filosofia on ihan turhaa!!!

täyttä scheissea

mitä hyötyä jostakin filosofiasta edes oikeen on. minä en oo ainakaan koskaan tarvinnu koko settiä ja siltikin menee hemmetin hyvin.

16

2855

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainennnnn.

Tarvitsen selittämättömiin asioihin itseltäni filosofisen selityksen. Ystävien filosofisia mielipiteitä olisi kiva kuunnella vaikka niihin ei usko. Jos ei filosofiaani ole itselläni, kaikki on tynkää. Se mihin uskon, perustuu filosofiaani. Kaikenlaista kivaa filosofiaa voi olla. Olen alle kolmekymppinen nainen. Huis pois teennäinen filosofia, sitä nyt ei kukaan halua.

• kyynaama

Kommenttisi edustaa hyvin pragmatistista
      filosofiaa: totuus näyttäytyy käytännössä,
      totuus on jotain käytännön elämän keskellä toimivaa.

Pyrkimyksesi päästä irti filosofian iljanteisesta verkosta on jälleen osoittautunut
      tyhjäksi sanahelinäksi. :)

• scheisseeee

ihan hyvin meikä ilman totuuksia pärjää, puolitotuudet on aina ollu mulle kaikkein parhaimpia.

ei mua kiinnosta mitä totuus tai elämän tarkotus on, kuhan fyffee tippuu luukusta sisään niin eipä se filosofia paljoa enää merkkaa

• kärpästä

Jep-jep, hyvin menee, jep. On filosofiassa tämä ikätekijäkin eli, kun ikää karttuu alkaa tämä scheisse kummasti maittamaan.
      Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, eihän?

• scheissee

mutta eipä se jumalakaan oo mua koskaan auttanu, täyttä kusetusta kummakkin.

• kärpästä

• herra
        kärpästä kirjoitti:

Saatat olla nihilisti, mutta filosofiasta et eroon pääse, vaikka yrittäisit kieltää sen:
        http://www.peda.net/en/magazine/juuka/eetikot?m=content&a_id=17

Kirjoita edes Nietzscheä oikein tuolla linkissä, itse asiassa ei tainnut mennä edes kertaakaan oikein. Hirvittävän näköistä...

• herra
        kärpästä kirjoitti:

Saatat olla nihilisti, mutta filosofiasta et eroon pääse, vaikka yrittäisit kieltää sen:

...artikkeli oli ihan uskomatonta paskaa Nietzschestä. Harvoin noin huonoa tulkintaa löytyy, Nietzsche kääntyisi helvetissä jos sellainen olisi.

• scheisee
        kärpästä kirjoitti:

jos kerran meikäki voi olla filosofi, ni on filosofeill aika löyhä raja. en piä semmosta filosofiaa enää paljo minään.

• onooo

mielenkiintoista ei siitä mitään hyötyä ole.!

• Ajattelu ymmärretään järkev...

Niin, mitä hyötyä on taiteesta, musiikista, runoudesta???

Sitä sietää moukkien miettiä :)

• scheissee

taide musiikki ja runouskin on ihan täyttä paskaa, ja mitä sillä on väliä vaikka moukka oisinki?

• cvbnm,.

koska pohdit mitä hyötyä filosofiasta on.

• scheissee

onneks ihmiset ei semmosia ees pohi, niin pääsevät koko paskafilosofiasta eroon.

• ei-pikkuporvari
        scheissee kirjoitti:

onneks ihmiset ei semmosia ees pohi, niin pääsevät koko paskafilosofiasta eroon.

Aineellisen SIELUNLAIN perusteella hyvää
        vessapaperia ovat kirjoittaneet mm. seuraavat
        porvarispuntit: Ilkka Niiniluoto,Esa Saarinen
        ja Pekka Himanen.

• Kiva kun kysyit

Sinä olisit loistava eläin. Ehkäpä identiteetiltäsi oletkin sellainen. Ihminen tarvitsee filosofiaa, rakentaakseen identiteettiään ajattelevana olentona.

Jos olet onnellinen eläimenä, joka ei turhia pohdi, ainakaan minua ei se loukkaa, jos et vahingoita muita. Kuitenkaan tietoisuuden korkeimpia ominaisuuksia kuten vapaa tahto ei olisi ilman filosofiaa ja pohdintaa. On helppoa toimia niinkuin laumaeläin ja toteuttaa sokeasti omia tarpeitaan. Vaikeaa on ottaa vastuu itsestä ja maailmasta omasta vapaasta tahdosta, siihen ei barbaari kykene.

Filosofia ei siis ole olemassa sinun itsekkään onnesi takeeksi, vaan pikemmin se haastaa sinut ottamaan oman vastuusi ajattelevana olentona. Se voi joskus olla taakka, kun monet ajattelevat eläinten tavoin vain itseään, "Mitä hyötyä siitä on minulle ja laumalleni?".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1749
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1553
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1356
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1025
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      894
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe