Kaakaot?

flavonoideja?

Jostain luin, että kaakaossa on paljon flavonoideja. Mistä tiedän missä kaupan kaakaossa on eniten flavonoideja? Hyllyillä on niin paljon eri kaakaoita. Mitkä kaakaot ovat hinta-laatusuhteiltaan parhaimpia?

4

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen parempaa

      Mitä tummempaa se suklaa on niin sitä terveellisempää. Eli ei siis mitään maito- tai valkosuklaita vaan kunnon tuhtia tavaraa. Esim. Lidlillä on erinomaista tummaa, suussasulava suklaata, jonka kaakaopitoisuus on muistaakseni 70 %. Se on jo erittäin terveellistä.

      • flavonoideja

        Tarkoittaako tumma kaakao kaakaota, jossa on suuri kaakaoprosentti? Vai voiko olla kaakaoita, joissa on suuri kaakaoprosentti, mutta eivät ole tummia kaakaoita?


      • mdkgjie
        flavonoideja kirjoitti:

        Tarkoittaako tumma kaakao kaakaota, jossa on suuri kaakaoprosentti? Vai voiko olla kaakaoita, joissa on suuri kaakaoprosentti, mutta eivät ole tummia kaakaoita?

        Sellainen vanhanaikainen kaakao, jossa on vain kaakaojauhetta (oliko se nyt VanHousen tms)on puhtaampaa, kuin nämä maitoon sotkettavat instantjuomat, joissa sokeria voi olla esim. 80%. Tumma suklaa on sen parempaa, mitä vähemmän siinä on sokeria ja tietysti maitoa ei ollenkaan.


      • prosenttia
        mdkgjie kirjoitti:

        Sellainen vanhanaikainen kaakao, jossa on vain kaakaojauhetta (oliko se nyt VanHousen tms)on puhtaampaa, kuin nämä maitoon sotkettavat instantjuomat, joissa sokeria voi olla esim. 80%. Tumma suklaa on sen parempaa, mitä vähemmän siinä on sokeria ja tietysti maitoa ei ollenkaan.

        Jep, näin. Sitä kaakaoprosenttia kannattaa niissä tuotteissa; kaakaoissa ja suklaissa, paketin kyljestä tutkia. Mitä isompi prosentti nimenomaan kaakaota, sitä vähemmän muuta ja sitä terveellisempää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      644
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      561
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      482
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      71
      457
    Aihe