Tunnen muutaman uskovaisen perheen, jotka pitävät lähes yhtä hyvää huolta lemmikeistään kuin lapsistaan. Minkä takia he pitävät huolta lemmikeistään, vaikkei niillä ole toivoakaan päästä taivaaseen?
Mistä syystä uskovaiset pitävät lemmikkejä?
8
396
Vastaukset
- loving lifestyle
Kyllä Kristuksen uskovan on ilman muuta aiheellista pitää hyvää huolta eläimistä. Ovathan nekin Luojan luomia. Samoin ateisteja tulee rakastaa ja heistä pitää huolta, vaikkei näillä ole toivoakaan päästä taivaiseen, mikäli ateisteina pysyvät.
Aika pieneltähän tuo viattomista luontokappaleista huolehtiminen tuntuu sen rinnalla, että Taivaallinen Isä
"antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin."
(Matt 5:45)- Miina
Siitä asiasta ei ole annettu mitään ilmoitusta. Kaikkea Luojan luomaa pitää rakastaa.
- akvaariossa fisuja
Pitäisikö sekin asia arvottaa iankaikkisuusnäkökohdista käsin?
Jospa se on vaan niin, että kissoista, koirista, marsuista ym tykätään siksi, että ne on joko söpöjä, kivoja tai ainakin mukavia.
Onko ateisteilla joku opinkappale lemmikeistä? Jumala antoi maapallon ihmiselle viljeltäväksi ja varjeltavksi. Sen tähden täytyy pitää huolta eläimistä jos niitä on. Mutta eläimiä ei pidä palvoa. Luotua ei pidä palvoa enempää kuin Luojaa!
15.Herra Jumala otti ihmisen* ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
[Jumalan Kansan Raamattu: 1Moos. 2:15]
Alaviitteet:
[1Moos. 2:15] Hebr. 'aaDaaM, samalla ensimmäisen miehen henkilönimi Aadam.
25.Vaihtaen Jumalan totuuden valheeseen he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iäti. Aamen.
[Jumalan Kansan Raamattu: Room. 1:25]
http://www.jeesusonherra.net/- jkr
HEi!
Kyllä mä ainakin haluan uskoa, et eläimetkin pääsee taivaassa. Raamatussa ei sanota suoraan pääseekö ne, mutta raamatussa on monia kohtia joissa vähän niinku viitataan siihen. se on ainaski varmaa, et taivaassa on eläimiä. Se löytyy raamatusta. ja sit on sellaisia kohtia, kuin että "koko luomakunta odottaa Jeesuksen tulemista" miks ne odottais jos ne ei pääsis sinne. Sitäpaitsi Jeesus on niin rakastava, että sekin varmaan tykkää eläimistä. - atheistic lifestyle
Te syötte sikoja, lehmiä sun muita eläimiä. Ettekö välitä näistä elikoista lainkaan?
- kALLE11
Pääseekö se eläin sitten taivaaseen kun ensin teurastatte ja syötte sen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922845
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210