Voiko runsas proteiinin syöminen aiheuttaa ummetusta? Aiemmin olen syönyt aika vähän (liian vähän) protskua, ja suoli on pelannut ihan hyvin. Nyt kun olen alkanut syömään proteiinia enemmän ihan tarkoituksellisesti (jauheena) niin tuntuu että ruoansulatus takkuaa. Enkä mä edes sitä proteiinia syö yli tarpeeni, vaan juuri sen mitä tarvitaankin.
Mitä pitäisi syödä ettei tulis ummetusta?Lisää kasviksia, onko sellaisia joissa olis erityisen paljon kuitua mutta vähän energiaa?
Proteiini ja ummetus
7
3596
Vastaukset
- auttaa
Kuituja syömällä saat suolen toimimaan, 25g -> päivässä! Se taitaa olla ainut lääke, mutta tehoaa!
- Kiril
niistä saat terveellistä liukenevaa kuitua. Vältä viljoja niin et saa liukenematonta selluloosaa mitä viljojen kuitu on. Juo myös runsaasti vettä 2-3 litraa päivässä.
- kasviksia sitten lisää
Joo, pitää varmaan yrittää syödä vielä enemmän kasviksia. Vettä juonkin jo sen 2-3 litraa per päivä riippuen liikunnan määrästä. Kannattaako kasvikset syödä raakoina vai kypsennettyinä? Noin siis kuitujen kannalta?
- hoihoii
mitähän mahtaa olla liukeneva kuitu? Ei kuidun pidäkään liueta ihmiseen.
Taas keksitään biologisia faktoja omasta päästä. Lähdekriittisyys, ihmiset!
- jauhetta...
joka aiheuttaa ummetusta?
Paras lääke on jättää se pois ja ottaa proteiinit jostain muusta lähteestä.- soija90
En saa sitä riittävästi muusta ravinnosta kun laihdutan. Jauheesta saan tarvittavat proteiinit minimäärällä kaloreita.
- puuro1
valitsee puuron jossa väh 15g kuitua per 100g, oon ite käyttäny neljän viljan nallepuuroa. heittää sekaan ruisleseitä ja pellavansiemeniä (esim ruokalusikallinen) ja keittää TARPEEKSI KAUAN puuroa (muuten kuidut imevät nesteitä suolessa ja pahentaa ummetusta) .
voin taata että tällanen aamupuurokombo pitää suolen hyvänä. Pökäleen suorastaan puikahtavat ulos eikä tarttis edes pyyhkiä!
eli
kuitupitoiset puurohiutaleet
ruislese
pellavansiemenet
ja pitkä keittoaika, vettä lisäillään keittäessä sen mukaan ku leseet imevät nestettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk813015Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna911726Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll831571- 1371432
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651428- 1571334
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1591263Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j981197Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur821197- 831182