Odotan syksyllä syntyvää vauvaa ja ajattelin tehdä pakastimeen valmiiksi sopivia ruokia jotka on kätevä kuumentaa uunissa silloin kun ei jaksa tehdä / ei ole aikaa valmistaa ruokaa. Palautuminen synnytyksestä kuitenkin kestää jonkin aikaa.
Millaisia ruokia olette pakastaneet? Ajattelin että ostan kaupasta 2l folio vuokia ja teen niihin.. ei tarvi muuta kuin ottaa kansi pois ja nakata uuniin. Mutta mitkä ruoat olisi tähän sopivia. Varmaan ainakin:
-makaronilaatikko
-peruna-jauheliha laatikko
-risotto ?
-kinkkukiusaus
Mitä tekisi broilerin koivista? Mitenhän tuo keitetty riisi säilyy pakastimessa, kuivaakohan kovaksi? Jos ei kuiva niin voisi tietenkin laittaa riisit pohjalle ja päälle perinteinen kana-curry kastike.
Vieraiden varalle täytyy tietenkin leipoa jotain nopeasti mikrossa sulavaa.
Kiitoksia avusta jos jollain on ideoita :)
ruokia pakkaseen..
7
3784
Vastaukset
- Vinkkejä:)
Älä unohda keittoja, ne kyllä maistuu ihan hyvälle pakkasestakin otettuna. Esim. broilerin koivista saat hyvää kanakeittoa, johon voi laittaa riisiä ym. maun mukaan.Toimii paremmin kuin joku riisi-kanakastikehomma. Laatikkoruoat on ihan jees, nuo jota jo ehdotitkin.
Vierasvaraksi tee vaikka kinkkupiirakkaa, pasteijoita, sekä suolaisia että makeita. Ja jäätelö on aina yhtä helppo herkku..Varaa vaikka kinuskikastiketta tai pakasta mansikoita, jotka sulatat miksrossa jäätelön kyytipojaksi.Onnellista odotusta ja toivottavasti vinkeistä oli jotain apua! - idea
Lasagne kestää hyvin pakastuksen ja on hyvää lämmitettynäkin. Bolognesekastiketta (haudutan sitä tunnin verran) teen aina suuren kattilallisen ja pakastan annoksina ylijäämän. Sulaa siinä ajassa, kun pasta kiehuu.
Vierasvaraksi ihan tavallista pullaa, joka sulaa mikrossa tosihyväksi. Vaikka toisaalta, eivätkö vauvaa katsomaan tulevat tuo "rotinoita" tullessaan, eli kahvileivät kulkevat vieraiden mukana, ei tuoreen äidin odotetan ottavan vieraita vastaa pöydät herkkuja notkuen.
Tuo jäätelö-vinkki on hyvä.
Itselläni on aina jäätelöä, kastikkeita, vohveleita ja nomparelleja sellainen varmuusvarasto, että aina saa jäätelökestit pystyyn. Helppoa ja nopeaa! - vietiiiin
..vauvakotiin rotinat(karjalainen perinne vielä nykyäänkin),johon kuului täytekekku,pullarinkeli ja karjalanpiirakoita.Näin ei vastasyntyneen vauvan äidin tarvinnut huolehtia tarjottavista,kun vauvaa katsomaan tulevat toivat syötävää tullessaan.nykyään kai tuodaan vauvalle lahja,mutta miksei vanhaa perinnettä elvytettäisi nykyaikaan sopivaksi.Onhan se aika hassua että vastasynnyttänyt äiti väsyneenä huolehtii vielä pöydänkin koreaksi.
- odottaja...
Joo onhan se niin että ainakin osa meidän sukulaisista tuo varmasti jotain pöytään laitettavaa, mutta mukana on niitäkin jotka eivät moista mietikkään.. Ja onhan se kiva laittaa useampaa sorttia tarjolle.
Coktail piirakoita tietenkin vois varata myös.. niitä on mukava itsekkin iltasella syödä pikkunälkään munavoin kanssa.
Tuo lasagne oli hyvä ehdotus! Ei tullut mieleen yhtään :) Sen varmaan saa ottaa sulamaan jo edellisenä iltana jääkaappiin.
Onko kellään hyvää kanakeiton ohjetta? Itse olen tehnyt kana-kaalikeittoa mutta esikois poika ei pidä siitä yhtään!
Jauheliha kastikettakin aattelin että voisi tehdä pienempään rasiaan valmiiksi, vaikkei se niin isotöinen olekkaan.
Joo Onhan tässä tullut nyt useamman päivän ruoat jo, lisää ideoita voi laittaa jos mieleen tulee. Pitää alkaa täyttää pakastinta kunhan tulee sade päiviä, helteellä ei viitsi kovin montaa ruokaa tehdä. - ja pottua
odottaja... kirjoitti:
Joo onhan se niin että ainakin osa meidän sukulaisista tuo varmasti jotain pöytään laitettavaa, mutta mukana on niitäkin jotka eivät moista mietikkään.. Ja onhan se kiva laittaa useampaa sorttia tarjolle.
Coktail piirakoita tietenkin vois varata myös.. niitä on mukava itsekkin iltasella syödä pikkunälkään munavoin kanssa.
Tuo lasagne oli hyvä ehdotus! Ei tullut mieleen yhtään :) Sen varmaan saa ottaa sulamaan jo edellisenä iltana jääkaappiin.
Onko kellään hyvää kanakeiton ohjetta? Itse olen tehnyt kana-kaalikeittoa mutta esikois poika ei pidä siitä yhtään!
Jauheliha kastikettakin aattelin että voisi tehdä pienempään rasiaan valmiiksi, vaikkei se niin isotöinen olekkaan.
Joo Onhan tässä tullut nyt useamman päivän ruoat jo, lisää ideoita voi laittaa jos mieleen tulee. Pitää alkaa täyttää pakastinta kunhan tulee sade päiviä, helteellä ei viitsi kovin montaa ruokaa tehdä.Osta pakkaseen niitä kermaperuna yms. valmispusseja tyyliin "lisää vain kerma". Ne on oikein käyttökelpoisia ja itseasiassa puolivalmisteiksi hyvän makuisiakin!
Lihapullia voi pyöräyttää samalla vaikka pellillisen ja pakastaa sopivina annoksina.
- myöskin odottaja
Minulla on itse asiassa sama tilanne; laskettu aika lokakuussa. Olen miettinyt samaa, että voisi olla hyvä tehdä joitain ruokia valmiiksi pakkaseen. Vaihtoehtojahan on hurjan paljon. Erilaisia keittoruokia ja laatikoita nyt ainakin. Itse teen varmaan ihan valmiiksi saakka, että voi sitten vain lämmittää suoraan. Ja varmaan ostan myös erilaisia helppoja lähes valmiita ruokia, joita voi sitten myös syödä helposti. Esim. kasvispihvejä ja nuudeleita ja sen sellaista.
Pullista vielä sen verran, että pakasteesta saa mielestäni tosi hyviä raakapakastettuja pullia ja korvapuusteja ihan kohtuuhinnalla! Nekin ovat yksi vaihtoehto, jos ei kaikkea ehdi/halua itse tehdä.- odottaja..
Ihan ekaksi onnea sinun odotukseen :)
Mielestäni nämä raakapakastetut pullat on tosi kalliita! Ainakin meidän kaupassa. Pussi maksaa n.4€ ja pussissa 8? pullaa! Tuolla neljällä eurolla tekee itse korvapuusteja vinon pinon.
Lihapullia tosiaan voisi tehdä joskus kunnon satsin ja pakastaa muutaman ruoan verran niitä. Kaupan lihapullat on kumia.
Pitäisi kuitenkin syödä mahdollisimman monipuolisesti jotta vauvalle riittää maitoa :) Siksi ajattelin nuudelit yms jättää kauppaan vaikka ne on kyllä hyviä! Tai voihan niitä iltapalaksi keitellä.
Pakaste seistä saa nopeasti kalaruokaa, vaikka kalakeittoa. Ja kiusaukset ajattelin nyt jättää tekemättä valmiiksi kun nehän tulee muutenkin nopeasti valmiista peruna-suikale sekoituksesta niinkuin joku näistä mainitsikin.
Joo eiköhän näillä alkuun pääse! Kunhan nyt ilmat viilenisi välillä että kehtaisi alkaa ruokia väsäämään ihan urakalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 123179
- 181811
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit191692En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321575- 731563
- 231511
- 281360
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91344Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111284Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui341262