Subaru harkinnassa

Kekkuli

Pyydän yleisiä tietoja Subaruun liittyen (Legacy, Forrester). Minulla ei entuudestaan tietoa ko. merkistä. Tyyppiviat, huollot, huoltojen/ylläpidon hinnat, minkälaisia kokemuksia? Miten esim. jakopään huolto, rungon kesto, moottori, ym ym. Polttoaineen kulutus?

14

7819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta kuitekin...

      tyyppiviat: kaikissa autoissa on vikoja, turha niitä on etukäteen miettiä.

      huollot: pitää huoltaa, jokseenkin säännöllisesti vieläpä. ...maksavatkin vielä.

      rungon kesto: kestää varmasti

      moottori: on, tehokas, miellyttävä käyntiääni

      kulutus: hieman normaalia kakslitraista isompi

    • forre

      Mulla ollut reilun vuoden ja 17 tkm -05 vuoden 2.0 forester 5v. manual. tyyppivikoja eikä muitakaan ole ollut, 15 tkm huolto makso vähän toistasataa, keskikulutus 8,3 l/100 km. Ruostesuojausta paransin itse.

    • simply the best

      Subarun laatu vaan paranee TUV-katsastusvika raporttiko se oli iha ykkönen 2-3v autot takana mm.sellaisia kuin korolla porsche MB jne.Laatu ei subarun ongelma ehkä vähä iso ruokanen.Ylimääräsiin huoltoihin ei paljo mee joten ei huoltokaan erikoisen kallista.

      • simply the best

        TUV-katsastus raportti 2006 SIINÄ!


      • kohellusta
        simply the best kirjoitti:

        TUV-katsastus raportti 2006 SIINÄ!

        katsastusraportti yhteen siis TUV-katsastusraportti 2006 osasitte varmaan=)


    • -4wd-

      Neliveto syö vähän ylimääräistä, mutta hyödyt taasen on että auto menee suoraan kiihdytyksissä ja muutenkin vakaammin eikä vetele kuten etuvetoiset ja talvella ei ole enää huonoa keliä ellei lunta tule metrikaupalla :)

      • Automiekkonen

        Että vaikka eteneminen on helppoa, niin se neliveto ei lyhennä jarrutusmatkaa joten jäitä hattuun...


      • niin,niin!
        Automiekkonen kirjoitti:

        Että vaikka eteneminen on helppoa, niin se neliveto ei lyhennä jarrutusmatkaa joten jäitä hattuun...

        Eikä lyhennä ABS:kään, vaikka moni niin luulee! Mutta siitä ei ollut nyt puhe.


    • Kaikki pyörät

      Itse sain alleni tuliterän kolmen litran kutosbokserilla varustetun Outbackin pari kuukautta sitten. Se ei mielestäni ole markkinoiden tyylikkäimpiä autoja, mutta se koeajo....Melkein miljoona kilometriä pääosin hyvillä, uudehkoilla eurooppalaisilla autolla ajaneena en olis uskonut, että on olemassa auto, jota ei malta luovuttaa koeajosta takaisin. Subbe menee kun ajatus. Ohjaus on tosi tarkka ja tunnokas ja alusta mukavuudestaan huolimatta riittävän tukeva. Ajaminen on yksinkertaisesti HAUSKAA. Hämmästyttävää on, että Subbe on sekä vakaa maantiellä, että pienen kääntöympyrän takia tosi ketterä kaupungissa. Kutosboxeri on mahti peli. Auto on tosi hiljainen ja sivistynyt rauhallisessa cruisailussa mutta tomaatti sport-asentoon ja pedaali pohjaan, niin alkaa tapahtua. Ja se moottorin soundi ...... Moitittavaakin löytyy. Vakiona tuleva "hifi"-järjestelmä on äänenlaadultaan lähinnä 80-luvun Roadstar-tasoa. Kori myös jonkin verran nitisee ja natisee huonolla pinnalla, mikä on tämän hintaluokan "premium"-merkeissä aika harvinaista. Keskikulutus on tähän mennessä ollut sekalaisessa ajossa 10,6l/100km. Kaiken kaikkiaan aivan mainio peli, odotan mielenkiinnolla talvea..

      • absolutisti

        Itsekin olen kokeillut tuollaista pari kertaa.
        Samanlaiset fiilikset tulivat.
        Ajelen kuitenkin melko uudella 2 litraisella Legacylla, eikä sitäkään voi moittia.

        Ihmettelen tuota mainitsemaasi korin nitinää, itse en ole koskaan moista havainnut, Legacyssa.
        Enkä muista havainneeni kokeilemassani Outbackissakaan.
        Soittimethan ovat mitä ovat, ei niitä oikein voi mainita auton ominaisuuksista puhuttaessa.
        Hi-Fi kun on oma tieteenhaaransa ja mikä toiselle on huippuhyvä, toiselle ei kelpaa.


      • Kaikki pyörät
        absolutisti kirjoitti:

        Itsekin olen kokeillut tuollaista pari kertaa.
        Samanlaiset fiilikset tulivat.
        Ajelen kuitenkin melko uudella 2 litraisella Legacylla, eikä sitäkään voi moittia.

        Ihmettelen tuota mainitsemaasi korin nitinää, itse en ole koskaan moista havainnut, Legacyssa.
        Enkä muista havainneeni kokeilemassani Outbackissakaan.
        Soittimethan ovat mitä ovat, ei niitä oikein voi mainita auton ominaisuuksista puhuttaessa.
        Hi-Fi kun on oma tieteenhaaransa ja mikä toiselle on huippuhyvä, toiselle ei kelpaa.

        Samanlaista pientä hälyääntä kuului sekä koeajamassani 8tkm ajetussa Outbackissa, että omassani nyt vajaa 6tkm ajetussa.
        Olen paikallistanut ainakin osan siitä tulevan kattoluukun "sisäpeitteen" tienoilta. Ei se autoa sinänsä huononna, mutta kertoo siitä että jotkut valmistajat ehkä kiinnittävät vielä hitusen enemmän huomiota siihen "viimeiseen silaukseen". Teknisesti uskon Subarun laadun / luotettavuuden olevan parempi kun monilla eurooppalaisilla "laatumerkeillä".


      • Kaikki pyörät kirjoitti:

        Samanlaista pientä hälyääntä kuului sekä koeajamassani 8tkm ajetussa Outbackissa, että omassani nyt vajaa 6tkm ajetussa.
        Olen paikallistanut ainakin osan siitä tulevan kattoluukun "sisäpeitteen" tienoilta. Ei se autoa sinänsä huononna, mutta kertoo siitä että jotkut valmistajat ehkä kiinnittävät vielä hitusen enemmän huomiota siihen "viimeiseen silaukseen". Teknisesti uskon Subarun laadun / luotettavuuden olevan parempi kun monilla eurooppalaisilla "laatumerkeillä".

        Nyt kun mainitsit tuon kattoluukun, niin aivan
        alkukilometreillä Foresterinkin kattoluukun
        liepeiltä kuului sellainen ääni, kuin jotain
        olisi irti verhouksen sisällä. Ensimmäisessä
        huollossa sitä ei kuitenkaan enää kuulunut, joten
        kattoa ei avattu. Olisikohan siellä jokin kierre-
        johto luukun rajakytkimille vapaana?


      • teme.
        Kaikki pyörät kirjoitti:

        Samanlaista pientä hälyääntä kuului sekä koeajamassani 8tkm ajetussa Outbackissa, että omassani nyt vajaa 6tkm ajetussa.
        Olen paikallistanut ainakin osan siitä tulevan kattoluukun "sisäpeitteen" tienoilta. Ei se autoa sinänsä huononna, mutta kertoo siitä että jotkut valmistajat ehkä kiinnittävät vielä hitusen enemmän huomiota siihen "viimeiseen silaukseen". Teknisesti uskon Subarun laadun / luotettavuuden olevan parempi kun monilla eurooppalaisilla "laatumerkeillä".

        Tuohan on sitten tyyppivika: tutun 2005 Outbackissa nitisee hiljaa juuri kattoluukun tienoilta. Sisäluukku hieman auki, niin ääni loppuu.

        Muuten allekirjoitan kaiken Outbackista sanomasi. Tylsähkö ulkonäkö, korkeahko kulutus ja muuten aivan loistava kärry. Itse pidän silti vielä hieman enemmän oman 2000 Outbackkini ohjauksesta: uudella korilla ohjauksessa on jokin selittämätön tahmeus taustalla, hyvin marginaalisena tosin.

        Ja joo, se uusi 3-litrainen on talvella Mahtava!


    • Edellisellä Foresterillani ajoin noin 7 vuotta,
      140000 km, ja tällä toisella kohta vuoden päivät.

      Ensimmäisestä meni takapyörän laakeri noin 40000
      km:ssä. Taisi muuten Kankkusen yksi rallikin päät-
      tyä samaan vikaan. Olikohan se 80000 km:ssä, kun
      siitä meni kytkin. Tosin poltin sen tyhmyyttäni
      mökillä peräkärryn kanssa hangessa peruutellessa.
      Valkoinen savu vaan nousi konepellin raosta ja
      haisi pahalle. Sitten muutaman tuhannen jälkeen
      vaihdettiin kytkin, noin 1000 €.

      Dodennäköisesti ajaisin vieläkin sillä ensimmäi-
      sellä, mutta kun siinä ei ollut automaattia,
      huom. ne peräkärryperuuttelut on ihan toista
      automaatilla.

      Kyllä tämä uusikin kuluttaa, riittävästi. Kaveri
      tosin sanoi, että kun bensa maksaa kympin litra,
      niin ompahan tilaa teillä, eikä tule kuin tuttuja
      vastaan.

      Dieseliä tässä kuitekin puoli tosissaan odotel-
      laan. Saksassa on jo koeajossa ja meille saataneen
      viimeistään 2008.

      En viitsi toistaa noiden aikaisempien kirjoituk-
      sien kehumisia, vaikka tottahan ne ovat.

      Onneksi sellainen auto, kuin Fosesteri on olemassa.
      Hintakin on nykyisin kohtuulisempi kuin menneinä
      vuosina. Tottapuhuen sitä ei voi oikein luokitella
      maastoautoksi sen paremmin kuin sittariksikaan, se
      nyt on oikeastaan oma lajinsa, korotetulla maava-
      ralla varustettu maastohenkilöauto, niinkuin
      rekisteriotteessa lukee. Niin, ja helkkarin toimi-
      valla jatkuvalla nelivedolla varustettuna. Ajaessa
      ei pysty outo arvioimaan, onko etu-, taka- vai
      mikä veto päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4418
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

      https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3261
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

      Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      53
      2524
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

      Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2235
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

      Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1662
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

      Mies?
      Ikävä
      169
      1530
    10. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe