fitness-pyörä?

suvi..

hei!
kokeilin fitness-pyörää ja ihastuin siihen, kuinka kevyt sillä oli ajaa. Olen nyt ajanut maastopyörällä ja se on ollut vielä harvinaisen raskas pyörä. Pyörä jota koeajoin maksoi kuitenkin yli 500e ,mikä on hieman suolainen hinta opiskelijoille. Saisiko tuollaista pyörää halvemmalla?

6

908

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevyesti

vähintään yhtä kevyt ajettava on maantiepyörä.

eli kyselemään tutuilta olisiko kenelläkään autotallin nurkassa vanhaa ja tarpeettomaksi käynyttä (harjoitus)kilpapyörää.

maksaa vähän (jos sitäkään) ja on kevyt ajaa.
      ja jos kippurasarvet häiritsee, vaihto suoriin on helppo, mikäli kitka-vaihdevivut ( 80-luku ja vanhemmat)

• sanat

Suosittelen käytettyä maantiekilpapyörää. Niiden kunto saattaa tosin heitellä laidasta laitaan.

Muuten ihmeellisen paljon porukka tahkoaa pitkiä asfalttilenkkejä maastopyörillä. No, se on yhtä järkevää kuin juosta maraton kumisaappaat jalassa.

• KPy
        sanat kirjoitti:

Suosittelen käytettyä maantiekilpapyörää. Niiden kunto saattaa tosin heitellä laidasta laitaan.

Muuten ihmeellisen paljon porukka tahkoaa pitkiä asfalttilenkkejä maastopyörillä. No, se on yhtä järkevää kuin juosta maraton kumisaappaat jalassa.

... fitnespyörät on jostain syystä varustettu suorilla ohjaustangoilla. Kippurasarvisessa on kuitenkin oleellisesti enemmän otevaihtoehtoja valittavana, joten puutumisen voi pitää paremmin kurissa.

• suvi...

mä ajalen mun äidin maastopyörällä kun se ei ikinä käyttänyt sitä, mutta tuo kuulostaa suht hyvältä. itse en tiedä pyöristä paljoa, mutta kesällä varsinkin haluan liikkua pyörällä paljon. ja tuon raskaan pyörän jälkeen haluan ehdottomasti kevyen

• Pari vuotta sitten tuli yhden kesän työmatkat (~2000km) poljettua maastopyörällä, jossa oli Continentalin 1,3" Sport Contact-piällykumit.

http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/ti sport contact.shtml

Ero maastorenkaan rullaavuuteen oli valtava. Renkaiden vaihdon myötä huomasin maastopyörän välityksien olevan sopimattomat maantielle.

• Kunu

Riippuen valmistajasta, fitness-pyörissä on usemmiten hieman pystympi ajoasento kuin maantiepyörissä. Vaihteiden välitykset ovat myös toisenlaiset, kevyemmät kuin vastaavassa maantiepyörässä. Fitness renkaiden leveys on about 26 -28mm, maantiepyörissä 23mm ja hybriidi/retkipyörissä 35 -42mm. Maastopyörien kohdalla liikutaan 40 ja 70mm välillä. Mitä kapeampi rengas sen rullaavampi, mutta myös kovempi rengas ja kovempi tuntuma tiehen on, eli kaikki värinät välittyvät rungon kautta ajajaan. Kapeampi rengas merkitsee korkeampaa ilmanpainetta renkaissa.

Mikäli haluat pyöräillä myös sorateillä sekä roudan rikkomilla asfalttiteillä, 35-37mm leveillä kovaksi pumpatailla renkailla pääset jo hyvin pitkälle. Kannattaa katsoa kuinka leveät renkaat fillarin runkoon sopivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä on kaivattusi

Nimen kolme ensimmäistä kirjainta Mar....
      Ikävä
      88
      1388
    2. Minkä ikäinen on kaivattusi

ja sinä? Vai tiedätkö hänen ikää?
      Ikävä
      68
      1156
    3. Milloin olette

Nähneet viimeksi kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      65
      961
    4. Ei kai nyt kukaan oikeasti kuvittele, että hallitus eroaisi Garden Helsingin takia?

Ongelmanahan tässä kuitenkin on se, että mitään tavallisuudesta poikkeavaa ei ole tapahtunut. Joten mikä se eroperuste
      Maailman menoa
      164
      860
    5. Välillä tulee haikeus

Et kaikki päättyi näin. Etten saanut vastauksia. Ei meitä oltu tarkoitettu. Niin se vain on.
      Ikävä
      67
      718
    6. El Khamenein arkku K-Kaupan autossa?

Kyllä kauppias hoitaa?
      Maailman menoa
      93
      715
    7. Tunteilla leikkiminen

Oletko leikkinyt kaivattusi tai jonkun kiinnostuneen tunteilla, pelannut jotain peliä tai pelleillyt asioilla? Miksi?
      Ikävä
      103
      674
    8. Oothan sä erilainen mies

Kaikintavoin. Ikävä kyllä en tunnistanut sitä seikkaa aikoja sitten, ja nyt olen armottoman rakastunut. Olen vaan ❤️
      Ikävä
      37
      636
    9. Huomenta

Rakas... Tiedän että tykkäät minusta😘
      Ikävä
      43
      631
    10. Mahdoton tilanne

Täällä monella tuntuu olevan jumissa oleva tilanne. Joillakin kaipuu ja ikävä on kestänyt jo vuosia. Osapuoli/puolet ova
      Ikävä
      59
      629
    Aihe