Kuinka pian pitäisi lyöntien sujua?

Huonompi aloittelija

Kuinka monta rangeharjoittelua keskimäärin tarvitsee ennen kuin voi suorittaa green cardin (lyöntien puolesta)? Olin eilen kolmatta kertaa lyömässä noin 100 palloa. Ystäväni (myös aloittelijoita) lyövät jo 100metrin lyöntejä, minä saan hädin tuskin 50metriä. Olenko aivan surkea?? Toivo on jo mennyt, etten ikinä opi, kun muut oppivat noin nopeasti. Meillä on kokeneempia opettamassa. Kuinka nopeasti teillä muut aloittelijat alkaa lyönnit sujua?

9

2366

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ikä?

Joillakin ei onnistu vaikka kuinka harjoittelisi, toisilla taas loksahtaa ensimmäisellä kerralla kohdilleen. Itse sain jo ensimmäisillä kerroilla onnistuneitakin lyöntejä aikaan, mutta varmuushan niistä lyönneistä puuttui pitkään, eli välillä onnistui ja välillä ei. Sanoisin että tämän vuoden kun käyt rangella ja ehdottomasti myös pelaamassa mahdollisimman paljon niin pitäisi välillä jo alkaa tulemaan onnistumisiakin.

• Huonompi aloittelija

Olen nainen ja 25 vuotias. Mitä kutsut onnistuneeksi lyönniksi? Olen jo ihan epätoivoinen. Lyöntini jäävät aina lyhyiksi noin 50-60m. Välillä lyöntini vain vierivät eteenpäin eli ilmeisesti osun liikaa pallon kylkeen. Pelkään kohta, että kukaan ei jaksa enää opettaa minua. Opetusta olen kyllä itseasiassa saanut vasta yhdellä (ensimmäisellä) kerralla. Kaksi kertaa kävin itsekseni.

• alkugolffaaja
        Huonompi aloittelija kirjoitti:

Olen nainen ja 25 vuotias. Mitä kutsut onnistuneeksi lyönniksi? Olen jo ihan epätoivoinen. Lyöntini jäävät aina lyhyiksi noin 50-60m. Välillä lyöntini vain vierivät eteenpäin eli ilmeisesti osun liikaa pallon kylkeen. Pelkään kohta, että kukaan ei jaksa enää opettaa minua. Opetusta olen kyllä itseasiassa saanut vasta yhdellä (ensimmäisellä) kerralla. Kaksi kertaa kävin itsekseni.

Työtähän se golffi vaatii. Tiedän muutamia juuri alottaneita (itse mukaan lukien) joiden lyönneissä, lyöntiasennoissa sun muissa ei ole suoranaisesti mitään suurta teknistä vikaa. Ei vaan osu.

Joidenkin pitää läiskiä satoja, joiden tuhansia kertoja että saavat edes 20% lyönneistään menemään oikeaan suuntaan. Paha täältä tietenkin on antaa swingineuvoja, mutta yksi yleinen ongelma on se, että yritetään väkisin nostaa mailaa ylöspäin lyönnin aikana vaikka lyönnin pitäis kohdistua alaspäin. Rohkeasti vaan, jos osuu maila mattoon niin sitten osuu.

• alkugolffaaja

Millä mailalla lyöt noita 50-60 metrisiä?

• Huonompi aloittelija
        alkugolffaaja kirjoitti:

Millä mailalla lyöt noita 50-60 metrisiä?

Seiskalla, miesten teräsvartinen. En vielä raaski ostaa omia mailoja, jos minusta ei golffaria koskaan tulekkaan, kun tää alku on niin tahmeaa (yritys kyllä kova!). Kiitos kovasti kannustuksesta! Pakko vain jatkaa yritystä, kun olisi niin kiva saada green card ja päästä oikeasti pelaamaan.

• Golffarigolf

Seiskalla, miesten teräsvartinen. En vielä raaski ostaa omia mailoja, jos minusta ei golffaria koskaan tulekkaan, kun tää alku on niin tahmeaa (yritys kyllä kova!). Kiitos kovasti kannustuksesta! Pakko vain jatkaa yritystä, kun olisi niin kiva saada green card ja päästä oikeasti pelaamaan.

Suosittelen alkeiskurssia, monessa paikassa järjestetään myös naisille omia. Silloin ainakin on useamman tunnin mukana pro joka korjaa virheet saman tein. Itse opettelemalla oppii helposti virheellisen tyylin joka on vaikea sitten muuttaa. Niin ja kurssihan päättyy yleensä siihen green cardin suorittamiseen :)

• yks tunari
        Golffarigolf kirjoitti:

Suosittelen alkeiskurssia, monessa paikassa järjestetään myös naisille omia. Silloin ainakin on useamman tunnin mukana pro joka korjaa virheet saman tein. Itse opettelemalla oppii helposti virheellisen tyylin joka on vaikea sitten muuttaa. Niin ja kurssihan päättyy yleensä siihen green cardin suorittamiseen :)

Jos lyöt seiskalla 50-60 metriä, se on ihan ok aloittelijalle, varsinkin jos lyönnit menee suoraan eli sinne minne pitääkin? ainakin minusta. Pituutta tulee sitten myöhemmin.

• alkugolffaaja
        yks tunari kirjoitti:

Jos lyöt seiskalla 50-60 metriä, se on ihan ok aloittelijalle, varsinkin jos lyönnit menee suoraan eli sinne minne pitääkin? ainakin minusta. Pituutta tulee sitten myöhemmin.

Kieltämättä jos tosiaan suuntakin on oikea, niin lyöntisihän on aloittelijalle oikein hyviä. Pituutta tulee sitten ajan kanssa lisää myös rautaseiskalla kun tulee osumavarmuutta. Ja pohjimmiltaan tarkkuuslajista on kysymys - tärkeempää on oppia ensin lyömään haluamaansa suuntaan suurimman osan lyönneistä. Pituutta tulee kyllä lisää lähes automaagisesti.

Koita toki lainata jotain pidemmän matkan rautaakin, esim. vitosta. Sillä pitäisi mennä parisen kymmentä metriä pidemmälle ,kunhan malttaa hetken harjoitella.

• Aloittelija-tumpelo

Luin ketjua ja mietin, että ymmärsinkö oikein, että olet harjoitellut (kokeneempien) kaverien opastuksella, et varsinaisen pron? Olin just itse viikonlopun kurssilla ja meinaan vielä vähän treenata ennen kuin suoritan viimeisen näytön green cardia vartean - mutta sekin ihan oman mielenrauhan vuoksi. Teknisesti olisin kuulema valmis kortin saamiseen ja vain 9-10 tunnin harjoittelulla oikeassa ohjauksessa. Korttia vartenhan on suoriuduttava muistakin kuin pitkistä avauslyönneistä ja muutenkin virheellisestä suorituksesta poisoppiminen on paljon vaikeampaa kuin kerralla oikein oppiminen.

Omalla vielä-naurettavan-vähäisellä mutta vahvasti-aloittelija -kokemuksellani suosittelen ilman muuta sitä muutaman tunnin kurssia pron kanssa! Opit itsekin tunnistamaan, mikä meni pieleen, jos ei lähtenyt. Varmuus tulee kai vasta, kun toistoja on ihan jumalaton määrä. Mä olen lyönyt tähän mennessä rangelle muutaman sata palloa ja onnistuneiden löyntien prosentti on tällä hetkellä varmaan luokkaa 20... heh.

Puskii vaan, golf sattuu vain olemaan hemmetin vaikea laji opeteltavaksi =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1598
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      106
      1553
    3. Pike surkea

Pike on surkea
      Ikävä
      12
      1328
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1051
    5. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      221
      1038
    6. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      124
      871
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      2
      816
    8. Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?

Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks
      Haapavesi
      29
      797
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      43
      776
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      9
      770
    Aihe