Voi helle!
Kämppä lämpeää mukavasti yli 30-asteiseksi päivän aikana, mutta illalla ei sitten viilenekään. Yöllä on pahuksen kuuma vaikka nukkuu ikkunat ja ovet auki (myös hyttysiä tulee sisään), tuuletin pörrää sängyn vieressä, peitto on hyljätty jo aikaa sitten, samoin yövaatteet. Silti herään yöllä hikisenä siihen että on vain liian kuuma.
Kesä on ihanaa, lämpö on ihanaa, mutta miten ihmeessä saisin nukuttua?
unta!
197
70152
Vastaukset
- tuuletomta
Eli myynnissä halvalla monneja!
- tulikuuma
siis yöllä on niink uuma että yöunet menee...jos on sateienn päivä niin mnopeasti päiväunille..nimittäin
jos on kesäloma..yöllä on valtavan kuuma ja oln aina
aivan hiessä... - läski
tulikuuma kirjoitti:
siis yöllä on niink uuma että yöunet menee...jos on sateienn päivä niin mnopeasti päiväunille..nimittäin
aivan hiessä...läskillä on aina kuuma... älä juo niin paljon..
niin ei hikoile.. - Joku
tulikuuma kirjoitti:
aivan hiessä...Jos kodissasi on kaksi pakastinta ja toinen on lähellä missä nukut niin tässäpä idea: siirrä tavarat siitä pakastimesta mikä on lähellä sitä yösijaa sinne toiseen pakastimeen. Sitten vain jätät yöksi pakastimen kannen auki. Minulle ainakin tuli hiukkasen kylmä yöllä että taitaa tuo toimia!
- idiootti
läski kirjoitti:
läskillä on aina kuuma... älä juo niin paljon..
niin ei hikoile..Ei sullakaan paljoa päätä palella näillä helteillä. Taitaa sun läskit kiehua ja aivotkin ovat lakanneet toimimasta, kun et tuon parempaa viestiä keksinyt.
- iso iita
läski kirjoitti:
läskillä on aina kuuma... älä juo niin paljon..
niin ei hikoile..taitaa sullakin tuo helle pehmittää aivoja kun täällä pitää toisia haukkua!!!
Eikö äiti ole opettanu ettei kaikki voi mitään isoudelleen!!! no ehkä joskus opit elämään?? en toivois että saat saman sairauden kun mulla..tai jos pirullinen olen niin toivottavasti saat..ehkä siten opit arvostamaan muitakin pikkasen eri tavalla.. Että hyvää kesää vaan sullekkin idioticus!!!
- ei ihoa vasten!
ole varaa ostaa jotain ilmastointilaitetta,itse viillennän pakastimessa ottamalla kylmänvaraajan ja laitan sen kankaan sisälle,auttaa ainakin jonkin aikaa!
- korjaan...
sentään pakastimessa ole vaan otan pakastimesta kylmänvaraajan.
- Hih :)
korjaan... kirjoitti:
sentään pakastimessa ole vaan otan pakastimesta kylmänvaraajan.
Hih. Onneksi korjasit pika pikaa :))
- Tytti
Tapa selvitä tukahduttavan kuumista ilmoista kunnon unilla on sivellä keho kokonaan kylmägeelillä.XXL-kokoisille tämä konsti on tietysti varsin hinnakas.
- Tyttö 19
Tytti kirjoitti:
Tapa selvitä tukahduttavan kuumista ilmoista kunnon unilla on sivellä keho kokonaan kylmägeelillä.XXL-kokoisille tämä konsti on tietysti varsin hinnakas.
kyllä on sullaki kommentti!!!
Onko sinusta noin kiva morkata muita mitkä on vähän erilaisia?! Sama asia kun teitä luikkuja morkattas!!! MIETI VÄHÄN!! - miettii sitä
Tyttö 19 kirjoitti:
kyllä on sullaki kommentti!!!
Onko sinusta noin kiva morkata muita mitkä on vähän erilaisia?! Sama asia kun teitä luikkuja morkattas!!! MIETI VÄHÄN!!jos on turvottanut itsensä läskiksi. Kuka käski olla läski? Lisää vaan kuumuutta, enemmän hellettä ni kaikki on hyvin, eipähän tartte ostaa etelänmatkoja ja viedä rahoja muualle... Osta isompi pakastin ja muuta sinne...
- samat konstit
Tytti kirjoitti:
Kylmägeeli on hyvä juttu:)
Sitä kun sivelee kroppaansa niin johan viilenee.
Toinen hyvä juttu on asua omakotitalossa, joka on kivitalo.
Ja pitää rullaverhot alhaalla, niin johan säilyy sisällä
mukava juuri sopiva lämpötila:) - Lasmi
samat konstit kirjoitti:
Kylmägeeli on hyvä juttu:)
Sitä kun sivelee kroppaansa niin johan viilenee.
Toinen hyvä juttu on asua omakotitalossa, joka on kivitalo.
Ja pitää rullaverhot alhaalla, niin johan säilyy sisällä
mukava juuri sopiva lämpötila:)näinhän se on. hyväksi havaittu, omakotitalo joka on kivitalo. pysyy viileenä kesällä. on nukuttu yöllä.
- niksi-pirkka
kannattaa laittaa pussillinen porkkanoita pakkaseen. kun alkaa tuntumaan kuumalta, niin ottaa yhden jäisen porkkanan ja työtää sen peräaukkoon jäähdyttämään oloa.
porkkanan asentamista voit helpottaa kätevästi sivelemällä pullasudilla pirkka-rypsiöljyä peräaukkosi tietämille.
- nukkumaan
Avoimen parvekkeen oven eteen majoituttiin nukkumaan kahdeksi edelliseksi yöksi. Viileempää on, mut tietysti voi liikenteen äänet häiritä. Myös uimassa käynti ennen nukkumaan menoa viilentää vähän oloa ja jotenkin rentouttaakin eli voi olla helpompi nukahtaa. Ei tietenkään apua, jos ei ole parveketta ja/tai uimapaikkaa lähimailla. Vaikeeta on kyllä nukkuminen ollut helteiden aikaan.
- kiinni
meillä makkarissa on koko päivän verhot kiinni, tuuletin päällä ja tuuletusluukut auki; huone pysyy viileänä.
- koetettu
kiinni kirjoitti:
meillä makkarissa on koko päivän verhot kiinni, tuuletin päällä ja tuuletusluukut auki; huone pysyy viileänä.
Ei auta meillä:(
- kaidekiipeily
Minä tyttö nukuin kissojen kanssa viime yönä parvekkeella. Jossain vaiheessa tuli jopa hieman viileä, aion jatkaa samaa rataa niin kauan kuin helteet kestävät ! Aurinkovarjo vaan pään päälle niin kestää valon tulon...
- Lärvit
Monesti kokeilleena. (ja sen kyllä huomaa)
- suihkuun
ennen nukkumaan menoa pitkään kylmään suihkuun, tuuletin viereen niin pitäs helpottaa:)
- kokeiltu
Kylmää suihkua tehokkaampi on kuuma suihku.. olen kokeillut ja se toimii paljon paremmin kuin kylmä suihku..mitä kuumempi sen parempi..
- hahhaa
kokeiltu kirjoitti:
Kylmää suihkua tehokkaampi on kuuma suihku.. olen kokeillut ja se toimii paljon paremmin kuin kylmä suihku..mitä kuumempi sen parempi..
tietysti ,koska kun menet kuumaan suihkuun niin sitten kun taas meet nukkumaan niin tuntuu että siellä olisi paljon kylmempi.?!
- Toinen kokeillut
hahhaa kirjoitti:
tietysti ,koska kun menet kuumaan suihkuun niin sitten kun taas meet nukkumaan niin tuntuu että siellä olisi paljon kylmempi.?!
Kun otat kuuman suihkun niin huonelämpötila on sen jälkee viileä ihon aistein. Uskokaa pois ja kokeilkaa, jos ette usko muuten=)Kestää vielä melko pitkäänkin. Sydänsairaille en ehkä suosittelisi. KUumuus käy muutenkin sydämen päälle,mutta muuten terveet. Suihkuun mars!Ei tarvi olla ees kauaa. Huomaat heti.
- Outi
Saan hyvin nukutuksi, kun helle päivinä käyn uimassa ennen nukkumaan menoa. En ole kauaa uimassa, mutta auttaa kummasti. Jos tätä mahdollisuutta ei ole. Käy jääkylmässä suihkussa juuri ennen nukkumaan menoa...
- etelän lämmössä asunut
Moro!
Mitä tuolle kuumalle voisi, ettei vaan lämpenis ilma lisää!?
Itse olen iltaisin kastellut ison pyyhkeen kylmällä vedellä ja puristanut sen niin kuivaksi kuin saa.
Sen kun laittaa sitten peitoksi päälle niin ei mene hetki kun elimistö viilenee ja rauhoittuu.
Ja uni tulee kuin huomaamatta.
Myöskin kunnon reilu puolentunnin iltauinti lämpimässä järvessä auttaa asiaa.
Itikoista ei haittaa kun asentaa hyttysverkot tuuletusikkunoihin.
Onhan sitä elettävä talven kylmyyden kanssa, miksei siis myös kesän lämmön kanssa.- Izla
Olen jostain lukenut, että jos useita kosteita pyyhkeitä laittaa roikkumaan huoneeseen, ne viilentävät hieman huonetta.
Sitähän voisi laittaa vaikka pyykit kuivumaan makuuhuoneeseen, jos jaksaisi näillä helteillä pyykkejä pestä. - laatutuote
Izla kirjoitti:
Olen jostain lukenut, että jos useita kosteita pyyhkeitä laittaa roikkumaan huoneeseen, ne viilentävät hieman huonetta.
Sitähän voisi laittaa vaikka pyykit kuivumaan makuuhuoneeseen, jos jaksaisi näillä helteillä pyykkejä pestä.Kuivasta ja kuumasta ilmasta tulee vaan kostea ja kuuma! Ei paljon poikkea sademetsän ilmastosta..
- SANO.. KUN KONKKAS JA...
Izla kirjoitti:
Sitähän voisi laittaa vaikka pyykit kuivumaan makuuhuoneeseen, jos jaksaisi näillä helteillä pyykkejä pestä.IHAN KIVA TOI MÄRKÄ SIEDÄTYS. IDEAA KEHITELLÄKSENI, NÄIN MAASEUDULLA MENEN NUKKUMAAN PYÖRIVÄN PYYKINKUIVAUSTELINEEN ALLE JOSSA ON KUIVUMASSA MM. LAKANOITA. YÖTUULI HEITTELEE PÄÄLLE LAKANAT TARVITTAESSA JA JOS ÖTÖKÖISTÄ ON KIUSAA NIIN HIKISET SUKAT JALKAAN..JOS SE EI AUTA NIIN EIKUN SISÄLLE JA TAAS UNI MAISTUU.
- Teppo
laatutuote kirjoitti:
Kuivasta ja kuumasta ilmasta tulee vaan kostea ja kuuma! Ei paljon poikkea sademetsän ilmastosta..
Sit se vasta onkin helvetti irti.
- Myös etelässä pitkään asunut
Kastele lakana hyvin kosteaksi ja vedä yllesi. Kyllä tuntuu viileältä ja uni tulee. Tämä toimii hyvinkin lämpimässä. Veden ei tarvitse olla edes kylmää.
- talvirules
Yöunet menee aika usein näin kesäaikaan, eikä yksistään helteen vuoksi. Liika valoisuus myöskin vaivaa
- niklas 28 hki
No meillä nukutaan myöskin huonosti tän helle aallon takia, ja meillä nukutaan silleen yöt että ikkunat, kattotuuletin on päällä ja täysillä, pakastin ja ilman puhallin hoitavat kylmää ilmaa makuuhuoneeseemme!
- aamu
Ei häiritse lämpö yöunia. Tämäkin on sellainen kirvien väli juttu. Jos mietit, että on kuuma, niin totta helvetissä hikoilet ja kieriskelet kuumissasi sängyssä.
Kuumasuihku ennen nukkumaan menoa raikastaa olon ja rauhoittaa mielen. - hyvät yöunet
Jos on erillinen makuuhuone ja ikkuna pohjoseen päin että aurinko ei päivällä paista sisään ja jos paistaa niin verhot kiinni ja tietysti tuuletusluukku auki. Lisäksi makkarin ovi päiväksi kiinni niin huone on viileä sitten iltasella nukkumaan ruvetessa. Voi vaikka tehostaa viilennystä pöytätuulettimella.
- talvella..
univelat pois. Ja eiköhän koht puoliin tule kunnon viilentävä vesi-sade joka kestää muutaman viikon ja sitten kaikki taas valittaa että aina sataa. Muistakaapa viime elokuuta, MM-kisojen aikaa.. kaikki valitti millanen ilma suomessa on kun vettä tuli kuin esterin p.....
- ononononononon
pitää kaikki ikkunat ja ovet tiukasti kiinni ,ettei kuuma ilma pääse häiritsemään. asun nääs maantasalla vaikkakin kerrostalossa. lämpötila sisällä ei ole noussut yli 26 asteen. tää on vanha talo ja talvella on sitten toinen vuodenaika myös sisällä
- Yks testaaja
ononononononon kirjoitti:
pitää kaikki ikkunat ja ovet tiukasti kiinni ,ettei kuuma ilma pääse häiritsemään. asun nääs maantasalla vaikkakin kerrostalossa. lämpötila sisällä ei ole noussut yli 26 asteen. tää on vanha talo ja talvella on sitten toinen vuodenaika myös sisällä
pidä kaihtimet kiinni, niin kuumuus ei pääse sisälle.
- lissu
Lähes joka kesä jonkin aikaa on kuumaa, emmekä oikein ole sopeutuneet sellaiseen. Apujakin tuskastuttavaan yökuumuuteen löytyy: kastele froteepyyhe kylmään veteen ja väännä se niin kuivaksi kuin haluat. Märkä pyyhe alastomalla vartalolla viilentää kummasti. Jos pelkää nihkeää sänkyä, voi pitää kaurapussia muutaman tunnin pakkasessa ja ottaa se kaverikseen. Pari "kylmäkallea" pyyheen sisällä on myös tehokas. Kauniita unia helteestä huolimatta!
- Kylmää pukkaa.
Tuo ilmastointi on kyllä ihana, koko asunnossa on 23 lämmintä tasaisesti päivät ja yöt.
Tuosta saa helposti flunnssan, vedossa joka tuosta ilmastoinnista tulee, ei pitä oleskella, vaikka tuntuukin aluksi ihanalta. - ilmoilla ei
voi nukkua. minä nukun talvellakin mieluummin vähän viileämmässä niin saa hyvät yöunet
- ansku:P
kyllä on kuuma :)
- avoimet ovet
kaikki ovet auki! Läpiveto auttaa saamaan hyvin unesta kiinni. Rosvot pysykööt loitolla! heh!
- Kesä
Itikat ja örkit pysykööt loitolla..vaikka meillä ei pysy..inhottavailla puremilla ollaan koko perhe :(
- vettä
Vanhanaikaiset tiheäneuleiset puuvillalakanat ovat helteellä verrattomat. Meillä surraa alkuillasta kolme tuuletinta makuuhuoneessa ja itse nukahdan niiden aikana, mies tulee sitten myöhemmin ja sammuttaa yhdestä kahteen tuuletinta, niiden ainoa haittapuoli on meille että päänsärky voipi tulla helpommin ehkä vähän nivelsärkyäkin. Muista juoda myös puolisen litraa ennen nukkumaan menoa, se ei pissata helteiden aikaan :)
- .....
..parvekkeella ja vain vähän parvekelasi raollaan. Ai että kun nukunkin siellä hyvin ja aamuyöstä pitää laittaa jo vähän peittoa päälle.
