Peter Selin

Nimetön

Täytyy nostaa hattua eurosportin pyöräilyn selostajalle Peter Selinille. Muutamia vuosia sitten katsoin lähetyksiä ja siitä asti olen jäänyt "koukkuun" pyöräilyn katsomiseen. Selin kertoo kisan seurannan ohessa laajalti kaikkea, historiasta ja paikkakunnan erikoisuuksista yms. Jos joku tietää Peter Selinin sähköpostiosoitteen niin raapustelisin viestin sinnekin. Eilinen etappi oli itse pääosanesittäjiltä hieno, mutta niin Peterkin hoiti hommansa. Esimerkillistä. Kyllä Hoopi, Bubi ja muut Kati The pine:t voisivat ottaa oppia. Kiitoksia Peter hienoista pyöräilyn hetkistä jo usamman vuoden ajalta.

35

6691

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä

      Täysin samaa mieltä!
      Parhaita suomalaisia urheiluselostajia Urheilukanavan Tuomas Virkkusen ohella.

    • Selin on paras

      Kyllä oon itse kanssa jäänyt täysin koukkuun Tourin katsomiseen, ja aivan loistava kommentaattori on vaikuttanut myös asiaan.
      Olen 18v ja olen jo yli 6 vuotta katsonut joka kesä Tourin, ja kyllä Peter Selin on olennainen osa jokakesäistä huipputapahtumaa.
      Toivottavasti jatkaa vielä Pitkään, ei koskaan ole tylsää hetkeä pitkissäkään lähetyksissä :)

      • Selin,

        siis isä ja poika, opettavat meille hiton huonoa suomenkieltä.Huomaa varsinkin Peter Selinin olevan ruotsinkielinen.Hyvin usein sanat töksähtävät sijamuotojen osalta.

        Isä Selin on opettanut meidät kuuntelijat ja monet muutkin urheilutoimittajat käyttämään jokaisessa lauseessa sanaa KYLLÄ.Se lienee tullut pakollisesksi sanaksi jo koulujen kielioppikirjojen esimerkkilauseisiin.Jopa sanaparihirviötäkin EI KYLLÄ käytetään estottomasti Selineillä, suomalaisessa mediassa sekä yleisessä puheessa että kirjoituksessa nykyään.

        Toissapäiväisellä etapilla, jolloin Floyd Landis romahti La Toussuiren nousussa, Selinit missasivat Landisin romahtamisen alkuhetken.Missaaminen johtui ilmeisesti Kristianin laskentapuuhista vai liekö Kristian ollut silloin kipeä.Ainakin Kristianin ääni oli koko selostuksen ajan poissaolevan aneeminen.Vai liekö missaaminen johtunut siitä, että Landis oli valunut jo pitkän aikaa joukon hännille.

        Tänä vuonna ei olla kuultu aikaisempien vuosien tapaan niin voimakkaasti kantaaottavia veikkauksia vuoristo-osuuksien iskijöistä.Johtuneeko siitä, että niin moni huippuajaja on pois tämänvuotisesta Tourista.

        Kielellisistä puutteistaan huolimatta Peter Selinin selostus on minullekin ollut mieluista seurattavaa.Innostus työhön ja pyöräilyyn sekä intohimoinen suhtautuminen monien satojen, jopa tuhansien erilaisten yksityiskohtien esiinkaivamiseen, antaa anteeksi kielikömmähdykset.Ja lopun kruunaa aina HEI!HEI!


    • Cyklooni

      Selin on tosi mukava ja ennenkaikkea tietää näköjään kaiken tourin ajamisesta.
      Juttua tulee mieheltä tunnista toiseen ja sitä jaksaa kuunnella mielenkiinnolla ja katsoa jo useampana kesänä.

      • M-B.L.O

        Pyöräilylähetykset Eurosport 1.

        Katselen aina kun on mahdollista pyöräilykilpailuja Eurosport kanavasta.
        Olen itse pyöräilyt koko ikäni ja isäni oli kilpapyöräilijä Suomessa ennen sotia.

        28.04.2016 katsoin Turkin pyöräilykilpailua Eurosport kanavalla.
        Minua häiritsi selostajan Peter Selinin käsittely kilpailusta kokonaisuudessa.

        1. Olisin mielummin halunnut kuulla fakta tietoa pyöräilykilpailusta ja sen eri tapahtumista reitin varrella.
        2. Yli puolet lähetysajasta Peter Selin käytti selostaessaan pyörärenkaan vaihdosta.
        3. Mielestäni tällainen arkiopetus sopii paremmin johonkin eriliseen opetusohjelmaan, kun kiinnostavaan kansainväliseen pyöräilykilpailuun.
        4. Kunnioitan Peter Selinin yleistietämys kilpailumaan historiasta.
        5. Mielestäni maan historia kuuluu tällaisen kansainväliseen pyöräilykilpailuun.


      • mopopappa

        Alkaa kyllästyttää tuo tuhat kertaa sanottu"kestävyysurheilun kuninkaat".


    • on se kyky jolla hän tulkkaa suoraa haastattelua, puhutaan sitten italiaa, ranskaa ,espanjaa taikka englantia! ei voi kuin ihmetellä....

      • saksa unohtui tuosta listasta!


      • käsittääkseni miehen äidinkieli on ruotsi ja tuntuu tuo suomikin sujuvan niin on siinä sitten listaa kyllikseen.......


      • Aarde

        Haastattelut tulee nauhoitettuina (parin minuutin viiveellä) ja englanniksi tulkattuna - Selin sitten kääntää englannista nuo suomeksi.


    • Pentti_ll

      siinä vasta mies paikallaan!

    • irtiottaja

      ..on Pyöräilyn Ystävä!

    • JL

      Kiitos taas tämänpäiväisestä selostuksesta. Kyllä se ammatitaito vaan näkyy.

    • Pyöräilyn ystävä ;)

      Eurosportin pyöräilylähetykset ovat kieltämättä hyvää viihdettä, mutta ei todellakaan vanhemman Selinin asiantuntevuuden vuoksi :D Absolutisteille sopisi juomapeliksi etsiä Peterin selostuksesta kieliopillisesti oikeita lauseita.

      • sipu-mamma

        Sama täällä, koukussa pyöräilyn seuraamiseen. Kiitos Peterille kivoista matkoista ympäri Eurooppaa.!!!


    • entinenentinen

      Hyvin tiedetään mistä löytyy skimano-osat ja lumperit ja kisoihin palataksen, myös kisareitin varrelta löytyvät aidot suolimakkarat tulee hyvin selostetuiksi.
      Melkein kaikissa lajeissa on studioselostajana entinen alan kilpailija. Peter ei ole kilpaillut koskaan, kuten poikansa.

      • KateellinenEtelästä

        "Peter ei ole kilpaillut koskaan"

        Täh? Ei ole ollut ammattilainen, enkä tiedä kuinka henkeen ja vereen on kilpaillut. Mutta kyllä hän silti kilpailuihin on osallistunut.


      • entinenentinen
        KateellinenEtelästä kirjoitti:

        "Peter ei ole kilpaillut koskaan"

        Täh? Ei ole ollut ammattilainen, enkä tiedä kuinka henkeen ja vereen on kilpaillut. Mutta kyllä hän silti kilpailuihin on osallistunut.

        Saisinko jotain tulos- tai muuta vahvistusta asiaan?
        ..kuntopyöräily ei ole kilpapyöräilyä


      • KateellinenEtelästä

      • entinenentinen

        No niinpäs näkyy nimi olevan listoissa. Minulla on isot pinot vanhoja vuosikirjoja ja tuloksia, mutta ne kaikki ovat jo niin vanhoja, ettei nimeä löytynyt. Pojan nimi oli, mutta isää ei näkynyt. Christerhän on Suomen ja pohjoismaiden mestari.


    • nykyinen

      Hyvä Peter, pyydän tasapuolisuutta selostuksiin, on muitakin pyöräilijöitä kuin Alberto C!!

      • bisiklettedeversai

        Melkein täydellisen ranskan kielen ääntäjälle Peetter Seliinille myös täältä pyyntö. Jospa tänä vuonna joku näistä muuttuisi: Peetter Saagani, Albertto Konttadoori, Maikka, Kintaana, Marttiin, Aaru, unohtamatta Niiibalia.


    • Alkup_

      Itselleni ei oikeastaa selostajista ole niin väliä, kun olen juurikin itse entinen ammattipyöräilijä, joten kisojen seuraaminen ei tuota ongelmia ilman selostustakaan. Usein otan äänen pois päätelaitteesta kisoja seuratessani, jotteivat selostajien virheelliset tiedot pilaa tunnelmaa.
      Itse selostin useita kilpailuja euroopassa suorana lähetyksenä ympäri maailman tossa vuosia sitten jätettyäni kilparadat. Olin selostajana samanlainen, kuin kilpapyöräilijänäkin, eli liian hyvä. Näin se vaan on.

    • Anonyymi

      Todellakin hyvä. Monet katsoo ohjelmaa myös matkailun silmin. Harmittaa vieläkin eilinen kahden karkulaisen hölmöily, rupesivat katselemaan taakseen kun olisi pitänyt ajaa kuin peto perseessä. Oli niin pienestä kiinni 🥵

    • Anonyymi

      Kysymys Peter Selinille: ajaako britti Chris vielä Vueltan tai/ ja Tourin?

    • Anonyymi

      Itsekin kuokkuuntunut varsinkin Ciroon
      Mut kun tekniikka kiinnostaa niin olis kiva tietää pyöristä => paino, vaihteet, renkaiden ilmanpaine, onko sadekelirenkaat yms

      Tietenkin myös kuskien ” ihannemitat”
      Paljonko kaloreita palaa päiväreissun aikana yms

      T
      Petri

    • Anonyymi

      Kyllä, koukkuun jääty. Kiitos samalla maailmaa avartavasta matkailuohjelmasta kilpailujen ohella

    • Anonyymi

      Miksi Selin ei selosta meneillään olevaa La Vueltaa, tietääkö kukaan,? Joku Matti Heikkinen selostaa Eurosportilla.

    • Anonyymi

      Ihmettelen myös, miksi Selin ei selosta Vueltaa 2023? Selin on ollut ja on vieläkin asiantunteva, huikea, hienoa fiilistä ylläpitävä selostaja.

      • Anonyymi

        Seliniä on tosiaan ikävä. Nykyinen selostaja on ok, mutta väritön, mauton ja laimea. Olisko Selinille tullut joku este, sairaus esimerkiksi?


    • Anonyymi

      Matti Heikkinen,joka nyt selostaa,on hiihdon MM-voittaja v 2011.
      Mutta Peter Seliniä on ikävä!

      • Anonyymi

        Ei ole hiihtäjä- Heikkinen tämä selostaja, hiihtäjä puhuu aivan eri murteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole hiihtäjä- Heikkinen tämä selostaja, hiihtäjä puhuu aivan eri murteella.

        Samaa mieltä ei ole hiihtäjä, hakekaa urheilu selostaja Matti Heikkinen niin saatte ihan eri henkilön näkyviin.


    • Anonyymi

      Selin selostamaan kaikki pyöräily kisat ei muita.

    • Anonyymi

      Matti Heikkinen paransi selostustaan Vueltan loppua kohti huomattavasti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6083
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3685
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1758
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1532
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1435
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1428
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1345
    Aihe