Mikä on Tampereen paras ruokapaikka?

KTTT

Olen menossa Tampereelle parin viikon kuluttua enkä tunne kyseistä kaupunkia juuri lainkaan. Suositelkaapa hyvää ruokapaikkaa ja perustelkaa suosituksenne. Kiitos!

36

21027

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mää vaan

      El Toro on ainakin hyvä paikka!! Sieltä saa ruokaa moneen makuun...on myös pientä purtavaa, jos ei ole iso nälkä.

      Saludoa on kehuttu, itse en tosin ole käynyt.

      Sitten olis Harald, siellä on oma tunnelmansa ja ihan jees ruoka. Se on myös täysin savuton ravintola.

      Siperiasta löytyy paljon erilaisia ravintoloita. Siellä on mm. italialainen, jossa on hyvä ja ystävällinen palvelu ja sitten American Diners, jos on iso nälkä...sieltä saa mm.hampurilaisen, johon saa halutessaan kilon pihvin väliin! =)

      Pancho Villasta saa hyviä burritoksia. Se on meksikolainen ravintola.

      Riippuu noi paikat nyt vähän siitä, et mistä ruoasta itse pidät.

      • paras

        on Frankly. Tosi hyvä palvelu ja ylivoimaisesti paras ruoka! http://www.ravintolafrankly.fi/

        Salud on kans hyvä. Pelkkä salaattipöytä on todella täyttävä. Pippuripihvi on maankuulu.


    • ovat..
    • Raadin näkemys
    • naaammmm

      COYOTE bar & grill on ehdottomasti paras. Hyvä ruokalista (kaikille löytyy mieleisensä) ja äärimmäisen ihana henkilökunta!! Suosittelen!!

      • mitä mieltä

        Mitä mieltä olette ravintola 2k h:sta?


      • ---
        mitä mieltä kirjoitti:

        Mitä mieltä olette ravintola 2k h:sta?

        Kerran käynyt, todella heikko. Ei ruokapaikka oikeastaan ollenkaan.


    • KTTT

      Kiitokset kaikille vinkkejä antaneille! Nyt pitänee jo heittää arpaa, minkä noista valitsen. Kiitos ja mukavaa kesää!

      • suurisuu<3

        Tässä on ehdottomasti katekorittain parhaa

        Tampereen herkkua : Hook, Speakeasy siipiravintolat


    • monta paikkaa

      Henriks - hyvää ruokaa ja palvelua, lapsi huomioitiin erityisesti
      Ravintola Heinätori - olen kuullut kehuja mutta en vielä käynyt itse
      Tiiliholvi - oma tunnelmansa, hyvä ruoka
      Plevna - en ole käynyt vähään aikaan mutta kohta mennään taas
      Frankly - monen monituista kertaa olen syönyt täällä maksaa, tosi hyvin tekevät
      Piazza Food Factory - ei onneksi tehdasmeininkiä ja lisäkeparsa oli rapeaa
      Antika - kreikkalaista ruokaa

      Il Fornon pizzoja kaipaan edelleen, Speakeasyssä en ole käynyt (hiljainen protesti)

      Sitten legioona muita: Napoli, Inez, Tivoli (hyvää lämmintä kampelaleipää), Salud, Astor,

    • Stadin kundi

      Sen on pakko olla Salud! Nimittäin siellä Teppokin sai elämänsä parhaan pippuripihvin, vaikka söikin sen sisaallaan. Jättijöllin kundikaveri tarjos, muuten varakas stadin kundi olisi ahminut Hesessä pari hampurilaista, oli näet fyffet tavalliseen tapaansa kovin vähissä ja Tepi oli saapunut manseen liftaamalla ja istuminen oli vaikeeta kun Teppo rehellisesti oli kuitannut kaiffareille kyytimaksun!

    • Opas11

      Oleellistahan ei ole se, mikä on paras ravintola, vaan se mikä on paras ravintola juuri sinulle:

      - Tampereella on useita huippuravintoloita, kuten Hella & Huone, Ravinteli Bertha, C ja huipulla sijaitseva Näsinneula. Tutustumisen arvoisia ovat myös uusi italialainen La Perla -ravintola sekä ravintola Myllärit Tampere-talon läheisyydessä.

      - Tampereelta löytyy myös suomen paras olutravintola Gastropub Tuulensuu, josta saa myös ruokaa. Lisäksi tamperelainen pienpanimoravintola Plevna ja sen sisarravintola Esplanadi ovat rennompia paikkoja syödä hyvin. Tässä listassa on vain osa, mutta katso lisää HuviOppaan ravintolaoppaasta, jossa on paljon myös ajankohtaisia artikkeleja Tampereen ravintoloista:
      http://www.huviopas.net/tampere/ravintolaopas.php

      Tältä sivulta löytyy jonkin verran myös vanhentunutta tietoa. Esim: El Toroa ja Tempo Terracea ei enää ole.

      2H K on kyllä oikeastaan ruokapaikka, toisin kuin tuossa edellä kerrottiin - kokeilemisen arvoinen delibar rennompaan tyyliin. Erittäin suosittu ruokapaikka Tampereella.

      • ?

        Napoli...tuolla Tampereen keskustassa! Sieltä saa mm. Pitsoja, pastaa, salaattia ja sellasia...mutta siellä saattaa yleensä olla ruuhkaa kun se on aikas suosittu paikka...


    • adfbhdsfh

      Ravinteli Bertha Ravintola C

    • yllätyin positiivise

      Monenlaista nähneenä, Tampereella syntyneenä ja ikäni täällä asuneena rohkenen suositella Coussicaa. Ruoat tehdään alusta asti itse, kastikkeet, jopa jälkkärijätskitkin ja sorbetit.

      Annokset ovat maittavia ja niistä lähtee nälkä.

      Katso netistä ruokalista. Ja jos menet, ehdottomasti pöytävaraus suositeltava, koska paikka on etenkin viikonloppuisin aina täynnä - siihen on syynsä.

      Sijainti ei ole ihan ytimessä, on Kalevan kaupunginosassa 1-2 km päässä keskustasta. Alentaa sopivasti hintatasoa, tosin ytimeen on sitten hiukan matkaa. Paikkaan ei kukaan eksy vahingossa, on vanhan talon alakerrassa asuinalueella. Yli 40v vanha klassikkopaikka. Ei mikään teinipaikka. Hyvät viinilistat.

      Enkä ole Coussican omistaja :)

    • sasssar

      Coussica , Bertha.. ne on jees

    • coctarica

      "Saludoa on kehuttu, itse en tosin ole käynyt." ABCeetä myös kehuttu,itse olen käynyt. SALUDO on elannon kahvi.

    • Plevna on mahtava, monipuolinen ja varmasti kansainvälisiä vieraita säväyttävä ravintola. Mahtava kattaus on tarjolla paikallista ruokaperinnettä ja ulkomaisia erikoisuuksia, kuten saksalainen sianpotka.

      Siperiassa tosiaan hampurilaisten laatua tarjoavat American Diners ja Speak easy. Loistava tanskalainen voileipäravintola on Tivoli samassa Siperian kokonaisuudessa. Siellä vaikkapa edullinen klubileipä on erittäin runsas ja ruokaisa - ihania lohi- ja kampelaleivistä puhumattakaan.

      Päivisin Tammelan tori ja Tapolan mustamakkarakoju on aivan verraton. 250 gr puolukkahillo pieni maito = täysi ateria, terveellistä ruokaa, ja erittäin edullista

      Semafori rautatieasemalla aina vain jaksaa uusiutua. Nyt mm. käymälät ovat täysin uusitut, ja kahvinottopisteet. Ruokaakin Semaforissa on, ja minulla on pelkästään myönteisiä kokemuksia Semaforin lounaista ja hampurilaisista.

    • Ravintolahaukka

      Karkeasti lajitellen Tampereen ravintolat jakautuvat mielestäni kahteen tyyppiin: rennot tamperelaisruokapaikat ja huippuravintolat. Jos etsii välitöntä meininkiä, kannattaa valita rento ruokapaikka tai vaikka gastropubi. Tässä hyviä: GASTROPUB NORDIC, GASTROPUB SOHO, GASTROPUB TUULENSUU, KERHO, O’CONNELL’S, PANIMORAVINTOLA PLEVNA, ROAST, TAPASBAR INEZ, UKKOMETSO. Tampereen tämän hetkisiä huippuravintoloita taas ovat mm. RAVINTOLA C, RAVINTELI BERTHA, RAVINTELI HUBER, HELLA & HUONE. HENRIKS, LA PERLA, WISTUB ALSACE, NÄSINNEULA, STEFAN’S STEAKHOUSE ja TIILIHOLVI. Löysin nämä kaikki Tampereen ravintolat osoitteesta: http://tampere.kohokohdat.fi/ravintolat/

    • blösd
    • minäminäminävaan

      KEHUN

      RUOKA
      Illallinen: Coussica, Salud
      Pizza / Pasta: Napoli
      Burgeri: Jack The Rooster
      Maha Repee: Plevna
      Grilli: Kaleva (ABC:n edessä)
      Lounas: Tuulensuu
      Siiwet: Siipiveikot
      Etninen: Thai ravintola Hämeenkadulla, hämeenpuiston päässä
      Kebab: Efe's
      Höyrymakkara: Monttu
      Mustamakkara: Tapolan paikka, Lielahti
      Kahvila: Vohvelikahvila

      JUOMA:
      Lastendisko: Senssi/Fat lady
      Underground: Montti tai Dogs Home
      Rokki mestat: Jack The Rooster ja Henrys Pub
      Alkuillan halvat: Pikajuna ja Hällänkellari
      Lähiökapakka: Peyton Place, Hervanta

      HAUKUN

      RUOKA:
      Kaikki kebab/pizeriat luokattoman huonoja nykyisin
      ABC Viinikka: Jonotus siirretty ulos, kylmä talvella

      JUOMA:
      Ruma: palvelu rumaa, ajoittain epäsiisti
      London: Kallis olut, aiemmin ainakin nimi oli London Pub joten...
      Doris: Ajoittain henkisesti vajaita pokeja, joukossa kyllä mukaviakin
      Semafori: en vain pidä.piste.

      Tässä minun mielipiteitä, vain minun :)

      • minäminäminävaan

        Tuli pikku virhe, siis kunnon Kebabit tekee Abu Fuad, EI EFES!
        Efes on luokattoman huonoa ja olis ansainnut paikkansa haukkumislistalla. Hervannan Heval on toiseksi ainut paikka minkä kebeb on edes syötävää!


    • Matti45i
    • En tie, näissä paremmissa paikoissa en nyt oo juur missään käyny.. Mutta Panimoravintola plevna kai lasketaan sellaiseksikin muunmuossa, niin se on paras. Hyvä saksalaistyyppinen ravintola.

    • Gear360
    • ManKeb

      Manse Kebab. Ehdottomasti.

    • Anonyymi

      Jos Tampereen Suomalaisella Klubilla meinaat käydä syömässä.. en kävisi. Tampereen poliisi ei edes kuse Klubia kohti. Peittelevät todella vakavia rikoksia. Ensin aiheuttavat henkirikoksen, sitten fiksaavat murhan ymv ymv. Tampereen poliisi ei taida haluta olla missään tekemisissä heidän kanssaan.

      • Anonyymi

        Sillä murhan fiksaamisella peiteltiin homoseksuaalista pedofiliaa. Uhri oli tekohetkellä 5-vuotias poikalapsi.


    • Anonyymi

      Nämä Tampereen Suomalaisen Klubin päällystöön kuuluvat ovat olleet ties kuinka pitkään poliisin tutkinnan ja pakkokeinojen kohteena.

      • Anonyymi

        Tehdäänkö siellä asiakkaista kepappia?


      • Anonyymi

        Kovimmat rikosepäilyt koskevat teini-tytön murhaa ja murhaan yllyttämistä. Elinkautista luvassa.


    • Anonyymi

      Tuota Tampereen Suomalaista Klubia ja sen esimiehiä koskevat rikosepäilyt ovat vakavinta sorttia:

      Murha
      Yllytys murhaan
      Törkeä lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö
      Oikeusviranomaisten uhkailu

      Takana 5-vuotiaan homoseksuaalista hyväksikäyttöä. Sylilapsesta lähtien hyväksikäytetty sekopääksi.

      Homoseksuaalista hyväksikäyttöä jatkettu käskettynä, jonka tarkoituksena on ollut peitellä homoseksuaalista hyväksikäyttöä. Siitä seurannut teinitytön murha, jota peitelty homoseksuaalisella hyväksikäytöllä ja kiristämällä homoseksuaalisella hyväksikäytöllä.

    • Anonyymi

      SiipiWeikot tietenki.

    • Anonyymi

      Minä en olisi missään tekemisissä Tampereen Suomalaisen Klubin kanssa. Siellä kahden esimiehen pitäisi istua elinkautista yllytyksestä syyrialaisen teinitytön murhaan. Murhamiehet vaan istuvat hienossa ravintolassa ja nostelevat maljoja.

      Kyseessä on homomurha.

      Pysykää helvetin kaukana koko yhdistyksestä!

    • Anonyymi

      ootko ajatellut tilata ruokaa woltista kun et jaksa ruokaa väsätä tai on roskaruuan himo? Woltista saat koodilla U6A6K 3x4e alennuksen tilauksesta, nauttikaa :)
      ja hyvää joulun odotusta kaikille :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5604
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2486
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1977
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      57
      1718
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      10
      1281
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe