Jos Kauppatorille kokoontui 90 000 ihmistä vastanottamaan Lordia euroviisuvoittajana, kyse on jostain muusta kuin yhden laulukilpailun voitosta!
Kerro minulle, miltä tuntui kun Suomi voitti Euroviisut. Missä olit? Mitä se merkitsi Sinulle? Kansallista ylpeyttä? Vitsiä? Voittoa suvaitsevaisuudelle? ???
Teemme ystäväni kanssa kirjaa, johon kokoamme väläyksiä siitä, mistä oli kyse Lordin voitossa. Kerro Sinä oma tarinasi! Lisäksi haluaisin ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja asuinpaikkasi (suunnilleen). Nimellä ei niin väliä.
Auta viemään kansien väliin pala suomalaista historiaa!
Miltä tuntui kun Lordi voitti?
10
649
Vastaukset
- Kakkahousu
Minulla tuli kakka housuun kun Lordi voitti Euroviisut. Kauppatorilla olin sitten riemujuhlassa samat housut jalassa. Sain helpolla tilaa ympärilleni. Sitten tuli Lordi lavalle ja varpusparvi lehahti kirkuen jälleen ahteristani.
- mina~
Kerro minulle, miltä tuntui kun Suomi voitti Euroviisut.
- No, olihan se tosi siistiä. Ei kunnolla pystynyt istumaan sohvalla, siinä sohvan reunalla keikuin ja aina kun jos kuului "And finally, 12 points goes to Finland" tms. hihkuin jotain tyyliin "kiitos" ja sitten sen maan nimi, esim "Kiitos Ruotsi". Eli olihan se melko uskomaton fiilis silloin.
Missä olit?
- Ihan kotona olin. Katsoin finaalia veljeni ja äitini kanssa.
Mitä se merkitsi Sinulle?
- Sitä, että voitettiin Euroviisut ja että kisat tulevat vuoden päästä Suomeen (joita on sitten ihan pakko mennä katsomaan).
Kansallista ylpeyttä?
- Kyllä kelpaa lähteä nyt ulkomaille, varsinkin Ateenaan, ja Lordi-paita tietenkin päällä :D :P
Vitsiä?
- No ei tosiaankaan. Semmoista vielä kysyt. :D:D
Voittoa suvaitsevaisuudelle?
- Kyllä kai.
Olen 15-vuotias opiskelijatyttö 08-alueelta. - Hanna
1.Tuntui uskomattomalta. Aivan kuin unen näkemistä=)
2.Kotona perheen kanssa katseltiin.
3.Historiallista hetkeä ja murrosta musiikkigenressä, joka tähän asti oli vaikuttanut euroviisuissa.
4.Tunsin ylpeyttä olla suomalainen jo siksi, että uskallettiin olla erilaisia. Ei samaa pliisua viisua vuodesta toiseen:)
5.Kyseessä ei ollut vitsi, mutta Lordi osaa kyllä muutoin ottaa rennosti eikä turhan ryppyotsaisesti vienyt osaansa läpi.
6.Ehdottomasti!Fakki-idiootit saavat katsoa peiliin. Maailma muuttuu Eskoseni;)
Vastaajana nainen, Pirkanmaa, sivistys- ja kulttuuripuolen työnkuva, 48 v. - Minusta tuntui....
Kun Lordi voitti, tahdoin oksentaa ja minua myöskin väsytti hieman. Voiton tapahtumahetkellä olin sisätiloissa, seurasin televisiosta erään kanavan lähetystä tapahtumasta.
Minua pelotti ja ihmettelin, miksi tämä kaikki oli tapahtunut? En enää arvostanut Euroviisuja, ne tuntuivat yhtäkkiä Takahikiän laulukilpailuilta.
Mitä minä pelkäsin? Pelkäsin tulevaa katastrofia jonka tiesin ensi vuoden Euroviisuista tulevan. Pelkäsin myös sitä, mitä käy tv:n ohjematarjonnalle.
Kansallista ylpeyttä en Lordin voittaessa tuntenut. Korkeintaan häpeää. Lordi on musiikkillisesti surkuhupaisaa, mutta ymmärrän tosin, miksi suomalaiset ovat seonneet. Huono itsetuntomme on syynä kaikkeen.
En ymmärrä, miksi Lordista tehtään kanssallisankaria, epäjumalaa, jota palvomme sen enempää miettimättä. Mediakin polvistuu Lordin koskemattomuuden edessä. Se on surullista, hyvin surullista.
Nyt Lordi takoo euroja taskuihinsa, ja vain koska me verovaroillamme kustansimme Lordin matkan ja esityksen. Ilman Euroviisuja Lordi olisi yhä vain pelkkä tuntemattomuus.
En myöskään arvosta sitä, että Sinä, Tamma, isket Lordin tavoin kultasuoneen. No, toivottavasti saat silavaa leivän päälle.
Kiitos ajastanne ja mukavaa syksyn jatkoa.
Terveisin Poika, 19 wee, Jyväskylä- -KalPa-
sori kun sanon näin mutta sinun kaltaisten ihmisten takia suomi ei koskaan saa aikaan mtn merkittävää! Ajattelet että suomen pitäisi pysyä hissukseen täällä pohjolassa ja tehdä asiat turvallisesti varman päälle... Suomen tulee ottaa enemmän riskejä urheilussa, politiikassa, yritysmaailmassa ja kulttuurissa että se tunnettaisiinkin maailmalla!
