Onko kellään hyvää ohjetta avomaankurkun säilöntään? Haen ohjetta sellaiseen liemeen, jossa olisi ehkä hunajaa ja valkosipulia. Liemi saisi olla kuitenkin hieman makeahkompi kuin ihan se "perinteinen" etikkaliemi. En ole ohjetta onnistunut löytämään, enkä oikein omin päin osaa määriä arvailla ja alkaa sekoituksia tekemään jos ei lopputuloksesta ole mitään takeita. En ole googlettamalla onnistunut löytämään.
kurkun säilöntä
2
8497
Vastaukset
- kurkkuja
Ota Sam OY:n kotisivu ja sieltä säilöntä.Löytyy ohje"valkosipulikurkut".Olemme säilönneet tällä ohjeella avomaankurkkuja useana vuotena ja säilöämme tänäkin vuonna.SAM-yhtiöhän on hunajafirma joten toiveesi totetuvat,myös valkosipuloin osalta.
Suosittelen! - Aimend
En ole kokeillut tätä ohjetta, mutta siinä näyttää olevan hunajaa ja valkosipulia. Löytyy osoitteesta:
http://www.hunajainensam.fi/nxl/741874/sailontareseptisivu.fi.html
Valkosipulikurkut
1 kg avomaankurkkuja
5 valkosipulinkynttä
tilliä
Liemi:
2 dl Rajamäen väkiviinaetikkaa
5 dl vettä
1 dl Kotitalous -hunajaa
3 tl suolaa
Viipaloi kurkut ja kuori valkosipulinkynnet. Lado kurkkuviipaleet ja valkosipulinkynnet sekä tilli kerroksittain tölkkiin.
Kiehauta liemen aineet ja kaada kuuma liemi kurkkujen päälle. Sulje kansi tiiviisti ja säilytä kylmässä. Herkku on valmista nautittavaksi muutaman päivän kuluttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331381Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691115- 104974
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.43963- 68795
Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56759- 42756
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai117755- 29665
Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.52577