apua mitä teen

en ole asiantuntija

Onko se tervettä kun ihmisellä on mustat silmän aluset, hän palelee aina, puheen aiheet ovat pelkkää terveellisyyttä ja elämäntapamuutosta, lihaa ei ole luiden päällä, pientä tärinää ja heikotusta havaittavista.
Hän on ystäväni joka on yli puoli vuotta "harrastanut" elävää ravintoa?!?
Kuuluisiko minun olla huolissaan vai olla onnellinen hänen puolestaan ja seurata vain sivusta sitä riutumista?!?!?

11

2285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      ylipäätään on totta, niin ystäväsi ei vaikuta terveeltä. Oli kyseessä mikä tahansa ruokavalio, sen voi tehdä väärin. Hän ei ilmeisesti syo tarpeeksi kaloreita koska on noin laiha. Untakaan ei varmaan saa kun on tummat silmänaluset. Hänen kannattaisi opiskella elävää ravintoa että tietää mitä pitäisi tehdä. Sano hänelle että olet huolissasi hänen terveydestään.

      • en ole asiantuntija .

        Valitettavasti puheeni eivät auttaneet. Hän nimittäin kouluttaa ja pitää luentoja terveellisistä elämäntavoista?!?!? Ja on itse kävelevä esimerkki mielestään, minun mielestäni kävelevä ruumis!

        Keskustelumme jälkeen minut luokiteltiin sairaaksi ja ylipainoiseksi ja huonoksi ihmiseksi=(


      • ....
        en ole asiantuntija . kirjoitti:

        Valitettavasti puheeni eivät auttaneet. Hän nimittäin kouluttaa ja pitää luentoja terveellisistä elämäntavoista?!?!? Ja on itse kävelevä esimerkki mielestään, minun mielestäni kävelevä ruumis!

        Keskustelumme jälkeen minut luokiteltiin sairaaksi ja ylipainoiseksi ja huonoksi ihmiseksi=(

        sille asialle ei voi mitään. Jos hän kokee olevansa oikeassa, niin mitkään puheet eivät auta. Asialle ei voi silloin kukaan mitään, valitettavasti.


      • ...
        en ole asiantuntija . kirjoitti:

        Valitettavasti puheeni eivät auttaneet. Hän nimittäin kouluttaa ja pitää luentoja terveellisistä elämäntavoista?!?!? Ja on itse kävelevä esimerkki mielestään, minun mielestäni kävelevä ruumis!

        Keskustelumme jälkeen minut luokiteltiin sairaaksi ja ylipainoiseksi ja huonoksi ihmiseksi=(

        Suosittelisin sinulle lääkärin/terveydenhoitajan kanssa keskustelua tai ystäväsi viemistä sairaalaan. Myös terapia olisi hänelle hyväksi.

        Ystäväsi voi loukkaantua, mutta parantuessaan hän kyllä ymmärtää, että teit aivan oikein ja pelastit hänen henkensä.


    • elävän kirjoissa

      kaverisi ei ole syönyt oikeaoppisesti elävää ravintoa,mikäli elävä ravinto toteutetaan oikein alipainoisten paino nousee ja ylipainoisten laskee neutraali tasolle.Täällä tämä kasvissyönnin morkkaus ja herjan heittohan on elävästä ja tavallisesta kasvisravinnosta tietämättömien pään aukomista.kasvisruoka samoin kuin eläväravintokin on varsin helppoja, vähitellen aloittaa.

    • ohi menee..

      Itse olen nyt ollut 2v elävällä ravinnolla.
      Jonkin aikaa oli palelua ja kylmiä käsiä, mutta se tuntuu nyt menneen ohi ja palelen viileässä vähemmän kuin muut. Odottelenkin innolla jos uskaltaisi avantouintia kokeilla.

      Joku liikuntaharrastus voisi olla hyväksi puhdistumisen tehostamiseksi ja lihaksien kasvattamiseksi jos sellainen innostaa.

    • kannattaa käydä..

      > lihaa ei ole luiden päällä

      Kannattaa käydä joskus Itäeuroopassa tai Aasian maissa. Siellä ihmiset ovat hoikempia ja paremmin vertailukelpoisia kuin täällä ylipainoisten maassa.
      Erinäisten lähteiden mukaan jopa 70% olisi ylipainoisia.

      • Kiril

        Näilläkin palstoilla on aika ajoin kehuttu kiinalaisia hoikaksi kansaksi. Totuus alkaa pikku hiljaa paljastua. Tässä faktatietoa Kiinasta. Intiassa alkaa olla sama juttu ja venäjällä eritysesti naisten lihavuus on ongelma.

        Kiinalaiset lihovat huolestuttavaa vauhtia, toteaa lääketieteen professori Wu Yangfeng British Medical Journal -lehden Kiinan painoksessa. Wun mukaan vuosien 1985 ja 2000 välisenä aikana ylipainoisten lasten määrä lisääntyi 28-kertaiseksi.

        Kiinalaisia on totuttu pitämään hoikkina, muuta tänä päivänä se ei enää pidä paikkaansa. Jo viidennes maailman ylipainoisista ihmisistä asuu Kiinassa, ja määrä on edelleen jyrkässä kasvussa.

        Professori Wu varoittaa, että lihavuus muodostaa merkittävän terveysriskin, ja peräänkuuluttaa Kiinan viranomaisilta toimia tilanteen kurissa pitämiseksi.

        Ylipainon taustalta löytyy useita syitä, kuten kiinalaisten muuttuneet ruokailutottumukset, liikunnan väheneminen ja lisääntynyt autojen käyttö.

        http://www.radio86.fi/view_news.php?id=3072


    • auttaa imeytymiseen

      Saisitko ystäväsi syömään kasviöljyjä?

      Rypsiöljyä? Oliiviöljyä? Tyrniöljyä?

    • Billy

      Minusta ihan selvät anorexian oireet. Yleensä anorektikot ovat ylenmäärin kiinnostuneita terveellisistä elämäntavoista ja ruokavaliosta. Koko "terveellisyys teema" tuntuu olevan muiden hämäämäiseksi kehitetty satu. Elävä ravinto ei aiheuta näitä oireita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe