Kertokaas kuinka valmistatte itse kebab lihan ja jos mahdollista niin linkkejä kiitos.
Kebab lihaa
10
2412
Vastaukset
- hyvää tulee
Ostan lampaan pystyyn yhdeltä lampurilta aina syksyisin. Teurastan sen ja suolet putsaan makkarajuttuja varten, ja ruhon riiputan mets.seuran lahtivajalla, sitten paloittelen. Teen aina yhden kebab "vartaan" samalla. Kun itse pilkkoo saa sellaista kun haluaa. Kiilaan tiukasti vartaaseen lampoa ja omalla reseptillä aina joka kymmenes rasvaista sikaa. Teen sellaisen 5kg:n vartaan, jonka sitten sähkövastus grillissä, jossa automaattinen pyöritys, laitamme kebabiksi. Hyvää tulee.
- Kebabia
2 kg paistijauhelihaa, 90 g aromisuolaa, n. 0,5 dl mustapippuria. Köntti folioon, uunissa 4 tuntia sadassa asteessa. Kokeilepa tätä, hyvää tulee!
Tämä ohje on kopsattu tältä foorumilta toista vuotta sitten.- Kiril
Näin kerran turkkilaisessa ravintolassa miten he paiskoivat jauhelihapalloa työpöydälle ja kun kysyin, miksi sitä pitää heitellä pöydälle, niin vastaus oli, että pitää poistaa ilma lihaseoksesta. Vain siten saadaan kunnon kebablihaa.
- Chi
Kiril kirjoitti:
Näin kerran turkkilaisessa ravintolassa miten he paiskoivat jauhelihapalloa työpöydälle ja kun kysyin, miksi sitä pitää heitellä pöydälle, niin vastaus oli, että pitää poistaa ilma lihaseoksesta. Vain siten saadaan kunnon kebablihaa.
Jossei ilmoja "paiskota" pois, kebabista tuleekin tavallinen mureke. Pötköstä on myös tehtävä hyvin tiivis, ei välttämättä sekään ihan helppo juttu..!
- meatloaf
Laitoin reseptin joskus pari-kolme vuotta sitten tänne. Omaan makuun sopii lukuisten kokeilujen jälkeen hiukan vähempi rouhittua mustapippuria, ehkä 0,3-0,35 desiä.
- meatloaf
Kiril kirjoitti:
Näin kerran turkkilaisessa ravintolassa miten he paiskoivat jauhelihapalloa työpöydälle ja kun kysyin, miksi sitä pitää heitellä pöydälle, niin vastaus oli, että pitää poistaa ilma lihaseoksesta. Vain siten saadaan kunnon kebablihaa.
Tere Kiril. On totta että lihasta pitää poistaa ilma. Turkkilainen menetelmä voi olla että paiskotaan lihaa pöytään. Itse laitan "aihion" taikinakoneeseen pyörimään vartiksi ja painan sen jälkeen köntin tiiviksi käsillä. Alkuun kebapista tuli mureketta, nykyisin ei enää tule. En väitäkään osaavani tehdä aitoa ja alkuperäistä kebappia, mun käyttämä resepti on kuitenkin sama millä Korv Göran tekee samaa tuotetta tukuille.
- Goya
Kyllä tuntuu omituiselta tämä "aromisuola"resepti! Mitä ihmeen aromisuolaa, niitä nyt joka valmistajalla on omansa ja keskenään erimakuisia. Mutta miksi ihmeessä juuri aromisuolaa? Mitä sillä on turkkilaisuuden kanssa tekemistä? Ja 90 grammaa on hurja märä - olkoonkin, että kahteen kiloon lihaa. Ja eikö muka sitten muuta maustetta kuin pippuria!
Muuten, eri maissa nämä "turkkilaiset" kebabit ovat hyvin erilaisia, joissakin maissa dönerkebabitkin tehdään kokolihasta eikä jauhelihasta, kuten Suomessa. Ja monasti lampaanlihasta. Pariisissa esim. saa erittäin herkullista juuri kokolihalampaasta! - Anonyymi00010UUSI
Kiril kirjoitti:
Näin kerran turkkilaisessa ravintolassa miten he paiskoivat jauhelihapalloa työpöydälle ja kun kysyin, miksi sitä pitää heitellä pöydälle, niin vastaus oli, että pitää poistaa ilma lihaseoksesta. Vain siten saadaan kunnon kebablihaa.
Lihaa paiskotaan lattialle kyllä tuloo mureeta. Rotan liha on maukasta suorastaan huva liha
- kun sekoittaa
vielä punaviiniä ja jotain rasvansitojaa, niin tulee sellasta herkkua että oksat pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514