- ei tuuletinta ei vetoa
huomannu että sänky seinää vasten ja kun on ilman vaatteita sitä kylmää seinää vasten se viilentää kummasti!
Mutta nuo kylmänvaraajat huomasin tehokkaaksi viime yönä mutta niihin pitää laittaa ohut kangas päälle.
Tuulettimet ei tee kun flunssasen olon ja lämmittäähän senkin moottori lisää!
- maretz
Ei saa unta ku on niin kuuma ja aamulla pitäs jaksaa
aina töihin lähtee. - kunnon löylyt
ennen nukkumaan rupemista ottaa helvetin kovat löylyt niin sitten tuntuu 30 astettakin viileeltä, tai sit kuuma suihku
- akka kustaanhovista
vae ei nukuta helteellä.minä aenakin mauan kun tukki ,juon viislitruva sahtia ja kamppiinoo pullon johan makuittoo .ilemar aena ennen sano juot liikua akka vaan nyt peätän yksin mitä juon ja millasn ukon vierestä uamulla kömmin ylös sahti tynnörlöetä testoomaan ettei halkeva .täs on leäke helteisellä ilemalla kärsiville .t.liisa
- JÄÄHDYTTÄÄ TODELLA
Saatavilla on ilman jäähdyttimiä parista sadasta eurosta ylöspäin. Itse ostin pari vuotta sitten sellaisen ja maksoi muistaakseni jotain 400€ ja viilentää todella makuuhuoneen ihanan viileäksi. Jos haluaa koko asuntonsa viileäksi, niin silloin on hommattava ilmalämpöpumppu, jossa viilentimen ja ilman puhdistavan ominaisuuden lisäksi talvisin edullinen lämmitys. Maksavat muutamasta sadasta eurosta pariin tonniin riippuen asunnon pinta-alasta ja tehoista ym ominaisuuksista. Ei nykypäivänä tarvi kuumuudesta kärsiä, jos on hiukan fyffeä sijoittaa tällaiseen mukavuuteen.
- fecvecf
Eipä ole mitään ongelmia. Viime yönäkin nukuin täkin alla. Eikä ole edes verhoja, meille saa aurinko paistaa. Jos ei tuu uni, silloin ei nukuta, eikä pidä nukkuakaan. Menkää pullasorsat vaikka lenkille, niin saatte vähän rasitusta, kyllä uni tulee.
- kaupan
Kaveri osti viime kesänä 13€ ilman jäähdyttäjä/lämmittäjälaitteen ja toimii!!
- prius
Ihan ehdoton hankinta. Hullu se on, joka öisin nykyaikana haluaa kärsiä kuumuudesta.
- ~ihmettelen
fecvecf kirjoitti:
Eipä ole mitään ongelmia. Viime yönäkin nukuin täkin alla. Eikä ole edes verhoja, meille saa aurinko paistaa. Jos ei tuu uni, silloin ei nukuta, eikä pidä nukkuakaan. Menkää pullasorsat vaikka lenkille, niin saatte vähän rasitusta, kyllä uni tulee.
Näitä ongelmia.. Jos ei nukuta niin ei nukuta. Yöllä voi keksiä muutakin tekemistä. ;)
- dxgj
fecvecf kirjoitti:
tai runkkailu auttaa. Tai no jos ei varsinaisesti auta, ovat ne mukavaa ajankulua. Tai no jos ei varsinaisesti mukavaa, niin ajankulua kuitenkin.
- miehen unensaantiin
dxgj kirjoitti:
tai runkkailu auttaa. Tai no jos ei varsinaisesti auta, ovat ne mukavaa ajankulua. Tai no jos ei varsinaisesti mukavaa, niin ajankulua kuitenkin.
Naisilla voi olla päinvastoin. Vaimo ainakin sanoo, että seksi piristää, ettei tahdo saada talvellakaan unta, kun taas minä kuulemma alan heti kuorsata. En usko kuorsanneeni, en ole koskaan kuullut kuorsaavani.
- kale
totta puhut. mä asentelen sellasii pari kolme päivässä ja asiakkaat on tyytyväisiä=). itelläkin on ilmalämpöpumppu,laittaa vaan vaik kämpän kahdeksaantoista asteeseen=)...
- ansum
miehen unensaantiin kirjoitti:
Naisilla voi olla päinvastoin. Vaimo ainakin sanoo, että seksi piristää, ettei tahdo saada talvellakaan unta, kun taas minä kuulemma alan heti kuorsata. En usko kuorsanneeni, en ole koskaan kuullut kuorsaavani.
...minä nukun ja mies piristyy! ;) En edes sitten huomaa, että on kuumayö...ulkosalla meinaan...;))
- ansum
miehen unensaantiin kirjoitti:
...minä nukun ja mies piristyy! ;) En edes sitten huomaa, että on kuumayö...ulkosalla meinaan...;))
- the-real-nicki
yli kuukauteen..hyvin..ihan vaan pyörimällä..kait siihen tottuu..pyörimiseen..
- unikekoko
Aijemmin en nukkunut kuin hetkittäin kuumuuden takia.Nyt ekä yö takana ilmastointikoneen oston jälkeen ja pitkästä aikaa erittäin hyvät unet:)On se sen arvoista!
- Sama täällä!
Meillä on lisäksi kaikki ikkunat etelään päin, joten aurinko porottaa armottomasti monta tuntia. Kämppä kuumenee, vaikka pitäisi verhojakin kiinni.
Tuuletusikkunat ovat auki ympäri vuorokauden.
Pöytätuuletin tohottaa vieressä. Yöt ovat yhtä helvettiä. Mikään ei auta.
Olen hylännyt peitot sun muut. Kääriydyn pelkkään lakanaan, jota olen kokeillut kastella kylmällä vedellä ennen nukkumaanmenoa. Olen myös pakastanut lakanoita. Mieheni on nukkunut taloyhtiön häkkivarastossa jo pari yötä. Se on kellarikerroksessa ja todella viileä. Itse kuitenkin haluan pysytellä kotosalla vaikka tuntuukin kuin saunassa asustelisi.- hyvä konsti
Menepä ostamaan apteekista kylmgeeliä. Sivele sitä vartaloosi, mutta älä koko vartaloon. Johan tulee viileä olo.
- nukkumaan
Mee pihalle nukkumaan.
- VR:llä
Laitat verhot kiinni ja ikkunat auki...
Itseäni ei häiritse kuuma, vaan valoisuus... Töissä on tottunut kuumempaan... - ikkunat
auki...siis tuuletusikkunoiden yläpuolella olevat kapeat ikkunat, jotain sentään auttaa...ainakin aamulla herää hyvin kun tietyömaalla (vieressä!!) alkaa pörräämään koneet kuuden jälkeen ja itse lomalla ;D
lähetin miehen nukkumaan mummolassa olevan lapsen sänkyyn kun hänellä pitää olla peitto ja minua ahdistaa sen tuoma lämpö vaikkei edes minuun koskisikaan... aikasemmin itsellä oli lakana, nyt olen senkin jo hylännyt :)) - ilmastointi
Meillä asetetaan termostaatti 22 asteeseen nukumme hyvin !!
HELPPOA ! - Hei näin on.
Ottakaa pari kylmää kaljaa niin uni maittaa. :D
- virhe40
Hei, sinä hikoileva vertaiseni. Kyllähän se on meille kaikille selkärankaisille sama tuo ongelma, että unentulo ei tahdo onnistua liian kuumassa. Olet ollut viileässä suihkussa (luulen niin), nukut ilkosillasi ja kaikki räppänät ovat auki...silti ei auta, unentulo hidastuu, häiriintyy ja pitkän hellekauden päätteeksi tai puolitiessään alat olla jo niin tottunut unihäiriöön, että konstit sen saamiseksi normaaliin, ovat todella vähissä. Lisäkiusana ovat vielä hyttyset (meillä kärpäset), lyhyt pimeäaika ja tämä sietämätön helle.
Kyllä kaikki helpottaa, kunhan ukkonen saa matalapaineen siirtymään kauaksi meistä, kunhan tulevat syksyn pimeät ja kunhan tämä ihanuus on muisto vain.
En siis osaa neuvoa, mitä muuta voimme tehdä, kuin odottaa ukkosentuloa. Sitten helpottaa.
Minulla on ollut joka päivä (lähenen 70 v. ikää)
paha olotila, kouraisee rinnan alta ja oksennus ei ole kaukana. Kaikki hajut ja tuoksut, ( muulloin hyväksi koetut) ovat olleet sietämättömiä ja auringon suora valo peitettyjen kutrien päällä ahdistavan kuumaa. Ainoa, jonka olen kokenut rauhoittavan kurjaa olotilaa, on sauna! Kummallista kyllä, saunan kuumuus ei haittaa suomalaista mitenkään! Hien virratessa pahaolo kaikkoaa ja tuntee olevansa pian, kunhan selkä on ensin pesty kunnolla, raukeassa uneen vaipumisen tilassa. Tähän pitää vain olla mahdollisuus ja antaa sitten itselleen luvan nukahtaa. Sinulle toivon oikein hyviä saunassaolohetkiä ja sen jälkeistä raukeaa unentuloa!
Yöllä sitten heräät ja olet taas hiestä märkänä! Mikä avuksi? Ainakin varatyynyn voisit jo illalla panna pakastimeen ja kun otat kylmän tyynyn, se virkistää, vilvoittaa ja antaa unen. Yleensäkin tyynyn vaihtaminen/kääntäminen yön aikana saattaa helpottaa tuskaista olotilaa. Kokeile. Tämä ei kaikille sovi, mutta joillekin siitä varmasti on apua. - kesät talvet
Aivan sama onko kesä tai talvi kylmä tai kuuma,nukun aina huonosti.
Nyt sitten tiedätte, jotka yleensä saatte nukutuksi, mitä se on kun uni ei tulekaan niin helposti.- toinen aina uneton
Normaali aamuneljään pyöriminen on siirtynyt vaan aamukahdeksaan tai yhdeksään pyörimiseen nyt kesällä. Lääkkeitä on, rauhottavista unilääkkeisiin kesät talvet kaapit pullollaan, eikä uni tule aina millään nukahtamislääkkeilläkään välttämättä koko yönä, ja monet kerrat on samoilla silmillä joutunut lähtemään liikkeelle.
- KOKO YÖ
JOO YÖUNET MENEE JA KOKO NUKKUMINEN MENEE VAAN KAMPPAAMISEKSI. TUULETIN SURISEE VIERESSÄ JA SIITÄKIN LÄHTEE SUHT HYVÄT DESIBELIT.
HYVÄ KUULLA ETTÄ ON MEITÄ MUITAKIN KAMPPAAJIA YÖN TUNTEINA.... - endymion
Ei suju nukkuminen kuin ilman peittoa ja alasti -
huonosti silloinkin. - viereen
Tulisko joku nainen mun viereen yrittämään nukkumista? Sais ainakin jutella jos ei uni tuu kummallekaan. Olen Helsingissä ja 37v mies.
- miesss
Mä voin tulla, mut oon kyllä itsekkin mies, mut jos ei haittaa ni sit.
- sitten
miesss kirjoitti:
Mä voin tulla, mut oon kyllä itsekkin mies, mut jos ei haittaa ni sit.
Nukuttaisko me vierekkäin..kaks miestä...?
Kokeillaan:) - Hyvä idea
sitten kirjoitti:
Nukuttaisko me vierekkäin..kaks miestä...?
Kokeillaan:)Itse tosin asun Turussa ja jos mukaan saisi vielä jonkun naisenkin niin uni maistuisi. :)
- viereen
Hyvä idea kirjoitti:
Itse tosin asun Turussa ja jos mukaan saisi vielä jonkun naisenkin niin uni maistuisi. :)
No jos ei naista nyt löydy heti niin nukutaanko me miehet sitten vaan vierekkäin....on niin kuuma että kahdestaan se menis varmaan mukavammin...
- Kranttu
Kummatkin valvottaa. Makkarin lämpötilan pitää olla juuri sopiva.
- liian kylmä
kesällä liian kuuma.En nukkunut yhtään viimme yönä,aamulla 9.00 simahdin kun oli aivan poikki yön pyörimisestä.Katossa pyörii tuuletin koko ajan ja pelkkä lakana päällä.Silti kuuma...hot hot
- onko täällä pellejä.?
kuka nukkuu alasti täällä.? =D
- porukka
ja kaikki alasti APUVA XD
- nukutaan
Mutta ei täällä.Himassa vaan... =)
- pexu58
Vie, nin yö, sekä päivaunetkin :(
- Non battuto Italia
Kastele teepaita ja nakkaa niskaan. Pysyy viileänä hyvän tovin.
- ilmalämpöpumppu...
eikä tarvi kärsiä päivällä eikä yöllä kuumasta
eikä kosteudesta.- jos kerran kuuma.
Voihan sitä aina mennä kaljalle. =D
- 2 isoa tuuletinta
metrin päässä ihosta on pakko kun muuten menisi kaikki vuodevaatteet vaihtoon viikoittain.Yli 20 on myrkkyä ja kärsimystä.
- ei leipää,eikä perunaa
Älä syö leipää kuumalla,vaan kasviksia ja hedelmiä,takuulla tulee vilu.
- tulee vilu!!
ei leipää,eikä perunaa kirjoitti:
Älä syö leipää kuumalla,vaan kasviksia ja hedelmiä,takuulla tulee vilu.
Kun iho alkaa hikoilemaan verensokerien laskiessa. Todella terveellistä ajaa itsensä hypoglykemian partaalle vain, jottei hikoilisi!! Huh, mitä ohjeita. Hiilihydraatteja syödessä ihminen saa myös elimistölle tärkeitä kivennäisaineita, vitamiineja, kuituja ja suoloja, joita todella tarvitsee kesäkuumalla. Pelkistä salaateista ei niitä saa. Ja muuten..marjoissa ja hedelmissä on hiilihydraatteja myös. 1 omena vastaa suunnilleen yhtä ruisleipä palaa.
- Kesäheinä
Lämpötilan noustessa yli 20 tulee veltto olo ja kuumuus ahdistaa. Nyt on jatkunut jo yli kuukauden kauheaa hellettä. Toivon ilmojen viilenevän pian, helteestä en ole nauttinut lainkaan.
- -Cassie-
tulee vilu!! kirjoitti:
Kun iho alkaa hikoilemaan verensokerien laskiessa. Todella terveellistä ajaa itsensä hypoglykemian partaalle vain, jottei hikoilisi!! Huh, mitä ohjeita. Hiilihydraatteja syödessä ihminen saa myös elimistölle tärkeitä kivennäisaineita, vitamiineja, kuituja ja suoloja, joita todella tarvitsee kesäkuumalla. Pelkistä salaateista ei niitä saa. Ja muuten..marjoissa ja hedelmissä on hiilihydraatteja myös. 1 omena vastaa suunnilleen yhtä ruisleipä palaa.
Mulla on melkosia syömisorgioita näin kesäöisin ku heräilen vähän väliä..Ei oo yöllä sitte muuta "tekemistä" ku määsäillä samalla ku kattoo chattia :D Sitte ku on ihan unen pöpperössä ni ei ees tajua kui paljo tulee syötyä! Kohta taitaa alkaa näkyä kropassa nää mun yölliset sessiot, vaikkakin urheilen sitte päivät hiki hatussa.. Tais viime yönä mennä lähemmäs 10 lautasellista herkkupuuroa..että TERVE :D
- suihkuun ...
Menen kuumana päivänä tai iltana kylmään suihkuun jossa olen niin kauan että kroppani viilenee ...tähän päälle otan pikaisen kuuman suihkun jotta iho tottuu kuumaan. Kun poistun suihkusta ihoni tuntee huoneenlämmön kylmemmäksi kuin ihon lämpötilan koska otin kuuman suihkun mutta sisältä kroppa on viileä... jos olen liikenteessä niin valelen vartaloani kuumaan veteen kastetulla liinalla/pyyhkeellä... Olen myös huomannu kun teen ruokaa uunin/lieden ääressä niin en tunne oloa niin kuumaksi =)
- doktorilta
En käytä normaalisti mutta nyt oli pakko hakea kun ei tullut kuumuuden takia nukuttua moneen yöhön. Positiivsesti suosittelen, mullakin nää on mietoja mutta kun yhden nappasen niin vartissa olen täydessä unessa ja nukun 7-8 tuntia.
Lääkäri sanoi muuten samaa että ihmiset ovat hakeneet huomattavasti enemmän nyt nukahtamislääkkeitä kuin normaalisti kun ei jaksa töitä tehdä päivisin kun yöt valvoo.- anti-pilleristi
mites edes kehtaat puhua pillerin syönnistä yleisesti taidat olla melkonen narkkari,vetelehän niitä tabuja naamariin niin loppuu sulla kaikki vuoden ajat kohta!
- ..::::::::::::::::::::::::::
anti-pilleristi kirjoitti:
mites edes kehtaat puhua pillerin syönnistä yleisesti taidat olla melkonen narkkari,vetelehän niitä tabuja naamariin niin loppuu sulla kaikki vuoden ajat kohta!
Toi edellinen kirjoittajahan kertoi ettei käytä yleensä, entäs ne joilla on krooninen unihäiriö?
Eipä kannatais lähtee narkkariks leimaamaan ketään jos lääkäri määrää tarpeeseen. Oletko säkin narkkari jos syöt asperiinin päänsärkyyn tai antibiootin tulehdukseen?????
- minulla
Ostin siirrettävän ilmastointilaitteen. Se saa tehdä täysillä töitä näillä keleillä, vaikka viilennän sillä vain makkaria. Pitää myös kohtuullista meteliä, mutta tarpeeksi väsyneenä sen äänen kestää (juuri ja juuri), aamulla voi vähän päässä surista :)
- Defsta
Kämppä on kokoajan sellanen parikyt asteinen joten ainakin itse saan mitä parhaiten nukuttua. Yövuorojen jälkeen saa päivälläkin nukuttua ihan riittävästi.
- on hyvä keino
tai ainakin minä olen hyötynyt:
kastele pyyhe kylmällä vedellä, rutista isoimmat vedet pois ja heitä pakkaseen hetkeksi ja ota sieltä sitten peitoksi, tai mytyksi viereesi koska on liian kylmä heti peitoksi. hohkaa mukavasti kylmää ilmaa pitkään ja oli kostea vielä herätessänikin :).
venytän monesti myös nukkumaanmenoa puoleen yöhön, jolloin pihalla on jo viileää ja tuulettamalla saa ihan mukavan raittiiksi asunnon. - skidi64
sitähän se kesä on...varsinkin näin pohjoisessa!talvikin tulee eikä lämmin luita riko sanoo vanha kansa ja me lappalaiset piste .nauti kesästä.
- Kuntohoitaja
Ota sumutinpulloon kylmää vettä,suikuttele itsesi kosteaksi.Se viilentää.
Vaihtoehto 2. Kostuta pieni pyyhe kylmällä vedellä,väännä kuivaksi,laita vatsan päälle,niin että ylettyy kylkiinkin.Tämä rauhoittaa. - kehiin!
Kaikki konstit kokeiltu... punaviiniä sammumispisteeseen/unilääkkeitä...
- konstit
Kyllä varmasti noilla nukkuu, mutta voi käydä niin että et herääkään:(
- Mies pikkuhousuissa.
Olen mies pikkuhousuissa ja haisen pahalle. =D
- Tee se itse -mies
Rakenna lauhdutin:
Tarvitset tuulettimen, syylärin, paisunta-astian, kiertovesipumpun, painesäiliön, lämmönkeräimen (sisälle) ja kompresorin.
Lauhduttimet (syylärin ja tuulettimen) heivaat katolle ja kompurat, lämmänkeräimet, pumput siälle ja homma vain pyörimään...Ja on kylmää kuin jääkaapissa. - saudeissa
saudeissa työskelleenä ja asuneena nämä meidän yöt ovat viileitä. Alkää valittako turhasta, positiivista asennetta!
- dasdsada
että autiomaassa voi olla yöllä pakkasta vaikka päivällä olis yli 50 astetta lämmintä. Ainakin päiväntasajalla on niin. Aurinko ja pilvethän ne käytännössä on jotka lämpöä maahan varastoi. Jos ei ole kumpaakaan, niin pinnan lämpö karkaa nopeasti säteilynä avaruuteen.
- dasdsada
dasdsada kirjoitti:
että autiomaassa voi olla yöllä pakkasta vaikka päivällä olis yli 50 astetta lämmintä. Ainakin päiväntasajalla on niin. Aurinko ja pilvethän ne käytännössä on jotka lämpöä maahan varastoi. Jos ei ole kumpaakaan, niin pinnan lämpö karkaa nopeasti säteilynä avaruuteen.
onhan siellä vielä merikin kolmantena elementtinä.
- Sähköä menee
Mulla on makuuhuoneessa 4 tuuletinta jokaisessa nurkassa puhaltamassa ja olohuoneessa 3 tuuletinta puhaltaa 24 tuntia vuorokaudessa.
- kale
ja mulla on vaan yksi tuuletin olohuoneessa (ILP) ja viilentää perimmäistäkin makuuhuonetta=). kyl on raikasta...
- cccp
T-paita päällä ja shortsit jalassa ajelee motskarilla tovin ennen nukkumaan menoa ,kyllä on viileä olo.Suosittelen
- kehiin ja
paljon.Lääkkeillä tässä nukutaan,ei tulisi muuten mistään mitään.
- Whoa
Siinä unohtuu uniongelmat.
- ...
Mulla on sellanen ongelma, että en osaa nukkua ilman peittoa. Ja peitto on sellanen paksu untuvapeitto.. On aika kuumat oltavat sielä peiton alla (varmaan 100 astetta), mutta en voi sille mitään etten pysty nukkua ohuella peitolla. :) :) Mutta onpa tuota unta kuiteski piisannu....
- heh heh heh
Miss vaatteis tytöt nukkuu.?
- ...
heh heh heh kirjoitti:
tuota..ihan vaa alusvaatteilla. Jos kiinnostaa...
- ....
heh heh heh kirjoitti:
stringit
- yks vaan
heh heh heh kirjoitti:
alasti!!
- AL-
heh heh heh kirjoitti:
alasti;)
- on alasti (ihmettelen)
AL- kirjoitti:
alasti;)
Nukkuminen??? Mä nukun ainakin läpi vuoden alasti..olen nukkunut jo monta vuotta. Olen huomannut, että se on joillekin isokin juttu, miksi jos saa kysyä???
- juups.
on alasti (ihmettelen) kirjoitti:
Nukkuminen??? Mä nukun ainakin läpi vuoden alasti..olen nukkunut jo monta vuotta. Olen huomannut, että se on joillekin isokin juttu, miksi jos saa kysyä???
Hyväjuttu tytöt. ;P
- ...nukun...
heh heh heh kirjoitti:
...ohuessa, pitkähihaisessa ja -lahkeisessa pyjamassa ilman peittoa. Ei voi nukkua alasti, kun lakanat tarttuu hikiseen ihoon. Sellainen ahdistaa... Himassa öisinkin 32, ei edes oskilloiva, neljällä voimakkuudella varustettu tuuletin auta...
- Uusituoresinkku joka heitti...
Hiukan, 2 pv lämpöhalvausta kun saaressa ahnettiin aurinkoa. Ei kiva. Onneksi kämppä ilmastoitu, ja jos hätä iskee heittäytyy kodinhuoneen lattialle mistä lämpö poistettu. Siellä mukavan viilettä. Ja onhan kylmä olut, viini yms. iloliemet keksitty mitä voi jäiden kanssa nauttia
- IHANAN VIILEÄÄ KUN..
on tommonen ilmalämpöpumppu, jolla saa kämpän vaik 18 asteiseksi!! eipä helteet vie yö-unia!!!
Rock´n´roll - helle...
vaan rakastelu! ei ehdi juurikaan nukkua.
- hkipää
mulla on aika pätevä jutska elikkä ei muuta ko harrastaa seksiä illalla ennen nukkumaan menoo niin kyllä sitte uni tulee hyvin vaikka oiski vähän lämmin...
- Long night
Otan illalla hyvissä ajoin eli puoli vrk ennen herätysaikaa Klotriptyl-tabletin, se on reseptilääke, rauhoittava ja hyvin nukuttava lääke johon ei tule riippuvuutta, eli voi jättää pois kun pahimmat helteet ohi. Sillä nukun 10-11 tuntia johon sisältyy noin puolen tunnin valvominen aamuyöllä. Pidän myös ikkunan auki koko yön ja märkä viileä kangas sängyn vieressä, voi vähän pyyhkiä. Niin hellekausi hyvin pyyhkii!
- Maija Meikäläinen
Eipä toi helle paina millää lailla kun tuli ostettuu viime kesänä ilmastointilaite! saa yölläkin nukuttuu peitto korvilla ettei vallan palellu!! Suosittelen ilmastointi laitetta! se maksoi 299e....siihen kantsii satsata jos ei halua hikoilla yöllä!!
- hotelliasukki
ite kekkasin tälläisen jutun ollessani hotellissa viikonloppuna. ei ilmastointia, ei flektiä, ikkuna helteisen auringonpuolella- ja lämpötila varmaan 60 astetta huoneessa :(
kävin suihkussa, menin märkänä, hiukset vettä valuvana sänkyyn- ja laitoin märän pyyhkeen sängylle, ja nukuin sen päällä selälläni- kotona en välttämättä tekisi samaa mutta hotellissa kyllä kun ei ole omista patjoista ja täkeistä kyse :) mutta nukuttua sain!- kuumuudessa-asuva
Just noin olentehnyt jo monta vuotta..eli niin kauan kun olen asunnut tässä keskusta kämpässä. Toi on ainoa toimiva keino. Sit kaks puhaltajaa toimii täysillä. Jos olis rahaa olisin ostanu ilmastointilaitteen jo aikoja sitten..mut opiskeli joutuu tehdä töitä koko kesän ja elää silti persaukisena.
- ...
Onneksi et ollu meidän hotellissa, ei ois kiva kuivatella patjoja ja peittoja. Noo.. meillä onkin ilmastointi kaikissa 300 sadassa huoneessa.
- pppp
Asennutin ilmaläpöpumpun,mikä toimii myös viilentäjänä,Siittä vaan.
t.pp- viileys.. ah.
minä asennutin myös.. eikä tarvii enää ikinä hikoilla kotona :)
- etelässä
viime kesänä kun olin turkissa ja makuuhuoneessa ei ollut ilmastointia (olohuoneessa oli) niin pistin märän pyyhkeen peitoksi niinkuin joku jo sanoi, niin että se oli kostea, siinä pysyy pitkään viileänä ja se on kuin peitto toimii ainakin etelässä, kotona en ole kokeillut vaikka kuumuudesta kärsinkin öisin
- kesi
Kyllä kesä ja lämpö on ihanaa, niin kauan kun sitä riittää. Autotallista olen näin lämpiminä ilmoina löytänyt hyvä viileän pesän itselleni, jossa uni tulee ja pysyy ilman hikipisaraa...Kenellä ei autotallia satu olemaan, olisi hyvä mennä pohjoisnavalle kesäksi, niin ei ole ainakaan kovin lämmin.Kyllä me suomalaiset olemme sen verran kekseliästä kansaa, että löydämme itsellemme sen sopivan keinon itsemme viilentämiseen, jos on tarvetta.
Kaikille hyvää ja lämmintä kesää ja tyytyväistä mieltä, auringosta ja lämmöstä....- ...
ite nukuin viime yön kellarissa. lattia oli tosi kova vaikkakin pehmusteita alla, mutta välttypähän tosiaan hikipisaroilta ja märiltä hiuksilta!
- m.a.
päiväksi ikkunat,ovet,verhot ja sälekaihtimet kiinni,yöksi ikkunat hyttysverkoin auki,ilmanvaihto isommalle,kylmä suihku lakana mukaan kastele,purista naheaksi ja nukkumaan kostean lakanan alle!!!lisäksi kääntyvä mallinen tuuletin (läyhytin)2-asennolle niin saattaa olla että tulee jopa kylmä !
t:libanon,makedonia testattu yk.ssa
- vinkkaajas
Kannattaa juoda puoli litraa lämmintä virtsaa ennen nukkumaanmenoa. Meillä koko perhe lapsia ja koiraa myöten nukkuu sikeästi, kun saamme pissakipollisen ennen tutimaan menoa.
- ..........
me tehdään samoin.
- halpahhhh
.......... kirjoitti:
me tehdään samoin.
ostin yli 1000€:n ilmastointilaitteen asuntooni ja maksoin siitä 100€ kiitos sukulaissuhteiden!!!!!!!
aah 21 kokoajan
- sol86
Aina yhtä hankala pulma.. itselläni ei jostain syystä lähes koskaan ole kuuma öisin, nukun aina peittokorvilla, kesät talvet.. Mutta ikkunanpito auki on hyvä keksintö, ja siihen voi asentaa hyttysverkon niin säästyy inisiöiltä. Voisit kyllä kokeilla ehkä laittaa pariin pulloon tosi kylmää vettä tai vaikka jäitä ja sitten sänkyyn. Lakana päälle niin kylmyys ei heti vaihdu. Täytyy vaan varoa ettei tule paleltuma vammoja. Pullot voi myös kääriä pyyhkeeseen. Tai sitten jos asut hieman syrjässä tuvallisella alueella niin teltassa nukkuminen on mahdottoman hyvä, itse harrastan sitä keskikesällä, yöllä on viileä mutta aamulla tosin tuppaa kuumuus iskemään. Myös viileän veden juonti on hyvä, varaa sitä sängyn viereen ja aina kun on hereillä niin juo hieman. :)
- Liäkär
Tehokas ratkaisu on tietysti ostaa ilmastointilaite. On käteviä malleja jotka laitetaan seisomaan lattialle ja siitä ne puhaltaa kylmää ilmaa huoneistoon ja samalla poistaa ilmasta kosteutta. Termostaatista saa lämpötilankin säädettyä.
Hinnat on suunnilleen luokkaa 300 - 400 €, eli melko kallista, mutta toisaalta eihän se ole niin kauhean paha hinta mukavuudesta ja hyvistä unista kuumina päivinä.
Itse en ole moista konetta ainakaan vielä ostanut koska olen opiskelija... Mieli kyllä tekisi. - JA ON VIENYT
YÖUNET- NYT OON OLLU KIUKKUNEN YSTÄVILLE JA LÄHIMMÄISILLE. -MEENKÖ LÄÄKÄRIIN ? - VS OUTANKO UKOSIA JA SATEITHA?
- Intia
lämpö ei haittaa, ei oo tuuletinta, asuntooni paistaa aurinko klo 14 laskuun asti joten lämminta on, kuuma on muttei niin hiki kuin Intian ei ilmastoidussa huoneessa !
- sullaeiole
Jos sinulla on Intiassa ollut hiki, ilmastoidussa huoneessa.
Et ole sielä koskaan käynyt tai ilmastointi ei ole toiminut/on ollut joku lelu! Sen verran monta kerta tuossakin maassa on tullut käytyä. - ei-kertaakaan-Intiassa
sullaeiole kirjoitti:
Jos sinulla on Intiassa ollut hiki, ilmastoidussa huoneessa.
Et ole sielä koskaan käynyt tai ilmastointi ei ole toiminut/on ollut joku lelu! Sen verran monta kerta tuossakin maassa on tullut käytyä.Itse kyllä luin viestin silleen, että "Intiassa, ei-ilmastoidussa huoneessa"...
Tosiaan, huh hellettä! Helteen ansiosta/vuoksi (miten sen ottaa ;) ) ei ole punttitreeneistä tullut mitään, kun on aivan veto pois näin helteellä. Näin kuumalla ilmalla ei kannata treenailla, kannattaa ottaa hieman rennommin ja muutenkin välttää rasitusta. Eiköhän lihaksetkin palaudu helteiden jälkeen entiselle voimatasolleen.
- mikään kuuma oo
tulin just brasiliasta,siel on viel kuumempaa...
Ja reenikki män brasilialaisen miehen kans tosi tosi hyvin :)
- fdklg
hölömöt
- entinen Tornion poika
Lapissahan ne etelän ihmiset ei saa ollenkhaan unta, ko sielä on monen kuukauven mittanen päivä.
Aurinko paistaa jo aamukahelta.
- talvi-ihminen
Tää helle on aivan hirveetä. Oispa jo talvi!
No ei. Kesä on hyvä, mut mut ei tällainen kuumuus. - Uneton täällä jossakin
Juu no joinakin öinä on ollut ihan helteen takia unettomuutta. Toissayönä oli tuskaa, uni ei ollut tulla, alasti viimeyön nukuin ja ikkuna auki. Kyllä siinä jotenkin sit nukuttuu sai. Kämppä kun on ylimmässä kerroksessa ja musta tiilikate, niin tääl on kuin saunassa iltaisin. Tuuletinkin olis paikallaan, sellanen kattoropelli. Vieraatkin eräänä iltana pyrkivät parvekkeelle täällä :D
No ei oo sentäs niin kuumaa kuin ihan tuolla jossain välimerellä, se olis jo tuskaa. Turkissa kesällä ilmastointi huoneistossa on ihan välttämättömyys. Siellä se vasta kostean kuuma sisätiloissa olikin iltaisin! - teltassa
nukkukaa tekin:)ihan oikeesti jos on mahkui ni teltta pihalle pystyyn.kuka vaa tykkää telttailusta:))) mä tykkään..
- vähän
kiinnostaa lämpöongelmat, kun meidän omakotitalo on ihanan viileä kesäkuumalla...onko pakko asua vanhoissa kerrostaloyksiöissä stadissa, että pääsee näpsästi raflaan keskustaan...?
- tosiaankin
...että yksin asuvilla on varaa hommata oma "viielä" "cool" omakotitalo?????
- SiliRimpsis---
Jos sulla sattuu olemaan verhot nipsuttimilla kisko oikea virallinen verho pois ja laita tilalle vaikka päivä peitto kiinni nipsuttimista tai pussilakana mielellään tummaa kangasta :) jos ei ole nipsuttimia niin eikun vaan tangon yli päiväpeittoa tai vastaavaa! Ja tuuletuslunkka päiväksi auki ja huoneesta ovi kiinni. Ja tietysti jos sädekaihtimet löytyy niin ilman muuta nekin kiinni päiväksi :) on toiminut ainakin meillä! ja saapas vielä nukuttuakin paremmin kun ei valoisat yöt häiritse!
- testattu on
ottakaapa niin kuuma suihku kuin iho kestää,,johan tuntuu viileämmältä kuumakin kämppä.kerrankin toimiva juttu etelän mailta=)
- testattu on
ottakaapa niin kuuma suihku kuin iho kestää,,johan tuntuu viileämmältä kuumakin kämppä.kerrankin toimiva juttu etelän mailta=)
- käy viilees suihkus
ja juo kuumaa et pää pysyy silleesti balanssissa ett aivotki jäähtyy.
- gsdg
osta sellane 300$ tuuletus kone ja katto tuuletin sil tuuletus koneel voi laittaa huoneeseen minimissään 10 astet lämmint ja maksimissaa 35 astet
- viileää
ennen kuin valitsee asuntonsa.
mulla oma huane omakotitalossa jossa alakerta maan alla.. jos pitää ikkunat sun muut luukut kiinni niin lämpö aina ~23 - nokkosihottuna
viileää kirjoitti:
ennen kuin valitsee asuntonsa.
mulla oma huane omakotitalossa jossa alakerta maan alla.. jos pitää ikkunat sun muut luukut kiinni niin lämpö aina ~23miksi ostatte opel autoja. sukset luistaa ja kana. älkää vihatko ja miten se on. niin niin tiedetään parola riki huone kuusi on teppo. katso kynsien alle
- stoiskov
Miten keskiverto ihmiset aina jaksaa valittaa?
Mielestäni kesällä pitää olla kuuma ja talvella kylmä!
ps. Kuolkaa pois ääri-islamistit ja uus-kommunistit!!!
Terveisin Vihainen - ---------
Jos sattuu olemaan omakotitalo tai rivitalo, niin teltta pihaan ja sinne nukkumaan. Toimii varsinkin silloin, kun on aikaiset aamuherätykset ja vähäliikenteiset kadut. Viikonloppuisin taas kuitenkaan ei ole mukava herätä saunasta likomärkänä. Siis jos yöunet venyy pidemmälle päivään.
- ------------
Ota paksu pyyheliina kastele se märäksi mutta niin ettei se valu. Ota se peitoksi ja laita pöytätuuletin puhaltamaan peiton pintaa pitkin. Voin sanoa, että heräät kohmeessa.
- unituisku
toi toimii ja eikä tarvi olla edes märkää peittoakaan olet vain ilman peittoa tuuletin vieressä, kyllä jossain vaiheessa alkaa mieli vetää jokin rätti peitoksi.. =)
- keino
Kaikki ikkunat yöksi auki ja heti aamuviileyden mentyä tiukasti kiinni ja verhot päiväksi ikkunan eteen. A vot uni tulee ja talo pysyy kohtuullisen viileänä.
- näin: ...
Ilmastointilaite on kiva juttu helteillä, joita joka vuosi on Suomessakin.
Peittoa on pitänyt vetää viimepäivinäkin päälle joka ilta.
Autossa nyt on jokaisella ilmastointi: halvemmaksi se kotiin tulee asentaa kun ei siinä ole autoveroa.
Ja te, joitten mielestä ilmastointi on Suomessa ihan turha juttu: Hikoilkaa!!! Kärsikää!!! Kadehtikaa!!!- kale
jees, mulla on ilp ja se on ehdoton! vakkakin kyllästyttää työkseen asennella niitä=).kämppä koko vuorokauden 21 astetta...
- Heinät kuivuivat
Nukkuminen vaikeaa kuumuuden takia, toisaalta nukkumiseen ei jää edes aikaa 4-6 tuntia enempää milloinkaan sulan maan aikana maanviljelijälle. Hirsiaitta on maatalossa aika mojova paikka nukkua kesäisin, sattumoisin aitoissa on kuitenkin viljaa tänäkin kesänä.
Patja lattialle, olohuoneen lattialle ja kaikki mahdolliset sääskiverkolliset ikkunat ja tuuletusluukut auki. Siinä minun reseptini tänne haja-asutusalueelle, missä tiet, tai kadut eivät ole heti ikkunoiden takana, eikä liikenteen melu häiritse erityisemmin.
Hikeä pukkaa silti aika ajoin... Kellari olisi vielä kokeilematta. Näin, ilman varsinaista ilmastointia, kellari lienee viimeinen toivo. - viilee
Hanki kämppääsi sellanen lämpö/ilmapumppu. Se lämmittää talvella ja viilentää kesällä ja vie vähempi sähköö ku tavallinen sähköpatteri. Meil on niin mukavaa 21 asteises talos ku ulkona on 30 astet varjos:D
- juki
Jos haluaa nukkua kuumallakin, voi hankkia ilmalämpöpumpun joka tekee kesällä kylmää ja
talvella saa hyötylämpöä aina -15 C asti ulkoilmasta, laite maksaa itsensä takaisin noin 5 vuodessa lämmityskuluissa. Soveltuu parhaiten
omakotitalouksiin joissa on sähkölämmitys ja
missä on myös tulipesiä. Markkinoilla on myös
tehoiltaan pienenpiä laitteita jotka
soveltuvat kerrostalo käyttöön, 1-2huoneen viilentämiseen, on vain siintä kiinni paljonko
haluaa panostaa elämisen laatuun, joku haluaa autoonsa ilmastoinnin ja maksaa siintä itsensä kipeäksi samalla rahalla ja halvemmalla saa ilmalämpöpumpun. Minä en ainakaan asu
autossa niin minulla onkin ilmastointi kotona. Eikä autossa ja voin nukkua yöt hyvin ja ei ole Kuuma. JV - ansum
...jos ikkunat ja ovet kiinni! Tässä ns betonibunkkerissa (eli kerrostalossa)ainakin viileää, kun luukut kiinni ja pieni pöytäpuhallin (7,95 euroa )pyörii keittiössä. Toiset pitää liesituuletinta päällä, meillä ei sellasta :(.
Eikä sitä tarvi olla lihava tai muuta sellasta tuolla jutuissa mainittua, kyllä normaali ihminen hikoilee näillä keleillä! - amatööriravitsemustieteilijä
Kannattaa katsoa, mitä helteillä suuhunsa pistää. Ennen nukkumaan menoa ei kannata syödä juuri mitään, mutta juoda kylläkin. Syö kunnolla viimeistään 3 tuntia ennen nukkumaan menoa. Suosittelen kerta-annoksesi kaalilaatikkoa, kirnupiimää ja ½ tusinaa kananmunia eli kunnon satsi. Varaa sänkysi viereen iso kannu kylmää vettä ainakin 1½ litran kannu, mutta muista sitä ennen juoda ainakin litra vettä ennen makuulle asettumista. Siinä maatessasi huomaat, että helle ei haittaa enää tippaakaan etkä edes ajattele asiaa kun kusettaa koko ajan ihan hirveästi ja makuuhuoneesi ilma on todella tunkkainen jatkuvan piereskelysi johdosta. Näin kätevästi unohdat koko helteen kun kaiken huomiosi vie ruumiintoimintosi. Siinä makuulla valvoessasi voit vaikkapa harrastaa fatulaatiota eli piereskelet jonkun mielikappaleesi tahtiin. Samalla ilahdutat puolisoasi, joka yrittää sekä hengittää happea että nukkua.
- nikos-lahti
kesä on kuuma ja yli 20 astetta on sisälläkin lämmintä mutta entä sitten ku pitäis laittaa nukkuun se ei onnistu niin helposti kun on niin kuuma! kesässä uiminen on hauskaa oon itte uinu joka päivä n.kesäkuun 20 päivästä lähtien!
- JorkkaWeeli
Meillä on talossa ilmapumppu. Säästää energiaa talvella, ja on mahdottoman hyvä näin helteillä. Meillä sisälämpötila 22 astetta tasaisesti.
- prkl
meillä ei saa edes läpivetoo kämppään, tehty niin hömösti, tuulettimet pyörittää iltasin jo lämmintä ilmaa aargh kuuma.
- sleepers
kuotasen pakasteesta mäyräkoiran kylmää olutta ennen nukkumaanmenoa vaikutusta voi tehostaa muutamalla ryypyllä terävää. uni tulee huomaamatta kokeilkaa.
- JuZZi90
pysyy olo viileenä kun ei nuku ollenkaan vaan istuu ja irkkaa koko yön. näin minulla.
- kolmisin on kivaa
Haa, mulla onkin kylmäkalleja kaksinkappalein,ota illalla vähän ennen kuin meet maate,pistä kalle lakanan alle.
Peti viilenee sopivasti.
Kallet kylmentää monta tuntia,yöllä kolmen aikaan vielä oli kalle viileänä viekossa. - hankkia
kolmisin on kivaa kirjoitti:
Haa, mulla onkin kylmäkalleja kaksinkappalein,ota illalla vähän ennen kuin meet maate,pistä kalle lakanan alle.
Peti viilenee sopivasti.
Kallet kylmentää monta tuntia,yöllä kolmen aikaan vielä oli kalle viileänä viekossa.propeleilla varustettu kattovalaisin.
- bella-88
hankkia kirjoitti:
propeleilla varustettu kattovalaisin.
Meillä on makkarissa propeleilla varustettu kattovalaisin eikä se auta sen enempää kuin tuulettimetkaan..
- huh ,huh
ja helvetti kyllä vie viimekin yönä tuskan hiki otalla sai kylkeensä käännellä.alkaa pikkuhiljaa käymään mielenterveyden päälle tää helle.pitääkö tässä laitella jäitä sänkyynsä.
- mennyt kuula
ihan sekasin.Yksiö ikkunat etelään,kissa,jonka takia en voi yöllä pitää isoja ikkunoita auki kun 5cm.Nyt aurinko posottaa täysillä ja kärsimys jatkuu.Ensi kesänä tulee minulla olelemaan ilmastointilaite johon hankin rahat vaikka olemalla syömättä.Voi saa.... kyl vit.....>:(
- ^^Bruinetsi^^
Hei uneton ihminen!
Minä ainakin teen niin että heti kun herään avaan kaikki ovet niin huoneisto viilenee päivällä ja sitten juuri ennenkuin menen nukkumaan pistän ikkkunat kiinni, tai siis jätän semmoset auki mitä voi jättää. Ja sitten nukun hyvin kun ikkunat on auki ja tuuletin pyörii 20-30cm päästä. tuuletinta kun pitää lähellä se viilentää mukavasti ja voi vaihtaa vähän kovemmalle jos haluaa. tai sitten otat jonkun ehjän muovipussin jossa on niin kylmää vettä kun hanasta tulee ja laitat sen sun viereesi sillai että se koskee sun ihoo, ni se on hiukan viilee, tai käyt jääkylmässä suihkussa/kylvyssä ennen nukkumaan menoa! tässä pari hyvää neovoa. - F27
Nukutaan miehen kanssa parvekkeella, on siellä levitettävä sohva. Ja hyvin tulee uni, on sopivan viileää öisin.:)
- tuutuvainen
Ilmalämpöpumppu oli elämäni paras ostos. Hyviä yöunia ei voi rahassa mitata.
Liian moni miettii ja miettii että pitäisikö sellainen ostaa. Sitten helteet loppuvat ja ensi kesänä taas mietitään samaa asiaa. - s-ade
Meillä pidetään ovia ja ikkunoita auki aamulla ja illalla myöhään, päivällä ne on kiinni. Ihan siedettävää mennä nukkumaan.
Enpä tiedä, laihdutuskuuriko tekee vai vaihdevuodet vai mikä on, mutta en ole vielä luopunut edes pyjamasta ja peitosta. Muuten herään aamuyöstä sihen että on VILU. - Kesällä
Käytän pussilakanaa peittona. Sen alla nukkuminen on jostain syystä vilpoisempaa kuin ilman peittoa. Kokeile!
- sasa
nukun jääkylmä pyyhe niskalla, ei muuten tule kuuma.
- Joe Cool
problem!!
- muutamia öitä valvonut
Ikkunoita ei voi pitää auki, kun kuuluu niin pirunmoinen rekkaliikenne. Ja sitten ne pirun kamikaze-motoristit ajaa 250 niillä japsipyörillään tuosta ohi, semmonen ininä. Mutta ootappas kun tulee ne custom-pyörät, saakeli että on rumat äänet. Hommais ees änenvaimentimet niihin vehkeisiin.
Pisimmän korren vie kuitenkin kello kolmen juna...
Nimimerkillä "muutamia öitä valvonut" - øjou
ei saakaan unta jos on läski
leikkaa vaikka saksilla läski kerrokset pois!
nii ja älä juo paljoo ettet hikoile! - yup.
yep.
- palanneet
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1890994
Heh heh....saatko jo unta.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187