voisiko joku kertoa mitä kyseinen aine on ja mihin sitä käytetään
metyleenisini ???
12
22319
Vastaukset
Metyleenisini eli metyylitionikloridia käytetään väriaineena mm. mikroskooppipreparaateissa. Toinen käyttö liittyy siihen, että aine on antiseptinen. Ainakin akvaariokalojen haavoja sillä puhdistetaan.
- alk3m1st1
Kuulostaa indikaattoriaineelta. Ainakin joskus muistan käyttäneeni indikaattorina sellaista kuin methylen red tai jotain sinnepäin. Vähän samantyyppiseltä kun tuo aineesi vähän kuulostaa.
Näin juuri sattumalta indikaattorikaapissa pullon, jossa luki methylen blue. Aineen täytyy siis olla myös esim. happo-emäsindikaattori.
- köyhä-matti
Se on yksi voimakkaimmista väriaineista. HYVIN pieni määrä metyleenisinistä värjää SUUREN määrän vettä.
- 70 luku
käytettiin 70 luvulla poistamaan vauvojen pehvasta ihottumaa
- Sepä_se
Olen kuullut että metyleenisini tabletteja on joskus aikoinaan käytetty meijereissä maidon tutkimukseen??
- Hoitsu____
Käytämme tätä hyvin voimakkaasti värjäävää antiseptista ainetta haavahoidossa ihon suojauksessa. Väri lähtee todellakin vain kulumalla.
- lemmikkin ihon hoito
Apteekeista saatavaa 10ml pullossa käytetään
mm. eläinlääkkeenä esim. kissan iholääkkeenä
antiseptisena aineena, jolla parannetaan mm. sieni- ja bakteeri-infektioita,iholle tappelussa tulleita raapimahaavoja, karvat ajellaan haavojen ympäriltä. - ihonhoitaja
Ilmeisesti metyleenisini on kankaiden väriaine,mutta metyylisini (metyylitioninium, metyylitioniini)on ainakin apteekeissa pienissä 10ml pulloissa myytävä kissojen ja koirien ihon sieni-infektioiden ja bakteeritulehdusten hoitoon
penslataan paljaaksiajellulle iholle hoidettavalle alueelle.- haavuri
Siis on tosiaan kaksi eri ainetta, joiden nimet voi sekoittaa,metyleenisini,methylen blue ja metyylisini, methyl blue,metyylitioninium, jota käytetään mm. koirien ja kissojen ihon bakteeritulehdusten ja sieni-infektioiden hoitoon
paikallisilla alueilla
- kurre630
Uusimman tutkimuksen mukaan metyleenisini auttaa myös Alzheimerin tautiin:
http://www.news-medical.net/?id=40380 - carbonara134568o
joo methyl blue on väriaineen tuotenimi
metylene blue on aktiivihiilen mitattava arvo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368