Kuntouinti järvessä

dsfsdfsdf

Harrastaako kukaan järvessä ihan kunnon kuntouintia vai menee pelkäksi pulahtamiseksi ja auringonotoksi.

16

3666

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifeguard72

      avovedessä viimeisen kuukauden pelkästään vetänyt treenejä.
      Tulee mukava vaihtelu kuin hallissa treenata vain.

    • santral

      kun vaan mahdollista. Ja vettä alla tarpeeksi...
      Aloitan pulahtelun mereen huhtikuulla ja päättelen syyskuulla. Siinä tarvitaan kyllä saunan lämpöä, ennen ja jälkeen.
      Kuntouintia harrastan kuitenkin mieluiten altaassa, näin kesällä maauimalassa tulee uitua paljon. Ja samalla tulee nautittua auringostakin.

    • vain altaassa

      Minä en pidä uimisesta, jos ei näy pohjaa. Uin harvoin matkaa Suomen tummissa vesissä. Olen kerran karauttanut terävään kiveen kädellä ja pari kertaa uppotukkiin jalalla. Niistä jäi pieni kammo. Lisäksi on vaikea pysyä suunnassa. Kroolatessa rupeaa heti karsastamaan toiseen suuntaan.

      Olenkin puhdas allasuimari. Kesällä tosin tulee uitua vain Helsingin uimatadionilla. Välimerellä ja muissa kirkkaissa vesissä uin ja snorklaan avovedessä tuntikaupalla.

    • Boombastic

      Kesät uin kuntouintia järvessä. Järvessä matkaa uidessa tosin tulee aina käytettyä lyhyttä märkäpukua. Se tasoittaa lämpötilavaihtelut. "Uimaratani" on noin 160 m pitkä ja pahimmillaan turhan kaukana rannasta. Alkavan suonenvedon on oppinut tunnistamaan jo aikaisessa vaiheessa - silloin vain ei uudelle kierrokselle lähdetä.

      Järvessä uidessa on tullut koettua hienoimmat uintihetket - kaatosateessa on mukava uida.

      Naaraaminen on onneksi helppoa, kun märkäpuku kelluttaa sen verran.

      • triathlonisti

        Kyllä kesällä tulee tehtyä ihan kuntouintia ja koviakin treenejä järvessä ja meressä. Yleensä uin n. tunnin kerrallaan ja käytän aina märkäpukua. Kertoja viikossa tulee 2-4, lisäksi pitää ehtiä tekemään saman verran pyörälenkkejä ja pari juoksua. Kun sameaan veteen tottuu ja uimapaikka on tuttu, niin uinti ulkovesissä on suuri nautinto!


      • täällä
        triathlonisti kirjoitti:

        Kyllä kesällä tulee tehtyä ihan kuntouintia ja koviakin treenejä järvessä ja meressä. Yleensä uin n. tunnin kerrallaan ja käytän aina märkäpukua. Kertoja viikossa tulee 2-4, lisäksi pitää ehtiä tekemään saman verran pyörälenkkejä ja pari juoksua. Kun sameaan veteen tottuu ja uimapaikka on tuttu, niin uinti ulkovesissä on suuri nautinto!

        Täällä toinen triatleetti:) Kyllä ehdottomasti kesällä järveen, antaa mukavaa vaihtelua halliuinnille. Ja oppii lisätaitoja; aallokossa uintia, sateessa uintia, suunnistamaan oikeaan kohteeseen ja saa vedellä riittävän pitkiä lenkkejä.


      • Uiskari
        täällä kirjoitti:

        Täällä toinen triatleetti:) Kyllä ehdottomasti kesällä järveen, antaa mukavaa vaihtelua halliuinnille. Ja oppii lisätaitoja; aallokossa uintia, sateessa uintia, suunnistamaan oikeaan kohteeseen ja saa vedellä riittävän pitkiä lenkkejä.

        kans yksi kuntotriathlonisti. Un järvessä aina kuin ehdin kesällä ja silloin niin pitkiä lenkkejä kuin aikaa on.
        Nyt on myös joskus ollut kaveri mukana ja kun uidaan reippaasti järven laitoja ympäri kilsasta toiseen niin se vasta on nautintoa. ...Ei tartte kääntyä joka hitsin 25m takaisin...


      • Uiskari
        Uiskari kirjoitti:

        kans yksi kuntotriathlonisti. Un järvessä aina kuin ehdin kesällä ja silloin niin pitkiä lenkkejä kuin aikaa on.
        Nyt on myös joskus ollut kaveri mukana ja kun uidaan reippaasti järven laitoja ympäri kilsasta toiseen niin se vasta on nautintoa. ...Ei tartte kääntyä joka hitsin 25m takaisin...

        Eilen taas oli kaveri mukana (turvallisenpaa) ja kierretttin koko järvi 1,5km / 35min ja uinti oli helppoa ja mukavaa kurapuvussa. Nyt ei edes nenä vuoda niinkuin viimeviikolla kun 21c vedessä 1,5km ilma kurapukua (eri järvessä)ja vilustuin ja olin alkuviikon nenä tukossa ja loppuviikon nenä sitten vaan muutoin vuosi.


      • maijava
        Uiskari kirjoitti:

        Eilen taas oli kaveri mukana (turvallisenpaa) ja kierretttin koko järvi 1,5km / 35min ja uinti oli helppoa ja mukavaa kurapuvussa. Nyt ei edes nenä vuoda niinkuin viimeviikolla kun 21c vedessä 1,5km ilma kurapukua (eri järvessä)ja vilustuin ja olin alkuviikon nenä tukossa ja loppuviikon nenä sitten vaan muutoin vuosi.

        mistä olette hankkineet märkäpuvun avovesiuintiin?
        Olisiko antaa jälleenmyyjien linkkejä? Ajattelin lyhythihaista ja -lahkeista. Täytyykö koon olla just eikä melkein? (lähinnä siis numeron-pari väljä koko, liian pienellä tuskin kannataa uida:) )


      • lifeguard72
        maijava kirjoitti:

        mistä olette hankkineet märkäpuvun avovesiuintiin?
        Olisiko antaa jälleenmyyjien linkkejä? Ajattelin lyhythihaista ja -lahkeista. Täytyykö koon olla just eikä melkein? (lähinnä siis numeron-pari väljä koko, liian pienellä tuskin kannataa uida:) )

        aika monesta eri paikasta löytyy ja hinta/laatusuhde erot huomattavia.

        Puvun pitäisi olla istuva eikä väljä eli pari nroa liian suuri ei.

        Sovittamalla tiedät mikä se oikea koko.Ihan noin vaan ei kannata ostaa.

        Ursuit,ironman nimilliä löytyy ainakin ja riippuen kuinka usein ajattelit käyttää.
        Mitä tekee 500e puvulla jos vain vähän käyttää kun todellakin kymmenesosalla tuosta saa todella hyvän ja asiansa ajavan puvun.

        Kokeillut mikä tänä vuonna ollut lidlissä myynnissä ja hinnalla ei todellakaan pilattu ja toimii hyvin.Sekä hinta/laatu erittäin hyvät.


      • Tuolta
        maijava kirjoitti:

        mistä olette hankkineet märkäpuvun avovesiuintiin?
        Olisiko antaa jälleenmyyjien linkkejä? Ajattelin lyhythihaista ja -lahkeista. Täytyykö koon olla just eikä melkein? (lähinnä siis numeron-pari väljä koko, liian pienellä tuskin kannataa uida:) )

        Minä ostin vokantista Helsingistä www.vokant.fi.
        Heidän pukuja on mahdollista kokeilla triathlonin sm kisoissa (Joroinen 15.7,Kuopio 22.7,Nokia 6.8).Lidlin puku on varmasti ihan hyvä harrasteluun.
        Puvun on oltava "second skin" eli pusseja ei saisi pahemmin olla.


      • Maijava
        Tuolta kirjoitti:

        Minä ostin vokantista Helsingistä www.vokant.fi.
        Heidän pukuja on mahdollista kokeilla triathlonin sm kisoissa (Joroinen 15.7,Kuopio 22.7,Nokia 6.8).Lidlin puku on varmasti ihan hyvä harrasteluun.
        Puvun on oltava "second skin" eli pusseja ei saisi pahemmin olla.

        Lidlin puku kuulostaa tämän maan olosuhteisiin hyvältä! :)


      • Uiskari
        maijava kirjoitti:

        mistä olette hankkineet märkäpuvun avovesiuintiin?
        Olisiko antaa jälleenmyyjien linkkejä? Ajattelin lyhythihaista ja -lahkeista. Täytyykö koon olla just eikä melkein? (lähinnä siis numeron-pari väljä koko, liian pienellä tuskin kannataa uida:) )

        eikä maksanut kuin 30Eur ja olen ollut jo 10 kertaa järvessä sen kanssa ja se toimii...


    • Jeppe_

      Minä harrastan. Se on hienoa. Uin sellaisia puolen tunnin vetoja. Otan jonkun pitkällä (rannan suuntaisesti) olevan kiinnekohdan, tavallisesti kiven ja uin sinne. Istahdan kivellä hetken ja sitten takaisin tai seuravalle kivelle. En stressaa vauhdilla vaan vetelen vaparia rennosti. Terapeuttisinta liikuntaa maailmassa.

    • Uiskari

      Eilenkin järven rantoja kierrellen puolipitkässä kurapuvussa 1,5km kroolaten , vesi 24c. Nautinto parhaasta päästä....Triathlon kisakelit on parhaimmillaan just nyt ...

    • Anonyymi

      Ei tarvitse Eläkeliitto Nivala,soittaa , lähettää viestiä, kädet selän takana kävelyt kitosanoihin,lapset Kytöjärvi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe