Mikä olisi paras keino päästä Lentäjäksi? Siis koulutus lähinnä? Entä minkälaista on työn sisältö? Jaksaako sitä tehdä 40 vuotta? Paljon on palkka per kuukausi perämiehellä?
Liikennelentäjän koulutus/ammatin sisältö
8
2027
Vastaukset
- näin on
ei tarvi todellakaan 40 vuotta tehdä, lentäjät jäävät kaikki eläkkeelle 45vuotiaina varsinaisista lentäjän hommista, uraahan voi jatkaa sen jälkeen jossakin muualla, jos tykkää.....
- kyllä jaksaa
Varmasti jaksaa. Ei se perämiehen palkka niin kummonen ole jotain vähän alta 20tuhat vanhaa rahnaa, ja sitte kun pääset kapteeniks ni se eikun nousee. Eikä lentäjien tarvitse tehdä päivääkään "oikeata" työtä.
- Seppo
kyllä jaksaa kirjoitti:
Varmasti jaksaa. Ei se perämiehen palkka niin kummonen ole jotain vähän alta 20tuhat vanhaa rahnaa, ja sitte kun pääset kapteeniks ni se eikun nousee. Eikä lentäjien tarvitse tehdä päivääkään "oikeata" työtä.
Siis kun valmistutaan koulusta lentäjäksi, valmistutaankin perämieheksi? Kauan kestää sitten, että pääsee lentäjäksi? Onko vaikeat pääsykokeet? Millaisia pääsyvaatimuksia? Eikö ne maksa ihan sikana?
- Katso täältä!
Seppo kirjoitti:
Siis kun valmistutaan koulusta lentäjäksi, valmistutaankin perämieheksi? Kauan kestää sitten, että pääsee lentäjäksi? Onko vaikeat pääsykokeet? Millaisia pääsyvaatimuksia? Eikö ne maksa ihan sikana?
Perämies on myös lentäjä koulutukseltaan!
Perämies on ns. nuorempi lentäjä joka kerryttää lentotunteja ja kokemusta.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että koneen käskyvalta on siis kapteenilla, mutta molemmat ovat koneen ohjaajia. Kapteenilla voi olla siis lepo jolloin perämies on siis ohjaamisesta vastaava.
Pääsykokeet ovat todella vaativat! Tämä on ymmärrettävää, harvassa ammatissa olet suoraan vastuussa jopa 500-1000 ihmisen hengestä ja satojen miljoonien markkojen omaisuudesta...
Pääsyvaatimuksia löydät täältä:
http://www.suomenilmailuopisto.fi
Ko. pulju siis kouluttaa pilotteja Finnairille.
ja kouluttautumien tuolla ei maksa periaatteessa mitään lupia lukuun ottamatta.
Sitten on vaihtoehtoina "yksityiset" firmat, kuten pilot factory suomessa, jossa koulutus monimoottorilupaan saakka maksaa n.73 000 euroa.
(http://www.pilotfactory.fi)
Lentokapteeniksi pääseminen kestää hieman susta itsestäsi riippuen n. 4-6 vuotta.
pitkien reittien pomoksi pääset ~8-12 vuoden palveluksen jälkeen. Tuolloin palkkaakin saa jo sen verran, että ministeri on katsoo kateellisena.
Sanottakoon sen verran, että jos terveydessä on vähänkin heittoa tai koulumenestyksessä tai rikosrekisterissä on mitään huomautettavaa niin voit unohtaa haaveesi! - Kovat on vaatimukset.
Katso täältä! kirjoitti:
Perämies on myös lentäjä koulutukseltaan!
Perämies on ns. nuorempi lentäjä joka kerryttää lentotunteja ja kokemusta.
Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että koneen käskyvalta on siis kapteenilla, mutta molemmat ovat koneen ohjaajia. Kapteenilla voi olla siis lepo jolloin perämies on siis ohjaamisesta vastaava.
Pääsykokeet ovat todella vaativat! Tämä on ymmärrettävää, harvassa ammatissa olet suoraan vastuussa jopa 500-1000 ihmisen hengestä ja satojen miljoonien markkojen omaisuudesta...
Pääsyvaatimuksia löydät täältä:
http://www.suomenilmailuopisto.fi
Ko. pulju siis kouluttaa pilotteja Finnairille.
ja kouluttautumien tuolla ei maksa periaatteessa mitään lupia lukuun ottamatta.
Sitten on vaihtoehtoina "yksityiset" firmat, kuten pilot factory suomessa, jossa koulutus monimoottorilupaan saakka maksaa n.73 000 euroa.
(http://www.pilotfactory.fi)
Lentokapteeniksi pääseminen kestää hieman susta itsestäsi riippuen n. 4-6 vuotta.
pitkien reittien pomoksi pääset ~8-12 vuoden palveluksen jälkeen. Tuolloin palkkaakin saa jo sen verran, että ministeri on katsoo kateellisena.
Sanottakoon sen verran, että jos terveydessä on vähänkin heittoa tai koulumenestyksessä tai rikosrekisterissä on mitään huomautettavaa niin voit unohtaa haaveesi!Mikä olisi paras linja sitten edetä lentäjäksi?
Koska olen nyt lukion tokalla, niin olisiko paras mennä teknilliseen korkeakouluun
Kuinka hyvät arvosanat pitää olla ja kuinka kauas menneisyyteen ne niitä arvosanoja kattelee
Mitä tarkoitat tuolla terveyden heitolla
Pitää olla huippukunnossa vai
Onko tuonna pilot factoryyn samt pääsyvaatimukset kuin ilmailuopistoon
Mitä hyötyä on sitten maksaa ittensä kipeeksi tuolla pilot factoryssö kun voi mennä lähes "ilmaiseksi" siellä ilmailuopistossa - tota noin
Kovat on vaatimukset. kirjoitti:
Mikä olisi paras linja sitten edetä lentäjäksi?
Koska olen nyt lukion tokalla, niin olisiko paras mennä teknilliseen korkeakouluun
Kuinka hyvät arvosanat pitää olla ja kuinka kauas menneisyyteen ne niitä arvosanoja kattelee
Mitä tarkoitat tuolla terveyden heitolla
Pitää olla huippukunnossa vai
Onko tuonna pilot factoryyn samt pääsyvaatimukset kuin ilmailuopistoon
Mitä hyötyä on sitten maksaa ittensä kipeeksi tuolla pilot factoryssö kun voi mennä lähes "ilmaiseksi" siellä ilmailuopistossa"Mikä olisi paras linja sitten edetä lentäjäksi?
Koska olen nyt lukion tokalla, niin olisiko paras mennä teknilliseen korkeakouluun"
Siitä ei tod. ole haittaa. Pyri armeijassa Kauhavan ilmasotakouluun. Sitä kautta on mahdollisuus sitten hävittäjän ohjaimiin jatkossa.
Ja jos inttiura ei nappaa, niin koulutuksestasi on todellakin hyötyä myös siviilipuolen ilmailua ajatellen.
"Kuinka hyvät arvosanat pitää olla ja kuinka kauas menneisyyteen ne niitä arvosanoja kattelee"
Lähinnä englannin ja matematiikan tulisi olla mahdollisimman vahvoja. Lentäjien ammattikielihän on englanti ja matematiikkaa tarvitaan paljon edelleen tietotekniikan kehityksestä huolimatta.
"Mitä tarkoitat tuolla terveyden heitolla
Pitää olla huippukunnossa"
Lähinnä viittaan siihen, että mitään epilepsiaa tms. ei voi olla. Hapenottokyky sun muu tulisi olla vähintään normaali. Näkörajoitukset ei siviilipuolella ole kovin kireät, koska silmälasit on sallittu.
Hyvä peruskunto on pop. Ruumiinkieli ja rakenne kertoo osaltaan sun kyvystä hallita mieltäsi kriisitilanteessa.
Ennen kaikkea: Henkinen terveys tulee olla niin kohdallaan kuin se nyt voi olla.
"Onko tuonna pilot factoryyn samat pääsyvaatimukset kuin ilmailuopistoon".
Suurin piirtein. Eli lähtökohtana on ilmailulääkärin syyni ja jos sieltä saat vihreää valoa, on vuorossa pääsykokeet jotka on muistaakseni kaksipäiväiset.
"Mitä hyötyä on sitten maksaa ittensä kipeeksi tuolla pilot factoryssö kun voi mennä lähes "ilmaiseksi" siellä ilmailuopistossa".
Lähinnä tässä on kyseessä se, että ilmailuopistoon on TODELLA kova pyrky (arviolta 1800 hakijaa/vuosi joista ~20 pääsee...)
Kaupallinen Pilot Factory tarjoaa mahdollisuuden ammattiin vaikka ei natsaisikaan ilmailuopiston kanssa.
Mikään ei estä sua lähtemästä kouluttautumaan esim. Jenkkeihin. Siellä on kilpailua enemmän ja koulutus on näin edullisempaa, etenkin kun dollari kurssi on edullinen.
Parikin tuttua on kouluttautunut jenkeissä. Toinen ajaa Saksalaisen pankin bisnesjettiä
ja toinen on Tampereella lennonjohdossa. - jooh...
tota noin kirjoitti:
"Mikä olisi paras linja sitten edetä lentäjäksi?
Koska olen nyt lukion tokalla, niin olisiko paras mennä teknilliseen korkeakouluun"
Siitä ei tod. ole haittaa. Pyri armeijassa Kauhavan ilmasotakouluun. Sitä kautta on mahdollisuus sitten hävittäjän ohjaimiin jatkossa.
Ja jos inttiura ei nappaa, niin koulutuksestasi on todellakin hyötyä myös siviilipuolen ilmailua ajatellen.
"Kuinka hyvät arvosanat pitää olla ja kuinka kauas menneisyyteen ne niitä arvosanoja kattelee"
Lähinnä englannin ja matematiikan tulisi olla mahdollisimman vahvoja. Lentäjien ammattikielihän on englanti ja matematiikkaa tarvitaan paljon edelleen tietotekniikan kehityksestä huolimatta.
"Mitä tarkoitat tuolla terveyden heitolla
Pitää olla huippukunnossa"
Lähinnä viittaan siihen, että mitään epilepsiaa tms. ei voi olla. Hapenottokyky sun muu tulisi olla vähintään normaali. Näkörajoitukset ei siviilipuolella ole kovin kireät, koska silmälasit on sallittu.
Hyvä peruskunto on pop. Ruumiinkieli ja rakenne kertoo osaltaan sun kyvystä hallita mieltäsi kriisitilanteessa.
Ennen kaikkea: Henkinen terveys tulee olla niin kohdallaan kuin se nyt voi olla.
"Onko tuonna pilot factoryyn samat pääsyvaatimukset kuin ilmailuopistoon".
Suurin piirtein. Eli lähtökohtana on ilmailulääkärin syyni ja jos sieltä saat vihreää valoa, on vuorossa pääsykokeet jotka on muistaakseni kaksipäiväiset.
"Mitä hyötyä on sitten maksaa ittensä kipeeksi tuolla pilot factoryssö kun voi mennä lähes "ilmaiseksi" siellä ilmailuopistossa".
Lähinnä tässä on kyseessä se, että ilmailuopistoon on TODELLA kova pyrky (arviolta 1800 hakijaa/vuosi joista ~20 pääsee...)
Kaupallinen Pilot Factory tarjoaa mahdollisuuden ammattiin vaikka ei natsaisikaan ilmailuopiston kanssa.
Mikään ei estä sua lähtemästä kouluttautumaan esim. Jenkkeihin. Siellä on kilpailua enemmän ja koulutus on näin edullisempaa, etenkin kun dollari kurssi on edullinen.
Parikin tuttua on kouluttautunut jenkeissä. Toinen ajaa Saksalaisen pankin bisnesjettiä
ja toinen on Tampereella lennonjohdossa.Eli Ruotsilla ei ole niin suurta merkitystä kuin englannilla?
Olen nyt valinnut lähinnä fysiikan ja matematiikan sekä englannin kursseja. Lisäksi on ruotsia ja saksaa. Kannattaisko otta enemmän äidinkielen kursseja, kun kattelin tuolta ilmailuopiston sivuilta, niin myös hyvää suomen kieltä painotetaan?
Minkälaiset arvosanat NOIN pitää olla?
Kattooko ne muuta kuin päästötodistusta?
Kuinka kova taso sinne on hakijoissa? - vielä:
jooh... kirjoitti:
Eli Ruotsilla ei ole niin suurta merkitystä kuin englannilla?
Olen nyt valinnut lähinnä fysiikan ja matematiikan sekä englannin kursseja. Lisäksi on ruotsia ja saksaa. Kannattaisko otta enemmän äidinkielen kursseja, kun kattelin tuolta ilmailuopiston sivuilta, niin myös hyvää suomen kieltä painotetaan?
Minkälaiset arvosanat NOIN pitää olla?
Kattooko ne muuta kuin päästötodistusta?
Kuinka kova taso sinne on hakijoissa?Joo ei kieliopin taitaminen ole vika.
Mikään täyden kympin oppilas ei tarvitse olla, mutta ei siitä haittaakaan ole...
Joo fysiikka, matematiikka ja englanti tulisi olla vahvoja.
Lentäjien universaali operointikieli on englanti, mutta kaikki muut kielet on toki plussaa(niinkuin normaalielämässäkin)
Mitä tulee hakijoiden tasoon niin arviolta 10% hakijoista lienee ns. huippulahjakkaita
Tämä tarkoittaa esim. ilmailuopiston tapauksessa
n. 150 huipputyyppiä/vuosi...
Jos haluat kahlata lääketieteelliset minimit nii tässä sulle luettavaa...
http://www.lentoturvallisuushallinto.fi/lentoturvallisuushallinto/normit/normi_uusi/pdf/kokoelmat/imt/jar/m/JARFCL3a1.pdf
Pikku vinkki: Jos tuon läpiluku tuntuu v***umaiselta touhulta, niin sitten ei kannata edes yrittää lentäjäksi. Sulla ei riitä psyyke siihen hommaan... ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539