Cokis ja Menthos?

ihme reaktio

Mistä johtuu, että Menthos-pastillit ja Coca Cola reagoivat ihan älyttömällä kuohunnalla? Onkohan vieläkin tehokkaampia yhdistelmiä olemassa?

12

2282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • petrinm

Mentos karkit sisältävät arabikumia, joka poistaa colasta pinta jännityksen ja kaikki hiilidioksidi pääsee kerralla vapaaksi!

• keemikko

Ilmeisesti Mentoksen pinta on myös sopivan karhea toimimaan "hiilihapon vapauttajana". Minullakin on yksi vanha kahvikuppi, joka poistaa limpparista hiilihapot kertaheitolla.

• paski aine
        keemikko kirjoitti:

Ilmeisesti Mentoksen pinta on myös sopivan karhea toimimaan "hiilihapon vapauttajana". Minullakin on yksi vanha kahvikuppi, joka poistaa limpparista hiilihapot kertaheitolla.

minä laitoin kanssa puol pötköö mentosseja cola pulloon mutta eipä se kyllä kuohunnu. ainakaan niin paljon kun youtubessa olevas viideos

• målkku
        paski aine kirjoitti:

minä laitoin kanssa puol pötköö mentosseja cola pulloon mutta eipä se kyllä kuohunnu. ainakaan niin paljon kun youtubessa olevas viideos

onko tässä nyt kyse mentosseista vai menthosseista.
        kokeilin kyllä hedelmän makuisille mentosseilla kyseistä hommaa mutte ei se meinannu mitää duunaa svittu tsättänä helwttij!!!!!!!!!11111111111111111111

• Vsidjväil

>Mentos karkit sisältävät arabikumia, joka poistaa colasta pinta jännityksen<

Hehee... poistaa pintajännityksen.... hahaa....
        Ei pintajännityksellä ole mitään tekemistä hiilidioksin liukenemiseen. Pistä tiskiainetta kokikseen ja huomaat ettei todellakaan ole!

"Pinta jännitys".... heeheee....

• jaakko kebnekaise
        Vsidjväil kirjoitti:

Ei pintajännityksellä ole mitään tekemistä hiilidioksin liukenemiseen. Pistä tiskiainetta kokikseen ja huomaat ettei todellakaan ole!

heheeeheeeeh... jos se arabirubver boistaa sen pantajännituksen nopeammin kuin fairu? Ehkä siina sen silaisuus???

• Petrinm
        Vsidjväil kirjoitti:

Tossa on mun tiedon lähteeni!
        http://iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1193674

• Bullshit

• tussu
        Bullshit kirjoitti:

Ei pintajännitys nesteeseen liuennutta kaasua pidättele!

pillujen pillu

• xdfhb
        tussu kirjoitti:

pillujen pillu

Nyt heti pesemään suu saippualla.. eiku Mentoksella.

• urrutluglpg7ih8oi
        xdfhb kirjoitti:

Nyt heti pesemään suu saippualla.. eiku Mentoksella.

aprillipila?

• Anonyymi

Psykiatrian huume näyttö cocokola, laiva matkat.
      Polkupyörällä ritsalla mies saapui tyhjän tölkin jäljitys matkalta kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 535
      8609
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3698
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2215
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      856
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe