Neuvokaa aloittelijaa

juoksemaan haluava

Olen nyt jonkun aikaa miettinyt tosissani juoksuharrastuksen aloittamista.
Kaipailisin neuvoja kuinka aloitan tämän lajin,etten ole jo ensimmäisen viikon jälkeen niin lopen kyllästynyt ja kipeä kun olen juossut väärällä tekniikalla ja väärillä jalkineilla.
Olen harrastanut säännöllisesti lenkkeilyä kävelyn muodossa jo kolme vuotta sekä sauvoilla että ilman,joten kuntoni on aika kohtalainen.
Antakaa vinkkejä aloittelijalle lenkkijen pituuteen,sykkeeseen ja kaikkeen mitä pitää tehdä,sillä haluan aloittaa alusta asti oikealla tavalla.

3

854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • misu--

1. osta kunnon lenkkarit!
      2. aloita varovasti, lisää kävelylenkkiin pikkuhiljaa hölkkäpätkiä
      3. älä hölkkää joka päivä, pidä välipäiviä
      4. venyttele!
      5. hanki sykemittari, siitä on apua jatkossa.
      muista iloinen mieli, juoksu ei ole vakava harrastus!=)

• *Mashie*

Viime helmikuun alkupuolella huomasin, etten mahtunut enää mihinkään vaatteisiin ja vaihtoehtoja oli kaksi: ostaa uusia vaatteita tai rukata elämän tavat uusiksi. Valitsin jälkimmäisen. Ruokavalion rukkaamisen lisäksi aloitin liikunnan. Helmi- ja maaliskuu meni hiihtäessä. Joka toinen päivä perinteisellä tyylillä 10 km lenkki. Kun lumet sulivat, aloitin sauvakävelyn ja kuntosali harjoittelun. Kuukausi sitten aloin sauvakävelylenkkien yhteydessä hölkkäämään pari valopylvään väliä ja kävelin 6 pylvään väliä. Juoksuosuutta lisäsin ja kävelyosuutta vähennin parin viikon aikana. Pari viikkoa sitten jätin sauvat pois ja juoksin 50 minuuttia kävelemättä! Nyt juoksen puolesta tunnista tuntiin pituisia lenkkejä neljä kertaa viikossa. Sunnutaina teen vielä parin tunnin pituisen sauvakävelylenkin. Lisäksi kuntosalilla lihaskuntoharjoittelu kuuluu myös ohjelmaan pari kertaa viikossa. Ikää minulla on lähes 50 v. ja aikaisemmassa elämässä en ole juossut, paitsi kun Alkoon on pitänyt ehtiä ennen sulkemisaikaa. Ainut huono asia tässä on se, että joudun sittenkin hankkimaan uudet vaatteet. Vanhat ovat käyneet turhan suuriksi.

• aloittaja

näistä vinkeistä!
        Minulla on myös tämän juoksun taustalla se että en kertakaikkiaan mahdu vanhoihin vaatteisiin tai ne joihin mahdun,niin en voi enää hengittää ne päällä!
        Hyvää kesää teille,minä lähden lenkkari ostoksille!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      144
      7228
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      126
      5035
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      69
      4472
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3533
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2341
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      341
      1920
    7. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1826
    8. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1639
    9. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      68
      1517
    10. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    Aihe