Kovo hajoamassa kuten luulen vai mikä on kyseessä kun fdiskillä tulee tuollaista?
hdb: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=63, high=0, low=63, se
ctor=63
ide: failed opcode was: unknown
end_request: I/O error, dev hdb, sector 63
Buffer I/O error on device hdb2, logical block 0
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=71, high=0, low=71, se
ctor=71
end_request: I/O error, dev hdb, sector 71
Buffer I/O error on device hdb2, logical block 1
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=79, high=0, low=79, se
ctor=79
end_request: I/O error, dev hdb, sector 79
Buffer I/O error on device hdb2, logical block 2
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=103, high=0, low=103,
sector=87
jne jne
Grub (hda:n mbr.ssä tosin) sekos tossa männä päivänä enkä oo jaksanu edes kattoa mikä oli. Olen käyttäny Mepistä laiskuuttani, kun en jaksa ruveta pähkäilemään tuon kovon kohtaloa. Joo, hiukka yli vuoden vanha Matrox, jos joku ihmetelee...
varmistus
8
507
Vastaukset
- hajoamassa
Näyttäisi pikemminkin, että kiintolevyllä voi piakkoin heittää vesilintua.
- Pärsereikä
>>Joo, hiukka yli vuoden vanha Matrox, jos joku ihmetelee...
Ilmeisesti paskaksi menossa ellei ole ollut jo aikaa sitten. Itselleni on käynyt niin että suoraan kaupasta ostettu kovo oli valmiiksi täynnä "bad sectoreita" eli suomeksi sanottuna rikki eli paskana. Mikään käyttis ei siihen mennyt joten rupesin tutkimaan levyn pintaa ja totesin että rupinen on, liikkeessä yrittivät hangata pirusti vastaan.. olen kuulemma rikkonut levyn itse.. no hohhoijaa.. selitin sen verran että meni takuuseen kuten kuului.- Ei kai?
Kyllä nuo bad sectorit kiintolevyyn kuuluvat pikemminkin.
- Näsä
Minulla uusi Maxtor kesti kaksi viikkoa.
- kerroitte
Olin jo ostamassa maxtoria, paras ehkä luottaa vanhaan kunnon seagateen, linkit hiljaisista kovoista kuitenkin kiinnostaa, kiitos.
- Joulupukki
kerroitte kirjoitti:
Olin jo ostamassa maxtoria, paras ehkä luottaa vanhaan kunnon seagateen, linkit hiljaisista kovoista kuitenkin kiinnostaa, kiitos.
"Olin jo ostamassa maxtoria,"
Mulla on Maxtoreita useampiakin, ja ovat toimineet ihan hienosti.
Aina välillä tätä tyhjänpäiväistä keskustelua jonkin levymerkin huonoudesta tupsahtaa. Ja nuo merkit sitten vaihtelevat laidasta laitaan.
Myös toisten levyrikot voivat johtua monista muistakin tekijöistä kuin jonkin valmistussarjan vioista.
vastaavaa jälkeä aikaan, kun säädä hdparm kovon arvoja vituralleen, eli nuo EIVÄT kerro mitään levyn kunnosta!
Ja noista mainituista maxtoreista...
IDE Devices
hdb: Maxtor 6Y120L0
hde: ST3250823A
hdf: Maxtor 6B250R0
hdg: Maxtor 6B250R0
hdh: Maxtor 6Y250P0
hdi: ST3250823A
hdj: Maxtor 6B200P0
SCSI Devices ATA Maxtor 6L300S0 ( Direct-Access )
ATA Maxtor 6L300S0 ( Direct-Access )
ATA Maxtor 6Y080M0 ( Direct-Access )
Ja nuo kaikki 24/7 käytössä.....- ei oo
hdparm käytössä ollut koskaan, eli siitä se ei voi johtua. On se kauemman aikaa sekoillut vähä, mutta nyt taitaa olla menoa. Sain tärkeimmät tiedostot siirrettyä talteen kyllä, että ihan lukukelvoton se ei vielä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924547
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723527Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1222808Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152585Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282494- 422095
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251790Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291638