edelleen paineesta

minä vaan

siis en saanut vielä vastausta kysymykseeni kuinka paine vaikuttaa veden ja etanolin kiehumispisteeseen. eli kasvaako kiehumispisteiden erotus vai pieneneekö? ja kuinka paljon esim. 2 barissa. en tarvii mitään jeesustelijoita enkä hyviä vinkkejä. tarviin vaan tiedon noista kiehumispisteistä 2 barin paineessa

3

758

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos olet tuon aiemmin "höyrystymislämpö"-kysymyksen tekijä, niin sehän oli hyvinkin epäselvä, mitä kysyt. Höyrystymislämpöhän on sama kuin entalpia.

Sitten toisekseen ei täällä kenelläkään ole mitään velvollisuutta vastata kenenkään kysymyksiin.

Kolmanneksi kristittyjen pyhän nimen profaani käyttö vähentää vastausten määrää entisestään, elämmehän kristillisessä kulttuurissa. Jos käyttäisit Muhamedin nimeä synonyymina mille tahansa, se ei vähentäisi saamiasi vastauksiasi (toki voisi lyhentää elämääsi, jos et pysyisi anonyymina).

Neljänneksi, tässä on kaipaamasi laskuri:
      http://www.partyman.se/calculator.html

Viidenneksi, siltä varalta, että et osaa käyttää kyseistä laskuria, laitan tähän tarvitsemasi arvot atseotroopin lukeman.

Kiehumispisteet (celsiusasteissa)
      Paine 2 bar = 2000mbar
      vesi: 120,4
      etanoli: 97,4
      atseotrooppi: 97,2
      erotus (vesi-etanoli): 23

Paine 1 bar = 1000,1mbar (normaali ilmakehä)(ohjelma generoi tuon desimaalin)
      vesi: 99,6
      etanoli: 78
      atseotrooppi: 77,8
      erotus (vesi-etanoli): 21,6

Ole hyvä!

• minä vaan

kiitos vielä kerran. anteeksi töykeä aloitukseni, mutta olin pahalla päällä. no nyt tiedän että siitä on hyötyä, mutta kuitenkin aika vähän ellei paine ole luokkaa 10bar jollaisen säiliön hitsaaminen on jo todella vaativaa. töissäni käsittelen ruostumatonta ja haponkestävää metallia joten se ei ole ongelma ainoastaan tuo paine. en uskalla nostaa sitä yli 4 barin vaikka kuinka koeponnistaisin vehkeet sauman repeäminen olisi hengenlähtö. joten taidanpa unohtaa tuon paineen. olisi ollut hieno erikoisuus. no taidanpa tyytyä seuraavassa evo VII:ssä vain tuon ilmajäähdytyksen toteuttamiseen

• Laborantti

Kysymyksesi kuuluu lähinnä fysikokemian alaan. Olen miettinyt samaa miettiessäni pontikankeiton fysiikkaa.

Ehdottaisin sinun kuitenkin pidättäytyvän ihan empiirisiin metodeihin pontikankeitossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      97
      5909
    2. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3238
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      208
      3229
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3195
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2485
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2454
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2303
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      253
      1929
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1586
    10. 6
      1368
    Aihe