Lordi on hyvä esimerkki: se oli riski mutta onnistui!
- Nimetön
Hieno hommahan se oli. Itse olen aina monen muun laina pitänyt Euroviisuja pelkkänä huonona vitsinä, ainakin mikäli ajattelee Suomen menestystä. Tänä vuonna kuitenkin päätin katsoa esikarsinnat, koska siellä oli Lordikin. Metalli-musiikkia olen kuunnellut hevosen pään mittaisesta. Ihan hirveää musiikkiahan esikarsinnoissa esitettiin, Lordia ja Kilpeä lukuunottamatta. Lordin esityksen aikana ajattelin, että on kyllä todella sääli, mikäli tuolla esityksellä ei pääse jatkoon. Taisinpa lähettää parikymmentä tekstiviestiä, molemmilla kierroksilla. Onneksi metsäpeto löi tällä kertaa Metsäkedon. Mediasirkus kisojen jälkeen, oli kerrassaan mielettömän hauskaa seurattavaa, uskomattomia lööppejä! Töissä kuulin muunmuassa seuraavat kommentit " Saatanan Lordi, ei varmaan saa pistettäkään" ja "Perkele, että hävettää" Itse kilpailun katsoin kotisohvalta avovaimoni kanssa, olihan se musiikkitarjonta pääosin melkoista kidutusta. Pistelaskun aikana tuntui suorastaan uskomattoman hyvältä, nolla-Kojo unohtui melkoisen äkkiä. Siinä vaiheessa kun teevee-ruudussa näkyi kyltti missä luki "Mitäs tilasitte", peli oli selvä. Minulle Lordin voitto merkitsee enemmänkin bändin ja tietyn musiikkilajin kannattajien voittoa, kuin kansallista voittoa. Tietenkin myös Suomikin voitti, ja en nyt halua omia voittoa pienen sisäpiirin omaisuudeksi. Toivottavasti Suomalaiset oppivat hieman arvostamaan erinlaista lahjakkuutta, omaperäisyyttä ja sitä kuuluisaa Suomalaista hulluutta, jota Lordi ja Porin Ässät ovat tänä vuonna osoittaneet. Loppuun vielä kiitokset Lordille ja kaikille Lordia äänestäneille!!!
Kirjoittaja on 36-vuotias asentaja Porista. - Hexi
MInusta tuntui, että jo oli aikakin tai totta vihdoin viimein. Kyllähän tuota viisu voittoa on jo kaun odotettu. Toisaalta tänä vuonna oli varsin heikkotasoiset viisut. Toivottavasti ensi vuonna olis vähän paremmat. Hyvää tuossa oli, että ne viisut voitettiin räväkällä biisillä.
- Original Nokkonen
Mulla on laaja musamaku ja tykkäsin aika erilaisista biiseistä, vaikkakin hevi on jostain kumman syystä se musiikinlaji, joka iskee mun hermoon suoraan. Varmaan hautajaisissanikin soi hevi, jos saan ite päättää=)
AIKA hyviä olivat, tosin kaukana Lordin perässä, B&H, Englannista tykkäsin sen taustalaulun takia. Jotenkin jäi siihen kii, Venäjällä ihan kuunneltava samaten kuin Ukrainan Shakiralla ja Kreikan edustajalla. Tosin kaikkihan siellä on sitä kamaa, ettei kestä montaa kuuntelukertaa, Lordia lukuunottamatta:)Myös Norjalla oli jotenkin kuulaan kaunis laulu. Harmittavasti sai vaan pisteitä. Liettualla oli mielestäni toiseksi paras biisi. Todella loistavaa parodiaa=)
Noista aikaisemmista vuosista en tosin voi sanoa mitään, kun en oo jaksanu enää seurata moniin vuosiin. Lordi sai mut telkun ääreen:)
- loooordi
No mä 40v äijä, olin himas kattoo tv;st nää skabat. Sit kun ne voitti, mä lähdin tietty heti dokaan... Sit taas, kun Lordi(mr.) palas kehiin Suomeen, nii mä olin taas kuviois mukana... Kauppatorilla, me sit oltiin...
- katottiin
viisut. Voitto tuntui uskomattoman hyvältä, meinas kyyneleet kihota silmiin. Kaveri lauloi Maammelaulun voiton kunniaksi.
Olen ylpeä, että Suomi voitti ja että voitontuoja oli nimenomaan Lordi.
Minusta tämä voitto merkitsi nimenomaan erilaisuuden voittoa. Myös, että uskallettiin yrittää erilaisella soraäänistä huolimatta.
Samalla suomalaiset voisivat lopettaa itsensä surkuttelun. Monta vuotta on valitettu ja mietitty miksi Suomen edustaja ei pärjää ja mitä niillä ulkomaalaisilla on meitä vastaan. Siinä nähtiin, ettei heillä ole mitään meitä vastaan. Laitetaan vaan oikea ja poikkeva edustaja viisuihin ja tuodaan voitto kotiin!
Uskoin, että Lordi pärjää paremmin kuin suomalaiset aikaisemmin. Voittoa en kuitenkaan uskaltanut povata. Tämäkin päivä kuitenkin nähtiin, että Suomi viisut voitti ja siitä olen iloinen. Suuri kiitos Lordille ja heitä äänestäneille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740