osaisiko joku kertoa kotitekoisen toffeen reseptin?
kotitekoinen toffee
10
10789
Vastaukset
- mimosa
2 dl maitoa
2 dl sokeria
2 rl voita
2 tl vaniljasokeria
Mittaa ainekset kattilaan ja sekoita koko ajan miedolla lämmöllä kunnes seos on toffeen väristä. Muista sekoittaa loppuvaiheessa rivakasti jotta seos ei pala pohjaan. Kaada seos voidellulle lautaselle ja anna jäähtyä.- u-ögihn o ol
tää ei toimi!!!!!!!!!!!!!!!! ihan perseestä!!!!
- hei hhalooo
ei toimi -_-'
- top chef
Toimiiko muka?! Enpä taida tuhlata aineksia ja kokeilla! Eikä edes kovin tarkat ohjeet... Epäilyttää!!!
- 10+18
hei hhalooo kirjoitti:
ei toimi -_-'
Saattaa toimiakin, mutta joutuu keittämään kauan, todella kauan.
- toffeen ystävä
Peruskinuski
2 dl fariinisokeri-sokeriseosta
2 dl kuohukermaa
Sekoita kattilassa ja kuumenna. Keitä miedolla lämmöllä aika kauan. Voit testata seoksen valmiutta tiputtamalla pisaran kylmään veteen. Kun pisarasta saa muotoiltua koossa pysyvän palleron, seos on valmista. Kaada leivinpaperille tai karamellivuokiin. Voi tehdä pelkästään tavallisesta sokerista, jolloin tulee aika vaaleaa toffeeta, tai pelkästä fariinisokerista, jolloin saa tummaa toffeeta. Tästä tulee fudgemaista, pehmeää eikä venyvää toffeeta.
Toinen ohje, jota teen jouluisin:
1 dl kermaa
1 dl siirappia
1 dl sokeria
1 tl voita
Sekoita kerma, siirappi ja sokeri. Tässäkin tummuusastetta saa vaihdeltua sokerin ja siirapin laatua vaihtelemalla, itse olen tehnyt tavallisesta sokerista ja tavallisesta siirapista. Seosta keitetään puolisen tuntia, ja valmiusaste testataan samoin kuin edellisessä ohjeessa. Lopuksi voinokare vatkataan seokseen ja seos jaetaan metallisiin karamellivuokiin. Ei kannata tehdä kuin yksi annos kerrallaan, sillä jos seosta on paljon, se palaa ennen kuin kaikki on saatu vuokiin. Tästä tulee ihanaa, kovaa ja sitkeää toffeeta - niin kovaa, ettei kannata edes yrittää kaataa seosta leivinpaperille ja leikata paloiksi, koska en usko että se onnistuu.- toffeen ystävä
Täältä olen saanut hyvät maut keitoksiini: http://www.spicearoma.fi/products.php?cmd=list&id=21&catid=4&phrase=&offset=15
- toffeen ystävä
toffeen ystävä kirjoitti:
Täältä olen saanut hyvät maut keitoksiini: http://www.spicearoma.fi/products.php?cmd=list&id=21&catid=4&phrase=&offset=15
Täältä olen saanut hyvät maut keitoksiini: http://www.spicearoma.fi/products.php?cmd=list&id=30&catid=5&phrase=&offset= yllä oleva sivu = Toffee aromi. Tämä sivu, Kinuski = Kerma karamelli aromi.
- mie11
ei toimi
- LAINATTU OHJE
Fudge / toffee
200 g maitosuklaata
3 dl kuohukermaa
3 dl sokeria
3 rkl hunajaa
50 g voita
1 ½ dl hasselpähkinärouhetta
Rouhi maitosuklaa.
Mittaa kerma ja sokeri paksupohjaiseen kattilaan. Kuumenna, kunnes seos kiehahtaa.
Lisää hunaja ja voi.
Anna kiehua hiljaa kuplien, kunnes seos sakenee ja lämpötila kohoaa 116 asteeseen. Ellei sinulla ole lämpömittaria, voit tehdä kokeen tiputtamalla muutaman pisaran fudgeseosta kylmään veteen. Jos pisarat jähmettyvät, seos on sopivaa.
Lisää joukkoon maitosuklaa- ja hasselpähkinärouhe. Vatkaa seosta sähkövatkaimella pari minuuttia.
Kaada leivinpaperilla vuorattuun vuokaan (18 x 18 cm). Nosta jääkaappiin jähmettymään.
Leikkaa terävällä, öljytyllä veitsellä 2 x 2 cm kokoisiksi paloiksi. Säilytä fudgepaloja jääkaapissa.
Ohje on hyväksi havaittu ja lainattu Kinuskikissan blogista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818