huh huh

naurattaaa...

8

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja asiantuntijoita riittää

      ja olihan tuolla paljon noita "asiantuntijoita" auttamassa, kunnes djmosse kertoi totuuden :D

      Mutta apua aloittelijoille ja windows palsta kertoo paljon paitsi windowsista, myös sen käyttäjistä!

      • tuotakaan tietoa EI kerrota missään ohjeissa, se pitää tietää/osata etsiä!


      • vieläkin naurattaa
        djmosse kirjoitti:

        tuotakaan tietoa EI kerrota missään ohjeissa, se pitää tietää/osata etsiä!

        Ja windowsia käyttävät tavalliset tallaajat ovat tunnetusti varsin hakoja etsimään tietoa!

        Hyvä esimerkki on eräs työtön "atk-asiantuntija", ikää 18v ja tuli meille työharjoitteluun työkkärin kautta. Annoin kaverille tehtäväksi selvittää erään windows työaseman ongelman, kone kaatuili holtittomasti ja teki bsodia.
        Kaveri sitten aloitti hommaan googlaamalla parituntia käytten hakusanoja "Windows kaatuu", "tietokone kaatuu", "Windows ei toimi" jne.

        Arvatkaapa löytykö ratkasu googelsta!

        Sitten kun kädestä pitäen opetti lukemaan sen bsodin ja siitä sitten alkoi vikaa jäljittämään, löytyi se ongelman ydin nopeasti, (Virustorjunta ohjelma toimi hieman huonosti ja kaatoi konetta koko ajan, uudelleen asennus korjasi vian)

        Linux vihaajat valittavat ettei linuxille saa hyvää dokumentointia, windowsille sitä ei saa näemmä ollenkaan. Joku mikkiksen oma sivusto on sen verran huono ettei sieltä mitään meinaa löytää, usein ongelmaa tarjotaa väärää ratkaisuakin.

        ps: Nyt tuo harjoittelija käyttää sujuvasti linuxin bashia ja vi editoria, nakitin sille pakko-opettelua ja www-palvelimen asennuksen pienenä harjoutustyönä. Tuli jopa pyytämään multa nyt uusimman Ubuntun kopiota, haluais sen kotikoneelle.


      • hahahahahahahhahahahahahaha...
        vieläkin naurattaa kirjoitti:

        Ja windowsia käyttävät tavalliset tallaajat ovat tunnetusti varsin hakoja etsimään tietoa!

        Hyvä esimerkki on eräs työtön "atk-asiantuntija", ikää 18v ja tuli meille työharjoitteluun työkkärin kautta. Annoin kaverille tehtäväksi selvittää erään windows työaseman ongelman, kone kaatuili holtittomasti ja teki bsodia.
        Kaveri sitten aloitti hommaan googlaamalla parituntia käytten hakusanoja "Windows kaatuu", "tietokone kaatuu", "Windows ei toimi" jne.

        Arvatkaapa löytykö ratkasu googelsta!

        Sitten kun kädestä pitäen opetti lukemaan sen bsodin ja siitä sitten alkoi vikaa jäljittämään, löytyi se ongelman ydin nopeasti, (Virustorjunta ohjelma toimi hieman huonosti ja kaatoi konetta koko ajan, uudelleen asennus korjasi vian)

        Linux vihaajat valittavat ettei linuxille saa hyvää dokumentointia, windowsille sitä ei saa näemmä ollenkaan. Joku mikkiksen oma sivusto on sen verran huono ettei sieltä mitään meinaa löytää, usein ongelmaa tarjotaa väärää ratkaisuakin.

        ps: Nyt tuo harjoittelija käyttää sujuvasti linuxin bashia ja vi editoria, nakitin sille pakko-opettelua ja www-palvelimen asennuksen pienenä harjoutustyönä. Tuli jopa pyytämään multa nyt uusimman Ubuntun kopiota, haluais sen kotikoneelle.

        Mua naurattaa ihan tosi paljon kun max 15v kersat täällä juttelee kuinka ottivat 18v harjoittelijoita mielikuvitusfirmaansa...


      • jooo, hih hoh heh hah
        hahahahahahahhahahahahahaha... kirjoitti:

        Mua naurattaa ihan tosi paljon kun max 15v kersat täällä juttelee kuinka ottivat 18v harjoittelijoita mielikuvitusfirmaansa...

        tähän edelliseen kommentoijaan tämä ei liity mitenkään, mutta haluaisin kertoa lyhyen tarinan eräästä kaveristani joka opiskeli tietoliikenneasentajaksi.

        Eli hepusta piti tulla tyyppi joka asentaa internet- ja verkkoyhteyksiä työkseen. Tuli kerran kahvioreissulla puhetta tietokoneista, josta aasinsiltana mainitsin sanan Linux.
        Tähän kaverini tokaisi että mikäs se sellanen Linux oikein on? Kaveri oli vikaa vuotta koulussa, eikä tiennyt mikä on Linux. Moni varmasti jo tässä kohtaa tekstiä arvaakin että kaveri ei ole koskaan kuullut Unixeistakaan. Kyseessä siis tietoliikenneasentajaksi opiskeleva henkilö.

        Vastaavaa tarinaa olen kuullut lähes kaikilta aloilta, niin tietotekniikan aloilla kuin muiltakin, että viimeistä luokkaa käyvä opiskelija ei tiedä asioista joiden kanssa joutuu tekemisiin heti töihin päästyään. Suomalaisten ammattikoulujen ja -opistojen taso hävettää, eikä siinä ole minusta mitään hauskaa. Ei edes niiden oikeiden työnantajien mielestä, mene vaikka kysymään.


      • 15v kersat
        hahahahahahahhahahahahahaha... kirjoitti:

        Mua naurattaa ihan tosi paljon kun max 15v kersat täällä juttelee kuinka ottivat 18v harjoittelijoita mielikuvitusfirmaansa...

        kun 15v kersat kuvittelee muidenkin olevan 15v kersoja!

        Ja minulla ei ole mielikuvitusfirmaa, olen ihan työntekijä muiden omistamassa firmassa.

        Sääliksi käy suomea, nämä tulevaisuuden toivot kun ovat näköjään vuosi vuodelta tyhmempiä!


      • ihmetyttanyt
        jooo, hih hoh heh hah kirjoitti:

        tähän edelliseen kommentoijaan tämä ei liity mitenkään, mutta haluaisin kertoa lyhyen tarinan eräästä kaveristani joka opiskeli tietoliikenneasentajaksi.

        Eli hepusta piti tulla tyyppi joka asentaa internet- ja verkkoyhteyksiä työkseen. Tuli kerran kahvioreissulla puhetta tietokoneista, josta aasinsiltana mainitsin sanan Linux.
        Tähän kaverini tokaisi että mikäs se sellanen Linux oikein on? Kaveri oli vikaa vuotta koulussa, eikä tiennyt mikä on Linux. Moni varmasti jo tässä kohtaa tekstiä arvaakin että kaveri ei ole koskaan kuullut Unixeistakaan. Kyseessä siis tietoliikenneasentajaksi opiskeleva henkilö.

        Vastaavaa tarinaa olen kuullut lähes kaikilta aloilta, niin tietotekniikan aloilla kuin muiltakin, että viimeistä luokkaa käyvä opiskelija ei tiedä asioista joiden kanssa joutuu tekemisiin heti töihin päästyään. Suomalaisten ammattikoulujen ja -opistojen taso hävettää, eikä siinä ole minusta mitään hauskaa. Ei edes niiden oikeiden työnantajien mielestä, mene vaikka kysymään.

        jo pitkaan...

        Jos haluat opiskella Novellin tai *NIXin, maksat kayttisvalmistajalle siita rahaa. Valtio sen sijaan kustantaa Windows- ja Office-koulutuksen joka kersalle.

        Miksi koulutus on yksipuolista? Miksi koululaitoksissa kaytetaan Windowsia ja MSOfficea? Pelikoneiksiko ne on tarkoitettu? Eiko se ole yks kilin v*un hailee millaisella ohjelmalla tekstinkasittelyn, taulukkolaskennan tai vaikka kuvankasittelyn perusteet opetetaan?

        "Tyomarkkinoiden" (sic) tarpeisiin? Eikos se ole tyonantajan velvollisuus kouluttaa omalle henkilokunnalleen juuri sen talon spesifiset prosessit ja tyokalut?


      • Mie 6
        15v kersat kirjoitti:

        kun 15v kersat kuvittelee muidenkin olevan 15v kersoja!

        Ja minulla ei ole mielikuvitusfirmaa, olen ihan työntekijä muiden omistamassa firmassa.

        Sääliksi käy suomea, nämä tulevaisuuden toivot kun ovat näköjään vuosi vuodelta tyhmempiä!

        Kerrankin päästään näkemään aidosti sympaattista ihmistä!
        Mutta teinipalstalle on aika turhaa tulla itkemään tällaisista asioista. Ketään ei kiinnosta, eivätkä asiat itkemällä peremmiksi muutu.
        Huomaa selvästi, että sinulla on paljonkin noita purkamattomia paineita. Kiusataanko sinua työpaikalla? Ehkä sinun kannattaisi kääntyä psykiatrin puoleen, joka kuuntelee mielellään jurinoitasi ja määrää sinulle vähän piristävää lääkettä. Nämä sinun mainitsemasi suomi24:n "15v kersat" tuskin sinua paljon auttavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      73
      2142
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1432
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1410
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      967
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      365
      896
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      704
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe