Peruspeli sujuu, mutta kierrettä ei palutuslyönteihin saa. Mitä eroa on ylä- ja alakierteellä. Miten pitää lyödä?
Mitä eroa ala- ja yläkierteellä
10
10677
Vastaukset
- Agassi
Noo, alakierre lyödään ....
yläkierre lyödään ...
totanoi minäkin olin sellainen tee se
itse mies kaikki piti selvittää itse
siinä meni sitten vuosia ...
ettet tee samaa virhettä käy katsomassa
tenniskisoja esim. davis cup Hangossa
21. - 23.7 niin
näet erillaisia lyöntejä ja sitten tenniskurssille jossa selviää mitä ne olivat.- kirjastossa
kattomassa tennisoppaasta.Mutta ehdotan tenniskurssille menoa opit oikeat lyöntimallit.
- *joku*
tekniikasta löytyy esim. täältä: http://www.tennishedman.fi/tietoa.html
- Daysleeper
Jos nyt jotenkin sen nyt selittäis niin vaikkapa näin.
alakierre:osuma palloon niin että mailan alalaita on etempänä kuin ylälaita,palloon tulee alakierre ja pomppu jää matalaksi ja joissakin tapauksissa pallo voi pompata takaisin lyöjää kohti (stoppari)
yläkierre: osuma palloon niin että mailan ylälaita on etempänä kuin alalaita ,pallon tulee yläkierre ja pompatessa pallo saa lisää vauhtia ja pomppaa korkeammalle kuin alakierre....
saakohan tosta mitään tolkkua :D
- palloihin
Yläkierre saadaan aloittamalla lyöntiliike pallon alapuolelta ja jatkamalla sitä osuman jälkeen pallon yläpuolelle. Alakierre päinvastoin yläpuolelta alapuolelle. Saattovaiheessa mailan lapa kääntyy yläkierteessä "pallon" päälle ja alakierteessä "pallon" alle (pallo on todellisuudessa jo kaukana matkalla kohti vastustajan kenttäpuoliskoa...).
Yläkierre saa aikaan korkeamman ilmanpaineen pallon yläpuolelle ja laskevan lentoradan - alakierteessä päinvastoin, vtr. lentokoneen siipi ja Bernoullin laki... yläkierteinen lyönti on nopeampi johtuen maan vetovoimasta.
Yläkierteiseen palloon on helpompi lyödä alakierre ja alakiereiseen yläkierre ... Huomaa kuinka usein jopa ammattilaiset tekevät virheitä lyödessään alakierteistä lentolyöntiä alakierteiseen palautukseen - alakierre alakierteeseen vetää palloa alaspäin, yläkierre yläkierteeseen nostaa palloa.
Vain käytännössä voit oppia kierteet, et teoriassa...- p_sampras
"Yläkierteiseen palloon on helpompi lyödä alakierre ja alakiereiseen yläkierre ... Huomaa kuinka usein jopa ammattilaiset tekevät virheitä lyödessään alakierteistä lentolyöntiä alakierteiseen palautukseen - alakierre alakierteeseen vetää palloa alaspäin, yläkierre yläkierteeseen nostaa palloa."
Tuossa alkaa tulemaan sellaista tekstiä, jota en ihan allekirjoita. Kyllähän se niin menee että matalaan alakierteeseen on helpompi vastata alakierteellä, kuin yrittää nostaa sitä yläkierteellä verkon yli. Ja yläkierteeseen taas helpompi vastata yläkierteellä, kuin yrittää kontroloida palloa alakierteellä. Fysiikanlaista en tiedä mitään, mutta pelivuodet ovat opettaneet... - lisäksi
saadaksesi enemmän kierrettä, käytä uusia palloja (joissa on nukkaa)- vaihda maila "open strings" tyyppiin eli harvempaan jännetiheyteen (20/16), lisää jännekireyttä (- löysempi jännekireys antaa enemmän kierrettä on harhaluulo).
- ovat
lisäksi kirjoitti:
saadaksesi enemmän kierrettä, käytä uusia palloja (joissa on nukkaa)- vaihda maila "open strings" tyyppiin eli harvempaan jännetiheyteen (20/16), lisää jännekireyttä (- löysempi jännekireys antaa enemmän kierrettä on harhaluulo).
hienosäätöä. Tärkeitän on lyöntitekniikka ja siinäkin ranteen käyttö/mailanpään nopeus.
- on näköjään
p_sampras kirjoitti:
"Yläkierteiseen palloon on helpompi lyödä alakierre ja alakiereiseen yläkierre ... Huomaa kuinka usein jopa ammattilaiset tekevät virheitä lyödessään alakierteistä lentolyöntiä alakierteiseen palautukseen - alakierre alakierteeseen vetää palloa alaspäin, yläkierre yläkierteeseen nostaa palloa."
Tuossa alkaa tulemaan sellaista tekstiä, jota en ihan allekirjoita. Kyllähän se niin menee että matalaan alakierteeseen on helpompi vastata alakierteellä, kuin yrittää nostaa sitä yläkierteellä verkon yli. Ja yläkierteeseen taas helpompi vastata yläkierteellä, kuin yrittää kontroloida palloa alakierteellä. Fysiikanlaista en tiedä mitään, mutta pelivuodet ovat opettaneet...vain lyöntikorkeudesta... tosiasiassa yläkierteeseen vastattaessa yläkierteellä lyödään vastakierre - vice versa. Mikä on helpointa, sen kokemus opettaa.
- Alkaja
ovat kirjoitti:
hienosäätöä. Tärkeitän on lyöntitekniikka ja siinäkin ranteen käyttö/mailanpään nopeus.
Näiden ns. pikku jippojen avulla mun peli meni eteenpäin todella paljon. Tieto on kultaa, mutta käytännön oppii muutamassa taistelussa...!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576