Subaru harkinnassa

Kekkuli

Pyydän yleisiä tietoja Subaruun liittyen (Legacy, Forrester). Minulla ei entuudestaan tietoa ko. merkistä. Tyyppiviat, huollot, huoltojen/ylläpidon hinnat, minkälaisia kokemuksia? Miten esim. jakopään huolto, rungon kesto, moottori, ym ym. Polttoaineen kulutus?

14

7817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kuitekin...

      tyyppiviat: kaikissa autoissa on vikoja, turha niitä on etukäteen miettiä.

      huollot: pitää huoltaa, jokseenkin säännöllisesti vieläpä. ...maksavatkin vielä.

      rungon kesto: kestää varmasti

      moottori: on, tehokas, miellyttävä käyntiääni

      kulutus: hieman normaalia kakslitraista isompi

    • forre

      Mulla ollut reilun vuoden ja 17 tkm -05 vuoden 2.0 forester 5v. manual. tyyppivikoja eikä muitakaan ole ollut, 15 tkm huolto makso vähän toistasataa, keskikulutus 8,3 l/100 km. Ruostesuojausta paransin itse.

    • simply the best

      Subarun laatu vaan paranee TUV-katsastusvika raporttiko se oli iha ykkönen 2-3v autot takana mm.sellaisia kuin korolla porsche MB jne.Laatu ei subarun ongelma ehkä vähä iso ruokanen.Ylimääräsiin huoltoihin ei paljo mee joten ei huoltokaan erikoisen kallista.

      • simply the best

        TUV-katsastus raportti 2006 SIINÄ!


      • kohellusta
        simply the best kirjoitti:

        TUV-katsastus raportti 2006 SIINÄ!

        katsastusraportti yhteen siis TUV-katsastusraportti 2006 osasitte varmaan=)


    • -4wd-

      Neliveto syö vähän ylimääräistä, mutta hyödyt taasen on että auto menee suoraan kiihdytyksissä ja muutenkin vakaammin eikä vetele kuten etuvetoiset ja talvella ei ole enää huonoa keliä ellei lunta tule metrikaupalla :)

      • Automiekkonen

        Että vaikka eteneminen on helppoa, niin se neliveto ei lyhennä jarrutusmatkaa joten jäitä hattuun...


      • niin,niin!
        Automiekkonen kirjoitti:

        Että vaikka eteneminen on helppoa, niin se neliveto ei lyhennä jarrutusmatkaa joten jäitä hattuun...

        Eikä lyhennä ABS:kään, vaikka moni niin luulee! Mutta siitä ei ollut nyt puhe.


    • Kaikki pyörät

      Itse sain alleni tuliterän kolmen litran kutosbokserilla varustetun Outbackin pari kuukautta sitten. Se ei mielestäni ole markkinoiden tyylikkäimpiä autoja, mutta se koeajo....Melkein miljoona kilometriä pääosin hyvillä, uudehkoilla eurooppalaisilla autolla ajaneena en olis uskonut, että on olemassa auto, jota ei malta luovuttaa koeajosta takaisin. Subbe menee kun ajatus. Ohjaus on tosi tarkka ja tunnokas ja alusta mukavuudestaan huolimatta riittävän tukeva. Ajaminen on yksinkertaisesti HAUSKAA. Hämmästyttävää on, että Subbe on sekä vakaa maantiellä, että pienen kääntöympyrän takia tosi ketterä kaupungissa. Kutosboxeri on mahti peli. Auto on tosi hiljainen ja sivistynyt rauhallisessa cruisailussa mutta tomaatti sport-asentoon ja pedaali pohjaan, niin alkaa tapahtua. Ja se moottorin soundi ...... Moitittavaakin löytyy. Vakiona tuleva "hifi"-järjestelmä on äänenlaadultaan lähinnä 80-luvun Roadstar-tasoa. Kori myös jonkin verran nitisee ja natisee huonolla pinnalla, mikä on tämän hintaluokan "premium"-merkeissä aika harvinaista. Keskikulutus on tähän mennessä ollut sekalaisessa ajossa 10,6l/100km. Kaiken kaikkiaan aivan mainio peli, odotan mielenkiinnolla talvea..

      • absolutisti

        Itsekin olen kokeillut tuollaista pari kertaa.
        Samanlaiset fiilikset tulivat.
        Ajelen kuitenkin melko uudella 2 litraisella Legacylla, eikä sitäkään voi moittia.

        Ihmettelen tuota mainitsemaasi korin nitinää, itse en ole koskaan moista havainnut, Legacyssa.
        Enkä muista havainneeni kokeilemassani Outbackissakaan.
        Soittimethan ovat mitä ovat, ei niitä oikein voi mainita auton ominaisuuksista puhuttaessa.
        Hi-Fi kun on oma tieteenhaaransa ja mikä toiselle on huippuhyvä, toiselle ei kelpaa.


      • Kaikki pyörät
        absolutisti kirjoitti:

        Itsekin olen kokeillut tuollaista pari kertaa.
        Samanlaiset fiilikset tulivat.
        Ajelen kuitenkin melko uudella 2 litraisella Legacylla, eikä sitäkään voi moittia.

        Ihmettelen tuota mainitsemaasi korin nitinää, itse en ole koskaan moista havainnut, Legacyssa.
        Enkä muista havainneeni kokeilemassani Outbackissakaan.
        Soittimethan ovat mitä ovat, ei niitä oikein voi mainita auton ominaisuuksista puhuttaessa.
        Hi-Fi kun on oma tieteenhaaransa ja mikä toiselle on huippuhyvä, toiselle ei kelpaa.

        Samanlaista pientä hälyääntä kuului sekä koeajamassani 8tkm ajetussa Outbackissa, että omassani nyt vajaa 6tkm ajetussa.
        Olen paikallistanut ainakin osan siitä tulevan kattoluukun "sisäpeitteen" tienoilta. Ei se autoa sinänsä huononna, mutta kertoo siitä että jotkut valmistajat ehkä kiinnittävät vielä hitusen enemmän huomiota siihen "viimeiseen silaukseen". Teknisesti uskon Subarun laadun / luotettavuuden olevan parempi kun monilla eurooppalaisilla "laatumerkeillä".


      • Kaikki pyörät kirjoitti:

        Samanlaista pientä hälyääntä kuului sekä koeajamassani 8tkm ajetussa Outbackissa, että omassani nyt vajaa 6tkm ajetussa.
        Olen paikallistanut ainakin osan siitä tulevan kattoluukun "sisäpeitteen" tienoilta. Ei se autoa sinänsä huononna, mutta kertoo siitä että jotkut valmistajat ehkä kiinnittävät vielä hitusen enemmän huomiota siihen "viimeiseen silaukseen". Teknisesti uskon Subarun laadun / luotettavuuden olevan parempi kun monilla eurooppalaisilla "laatumerkeillä".

        Nyt kun mainitsit tuon kattoluukun, niin aivan
        alkukilometreillä Foresterinkin kattoluukun
        liepeiltä kuului sellainen ääni, kuin jotain
        olisi irti verhouksen sisällä. Ensimmäisessä
        huollossa sitä ei kuitenkaan enää kuulunut, joten
        kattoa ei avattu. Olisikohan siellä jokin kierre-
        johto luukun rajakytkimille vapaana?


      • teme.
        Kaikki pyörät kirjoitti:

        Samanlaista pientä hälyääntä kuului sekä koeajamassani 8tkm ajetussa Outbackissa, että omassani nyt vajaa 6tkm ajetussa.
        Olen paikallistanut ainakin osan siitä tulevan kattoluukun "sisäpeitteen" tienoilta. Ei se autoa sinänsä huononna, mutta kertoo siitä että jotkut valmistajat ehkä kiinnittävät vielä hitusen enemmän huomiota siihen "viimeiseen silaukseen". Teknisesti uskon Subarun laadun / luotettavuuden olevan parempi kun monilla eurooppalaisilla "laatumerkeillä".

        Tuohan on sitten tyyppivika: tutun 2005 Outbackissa nitisee hiljaa juuri kattoluukun tienoilta. Sisäluukku hieman auki, niin ääni loppuu.

        Muuten allekirjoitan kaiken Outbackista sanomasi. Tylsähkö ulkonäkö, korkeahko kulutus ja muuten aivan loistava kärry. Itse pidän silti vielä hieman enemmän oman 2000 Outbackkini ohjauksesta: uudella korilla ohjauksessa on jokin selittämätön tahmeus taustalla, hyvin marginaalisena tosin.

        Ja joo, se uusi 3-litrainen on talvella Mahtava!


    • Edellisellä Foresterillani ajoin noin 7 vuotta,
      140000 km, ja tällä toisella kohta vuoden päivät.

      Ensimmäisestä meni takapyörän laakeri noin 40000
      km:ssä. Taisi muuten Kankkusen yksi rallikin päät-
      tyä samaan vikaan. Olikohan se 80000 km:ssä, kun
      siitä meni kytkin. Tosin poltin sen tyhmyyttäni
      mökillä peräkärryn kanssa hangessa peruutellessa.
      Valkoinen savu vaan nousi konepellin raosta ja
      haisi pahalle. Sitten muutaman tuhannen jälkeen
      vaihdettiin kytkin, noin 1000 €.

      Dodennäköisesti ajaisin vieläkin sillä ensimmäi-
      sellä, mutta kun siinä ei ollut automaattia,
      huom. ne peräkärryperuuttelut on ihan toista
      automaatilla.

      Kyllä tämä uusikin kuluttaa, riittävästi. Kaveri
      tosin sanoi, että kun bensa maksaa kympin litra,
      niin ompahan tilaa teillä, eikä tule kuin tuttuja
      vastaan.

      Dieseliä tässä kuitekin puoli tosissaan odotel-
      laan. Saksassa on jo koeajossa ja meille saataneen
      viimeistään 2008.

      En viitsi toistaa noiden aikaisempien kirjoituk-
      sien kehumisia, vaikka tottahan ne ovat.

      Onneksi sellainen auto, kuin Fosesteri on olemassa.
      Hintakin on nykyisin kohtuulisempi kuin menneinä
      vuosina. Tottapuhuen sitä ei voi oikein luokitella
      maastoautoksi sen paremmin kuin sittariksikaan, se
      nyt on oikeastaan oma lajinsa, korotetulla maava-
      ralla varustettu maastohenkilöauto, niinkuin
      rekisteriotteessa lukee. Niin, ja helkkarin toimi-
      valla jatkuvalla nelivedolla varustettuna. Ajaessa
      ei pysty outo arvioimaan, onko etu-, taka- vai
      mikä veto päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      153
      2607
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      197
      1880
    3. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      70
      1657
    4. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1628
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1341
    6. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      72
      1008
    7. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      998
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      989
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      190
      914
    10. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      67
      901
    Aihe