Onko kellään hyvää marinadi ohjetta hirven lihalle?
Hirven liha
5
15212
Vastaukset
- riistakokki
Keitetty marinadi.
viipaloi porkkana,sellerin pala,pari salottisipulia ja iso sipuli. Kuulota pannulla sen verran, että ne ottavat hiukan väriä. Pane kattilaan 1,5l valkoviiniä, 0,5l punaviinietikkaa 3dl ruokaöljyä. Lisää vihannekset kattilaan ja mausteeksi pari murskattua valkosipulin kynttä, kolme persiljanoksaa, timjamin oksa, laakerilehti, muutama valkopippuri, pari mausteneilikkaa sekä 10 katajanmarjaa murskattuna. Anna seoksen kiehua hiljalleen puolisen tuntia. Jäähdytä seos ennenkuin kaadat sen lihan päälle. Hirvipaistia voi pitää marinadissa pari vrk:ta ei mielellään enenpää. - vaihtoehto
olen käyttänyt tätä; pehmittää kivasti, vaikkei liha olisikaan ihan parhaasta paikkaa.
1 kilolle lihaa
1dl soijaa
mustapippuria
2 valkosipulin kynttä
suolaa
1/2 dl fariinisokeria
1 rkl sinappijauhetta
1 dl öljyä
kunnon loraus balsamicoa
- käy kyllä myös naudanlihalle, mutta hirveen olemme ennen muuta käyttäneet. - mureuttaa
n.1 dl balsamicoa
n.1 dl öliiviöljyä
2 valkosipulin kynttä viipaleina
mustapippuria
suolaa
yrttejä, esim. timjamia. - pajatus
laita isoon minigrip pussiin hirvenlihaan sopivaa punaviiniä.Alkon hyllyissä on kuvat mitkä sopivat millekin lihalle puoli pulloa punaviiniä pilko 3 porkkanaa 2 sipulia 7 katajanmarjaa suolaa ja rosmariinia laita hirvenliha pussiin ja anna olla jääkaapissa yön yli. Paista seuraavana päivänä, saat maukkaan hirvipaistin.
- S.Y
pirkka marinadi lihalle kaupasta käy hyvin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984