Kovo hajoamassa kuten luulen vai mikä on kyseessä kun fdiskillä tulee tuollaista?
hdb: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=63, high=0, low=63, se
ctor=63
ide: failed opcode was: unknown
end_request: I/O error, dev hdb, sector 63
Buffer I/O error on device hdb2, logical block 0
hdb: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=71, high=0, low=71, se
ctor=71
ide: failed opcode was: unknown
end_request: I/O error, dev hdb, sector 71
Buffer I/O error on device hdb2, logical block 1
hdb: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=79, high=0, low=79, se
ctor=79
ide: failed opcode was: unknown
end_request: I/O error, dev hdb, sector 79
Buffer I/O error on device hdb2, logical block 2
hdb: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdb: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=103, high=0, low=103,
sector=87
jne jne
Grub (hda:n mbr.ssä tosin) sekos tossa männä päivänä enkä oo jaksanu edes kattoa mikä oli. Olen käyttäny Mepistä laiskuuttani, kun en jaksa ruveta pähkäilemään tuon kovon kohtaloa. Joo, hiukka yli vuoden vanha Matrox, jos joku ihmetelee...
varmistus
8
533
Vastaukset
- hajoamassa
Näyttäisi pikemminkin, että kiintolevyllä voi piakkoin heittää vesilintua.
- Pärsereikä
>>Joo, hiukka yli vuoden vanha Matrox, jos joku ihmetelee...
Ilmeisesti paskaksi menossa ellei ole ollut jo aikaa sitten. Itselleni on käynyt niin että suoraan kaupasta ostettu kovo oli valmiiksi täynnä "bad sectoreita" eli suomeksi sanottuna rikki eli paskana. Mikään käyttis ei siihen mennyt joten rupesin tutkimaan levyn pintaa ja totesin että rupinen on, liikkeessä yrittivät hangata pirusti vastaan.. olen kuulemma rikkonut levyn itse.. no hohhoijaa.. selitin sen verran että meni takuuseen kuten kuului.- Ei kai?
Kyllä nuo bad sectorit kiintolevyyn kuuluvat pikemminkin.
- Näsä
Minulla uusi Maxtor kesti kaksi viikkoa.
- kerroitte
Olin jo ostamassa maxtoria, paras ehkä luottaa vanhaan kunnon seagateen, linkit hiljaisista kovoista kuitenkin kiinnostaa, kiitos.
- Joulupukki
kerroitte kirjoitti:
Olin jo ostamassa maxtoria, paras ehkä luottaa vanhaan kunnon seagateen, linkit hiljaisista kovoista kuitenkin kiinnostaa, kiitos.
"Olin jo ostamassa maxtoria,"
Mulla on Maxtoreita useampiakin, ja ovat toimineet ihan hienosti.
Aina välillä tätä tyhjänpäiväistä keskustelua jonkin levymerkin huonoudesta tupsahtaa. Ja nuo merkit sitten vaihtelevat laidasta laitaan.
Myös toisten levyrikot voivat johtua monista muistakin tekijöistä kuin jonkin valmistussarjan vioista.
vastaavaa jälkeä aikaan, kun säädä hdparm kovon arvoja vituralleen, eli nuo EIVÄT kerro mitään levyn kunnosta!
Ja noista mainituista maxtoreista...
IDE Devices
hdb: Maxtor 6Y120L0
hde: ST3250823A
hdf: Maxtor 6B250R0
hdg: Maxtor 6B250R0
hdh: Maxtor 6Y250P0
hdi: ST3250823A
hdj: Maxtor 6B200P0
SCSI Devices ATA Maxtor 6L300S0 ( Direct-Access )
ATA Maxtor 6L300S0 ( Direct-Access )
ATA Maxtor 6L300S0 ( Direct-Access )
ATA Maxtor 6L300S0 ( Direct-Access )
ATA Maxtor 6Y080M0 ( Direct-Access )
Ja nuo kaikki 24/7 käytössä.....- ei oo
hdparm käytössä ollut koskaan, eli siitä se ei voi johtua. On se kauemman aikaa sekoillut vähä, mutta nyt taitaa olla menoa. Sain tärkeimmät tiedostot siirrettyä talteen kyllä, että ihan lukukelvoton se ei vielä ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681919- 1261381
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321333- 1401064
- 101927
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654