pronaatiotuesta rakkoja..

..............

kävin tuossa juoksemassa tunnin lenkin, ja sain sisäsyrjilleni jalkoihin rakot kävi kipeää tuo juokseminenkin niihin kohtiin. (eli se luu siinä sisäsyrjällä..)Tossuissani on ilmeisesti pronaatiotuki (asics 1100, tämän kevään malli) enkä nyt tiedä tarvitsenko sitä, koska rakotkin tulevat. Olen vain ostanut kengät kun ne ovat parhaat mitä olen kokeillut. En tosin aiemmin ole juossut tunnin lenkkiä, 45min pituisia yleensä, mutta ei tuo aikaero niin suuri ole että se siitä johtuisi. Missä siis vika?Kengissä, matkassa vai sukissa? Vai minussa??

6

1022

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katja-75

Sama vika täällä...
      Ostin uudet lenkkarit ilman sivutukia ja aloin käyttämään perunajauhoa jaloissa,ja nyt ainakin rakot on hävinneet.kai niillä sukillakin on merkitystä!!!?tuskin matkan pieni pidentyminen niin kamalasti vaikuttaa.Nyt kun rakot hävisi niin vaivaa polvi joten aina joku paikka reistailee...hauskoja juoksuhetkiä!

• ihan sama

vika.. Ostin asics (2110 tulevan syksyn mallia) ja sama vika eli just mainitsemassasi kohdassa on rakkula tai oli.. Se hävisi. Luulen sen johtuvan uusista kengistä ja siitä ettei ole pitänyt juuri tuollaisia ja uusia kenkiä. Hyvät tossut on muuten ja suosittelen kaikille jotka haluavat hyvät kengät juoksuun tai kävelyyn. Mun juoksuvauhti parani uusilla kengillä joten ei tunnu raha menneen hukkaa, vaikkakin kalliit oli opiskelijan budjetille. Nyt on ilo juosta ja lenkkeillä opiskelujen ohessa. :)

• yhteisö

Minulla uudet Asics DS Trainerit aiheutti tismalleen saman ongelman aluksi! Ilmeisesti Asicsien muotoilu on tuollainen, että se vaatii joillakin jaloilla tottumista. Mutta aluksi lyhyempiä lenkkejä, että jalat ehtivät rauhassa sopeutua kenkiin.

• Totuttelua

Minä hankin vähän aikaan sitten kilpailevan juoksutallin kengät eli Nike Air Zoom Elitet oikein isänmaallisissa sinisissä väreissä. Juoksen yleensä noin tunnin lenkkejä ja parilla ensimmäisellä kerralla noidenkin kenkien pronaatiotuki tuntui vähän oudolta ja juoksu oli jotenkin tukkoista. Mutta esimerkiksi viime lauantain ja sunnuntain lenkeillä juoksu rullasi ja jalat ja kengät pelasivat niin kuin pitää. Ainoastaan liian väljät juoksukengät ovat aiheuttaneet minulle joskus rakkoja, mutta kieltämättä nuo uudet kengät vaativat hiukan jaloilta totuttelua.

• asicsien vika

Itsellä sama homma.. ostin noin kuukausi sitten asicsin gel bulletit alennusmyynneistä ja ne ainakin alkuun teki aika kovasti rakkuloita jalkoihin juuri mainitsemiisi paikkoihin. Nyt noin 250km myöhemmin ei rakkuloita ole enää tullut...

• asicsia kanssa

minulla on ollut kolmet asicsit joista vain yhdet eli juuri 1100:et aiheuttivat rakkoja aivan jalkaterän sisäsyrjään. Tarkalleen ottaen suunnilleen siihen kohtaan jalkaterän sisäsyrjää jossa jalan holvi kaartuu "kiinni" päkiään.

Vasta siinä vaiheessa kun juoksusukat alkoivat kulua puhki tuosta kohdasta, älysyin että nyt on jokin perustavampaa laatua oleva vika kyseessä.

Ongelman aiheuttajaksi osoittautui se Asicsin koristekuvio eli tossun kyljessä olevat kaksi "raitaa" jotka menevä ristiin toisen samanlaisen parin kanssa.

Yksi niistä raidoista sattui päättymään kengän runkoon juuri siinä kohdassa johon rakot tulivat ja tossun sisältä kokeilemalla huomasi sormella että tikkaukset ja saumat olivat tuolta kohdin todella koholla ja melkoisen karheat.

Korjasin ongelman niinkin helposti kuin sopivalla pätkällä roudista joka, kumma kyllä, pysyi paikallaan juostessa ja peitti tämän sauman eikä vaivaa enää esiintynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      147
      2455
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      176
      1694
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1578
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1533
    5. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      79
      914
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      875
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      851
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      825
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      798
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      152
      745
    Aihe