saada tietoa vertailtuna esim edellämainittuihin malleihin.
Salomonin, Filan tai K2:sen rullaluistimet?
3
1468
Vastaukset
- ksi7
Salomon Motion 7,2 siis tuo yks malli
- Filatautus
Kaksi kesää ovat Filat kestäneet, tosin eri mallia mutta ei se nyt aivan tusinamerkki kuitenkaan pitäisi olla.
- Punjabin Toivo
on sovittaa luistimia jalkaan. Minkäänlaista hölskymistä ei saa tapahtua vaan luistimen tulee sopia napakasti jalkaan. Ei liian iso eikä liian pieni.
Veikkaan että suurella osalla alottelevista rullaluistelijoista ostaa liian isot ensiluistimet. Lisäksi luistinten ylenpalttiset pehmusteet menevät kokoon, joten luistimet ovat ennen pitkää kuitenkin liian suuret. Varsinkin kapeaan jalkaterään kannattaa katsastaa kapealestinen luistimen kenkä. Isonvarpaan päähän saa kengät kiinnisidottuna vain jäädä 1-2 mm vapaa tila.
Luistimen kengän sopivuuden selvittämisen jälkeen kannattaa selvittää käyttötarkoitus (satunnainen hupiluistelu, kuntoluistelu, kilpaluistelu) sekä tekniset ominaisuudet. Ennen kaikkea kiskon jäykkyys (jäykkä on parempi rullaavuuteen) ja pyörien koko ja kovuus. Alottelevalle riittää koko 80-84 mm. Laakerit yleensä ovat riittävän toimivat alottelevalle luistelijalle.
Onko merkillä merkitystä? Ei mielestäni kauheasti, jos merkki on vain tunnetun valmistajan. Jos ensin lähdetään valitsemaan merkkiä lähdetään, väärästä päästä. Ensin kannattaa katsoa minkä "merkkiset" omat koppurat ovat ja hakea niihin sopiva oikealestinen kenkä. Kukaan ei voi vaihtaa jalkaansa, mutta kengän voi vaihtaa jopa täysin sopivaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802