Olen ihastunut maapähkinäkastikkeeseen, mutta osaisiko kukaan neuvoa miten maapähkinät kuoritaan kohtuullisen nopeasti. Eka kerralla yritin ns. hieroa kuoret pois, mutta 100 gramman määrään meni aikaa noin kaksi tuntia. Viimeksi kastelin pähkinät ja sainkin kuoret nopeammin pois, mutta kastikkeen maku ei ollut niin hyvä.
Ideoita kiitollisena odottelen.
Maapähkinöiden kuoriminen
6
9295
Vastaukset
- lukenut..
että kun keittää pähkinöinä muutaman minuutin vedessä, niin kuoret lähtevät tosi helposti pois..
Jos joku muistaa muun keinon, niin antaa palaa vaan :) - 2Nut
Osta suolapähkinöitä, joista huudot/liotat liian suolan pois.
- ..............
ja ota pannu pois levyltä. Kuoret lähtevät kevyesti nyppimällä irti. Meiran pähkinöissä tämä ei toimi mutta enemmän rasvaisista lähtee helposti.
- Ninna
Itse olen tehnyt ko. kastiketta niin, että lisään miltei valmiiseen kastikkeeseen 2 rkl sokeritonta maapähkinävoita ja hyvää tulee. Hyvä vinkki voisi myöskin tosiaan olla pestä suolapähkinät.
- Anonyymi
15 minuutia 150 asteen uunissa. Annat jäähtyä.
- Anonyymi
Niitä myydään kuorittuina, mutta kastike tehdään kyllä yleensä tahnasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746