Syntinen elämä on himoa eli addiktiota.
Se on addiktiota eli riippuvuutta: Alkoholiriippuvuus, huumeriippuvuus, seksiaddiktio, työnarkomania, ostovimma, ahmimishäiriö, bulimia, anorexia, nettiaddiktio, terveellisyysvimma, läheisriippuvuus, kaikkitietävyys, oikeassa olemisen himo (kirjanoppineet, tekopyhät), jne.
Joku kysyy: eikö varastaminen, tappaminen ja valehtelu olekaan syntiä?
Ovat ne. Niitä harjoittava ihminen ei luota, että Jumala pitää huolta. Niitä harjoittava ihminen haluaa itse varmistaa (=himoitsee), että hänen aineelliset ja fyysiset tarpeensa tulevat tyydytettyä. Hän on oman tarvetyydytyksensä orja. Hänellä on addiktio varmistaa ja hallita omien tarpeittensa tyydyttämistä. Hän ei pane toivoaan siihen, että taivaallinen Isä tietää tarpeemme ja pitää meistä huolen.
“Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan,” 1 Piet 2:11
“hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte osallisiksi jumalallisesta luonnosta ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, mikä maailmassa vallitsee himojen johdosta.” 2 Piet 1:4
syntinen elämä
3
330
Vastaukset
Raamatusta lukemalla olen saanut se käsityksen, että synnitöntä ihmistä ei Jeesusta lukuunottamatta ole:
"Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä." 1 Joh 1:8
Omassa tekstissäni en kosketellut tuota ihmisen olemuksellista syntisyyttä vaan syntiä tekoina ja toimintana:
"Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt." 1 Joh 3:9Annoitpa aika tittelin minulle, ihmiselle, jolla ei ole mitään virallista teologista koulutusta tai saarnaamiseen oikeuttavaa asemaa missään kristillisessä suuntauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351402
- 1041103
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat310845- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144624
