Suomalaista ydinosaamista!

hitonylpeä

Heti kun käytetään Suomalaista musiikillista ydinosaamista, oli se sitten heviä tai klassista, niin huomiota ja kiitosta ropisee kansainvälisesti. Toivottavasti tämä osaltaan opettaa meitä taas entistä rohkeammin hyödyntämään osaamistamme (myös muilla elämän alueilla) ja olemaan siitä ylpeä! Se, että olemme karun pohjolan kansana vähän "erilainen" ja "hullu", ei missään nimessä ole rasite, vaan silkka voimavara, resurssi, jota voisimme hyödyntää paljon enemmänkin! Kiitos ylelle rohkeudesta ja ennakkoluulottomuudesta, KIITOS LORDILLE loistavasta työstä ja positiivisen Suomi-kuvan luomisesta, ja kiitos Lordin taustavoimille rautaisesta osaamisesta niin tekniikka-, kuin myös PR-mielessä!

6

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TMI

Vihdoinkin joitain asiallista. juuri näin on asia, näin edistetään kaikkien suomalaisten hyvinvointia, myös näitten tekopyhien valittajien.

• ....................

Miksi meidän ydinosaaminen olisi vain hevissä ja klassisessa?

Ne ovat nyt pinnalla koska on ollut kovia bändejä jotka avasivat genrelle tien. On kuitenkin muitakin tyylejä joilla voidaan lyödä läpi.

Ootteko kuulleet että aina pitää olla valmis uusiutumaan ja nopeasti sittenkin? Tänään voitettiin hevillä. Huomenna kaikki tekee sitä ja jos itse jatkaa samalla linjalla niin pian ei taas osata 40 vuoteen katsoa totuutta silmiin vaan lähetetään showbandejä joihin kaikki on kyllästyneet jo 39 vuotta sitten.

Herkällä antennilla katsoon mikä toimii. Joku ehdotti että Kwan, minä komppaan. Ne on loistavia ja omaperäisiä.

Lordi ei voittanut siksi että se oli heviä, Lordi voitti siksi että se oli niin tyystin erilainen ja toimi hyvin siitä huolimatta. Samaa etua ei ole ensi vuonna!

• Voi-voi!

KWAN'ia.

Ensi vuonna ELÄKELÄISET tulee ja korjaa potin!

Ja muu maailma nauraa itsensä tärviölle! :D

• hitonylpeä

Totta kai osaamista on Suomessa kaikissa genreissä, mutta käsitteellä "ydinosaaminen" viittaan tässä osaamiseemme verrattuna muihin kansoihin, joka on tällä hetkellä mielestäni Suomessa huipussaan juuri hevissä. Totta kai maailma muuttuu koko ajan, vauhdissa pitää pysyä mukana, ja se tapahtuu uudistumalla, mutta rautaa pitää myös muistaa takoa silloin kun se on kuumaa, ja juuri nyt se on kuumaa...

• Minun mielipide
        hitonylpeä kirjoitti:

Totta kai osaamista on Suomessa kaikissa genreissä, mutta käsitteellä "ydinosaaminen" viittaan tässä osaamiseemme verrattuna muihin kansoihin, joka on tällä hetkellä mielestäni Suomessa huipussaan juuri hevissä. Totta kai maailma muuttuu koko ajan, vauhdissa pitää pysyä mukana, ja se tapahtuu uudistumalla, mutta rautaa pitää myös muistaa takoa silloin kun se on kuumaa, ja juuri nyt se on kuumaa...

Olennainen kysymys on:

Lordi voitti koska se on...?

a) Heviä

vai

b) Raikas, uudenlainen ja toimiva kokonaisuus euroviisu-ympyröissä.

Itse väitän että voiton syynä on B huomattavasti enemmän kuin A. Jos otamme hevigenren ja lähdemme sitä kelaamaan kohti marginaalimpaa musiikkia menetämme helvetisti ääniä. Lordi on sopivan viihtellinen ja "kevyt" muu hevi ei sitä välttämättä ole.

Lordia äänestivät ennenkaikkea euroviisujen tavalliseen tarjontaan kyllästyneet ihmiset jotka pitivät Lordia piristävänä. En usko että niinkään hevimaailma olisi "näyttänyt voimansa" vaikka epäilemättä se uhoaakin niin tehneensä.

Itse muuten olen hevisti hevari... mutta tiedän ettei voitto tullut genrellä vaan positiivisella totutusta linjasta poikkeavuudella.

Ja jos ensivuonna suomi pistäisi vaikka CoBin lavalle pistäisivät toiset jotain kevyempää mutta kuitenkin räimerokkia ja vanhempi sukupolvi tarttuisi mielummin siihen kuin CoBiin. Genreä mukailemalla emme voi voittaa.

• hitonylpeä
        Minun mielipide kirjoitti:

Olennainen kysymys on:

Lordi voitti koska se on...?

a) Heviä

vai

b) Raikas, uudenlainen ja toimiva kokonaisuus euroviisu-ympyröissä.

Itse väitän että voiton syynä on B huomattavasti enemmän kuin A. Jos otamme hevigenren ja lähdemme sitä kelaamaan kohti marginaalimpaa musiikkia menetämme helvetisti ääniä. Lordi on sopivan viihtellinen ja "kevyt" muu hevi ei sitä välttämättä ole.

Lordia äänestivät ennenkaikkea euroviisujen tavalliseen tarjontaan kyllästyneet ihmiset jotka pitivät Lordia piristävänä. En usko että niinkään hevimaailma olisi "näyttänyt voimansa" vaikka epäilemättä se uhoaakin niin tehneensä.

Itse muuten olen hevisti hevari... mutta tiedän ettei voitto tullut genrellä vaan positiivisella totutusta linjasta poikkeavuudella.

Ja jos ensivuonna suomi pistäisi vaikka CoBin lavalle pistäisivät toiset jotain kevyempää mutta kuitenkin räimerokkia ja vanhempi sukupolvi tarttuisi mielummin siihen kuin CoBiin. Genreä mukailemalla emme voi voittaa.

En minäkään väitä, että Lordi voitti, koska se on heviä, vaan sen takia että Suomessa todella OSATAAN TEHDÄ HEVIÄ! Ei noin persoonallista, täydellisesti poikkeavaa ja kaikinpuolin laadukasta pakettia olisi saatu aikaan missään muussa genressä. Esim Ruotsia olisi suomen täysin turha yrittää voittaa "Abba"-genressä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      179
      3655
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      68
      2096
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1288
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1094
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1000
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe