kasvispihvit

tahtoo laihtua

Millaisia kasvispihvejä teette? Lähinnä tarkoitan mitä laitatte että ne pysyvät koossa. Erilaiset reseptit ovat tervetulleita. Olisi tarkoitus tänään tehdä..Hyvää kesää kaikillle.

33

35423

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laitan

      ihan vaan munia ja vehnäjauhoja siihen taikinamassaan,niin pysyvät kasassa.

      • Kiril

        niin Sinä suosittelet lisäämään vehnäjauhoja kasvisten joukkoon. Ei tule kovin kevyttä herkkua.


      • ole mennyt viesti perille?
        Kiril kirjoitti:

        niin Sinä suosittelet lisäämään vehnäjauhoja kasvisten joukkoon. Ei tule kovin kevyttä herkkua.

        Kyllä voi laihtua, vaikka käyttäisi vehnää tai muita hiilihydraatteja. Jos todisteita kaipaat niin kyllä sulle tilastoja kaivetaan. Kokonaisenergian saanti ratkaisee.


      • Kiril
        ole mennyt viesti perille? kirjoitti:

        Kyllä voi laihtua, vaikka käyttäisi vehnää tai muita hiilihydraatteja. Jos todisteita kaipaat niin kyllä sulle tilastoja kaivetaan. Kokonaisenergian saanti ratkaisee.

        Kaiva nyt ensin vaikka sairaustilastot ja lääkkeiden käyttö hoitamaan epäterveellisiä ruokailutottumuksia. Ne todisteet minulla on jo tiedossa, mutta Sinulla ilmeisesti ei. Hiilihydraattien kokonaismäärä ratkaisee laihtuuko vai ei ja tilastot kertovat että Suomessa syödään aivan liian paljon hiilihydraatteja ja kartetaan terveellisiä eläinrasvoja.


      • laihduttamisesta
        Kiril kirjoitti:

        Kaiva nyt ensin vaikka sairaustilastot ja lääkkeiden käyttö hoitamaan epäterveellisiä ruokailutottumuksia. Ne todisteet minulla on jo tiedossa, mutta Sinulla ilmeisesti ei. Hiilihydraattien kokonaismäärä ratkaisee laihtuuko vai ei ja tilastot kertovat että Suomessa syödään aivan liian paljon hiilihydraatteja ja kartetaan terveellisiä eläinrasvoja.

        niin.


      • Kiril
        laihduttamisesta kirjoitti:

        niin.

        johan sen kertoo keskustelun aloittajan nimimerkki tahdon laihtua ja sitten suositellaan vehnäjauhoja laihduttajalle.


      • jos et ole huomannut
        Kiril kirjoitti:

        johan sen kertoo keskustelun aloittajan nimimerkki tahdon laihtua ja sitten suositellaan vehnäjauhoja laihduttajalle.

        Niin maailmassa on muitakin tapoja laihduttaa kuin sinun omasi.


      • Kaakeli-Keekali
        Kiril kirjoitti:

        niin Sinä suosittelet lisäämään vehnäjauhoja kasvisten joukkoon. Ei tule kovin kevyttä herkkua.

        sinä sitten laitat, että pysyy koossa?


      • Kiril
        jos et ole huomannut kirjoitti:

        Niin maailmassa on muitakin tapoja laihduttaa kuin sinun omasi.

        ja Sinä saat kehua omaasi aivan niin paljon kuin haluat.


      • Kiril
        Kaakeli-Keekali kirjoitti:

        sinä sitten laitat, että pysyy koossa?

        koossa? Voi kasviksia syödä muutenkin kuin että ne pysyvät vehnäjauhoilla koossa. Jauhelihapihvitkin pystyy valmistamaan ja paistamaan ilman korppujauhoja.


      • vaan tässä
        Kiril kirjoitti:

        niin Sinä suosittelet lisäämään vehnäjauhoja kasvisten joukkoon. Ei tule kovin kevyttä herkkua.

        En toki "suositellut".Kysyjä kysyi "mitä te laitatte,jotta...." ja siihen vastasin.


      • vehnäjauhot
        Kiril kirjoitti:

        niin Sinä suosittelet lisäämään vehnäjauhoja kasvisten joukkoon. Ei tule kovin kevyttä herkkua.

        lihota,vaan ateriakokonaisuus ratkaisee tässäkin,
        annosten koot jne.


      • kun kysyjä
        Kiril kirjoitti:

        koossa? Voi kasviksia syödä muutenkin kuin että ne pysyvät vehnäjauhoilla koossa. Jauhelihapihvitkin pystyy valmistamaan ja paistamaan ilman korppujauhoja.

        sitä nimenomaan kysyi.


      • Tepi.
        Kiril kirjoitti:

        ja Sinä saat kehua omaasi aivan niin paljon kuin haluat.

        tavat kuin Kirilin tapa on vääriä. Niinhän sinä aina mouhoat.


      • kasvispihvi
        ole mennyt viesti perille? kirjoitti:

        Kyllä voi laihtua, vaikka käyttäisi vehnää tai muita hiilihydraatteja. Jos todisteita kaipaat niin kyllä sulle tilastoja kaivetaan. Kokonaisenergian saanti ratkaisee.

        Katsokaas joskus Saarioisten kasvispihvien energiamääriä. Hipoo grillimakkaran lukemia rasvat ja energiat. Mikä muu syy kuin rasva ja kananmunat sun muut. Ei kovin terveellistä.


      • nainen::::
        vehnäjauhot kirjoitti:

        lihota,vaan ateriakokonaisuus ratkaisee tässäkin,
        annosten koot jne.

        En minä ainakaan haluaisi niitä kaloreita ottaa mistään rasvaisista kasvispihveistä, syön ennemmin kunnon liharuokaa, joka on terveellistä, täyttävää, hyvää ja jolla jaksaa!!!


      • .....
        kun kysyjä kirjoitti:

        sitä nimenomaan kysyi.

        ei kirilillä ole ikinä ollutkaan tarkoituksena vastata kysymyksiin.


      • Olen vissiin
        ..... kirjoitti:

        ei kirilillä ole ikinä ollutkaan tarkoituksena vastata kysymyksiin.

        vähä noviisi.


      • rasvaa
        nainen:::: kirjoitti:

        En minä ainakaan haluaisi niitä kaloreita ottaa mistään rasvaisista kasvispihveistä, syön ennemmin kunnon liharuokaa, joka on terveellistä, täyttävää, hyvää ja jolla jaksaa!!!

        niinku niihin kasvispihveihin laitetaan sun mielestä?


      • tekee itse
        kasvispihvi kirjoitti:

        Katsokaas joskus Saarioisten kasvispihvien energiamääriä. Hipoo grillimakkaran lukemia rasvat ja energiat. Mikä muu syy kuin rasva ja kananmunat sun muut. Ei kovin terveellistä.

        niin voi valita tarkemmin raaka-aineet.Kysyjähän kertoi itse tekevänsä.


      • justme
        Kiril kirjoitti:

        koossa? Voi kasviksia syödä muutenkin kuin että ne pysyvät vehnäjauhoilla koossa. Jauhelihapihvitkin pystyy valmistamaan ja paistamaan ilman korppujauhoja.

        miksi niiden kasvispihvien nyt pitää kasassa pysyä. olisiko siksi, että jos eivät ne pysy kasassa niin niitä kutsutaan paistetuiksi kasvissuikaleiksi.


      • Kaakaolintu
        ole mennyt viesti perille? kirjoitti:

        Kyllä voi laihtua, vaikka käyttäisi vehnää tai muita hiilihydraatteja. Jos todisteita kaipaat niin kyllä sulle tilastoja kaivetaan. Kokonaisenergian saanti ratkaisee.

        Minä itse henkilökohtaisesti syön vain vehnää ja ruista ja olen pirteä ja terve kuin lintu!


      • Kohtuus kaikessa
        Kiril kirjoitti:

        Kaiva nyt ensin vaikka sairaustilastot ja lääkkeiden käyttö hoitamaan epäterveellisiä ruokailutottumuksia. Ne todisteet minulla on jo tiedossa, mutta Sinulla ilmeisesti ei. Hiilihydraattien kokonaismäärä ratkaisee laihtuuko vai ei ja tilastot kertovat että Suomessa syödään aivan liian paljon hiilihydraatteja ja kartetaan terveellisiä eläinrasvoja.

        Hei haloo! Muutama ruokalusikallinen vehnäjauhoja sitomassa taikinaa ei ketään lihota! Kyllä se kokonaisuus ratkaisee.


    • nami nami

      Itse olen raastanut porkkanaa,kesäkurpitsaa,perunaa, ym. kasviksia.Sitten heittänyt joukkoon kevyt kermaviilin ja pari munaa sekä mausteet.On pysynyt kasassa.Enkä usko, että on rasvaisemmasta päästä.Yhdeksi ateriaksi käy ihan hyvin

      • Helmi K

        Heti se peruna pois ja ei mitään kevytkermaviiliä, vaan kunnon prosentit, hyvää tulee. Ja niin muista paistaa oikealla voilla.


    • nauraa muiden kommenteille
    • sepi

      ensiksikin...en nyt menis vannomaan jauhojen yms. poisjättämiseen jos haluat laihtua..toiveissahan varmaan on se, että tulos olis pysyvä, ja tuskin kukaan onnistuu välttämään koko lopun elämäänsä jotain tiettyjä aineksia..kysytpä keneltä hyvänsä ravintoterapautilta niin ne ei suosittele boikotoimaan juuri mitään (muuta ku ihan ehtaa laardia)..kuten kaikessa muussakin (niin tylsältä kun se kuullostaakin) syömisenkin suhteen kohtuus kaikessa..ja sitte niistä pihveistä.. jo pelkästään se että paistat ne pihvis uunissa, tekee jotain..käytä vaikka korppujauhoja ja kaurahiutaleita ja laita kananmuna jotta pysyy kasassa..voihan siihen laittaa vaikka kevytjuustoa..
      luulen jotain näistä jutuista tietäväni, koska on omaa kokemusta siitä, miten jo pienet muutokset auttaa.. (painoo on poistunu 25kg muinoin ihan normaalilla syömisellä..jauhojakii sai käyttää jopa... ;)...) ...joten neuvoisin heittämään kaiken maaliman boikoteilla vaikka vesilintua..

    • jajjaa..

      itse teen "kasvis-suftaa" laitan yhen kananmunan noin kauhallisen jauhoa raastan kasviksia sekaan esim: perunaa porkkanaa sipulia,...jne..raastettuna juustoraastetta ja pistän uuniin huom:(taikina ei saa olla lözkää sen pitää olla tukeva) voit lisätä lusikallisen rypsöljyy sekaan joss haluut mut voihan ilman rasvaakin tehä!
      2vaihtoehto: voit paistaa ne (rypsöljyllä) se ei lihota paljoo:). |on myös jauheliha suftaa johon tulee vain vähän kasviksia| kasvispiveistä ei pidä tulla tasaisii littää ne kädelläs :D!

    • ovat parhaita

      Kaurahiutaleet ovat tähän tarkoitukseen helppoja, halpoja ja hyviä. Niiden kannattaa antaa muhia veden kanssa noin vartti. Puolet hiutaleita, puolet vettä.

      • Itse teen niin

        katsoa kotikokista erilaisia ohjeita ja suosia tietysti sellaista, jossa on mahdollisimman vähän kaikea ylimääräistä kuten vehnäjauhoja tms. Kananmunaa laittamalla pysyy ainakin koossa ja siitähän voi ottaa keltuaisen pois jos siltä tuntuu :)


    • käyttää ns "kiinteitä juureksia". Perunaa raakana, porkkanaa, lanttua, sipulia ja mukulaselleriä makua
      antamaan. Mukaan voi laitella sitten vaikka paprikaa ja kevytjuustoraastetta jos tahdot juusto-kasvispihvejä.
      Tai vaikkapa kevyt tuorejuustoa.
      Yleiskone on tosi kätsä tässä raastamisvaiheessa, saat tasakokoista massaa.

      Sido taikina korppujauholla ja kananmunalla, mausta (aromi)suolalla ja pippurilla. Anna massan maustua
      jääkaapissa noin tunnin verran. Katso että taikina on riitävän kiinteä, jos ei niin lisää korppujauhoja
      Lettupannulla saat tasakokoisia pihvejä, miedolla lämmöllä pitää paistella jos teet raaoista juureksista
      ja loppuhaudutus uunissa sitä mukaa kun pihvejä paistuu.

      Lienetkö sienten ystävä ? Meidän seudulla kasvaa ukonhattua, josta tulee aivan uskomattoman hyvät
      pihvit. Lakki puhdistetaan, paloitellan neljään osaan, pyöräytetään kanamunassa, sitten vehnäjauho-korppujauho-suola-pippuriseoksessa ja paistetaan pannulla rapeaksi.

      Tätä kun tein ekan kerran ja pistin ipanat arvaamaan mitä lautasella on--- veikkaukset oli että onko tämä
      kanaa vai lammasta ?? Hyvää on ! Kokeile jos on mahdollista.

      • kasvispihvi

        Maissi- ja soija- yms jauhot hyviä. Ihan pieni määrä riittää, joten jauhot eivät varmasti ole pihveissä se lihottava tekijä.


    • fgf gii

      mää laitan kasvispihviin:
      100g porkkanaa
      100g punajuurta
      3 sipulia
      2 munaa
      nokare voita
      kilo naudan jauhelihaa

      syödään tomaatin kera ja varmasti tippuu paino niin että pörinä käy, tämän annoksen pitää sitten riittää koko päivälle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2803
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2380
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1944
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1796
    6. 152
      1782
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      131
      1510
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe