Tähtipölyä

Astronomi

Tähtitiede on aika harvinainen kiinnostuksen kohde ihmisillä.
Paljon enemmän löytyy niitä jotka on kiinnostunu melkein mistä muusta tahansa.
Ursa:n jäseniä ei vissiin ole kuin about sellanen 6000.
Filosofiselta kannalta ajatellen kiinnostus tähtitieteeseen voisi olla hyvinkin ymmärrettävissä,olemmehan kirjaimellisestikin tähtien jälkeläisiä.
Jokainen vetyä ja heliumia raskaampi alkuaine on saanut alkunsa tähtien sisäisen energiantuotannon seurauksena.
Aurinkokuntakin on saanut alkunsa massiivisesta vety ja heliumpilvestä,johon on ollut sekoittuneena raskaampia alkuaineita.
Tämänkin planeettakunnan jäänteistä syntyy varmasti taas uusia aurinkokuntia.
Varmaan on olemassa myös muita maailmankaikkeuksia,jossa toimii ihan eri fysiikan lait.

5

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi ursalainen

      "Tähtitiede on aika harvinainen kiinnostuksen kohde ihmisillä.
      Paljon enemmän löytyy niitä jotka on kiinnostunu melkein mistä muusta tahansa.
      Ursa:n jäseniä ei vissiin ole kuin about sellanen 6000."

      Suomessa on tähtitieteellisiä yhdistyksiä aivan pohjoisinta Suomea myöten. Ei Ursa ole ainoa eivätkä ursalaiset ole ainoita harrastajia. Lisäksi lienee melkoinen määrä, jotka eivät kuuluu yhdistyksiin. Harrastaa voi myös seuraamalla alan uutisia ja koluamalla kirjastojen tähtitiedehyllyjä.

    • Fyysikko*

      Ursassa on noin 14000 jäsentä, mikä on Suomessa todella paljon.

    • capt. cöpenick

      Valoa pimeyteen! On vielä liikaa luomiskertomukseen biplian pohjalta uskovia.

      Se on mielenkiintoinen teoria, jossa ennustetaan Universumin luhistuvan
      lopulta laajentumisen tai pimeän materian takia.

      Mitä tästä seuraa, kaiken lopusta. Suurimmatkin rakenteet, galaksiryhmät tuhoutuvat

      Päästäänkö kuuna kummoisna ikänä perille pimeän materian salaisuudesta?

    • Yhdistyksen jäsenmäärä

      Ursa 11900 (2005)


      Ihan rationaalisestikin ajatellen luulisi kosmologian ja tähtieteen kiinnostavan kaikkia, mutta kun totuus on, että ei suurten massojen ajatusmaailma ole hirveästi kehittynyt.

      Käypä huviksesi lukemassa noita uskisten palstoja, siellä monien ajatusmaailma keskiajalla.

      • Astronomi

        Kah....sinnehän sitä tulee kirjoiteltuakin.
        Ne on todellakin keskiajalla.
        Haluatko kuulla vitsin?
        Tiedätkö kuka oli maailman ensimmäinen Kalifornialainen?

        Jeesus.Sillä oli pitkä tukka,kulki kaapu päällä,sandaalit jaloissa,nautti punaviiniä,puhu rauhasta ja rakkaudesta ja perusti oman uskonnon.
        Voi että ne talibaanit vetää siitä herneen nenään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe