Heippa! Mitenkäs on asianlaita syön aamulla 2 palaa ruisleipää, kevyt keijua, juustoa ja jotain kevytleikkelettä, illalla samoin, tosin yksi pala. Päivälliselläkin saatan sen yhden palan pelkän levitteen kanssa ottaa. Onko tuo ruisleipä määrä ratkaisevakin tekijä painonpudotuksessa? Vaaleasta leivästä olen luopunut kokonaan.
Ruisleipä
18
3042
Vastaukset
- Kraan
Ruisleipä on hyvä koska se antaa energiaa tasaisesti, sisältää kuituja ja hivenaineita. Aika monet saavat siitä kyllä ilmeisesti vatsaoireita.
Syö muitakin leipiä joskus. Kyllä vehnässäkin on ravinteita, mutta se ei pidä nälkää niin kauan.- Kraan
Ei se silti mikään "kevyt herkku" kylläkään ole, vaan aikamoinen energiapommi pikemminkin.
- muka
Kraan kirjoitti:
Ei se silti mikään "kevyt herkku" kylläkään ole, vaan aikamoinen energiapommi pikemminkin.
energiapommi?
- leivättä
muka kirjoitti:
energiapommi?
söin aikoinaan ruisleipää, harvemmin vaaleaa leipää. Luin sitten jostakin, kuinka paljon ruisleivässä on hiilihydraatteja ja jätin kokonaan pois. Tilalle kasviksia ja hedelmiä kuitua antamaan. Kuinka ollakkaan, paino alkoi tippumaan ihan eri tahtiin kuin leipä-aikana. Helposti myös tulee leivän päälle laitettua monenlaista, mikä nostaa kalorimäärääkin.
- Kraan
muka kirjoitti:
energiapommi?
60 kcal/ siivu. On se minusta aika paljon.
- Kraan
leivättä kirjoitti:
söin aikoinaan ruisleipää, harvemmin vaaleaa leipää. Luin sitten jostakin, kuinka paljon ruisleivässä on hiilihydraatteja ja jätin kokonaan pois. Tilalle kasviksia ja hedelmiä kuitua antamaan. Kuinka ollakkaan, paino alkoi tippumaan ihan eri tahtiin kuin leipä-aikana. Helposti myös tulee leivän päälle laitettua monenlaista, mikä nostaa kalorimäärääkin.
Leivän päälliset onkin pahasta.
Mistä sinä revit kaloreita? Proteiinista ja rasvasta vai? Virallisen käsityksen mukaan hiilihydraatteja nimenomaan kannattaa syödä, laihduttajankin, mutta mieluiten tietysti niitä "hyviä". Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole mikään yleinen suositus. - Austrianbunny
Kraan kirjoitti:
60 kcal/ siivu. On se minusta aika paljon.
Haha!
Eihän se ole yhtään mitään. Sitä paitsi hyviä kuituja ja hiilareita.Puolikkaan banaanin verran energiaa ja vähemmän rasvaa!
Ruisleipää vaan poskeen. Itse en oikeastaan laihduttele, mutta treenauksen takia painoani jatkuvasti tarkkailen. Ja ihan sama paljon syön tummaaleipää - varsinkin näkkäri, ei paino mihinkään nouse.
Järki käteen! - Kraan
Austrianbunny kirjoitti:
Haha!
Eihän se ole yhtään mitään. Sitä paitsi hyviä kuituja ja hiilareita.Puolikkaan banaanin verran energiaa ja vähemmän rasvaa!
Ruisleipää vaan poskeen. Itse en oikeastaan laihduttele, mutta treenauksen takia painoani jatkuvasti tarkkailen. Ja ihan sama paljon syön tummaaleipää - varsinkin näkkäri, ei paino mihinkään nouse.
Järki käteen!Siis kyllä leipä suhteessa tuotteen painoon sisältää melko paljon energiaa. Enemmän kuin hedelmät esimerkiksi. Anteeksi nyt ilmaus. Siis ruisleipä on terveellistä, mutta kyllä siitä kaloreita saa. Ja hyvällä tavalla.
En silti usko että kukaan tummalla leivällä ja hedelmillä pystyy lihomaan. Kyllä ne määrät sitten ovat todella ylettömiä. - leivättä
Kraan kirjoitti:
Mistä sinä revit kaloreita? Proteiinista ja rasvasta vai? Virallisen käsityksen mukaan hiilihydraatteja nimenomaan kannattaa syödä, laihduttajankin, mutta mieluiten tietysti niitä "hyviä". Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole mikään yleinen suositus.ihan omakohtaisen kokemuksen. Näin vain kävi, jätin leivän ja paino tippui, vaikka muutoin söin samalla tavalla. Yksi ruispuikula sisältää muistaakseni 70 kcal, joten ei sitä mahdottomia voi syödä. En muuten ole millään vähähiilari-jutulla.
- salluuuh
Kraan kirjoitti:
Siis kyllä leipä suhteessa tuotteen painoon sisältää melko paljon energiaa. Enemmän kuin hedelmät esimerkiksi. Anteeksi nyt ilmaus. Siis ruisleipä on terveellistä, mutta kyllä siitä kaloreita saa. Ja hyvällä tavalla.
En silti usko että kukaan tummalla leivällä ja hedelmillä pystyy lihomaan. Kyllä ne määrät sitten ovat todella ylettömiä.Edellinen oli hyvä, luin just noita dietti hommia missä hiilihydraatteja käytetään niin vähän kuin mahd., mut aamupalaksi mun mielestä ruisleipä oikein oiva keksintö, sillä porskuttaa kummasti iltapäivään. Tottahan se on että ne päälliset ei ole niin terveellisiä, mutta, itse en juo maitoa ollenkaan, piimääkin harvoin joten jostain on kalkki yms. revittävä. Ylettömästi en juustoakaan käytä. Hedelmillä jne. ei kauas sieltä aamusta pötkitä. Ja painoa on kyllä tippunut se 12kg ihan leivänkin kanssa, mut nyt paino pysähtyny ja aattelin kun noista hiilihydraateista ylenmääräsesti höpötetään jospa olis siitä kiinni. Mutta ruis miehen tiellä pitää ja siellä siis aioin vastedes pysyä!
- Austriabunny
salluuuh kirjoitti:
Edellinen oli hyvä, luin just noita dietti hommia missä hiilihydraatteja käytetään niin vähän kuin mahd., mut aamupalaksi mun mielestä ruisleipä oikein oiva keksintö, sillä porskuttaa kummasti iltapäivään. Tottahan se on että ne päälliset ei ole niin terveellisiä, mutta, itse en juo maitoa ollenkaan, piimääkin harvoin joten jostain on kalkki yms. revittävä. Ylettömästi en juustoakaan käytä. Hedelmillä jne. ei kauas sieltä aamusta pötkitä. Ja painoa on kyllä tippunut se 12kg ihan leivänkin kanssa, mut nyt paino pysähtyny ja aattelin kun noista hiilihydraateista ylenmääräsesti höpötetään jospa olis siitä kiinni. Mutta ruis miehen tiellä pitää ja siellä siis aioin vastedes pysyä!
Joo. Parhaaseen tulkoseen pääsee kun ei vedä mihinkään suuntaan överiksi.
Mä olen siirtynyt kevyempään ruokavalioon ihan siks, että tuntisin oloni virkeämmäksi ja terveemmäksi. Tarkotus ei oo ollu niinkään laihduttaa, mutta kiloja on lähtenyt taas ihan huomaamatta 6! Tämä, vaikka olen mm. ahminut kuukauden aikana yli kaksi kiloa salmiakkia. Sitä saan tänne Itävaltaan nimittäin hyvin harvoin, tällä kertaa syntymäpäiväpaketin yhteydessä.
Silti on olo kevyt. Kysehän onkin siitä, miten päivän ateriat tasapainottaa.
Jos esim. tulee sitä lakua syötyä jonain päivänä paljon, sinä päivänä sitten muuten ultrakevyesti jne.
Kuitenkin on tunnettua että jos liian tiukoillaan itseään pitää, niin on enää vaikea lopettaa laihduttamista ilman että lihoaa - vaikkei todelliseen mässäilyyn sortuisikaan. Aineenvaihdunta on "epäkunnossa".
Niinpä kannattaakin välillä herkutella, kohtuuden rajoissa, niin ei tule myöskään niin helposti repsahduksia. - ei ole
Kraan kirjoitti:
Mistä sinä revit kaloreita? Proteiinista ja rasvasta vai? Virallisen käsityksen mukaan hiilihydraatteja nimenomaan kannattaa syödä, laihduttajankin, mutta mieluiten tietysti niitä "hyviä". Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että vähähiilihydraattinen ruokavalio ei ole mikään yleinen suositus.mutta pian on.
- ei ole
Austrianbunny kirjoitti:
Haha!
Järki käteen!hyviä. Kuiduissa on eroja. Viljojen kuidut ovat liukenemattomia ja kasvisten liukenevia. Vijakuidut ovat sisälläsi ikäänkuin teräsvillaa ja kasvisten kuidut geeliä. Kumpi miellyttää enemmän? Koko kuituhössötys on kyseenalaista.
- leivättä
ei ole kirjoitti:
mutta pian on.
en oikein ymmärtänyt viestiäsi, joko torstain kaljat juotu puoleen väliin vai mitä tarkoitit?
- Nimetön
ei ole kirjoitti:
hyviä. Kuiduissa on eroja. Viljojen kuidut ovat liukenemattomia ja kasvisten liukenevia. Vijakuidut ovat sisälläsi ikäänkuin teräsvillaa ja kasvisten kuidut geeliä. Kumpi miellyttää enemmän? Koko kuituhössötys on kyseenalaista.
siis, karkeat, kokojyvistä ja rukiista, ovat minun käsitykseni ja kokemukseni mukaan vatsan toiminnan kannalta hyvinkin tärkeitä. Juuri se karkeus. mun mahalleni ainakin tekevät hyvää ja pysyn kylläisenä.
- sappivaivainen
Nimetön kirjoitti:
siis, karkeat, kokojyvistä ja rukiista, ovat minun käsitykseni ja kokemukseni mukaan vatsan toiminnan kannalta hyvinkin tärkeitä. Juuri se karkeus. mun mahalleni ainakin tekevät hyvää ja pysyn kylläisenä.
otappa huomioon se, että esim. minä en voi niitä syödä. Jos syön, lopputulos on sappikohtaus ja lääkkeitä päälle. Meitä immeisiä on niin monelaisia!
- mies niinkuin itte
leivättä kirjoitti:
ihan omakohtaisen kokemuksen. Näin vain kävi, jätin leivän ja paino tippui, vaikka muutoin söin samalla tavalla. Yksi ruispuikula sisältää muistaakseni 70 kcal, joten ei sitä mahdottomia voi syödä. En muuten ole millään vähähiilari-jutulla.
niin kyllä se on melkein kaks puikulaa mitä sitä edes jaksaa syödä. Ei se 140 kcal ole oikeastaan mitään. Kolme leipää jos vetäis niin olis jo melkein ähky.
- Kraan
Ruisleipä.
a) kuidut:
1) yksimielisyys on siitä että ravinnon pitää sisältää kuituja,
-kasviksista saadut kuidut hyväksyy kaikki ok?
2) ruisleivässä olevat kuidut (tai jotkin muut ainesosat) aiheuttavat osalle oireita
eli mielipiteitä on joko:
- ruisleipä ei sovi kaikille
- leipä ei sovi kenellekään
3) ravinnon pitäisi antaa energiaa tasaisesti
- osa on sitä mieltä että ruisleipä sopii tähän
- osa ei
Oma mielipiteeni: ruisleipä on hyvää ravintoa, joka ei sovi kaikille. Sen merkitys ravinnossa on kuitenkin helposti korvattavissa, eli se on mielestäni hiukan yliarvostettu tuote.
Melko yleisen mahaoireilun takia mm. tuoreen ruisleivän myynti on joissakin maissa muuten muistaakseni kielletty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997760- 1075577
- 2754841
- 494763
- 743517
- 502808
- 582487
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222438Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264