Hei!
Kaipaisin neuvoja agar agarin käyttöön.
Tulossa on juhlat, ja ainakin pari vierasta tulee olemaan vegaaneja, suurin osa kasvisyöjiä(lakto-ovo).
Kaikki ruuat tehdään kasvisruokina. Jälkiruokien suhteen siis ongelma, liivatetta kun ei laiteta mihinkään.
Kakkujen päälle pitäisi saada marjojen päälle kiilto mikä yleensä tehdään liivatteella, mutta kuinka onnistuu agarilla?
Itse olen ollut kasvisyöjä jo vuosia, muttei tuota ainetta ole tullut käytettyä, ei tosin liivatettakaan mutta siitä on kuitenkin kokemusta.
Onko kyseinen aine käytöltään verrattavissa liivatteeseen?
Missä muodossa agaria myydään, jauheena?
Kuinka suuri määrä garia vastaa yhtä liivate levyä?
Onko helppokäyttöistä?
Osaisiko joku neuvoa? Ekokaupan myyjä ei osannut vastata kysymyksiini.
Agar agarin käyttö
5
4704
Vastaukset
- vega
päällinen hillosokerista.
Agar agaria kannattaa ostaa jauheena, pussin kyljessä on käyttöohjeet (jos siis ostat ekokaupasta etkä apteekista). Hyytelö on hieman pehmeämpää kuin liivatehyytelö, ja se on myös mautonta ja hajutonta. Agaria ei kannata käyttää maitopohjaisiin juttuihin, sillä niistä tulee helposti raemaisia. Anna hyytelön hyytyä hetki ennen kakun päälle levittämistä, ettei se imeydy kakkuun. Ole kuitenkin nopea, seos hyytyy nopeasti vauhtiin päästyään. - hyytelösokerista
Hyytelösokeria löytyy suunnilleen joka kaupasta muiden sokerien vierestä ja paketin kyljessä on käyttöohje.
- Minä
Onko hyytelösokeri siis vegaanista?
- se vegaanista
Minä kirjoitti:
Onko hyytelösokeri siis vegaanista?
Hyytelöivänä aineena on pektiini, mitä saadaan hedelmistä tai marjoista.
- piupau
Kaipaisin samaa ohjetta! Ja nimenomaan täysin sokerittomaan ruokavalioon, jossa jonkun verran käytetään kuitenkin hedelmäsokeria (mutta ei siis ehdottomasti lainkaan ruokosokeria / juurikassokeria / rypälesokeria eli glukoosia). Ajattelin myös tehdä marmeladia agar agarista, siis sellasta karkin tapaista jämäkkää. Eli pitääkö agaria keittää, ja kuinka kauan, saako sekoittaa vai pitääkö peräti sekoittaa, saako kiehua vai pitääkö vain kiehahtaa vai toimiiko kylmään veteen liottaen... Mikä on sekoitussuhde, ja voiko sekoittaa esim happamaan nesteeseen (hedelmämehu), tai tuleeko ongelmia emäksisen nesteen kanssa, jossa on esim makeutuksena steviaa? Itse ostin myös luomukaupasta agaria, mutta se ei sisällä mitään ohjeita, vain nimilapun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2613415
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?362982Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari432126Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa781994Sofia Virta SUURI POLIITIKKO
Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo841766Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh491687Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?
Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?1221547Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151360