Hei!
Minä olen Andreas ja minä olen kotoisin Ruotsista. Olen ollut hyvin kiinostunut Suomesta ja suomen kielestä kauan ja nyt olen opiskelenut suomea 4 vuodessa.
Nyt olen kiinostunut vähän suomalaisesta ruokasta ja ajattelin laittaa suomalainen jouluruoka nyt joululle ja yritän etsiä reseptia internetissä mutta en oikein löyttää oikea. Onko täällä kukaan joka tietää reseptti tyypinelle suomalaille ruokalle joka tavallisesti on vain suomalaisessa joulupyödässä jos ymmärrätte mitä tarkoitan
Ystävllisin terveisin
Andreas Nordman
Suomalainen jouluruoka
4
693
Vastaukset
- Finneman
Jos olet komea uroos ja pidät toisista koiraista, voisimme tehdä tärskyt ja lähteä yhdessä tutustumaan suomalaiseen jouluruokakulttuuriin.
- amatörköksa
Minä olen joutunut Ruotsissa asuessani yhdistämään suomalaisen, ruotsalaisen ja hälsinglandin jouluperinteet. Suomesta olen ottanut joulupöytään:
-porkkanalaatikon
-lanttulaatikon
-rosollin
-karjalanpiirakat
-munavoin
-karjalapaistin
ja kahvipöytään joulutortut
Avaa Marttaliiton jouluruokasivut, niin varmaan saat sieltä sopivia ohjeita:
http://www.marttaliitto.fi/arkisto/joulu01/jouluruoka.htm
Monien mielestä pöydästäni puuttuvat imelletty perunalaatikko ja maksalaatikko, mutta niistä ei meillä kukaan pidä, siksi jätän ne pois. - näin meillä
Meillä joulupöytään kuuluvat myös kalat. Lipeäkala ei juuri kiinnosta, mutta esim. lasimestarin silli, sinappisilli, valkosipulisilakat. Sitten myös graavisuolattu lohi ja kylmäsavustettu lohi. Nämä kuorettomina keitettyjen perunoitten kanssa.
Alkuruokana meillä on tavallisesti lihapasteija ja hyvä lihaliemi. Ruokajuomana on vanhastaan kotikalja.
Säilykeherneet kuuluvat asiaan, samoin pikku kupposessa luumuhillo, joka sopii hyvin kinkun ja laatikoitten kanssa. Lanttu- ja porkkanalaatikko ovat meillä perinteisiä, samoin se kinkku, joka usein korvataan jollain rullalla tms. - kakkara
Osaisin yhtä hyvin ruotsia kuin sä suomea..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t734396- 332501
- 402314
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin201807Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐401672Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251542- 811536
- 1481331
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..221243Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät901145