kaksi outoa kysymystä

ihmetteliä

1.Mihin avaruus loppuu?eihän sitä voi olla loputtomiin.eli mihin se loppuu?mutta eihän se voi loppua minnekkään!ottakaa tuosta selvää!

2.olisiko ollut mahdollista että niillä planeetoilla olisi ollut elämää ja jopa kehittyneempää kun ihmisillä?

9

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmetteliä

      Lisäys edelliseen 2 kysymykseen eli piti kysyä että niillä planeetoilla mitkä törmäsivät ja syntyi maa olisiko niillä voinut olla elämää?

      • mir

        Käsittääkseni aurinkokuntamme syntyi kerralla jonkin näköisen materian tiivistymisen/ muun höykytyksen seurauksena. Eli ennen maata ei viellä ollut mitään planeettoja vaan materiaa mikä järjestäytyi aurinkoa kiertäviksi planeetoiksi. Tai siis aurinkokin syntyi samassa rytäkässä. öööööö alkuräjähdyksessä.


      • mar k
        mir kirjoitti:

        Käsittääkseni aurinkokuntamme syntyi kerralla jonkin näköisen materian tiivistymisen/ muun höykytyksen seurauksena. Eli ennen maata ei viellä ollut mitään planeettoja vaan materiaa mikä järjestäytyi aurinkoa kiertäviksi planeetoiksi. Tai siis aurinkokin syntyi samassa rytäkässä. öööööö alkuräjähdyksessä.

        Alkuräjähdyksestä oli jo niin pitkä aika, että Aurinkokunta syntyi aikaisempien
        taivaankappaleiden hajoamisjämistä, tähtien välisestä pölystä.

        Toki Linnunradaksi kutsumamme kotigalaksi on wanha.
        Minusta on huikeata, että mikroskooppisista organismeista kehittynyt
        yks eläinlaji voi käsittää tällaisia asioita, tiedeihmisten popularisoinnin ansiosta.


      • linkinjättäjä
        mar k kirjoitti:

        Alkuräjähdyksestä oli jo niin pitkä aika, että Aurinkokunta syntyi aikaisempien
        taivaankappaleiden hajoamisjämistä, tähtien välisestä pölystä.

        Toki Linnunradaksi kutsumamme kotigalaksi on wanha.
        Minusta on huikeata, että mikroskooppisista organismeista kehittynyt
        yks eläinlaji voi käsittää tällaisia asioita, tiedeihmisten popularisoinnin ansiosta.

        Tässä linkki aurinkokunnan synnystä kertovaan tiivistelmään:

        http://www.sarkanniemi.fi/oppimateriaali/tahtiakatemia/aurinkokunta/synty.htm

        Niin - aurinko ja aurinkokunta ovat tosiaa paljon nuorempia kuin universumi. Lukemattomia tähtiä ehti syntyä ja kuolla ennen aurinkokuntaamme. Muuten ei edes olisi ollut niitä raskaampia metalleja planeettojen ja meidänkin syntymistä varten.


      • mar k
        linkinjättäjä kirjoitti:

        Tässä linkki aurinkokunnan synnystä kertovaan tiivistelmään:

        http://www.sarkanniemi.fi/oppimateriaali/tahtiakatemia/aurinkokunta/synty.htm

        Niin - aurinko ja aurinkokunta ovat tosiaa paljon nuorempia kuin universumi. Lukemattomia tähtiä ehti syntyä ja kuolla ennen aurinkokuntaamme. Muuten ei edes olisi ollut niitä raskaampia metalleja planeettojen ja meidänkin syntymistä varten.

        Uuttakin tietoa mukana. Näitä tarvitaan. Mututieto muokkautuu yhtenäisemmäksi tiedoksi.


      • tuota
        mar k kirjoitti:

        Alkuräjähdyksestä oli jo niin pitkä aika, että Aurinkokunta syntyi aikaisempien
        taivaankappaleiden hajoamisjämistä, tähtien välisestä pölystä.

        Toki Linnunradaksi kutsumamme kotigalaksi on wanha.
        Minusta on huikeata, että mikroskooppisista organismeista kehittynyt
        yks eläinlaji voi käsittää tällaisia asioita, tiedeihmisten popularisoinnin ansiosta.

        mitä me käsitetään? mä en käsitä vieläkään mistä se, olkoon ollut vaikka ääretön määrä alkuräjähdyksiä, tarvittava ensimmäinen materia on syntynyt? Materia vs. tyhjyys? en käsitä miksi emme voi käsittää, miksi ajattelemme näin kun ajattelemme: materia... tyhjyys... äärettömyys... elämä, ei-elämä, ymmärtäminen...mä oon ihan ulapalla


      • Ewn
        tuota kirjoitti:

        mitä me käsitetään? mä en käsitä vieläkään mistä se, olkoon ollut vaikka ääretön määrä alkuräjähdyksiä, tarvittava ensimmäinen materia on syntynyt? Materia vs. tyhjyys? en käsitä miksi emme voi käsittää, miksi ajattelemme näin kun ajattelemme: materia... tyhjyys... äärettömyys... elämä, ei-elämä, ymmärtäminen...mä oon ihan ulapalla

        Ei kai sitä kukaan tiedäkään. Tapahtumat alkuräjähdyksen - tai loputtoman alkuräjähdyssyklin - jälkeen ns. tiedetään, mutta mitä oli ennen sitä, jaa-a.

        Minäkin joskus mietin, miksi ylipäätänsä on "mitään", kun se voisi hyvin olla olemattakin. Ja mitä sitten olisi jos ei olisi mitään? No ei mitään, mutta sen käsittäminen menee yli hilseen.


      • Unit984Bet
        Ewn kirjoitti:

        Ei kai sitä kukaan tiedäkään. Tapahtumat alkuräjähdyksen - tai loputtoman alkuräjähdyssyklin - jälkeen ns. tiedetään, mutta mitä oli ennen sitä, jaa-a.

        Minäkin joskus mietin, miksi ylipäätänsä on "mitään", kun se voisi hyvin olla olemattakin. Ja mitä sitten olisi jos ei olisi mitään? No ei mitään, mutta sen käsittäminen menee yli hilseen.

        Ennen alkuräjähdystä ei ollut mitään, koska myös itse aika syntyi alkuräjähdyksessä.


      • nyhjästä?
        Unit984Bet kirjoitti:

        Ennen alkuräjähdystä ei ollut mitään, koska myös itse aika syntyi alkuräjähdyksessä.

        siis jos ei ollut mitään ei mikään voinut räjähtääkään!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1719
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe