Voiko runsas proteiinin syöminen aiheuttaa ummetusta? Aiemmin olen syönyt aika vähän (liian vähän) protskua, ja suoli on pelannut ihan hyvin. Nyt kun olen alkanut syömään proteiinia enemmän ihan tarkoituksellisesti (jauheena) niin tuntuu että ruoansulatus takkuaa. Enkä mä edes sitä proteiinia syö yli tarpeeni, vaan juuri sen mitä tarvitaankin.
Mitä pitäisi syödä ettei tulis ummetusta?Lisää kasviksia, onko sellaisia joissa olis erityisen paljon kuitua mutta vähän energiaa?
Proteiini ja ummetus
7
3794
Vastaukset
- auttaa
Kuituja syömällä saat suolen toimimaan, 25g -> päivässä! Se taitaa olla ainut lääke, mutta tehoaa!
- Kiril
niistä saat terveellistä liukenevaa kuitua. Vältä viljoja niin et saa liukenematonta selluloosaa mitä viljojen kuitu on. Juo myös runsaasti vettä 2-3 litraa päivässä.
- kasviksia sitten lisää
Joo, pitää varmaan yrittää syödä vielä enemmän kasviksia. Vettä juonkin jo sen 2-3 litraa per päivä riippuen liikunnan määrästä. Kannattaako kasvikset syödä raakoina vai kypsennettyinä? Noin siis kuitujen kannalta?
- hoihoii
mitähän mahtaa olla liukeneva kuitu? Ei kuidun pidäkään liueta ihmiseen.
Taas keksitään biologisia faktoja omasta päästä. Lähdekriittisyys, ihmiset!
- jauhetta...
joka aiheuttaa ummetusta?
Paras lääke on jättää se pois ja ottaa proteiinit jostain muusta lähteestä.- soija90
En saa sitä riittävästi muusta ravinnosta kun laihdutan. Jauheesta saan tarvittavat proteiinit minimäärällä kaloreita.
- puuro1
valitsee puuron jossa väh 15g kuitua per 100g, oon ite käyttäny neljän viljan nallepuuroa. heittää sekaan ruisleseitä ja pellavansiemeniä (esim ruokalusikallinen) ja keittää TARPEEKSI KAUAN puuroa (muuten kuidut imevät nesteitä suolessa ja pahentaa ummetusta) .
voin taata että tällanen aamupuurokombo pitää suolen hyvänä. Pökäleen suorastaan puikahtavat ulos eikä tarttis edes pyyhkiä!
eli
kuitupitoiset puurohiutaleet
ruislese
pellavansiemenet
ja pitkä keittoaika, vettä lisäillään keittäessä sen mukaan ku leseet imevät nestettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313984- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302363
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122220- 381949
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481582- 1411487