KUmmin päin avo ja sulku taivutukset tehtiin? (siis kummassa takapää on uran sisäpuolella jne..???)
olen vuodessa nämä jo unohtanut kun pidin paussia, nyt uudelleen aloitan, siis, kaikki jotka tiedätte vastatkaa!!!
avo- ja sulku taivutukse!!
5
1363
Vastaukset
- hepo
jos lähdet oikeassa kierroksessa tekemään voltin ja siitä sitten avoväistöön, niin hevosen etuosaa nousee pois uralta uran sisäpuolelle ja takapää jää polkemaan uralle. Sulkuväistössä taasen (voltista) etuosa menee uralla ja takapää jää uran sisäpuolelle. Toivottavasti osasin selittää ymmärettävästi :)
- vuodessa unohtanut
eli avo heti "voltin alusta" (jolloin takajalat jää polkemaan uraa) ja sulku taas "voltin" lopusta, jolloin etujalat jää polkemaan uralle??
kiitos kuitenkin vastauksestasi!!! - hepo
vuodessa unohtanut kirjoitti:
eli avo heti "voltin alusta" (jolloin takajalat jää polkemaan uraa) ja sulku taas "voltin" lopusta, jolloin etujalat jää polkemaan uralle??
kiitos kuitenkin vastauksestasi!!!niin. Toki avoon voi lähteä myös voltin lopusta, kun ratsastaa voltin ensin kokonaan ja sitten vähän "yli" (hienosti selitetty :D!) Sulkuun lähdetään voltin lopusta, kuten sanoit.
- eikö olisi
helpompi opetella ne liikkeiden perusperiaatteet kuin missä kohtaa volttia niitä tehdään...?!
Tästä on kyllä vuosia kun itse olen tunneilla käynyt mutta silloin meillä väistöt tehtiin suoralla uralla...onko ne helpommat voltilla vai mistä moinen muoti ? Siis tää ei ole vittuilua jos nyt joku niin luulee, oikeasti vain pisti silmään ja aloin tuumailemaan...
Meille opetettiin että avotaivutuksessa hevonen liikkuu taivutettuna liikkeestä poispäin eli ikäänkuin kylki edellä. Sulkutaivutuksessa taivutus liikkeen suuntaan eli etupää ja perä johtaa lenkkimakkaraa. Vai oliko ne nyt toisinpäin...mutta siitä makkaravertauksesta muisti hyvin avutkin...- hepo
mutta tässähän nyt ei alkuperäinen kysyjä kysynytkään miten avut menivät, vaan kysymys oli väistön suunnasta ja taka- ja etuosan paikasta uraan nähden.
Voltin otin esimerkiksi, koska minulle se on opetettu sitä kautta ja olen sen hyväksi keinoksi kokenut. Kyllä suoralta uralta hevosen saattaminen avo- tai sulkuväistöön on minusta hankalampaa, voltissahan sinulla on jo valmiiksi taipunut hevonen.
Mutta varmasti opetustyylejä on monia, enkä toki väitä että omani olisi ainut oikea tapa. Olipahan vain yksi esimerkki :).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6262876- 1071512
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh671466Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1141274
- 1381266
- 1031113
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1361045- 48950
- 49919