mitä hyötyä jostakin filosofiasta edes oikeen on. minä en oo ainakaan koskaan tarvinnu koko settiä ja siltikin menee hemmetin hyvin.
filosofia on ihan turhaa!!!
16
2855
Vastaukset
- Nainennnnn.
Tarvitsen selittämättömiin asioihin itseltäni filosofisen selityksen. Ystävien filosofisia mielipiteitä olisi kiva kuunnella vaikka niihin ei usko. Jos ei filosofiaani ole itselläni, kaikki on tynkää. Se mihin uskon, perustuu filosofiaani. Kaikenlaista kivaa filosofiaa voi olla. Olen alle kolmekymppinen nainen. Huis pois teennäinen filosofia, sitä nyt ei kukaan halua.
- kyynaama
Kommenttisi edustaa hyvin pragmatistista
filosofiaa: totuus näyttäytyy käytännössä,
totuus on jotain käytännön elämän keskellä toimivaa.
Pyrkimyksesi päästä irti filosofian iljanteisesta verkosta on jälleen osoittautunut
tyhjäksi sanahelinäksi. :)- scheisseeee
ihan hyvin meikä ilman totuuksia pärjää, puolitotuudet on aina ollu mulle kaikkein parhaimpia.
ei mua kiinnosta mitä totuus tai elämän tarkotus on, kuhan fyffee tippuu luukusta sisään niin eipä se filosofia paljoa enää merkkaa
- kärpästä
Jep-jep, hyvin menee, jep. On filosofiassa tämä ikätekijäkin eli, kun ikää karttuu alkaa tämä scheisse kummasti maittamaan.
Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä, eihän?- scheissee
mutta eipä se jumalakaan oo mua koskaan auttanu, täyttä kusetusta kummakkin.
- kärpästä
scheissee kirjoitti:
mutta eipä se jumalakaan oo mua koskaan auttanu, täyttä kusetusta kummakkin.
Saatat olla nihilisti, mutta filosofiasta et eroon pääse, vaikka yrittäisit kieltää sen:
http://www.peda.net/en/magazine/juuka/eetikot?m=content&a_id=17 - herra
kärpästä kirjoitti:
Saatat olla nihilisti, mutta filosofiasta et eroon pääse, vaikka yrittäisit kieltää sen:
http://www.peda.net/en/magazine/juuka/eetikot?m=content&a_id=17Kirjoita edes Nietzscheä oikein tuolla linkissä, itse asiassa ei tainnut mennä edes kertaakaan oikein. Hirvittävän näköistä...
- herra
kärpästä kirjoitti:
http://www.peda.net/en/magazine/juuka/eetikot?m=content&a_id=17...artikkeli oli ihan uskomatonta paskaa Nietzschestä. Harvoin noin huonoa tulkintaa löytyy, Nietzsche kääntyisi helvetissä jos sellainen olisi.
- scheisee
kärpästä kirjoitti:
http://www.peda.net/en/magazine/juuka/eetikot?m=content&a_id=17jos kerran meikäki voi olla filosofi, ni on filosofeill aika löyhä raja. en piä semmosta filosofiaa enää paljo minään.
- onooo
mielenkiintoista ei siitä mitään hyötyä ole.!
- Ajattelu ymmärretään järkev...
Niin, mitä hyötyä on taiteesta, musiikista, runoudesta???
Sitä sietää moukkien miettiä :)- scheissee
taide musiikki ja runouskin on ihan täyttä paskaa, ja mitä sillä on väliä vaikka moukka oisinki?
- cvbnm,.
koska pohdit mitä hyötyä filosofiasta on.
- scheissee
onneks ihmiset ei semmosia ees pohi, niin pääsevät koko paskafilosofiasta eroon.
- ei-pikkuporvari
scheissee kirjoitti:
onneks ihmiset ei semmosia ees pohi, niin pääsevät koko paskafilosofiasta eroon.
Aineellisen SIELUNLAIN perusteella hyvää
vessapaperia ovat kirjoittaneet mm. seuraavat
porvarispuntit: Ilkka Niiniluoto,Esa Saarinen
ja Pekka Himanen.
- Kiva kun kysyit
Sinä olisit loistava eläin. Ehkäpä identiteetiltäsi oletkin sellainen. Ihminen tarvitsee filosofiaa, rakentaakseen identiteettiään ajattelevana olentona.
Jos olet onnellinen eläimenä, joka ei turhia pohdi, ainakaan minua ei se loukkaa, jos et vahingoita muita. Kuitenkaan tietoisuuden korkeimpia ominaisuuksia kuten vapaa tahto ei olisi ilman filosofiaa ja pohdintaa. On helppoa toimia niinkuin laumaeläin ja toteuttaa sokeasti omia tarpeitaan. Vaikeaa on ottaa vastuu itsestä ja maailmasta omasta vapaasta tahdosta, siihen ei barbaari kykene.
Filosofia ei siis ole olemassa sinun itsekkään onnesi takeeksi, vaan pikemmin se haastaa sinut ottamaan oman vastuusi ajattelevana olentona. Se voi joskus olla taakka, kun monet ajattelevat eläinten tavoin vain itseään, "Mitä hyötyä siitä on minulle ja laumalleni?".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2401553- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9894- 46852
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35829